Monday

Pengetua rasis Anak Nazri Aziz tak rasis!


Isu berkenaan pengetua yang bersikap rasis baru-baru ini di dalam proses untuk diambil tindakan. Itu kata nazri Aziz lah. Macam manalah nak ambil tindakan pada pengetua yang rasis? Selama ni UMNO, MIC, dan MCA parti komponen terbesar dalam Barisan Nasional sememangnya rasis! Mereka memang parti rasis! Kalau nak ambil tindakan, hukum dulu pemimpin-pemimpin yang rasis tu!

Kerajaan dalam proses mengambil tindakan terhadap dua pengetua yang didakwa mengeluarkan kenyataan rasis di Johor dan Kedah dua bulan lalu, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nazri Aziz.

Mempertahankan kerajaan daripada dakwaan melambat-lambatkan perkara itu, beliau menegaskan bahawa perkara itu perlu mengikut proses sewajarnya bagi memuaskan hati pelbagai pihak.

Walaupun ada pepatah menyebut biar lambat asal selamat, perkara tersebut tidak berlaku kerana ia pertama kali berlaku di negara ini, katanya ketika menjawab soalan parlimen hari ini. Malaysiakini

Tapi anak Nazri Aziz ni memang terbaik! Langsung tak rasis! Bangsa apa pun dia bedal semacam kah kah kah!



ReJaM© "Bapak dah tak boleh ajar anak, biar anak ajar bapak!"

2 comments

Memang kurang elok mengetahui aib org lain tapi pemimpin itu menjadi fokus rakyat termasuk keluarganya. Apalah guna bercakap sana sini utk kebaikan rakyat, utk masa depan negara, utk membela bangsa dan agama....Apalah yg nak diharapkan pemimpin sebegini membela maruah, agama dan budaya bangsa,
kalau seorg pemuda yg sebangsa dan seagama yg lahir dari diri sendiri pun tidak dapat dibela jati dirinya.

Itu bacaannya...

Catatan :

Teringat kisah Dr. Farid Ariffin. Meninggalkan politik(bn) dan fokus kepada kerja ngo utk pesakit2 kanser setelah munajat di hadapan Kaabah.

Ah nazri ni memang budak banganglah!


EmoticonEmoticon