Polis pindahkan Ariel Peterpan ke Penjara Bandung


JAKARTA - Laporan siasatan kes klip video seks vokalis kumpulan Peterpan, Nazriel Irham atau Ariel telah diserahkan kepada pihak pendakwa raya negeri di Bandung untuk pendakwaan, lapor sebuah akhbar semalam.

Ketua Pusat Maklumat Perundangan Peguam Negara, Babul Khoir Harahap ketika ditemui di pejabatnya semalam memberitahu, perkembangan itu belaku ekoran terdapat bukti kukuh Ariel menyalin dan menyebarkan klip-klip video seks kes berkenaan di rumah penerbit muzik Peterpan, Capung di Bandung, Jawa Barat.

"Lokasi kejadian adalah di kediaman Capung, Jalan Antapani, Bandung,'' katanya.

Klip video seks pertama itu menyiarkan lelaki mirip Ariel bersama kekasihnya, aktres Luna Maya.

Dalam klip video kedua, terdapat imej lelaki mirip Ariel bersama bekas kekasihnya, aktres Cut Tari melakukan hubungan seks.

Menurut Babul, Ariel membuat salinan video berkenaan dengan dibantu seorang suspek, Reza Rizaldy alias Redjoy alias RJ.

Reza dipercayai individu yang memuat naik video-video seks tersebut.

"Setelah diteliti, Ariel terbukti dibantu Redjoy dan akan didakwa kerana menyebarkan dan menyalin klip-klip video adegan seks di kediaman Capung," jelas Babul.

Sementara itu, Ariel, dipindahkan dari tahanan ibu pejabat polis di sini ke sebuah pusat tahanan pendakwa raya di Bandung.

Dia dibawa keluar sekitar pukul 1.13 tengah hari semalam dengan dikawal ketat anggota-anggota polis untuk dihantar ke pejabat pendakwa raya di Bandung.

Turut berada di ibu pejabat polis di Jakarta ialah dua peguam Ariel selain kekasihnya, aktres Luna Maya yang dibenarkan untuk berada di sisinya buat seketika.

Ariel yang memakai kemeja lengan pendek kemudian dibawa menaiki kenderaan SUV, Nissan X-Trail berwarna hitam manakala Luna dan kedua-dua peguam tersebut mengekori di belakang dengan sebuah kereta lain ke Bandung. - Agensi


ReJaM©

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan