Rosmah Mansor bagai beruk diberi bunga

Cuba anda bayangkan bila datang seorang lelaki menghampiri anda untuk memberi petua bagaimana menjaga gigi agar tidak rosak dimakan usia. Lelaki ini mengajar anda cara menjaga gigi mengikut petua yang telah diamalkannya sejak dari muda. Dia memberi jaminan 120% bahawa gigi anda tidak akan rosak sekiranya mengikut segala petua yang diajarkannya. Adakah anda akan mengikut segala petua yang diberikannya sekiranya lelaki ini yang dimaksudkan?



Bagaimana pula bila seorang penjual ubat pelebat rambut datang kepada anda untuk mengesyorkan sejenis produk, yang dijamin dapat melebatkan rambut disamping menjaga akar rambut agar sentiasa kuat dan sihat? Orang itu mengatakan bahawa dia bukan sahaja telah lama menggunakan produk tersebut, malah sangat berpuas hati dengan hasilnya. Adakah anda akan membeli ubat tersebut sekiranya orang ini yang menjualnya?



Petua yang baik akan jadi petua yang buruk, produk yang terbaik akan jadi produk yang terburuk bila disampaikan oleh beruk.



ReJaM© "Bila beruk diberi bunga yang cantik nescaya jadilah bunga itu makanan beruk"

8 Comments

  1. puak2 umngok ni dh hitam pekat hatinya demi duit n kedudukan... mereka sanggup buat apa je, sampai hina islam pun x pe, sb dia org x mati...

    ReplyDelete
  2. UMNGOK BEROK! BEROK BONGOK!

    ReplyDelete
  3. hehe rosmah ke beruk tu?

    ReplyDelete
  4. lollollolololloolloololoolllololooll...

    ReplyDelete
  5. Rosmah Mansor seekor beruk yg paling hot!

    ReplyDelete
  6. Apa lagi nk kata. rosmah masuk sekolah agama rakyat semula la

    ReplyDelete
  7. Apa nk kata lagi. rosmah kena sekolah agama rakyat semula la.

    ReplyDelete
  8. ALLAHUAKHBAR!!..islam akhir zaman..inikah pejuang islam yang sebenar??
    pemimpin seharusnya menunjukkan contoh yang terbaik berlandaskan cara islam yang sebenar..wajarkan anda mencontohi pemimpin ini???
    tepuk dada tanya selera..

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan