Tuesday

Mahathir terima balasan, ambik kau!



Heboh di dada-dada akhbar, di blog terutama blog-blog pro-kerajaan bercerita tentang kenyataan Azmin Ali yang menghina Tun Mahathir. Blogger-blogger pro-UMNGOK rata-rata tidak dapat menerima kenyataan Azmin yang disifatkan sebagai biadap itu. Mereka berang apabila Dewa sembahan mereka Tun Mahathir yang sedang sakit bukannya didoakan supaya cepat sembuh, malah dihina oleh Azmin Ali.

Pada pendapat ReJaM© ada benarnya kata mereka itu, iaitu Tun Mahathir yang sedang sakit tidak sepatutnya dihina demikian rupa. Orang sedang bertarung nyawa, kita di sini menghina dia memanglah tak beradap walaupun sekadar sepatah kata 'tersungkur' sahaja.

Namun para penyokong Mamak Mahathir anda jangan terlupa, Mahathir pernah memfitnah orang yang sedang sakit. Orang yang sedang bertarung nyawa bukan didoakan oleh mamak Mahathir tetapi difitnah dan dihina!

Suatu masa dahulu Dr Mahathir Mohammad pernah memfitnah Dr Haron Din, beliau memfitnah Ustaz Dr Haron Din di kala Beliau sedang diserang sakit dan terpaksa berubat sehingga ke Autralia. Pada masa itu Dr Mahathir yang biasanya dianggap pemimpin bijak, mengeluarkan kenyataan yang paling bodoh lagi bongok untuk memfitnah Dr Haron Din. Si mamak perasan Melayu ini berkata :

"Kalau Haron Din betul pandai ubat orang sakit? Kenapa bila dia sakit dia tak boleh ubat diri dia? Kenapa lari ke Australia?" Kata Mahathir di dalam nada yang sinis.

Mengapa ReJaM© sifatkan kenyataan Mahathir ini sebagai kenyataan yang bodoh dan bongok? Kenyataan Mahathir itu ibarat mengatakan tukang gunting rambut yang hebat perlu menggunting rambutnya sendiri apabila sudah panjang! Ataupun Dr Pakar Jantung harus membuat pembedahan jantungnya sendiri sekiranya perlu. Bangang!

Di bawah ini jawapan yang diberikan oleh Dr Harun Din pada masa itu,

Perkara yang sepatutnya tidak jadi isu telah dijadikan isu ke atas saya. Dan ia dibuat oleh PM sendiri. Pada hemat saya tidak patutlah PM bercakap perkara macam ini. Dia menuduh saya mendakwa boleh menyembuhkan semua penyakit manusia. Dan dari situ dijadikan isu, bila saya sakit mengapa saya tidak boleh berubat sendiri? Kenapa lari ke Australia? Sedangkan yang nyatanya tidak pernah dalam hidup saya mendakwa boleh sembuhkan penyakit.

Saya bertolak daripada al-Quran dan Sunnah. Dalam al-Quran ada menyebut, “Bila saya sakit Allah yang menyembuh.” Dalam Hadis Nabi menyebut: “Ya Allah, kamulah maha penyembuh. Tidak sembuh melainkan dengan kamu.”

Saya tidak pernah mendakwa boleh sembuhkan penyakit, kerana itu bercanggah dengan aqidah. Tetapi PM kata saya mendakwa. Satu pembohongan ketara sewaktu saya masih hidup! Saya cabar, bolehkah beliau buktikan saya pernah menyebutnya, dan saya tawar diri untuk masuk Umno. Kalau dia betul, saya rela tidak bertanding dalam sebarang pilihan raya. Tetapi ingat! Kalau dia tidak boleh buktikan demikian, dia kena masuk PAS.

Semua itu tidak betul. Dia pembohong! Dia juga menuduh saya menjual air sejuk, sedangkan yang sebenarnya saya tidak pernah jual air sejuk, atau air jampi. Dia hantar surat kepada saya, mengatakan memang saya tidak percaya adanya dalam dunia ini manusia yang boleh menjampi pada air dan air boleh menyembuhkan penyakit. Itu statement yang ditulisnya kepada saya.






ReJaM©: "Alah baru kena ejek tersungkur, bukan luak pun janganlah melatah tak tentu pasal!"

21 comments

mahtahthir memnag sebodoh dan sebongkak2 manusia

Dulu orang sakit dia Fitnah, sekarang dapat balasan ok lah tu... alah sikit je tu, lagipun bukan dia dengar pun... baca surat kabar baru tau...

haha, hambek! dulu bukan main lagi riak kan? kwang3~

Kah kah kah... padam muka madey natang babi! Ulama ko fitnah!

lagi biadab kenyataan madet pada dr haron din...kurang ajaq...

patutnyer mahahir bukan sibuk politik..tetapi duk kat masjid berzikir!! dah tua2 xsedar diri lagi..ahaks..

itulah ar balasan apabila menentang ulama n jahil agama!!
rejim2 umno terus menyokong.. mahathir n kamal atatturk adik beradik je!!

patutnya Dr.harun din cakap balik kat mahathir..
dia seorang doktor..
klu anda doktor watpe jumpa doktor nak ubat sakit!!
ubatlah diri sendiri!!ekeke...

kate2 mahahir pada dr.harun din nampak jelas bahawa mamak tuh "Lupa" siapa Menyembuhkan & memberi penyakit!!
so,xhairanlah ngape mamak nih menolak islam & perintah Allah swt!! dia sebagai pemimpin xtau amanah dari Allah taala..
mahathir telah lame "Rosak Akidah"...subhanallah!!


-Amri-

like you very much Amri..
hahaha..
Mahathir,ko tu doktor..
awat tak rawat diri sendiri jer??

mamakthir... pegi mamposss lah kau. lagi cepat mampos lagi baik.. kurang sikit setan berupa manusia atas bumi nih...

Dia dah insaf dah...

ANWAR DULU KENA FITNAH, SAMPAI SAKIT KAWAN TU KAT ISA.

TQ Tuan Cilik kerana hilight lagi mengenai isu Mahathir dan Azmin ini. Saya mengambil kesempatan utk memetik semula tulisan saya di bawah ini yang relevan dgn topik ruang ini. Renungan utk mereka yg lupa sejarah terutama puak2 umno yg bermuka2 itu.

http://milosuam.blogspot.com/2010/10/ahli-parlimen-resah-dirompak-pagi-tadi.html

ISU AZMIN 'MENGHINA' DR. MAHATHIR

.....Azmin sebenarnya sangat lemah lembut dgn Dr. M jika diimbas kembali jenayah yg Dr. M buat terhadap Azmin. Org umno memang melayu mudah lupa tetapi melayu PR tidak akan lupa. Maka disini hamba mengambil kesempatan mengingatkan kembali org umno akan sejarah tersebut.

Mahathir lah org yang telah mengaibkan Anwar dgn fitnah liwat selama sedekad hingga kini. Setiap yg mempercayai fitnah itu adalah saham utk Mahathir diakhirat nanti. Kaya ooo Mahathir di akhirat nanti.

Mahathirlah org yang telah MENUDUH ISTERI AZMIN BERZINA DENGAN BOS AZMIN MASA ITU HINGGA MELAHIRKAN ANAK YANG MEREKA FITNAH SEBAGAI ANAK HARAM BOS AZMIN.

Tuduhan itu sangat berat dan melibatkan seorg kanak2 yg tidak berdosa. Ianya sgt mengaibkan keluarga yang dituduh. Segala tekanan dan sengsara dipikul dek kerana kejahatan yang disebarkan keseluruh dunia itu oleh seorang yang PERKASA angkat sebagai penaung mereka utk memperjuangkan melayu kunuuuun.

Dosa Mahathir terhadap Azmin sekeluarga tidak terampun lagi dan jauh lebih berat, lebih tidak beradab dan lebih tidak bersopan daripada Azmin mengatakan 'Mahathir tersungkur di Australia'.

sebab tuh umur mamak panjang.
Allah masih beri peluang tuk beliau bertaubat.
doakan je semoga beliau insaf & sedar silap dia.

-darkempress-

slm aku x menyokong mane2 pihak..
bagi aku ape yang benar adalah benar..
dari korang sibuk kutuk mahathir baik korang wat mende lain..
x pasal korang pun kongsi dosa..
pe mahathir wat tu antara die ngan ALLAH..
yg korang kutuk2 die... serupa gak korang kene jawab ngan Allah kat akhirat kalo x mintak maaf...
biar ALLAH je balas..
watpe wat dosa gak..

sekadar pandangan...
wslam

Kita sekadar beri pendapat, yang baik jadikan tauladan yang buruk jadikanlah sempadan
~Selamat Beramal~

Dear Anonymous | October 4, 2010 11:48 PM

Antara mengutuk sesorg yg tidak memberi kesan kepda org lain berbanding apa yg telah dibuat oleh bekas PM tu amatlah berbeza sama sekali. Pelbagai tindakan mahathir telah secara langsung memberi kesan kepada masyarakat umum atau dlm erti kata lain membuat dosa sesama makhluk. Oleh itu kutukan didunia (dari makhluk) dia harus menerimanya, apatah lg kutukan Allah.

sy stuju dgn anon 11:48..mahathir wat jahat kt org len dsbgnya bkn 1 alasan utk kita mmbalas dendam..klu mcm tu apa beza kita dgn org tu..lbh baik kita fokus pd pmbangunan agama masyarakat n negara..dari sibuk mmbalas2 dendam..tu kn lbh mndekati amalan para nabi2.. :)

MASYALLAH ISLAM BERTELAGAH SESAMA SENDIRI KAFIR TEPUK TANGAN

MENGUMPAT SESAMA SAUDARA ISLAM SAMA SEPERTI MEMAKAN BANGKAI YANG BUSUK INAGT LAH JANJI ALLAH PASTI TIBA ISLAM BERTELAGAH SESAMA SENDIRI KAFIR YANG TEPUK TANGAN BAGAIMANA YANG KAFIR HARUS MEMILIH ISLAM JIKA UMAT NYA SENDIRI BERCAKARAN

tun maha-dictator nie perangai dia macam si kitol dan mmandaliar - merosakan institusi raja dan membuat huru hara negara, sekarang kan dah dapat azab balasan mcm mustapa kamal dan soeharto mcm2 sakit sengsara yg ditunjukkan sebelum mampos

soeharto seorang muslim sejati? dia bukan seorg muslim, sejarah ada buktinya

mustapha kmal seorg muslim sejati? dia pun bukan seorg muslim dan sejarah ada buktinya

T.mamak kutik nie muslim sejati? sendiri fikirlah...sejarah pasti akan ada buktinya


EmoticonEmoticon