Saturday

Sekali lagi Rosmah Mansur Hina Islam hina Muslimah!


Sebelum ini Rosmah Mansor yang juga isteri Perdana Menteri Najib Razak dikecam hebat oleh sebilangan besar umat Islam di negara ini apabila dia dikatakan bersubahat di dalam menganjurkan serta menjadi penaung Islamic Fashion Festival yang mencemarkan Islam apabila memaparkan model-model seksi yang tidak menutup aurat yang dipromosikan sebagai busana Islam.

Hari ini seorang ulama muda UMNO, secara terang-terangan membela Rosmah Mansur. Beliau menyelar pihak yang membangkang Rosmah kerana tergesa-gesa membantah program Busana Rosmah Mansor tanpa usul periksa.

Namun apa yang jelas Ulama muda UMNO ini yang nampaknya tak cukup periksa untuk membela Rosmah Mansor! Sedar atau tidak siapa yang dibela ini? Tahukah dia Rosmah Mansor sendiri seorang individu yang tidak menjaga keperibadiannya?

Dengan imejnya yang tidak melambangkan imej wanita Islam, layakkah dia menganjurkan program Busana Islam? Bukankah di dalam menganjurkan Program Busana Islam aspek auratlah perkara pokok yang mesti diambil kira? Layakkah dia dibela?

Selepas bantahan terhadap Rosmah, selepas tindakan Ulama muda UMNO yang membela beliau, kali ini didedahkan satu lagi ucapan dari mulut Rosmah yang nampaknya benar-benar menghina kaum muslimah sekaligus menghina Islam.

Selepas menonton persembahan busana yang kononnya dikatakan Islamik yang menjolok mata di hadapan beliau sendiri, malah di hadapan mata suaminya Perdana menteri Najib sendiri beliau tanpa segan silu tanpa rasa bersalah dengan bangganya mengatakan bahawa Busana yang pertontonkan di sana adalah busana yang sesuai dipakai oleh kaum Muslimah serta semua wanit secara amnya!
Rosmah yang juga penaung IFF berkata, sebagai perintis dalam menggerakkan fesyen Islam, Malaysia harus mengambil peluang jurang dalam pasaran busana Muslim yang luas memandangkan ia bukan sahaja sesuai dipakai Muslimah tetapi wanita keseluruhannya. Utusan Meloya

Inikah busana yang sesuai dipakai oleh kaum muslimah? Rosmah sudah Jahil atau gila? Ulama Muda UMNO pula dah gila apa?








ReJaM© "Ulama Muda UMNO dah gila atau dah buta?"

39 comments

rosmah ni memang jahil bapak dia tak ajar!!!!

patutnya letak sekali gambar model yang bareback and barechest tu. tu lagi gila jugak, ada ke pakaian macam tu nak suruh muslimah pakai? tak payah muslimah, perempuan ahli kitab lain pun urut dada nak pakai. ini memang menjadikan perempuan alat hiasan mata lelaki semata-mata.

emmm..senang je..ambik kain net tu pakai..lepas tu pegi jalan depan ulamak tuh..nak tau dia kata apa..kalau dia marah.."cakaplah ni la fesyen IIF kat Monaco..you tak tau ka?huhu"

Ulamak UMNO tak abis kaji hal ni! yang dia tahu cari jalan macam mana nak bela Rosmah kah kah kah!

semak!n tgg! !lmu seseorg seharusnye semak!n tgg! ketaqwaan kpd Allah...n! t!dak...semak!n tgg! !lmu tp semak!n kurg ketakutan kpd Allah.

Siapa ulama muda yang terlampau itu. Boleh tahu tak berapa yang dibayar tulisan dia

salam,
correct me if im wrong...pemimpin utama malaysia yg pertama Agong then permaisuri agong then PM(paham2 sendiri la malas nk explain)...isteri PM xde langsung dalam perlembagaan...so Rosmah bukan FIRST LADY nk tiru amerika konon.amerika tu lain la sbb xde AGONG n permaisuri...kite ade pemerintah yg tertinggi which is agong so kalo ikutkan, permaisuri la first lady kite sbb dia lagi TINGGI dari rosmah...besar kepala rosmah ni...things getting out of control but still Xnak minta maaf...padahal isteri PM...xde langsung tauladan yg baik pada rakyat...SO AGONG kononnye sebagai ketua agama dalam perlembagaan kite xkan nk duk DIAM je kot...agak2 la...rakyat pon lama2 ade tahap sabar nye...bukan menghina tapi faham2 la ye ek...

assalamualaikum...

insan yg sentiasa ade kekurangan:)

ulama muda dlm umngok keje nya jaga pokek dia je.. sia2 je belajar, tau la dpn allah esok nak jwb cm ne.

-Festival Fesyen Islam (IFF): Penulis jawab tuduhan blogger Umno...
http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/10/festival-fesyen-islam-iff-penulis-jawab.html

mmg rosmah jahil agama...!!!
utamak muda UMNO GILA pangkat & BUTA mata hati...!!!

mmg rosmah jahil agama...!!!
utamak muda UMNO GILA pangkat & BUTA mata hati...!!!

"Sepatutnya bantahan itu ditujukan kepada penganjur sedangkan beliau (Rosmah) penaung semata-mata,-Ulama muda Umno Fathul Bari Mat Jahya"
Mungkin krn faktor mude atau mgkin 'brain wash' dr veteran ular2 dlm semak cuba mempertahankan tindakan rosmah. Begitu manisnya uslubudakwah Fathul Bari. Mgkin beliau belum merasai sepak terajang dalam UMNO, atau beliau belum sedar beliau hanyalah dijadikan alat utk berdepan dgn org2 agama terutama dari PAS. Krn matlamatnya, apa yg penting org2 di atas pagar atau sesiapa shj dlm UMNO merasai sedikit 'ketenangan' apabila ada ahli agama yg seolah2 menyokong tindakan sedemikian.

Aku rasakan, isu yg lbh besar bkenaan IFF ni, bukanlah berkenaan fesyen yg tidak menutup aurat tu semata2, tetapi apa yg lebih penting, bagaimana anasir2 dan fahaman musuh2 islam menyusup masuk kedalam organisasi org islam tanpa mereka sendiri sedari. Akibat kejahilan mereka, bagaimana mereka boleh mengiakan tindakan demikian (berpakaian) sebagai yg sesuai utk org2 islam kini.

Walaupun Fathul Bari mendakwa tidak bersetuju 100% program sedemikian, ttp tindakan beliau seolah2 mempertahan kedudukan rosmah sbg penaung sahaja, mengambarkan beliau memberi sokongan kepada tindakan rosmah tersebut. Krn sbg penaung biasanya akan menyumbang dr segi sudut kewangan, moral dsb wpun mgkin tidak terlibat secara langsung bkenaan sst program. Tetapi hakikatnya, penaung adalah individu yg paling berpengaruh dlm menjayakan sst program.


Apa yg penting, yg jelas salah berkatalah salah wpun ia pahit utk ditelan. Uslub atau kaedah dakwah tentunya berbeza antara seseorg, ttp apakah beliau merasakan teguran "secara lembut" kpd rosmah memberi impak? Tetapi dlm masa yg sama, memberi kesan yg besar pula kpd org2 dibelakang rosmah (rakyat) dgn merasakan tindakan tersbut tidak salah!

pe kes nie....??
nie la orng yg perlu kita perangi...
musuh lam selimut...
gunting lam lipatan....
orang cmnie, better kene pancung jer....
nauzubillah...

Pokoknya perkara yg baik & memantapkn lagi pakaian serta fesyen muslimah mestilah orang sokong dan menaikkan islam ke martabat yg lebih tinggi kan..islam itu indah dan sentiasa selari dgn peredran zaman..SEmemangnya saya sokong 100%!!

sebagai muslimah etika pakaian dah ada dan perlu ikut garis panduan yg sedia ada.. betul kan?
http://www.zaharuddin.net/images/stories/caraaurat1.jpg

Jadi tidak hairanlah mengapa org kutuk dan itulah sebabnya ramai org pertikaikan dan seolah2 mempersenda agama islam itu sendiri!! adakah maksud kalian 'islam' dan fesyen itu sendiri disetiap negara berbeza??

Sebagai pengasas dan penaung semestinya perlu peka akan perkara ini kan apatah lagi ianya melibatkan perkataan "islamic" pada festival ini disemua negara.. bukankah itu mencacatkan agama islam itu sendiri??

Allah SWT berfirman:
“Hai anak Adam, sesungguhnya kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian takwa, itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah mudahan mereka selalu ingat. Hai anak Adam, janganlah sekali-kali kamu dapat ditipu oleh syaithon sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu bapakmu dari surga, ia menanggalkan kedua pakaiannya untuk memperhatikan kepada keduanya auratnya. Sesungguhnya ia dan pengikut-pengikutnya melihat kamu dari suatu tempat yang kamu tidak bisa melihat mereka. Sesungguhnya kami telah menjadikan syaithon-syaithon itu pemimpin-pemimpin bagi orang-orang yang tidak beriman.”(QS.Al A’raaf,7:26-27)

FUNGSI PAKAIAN ..
Dalam QS Al-A’raf ayat 26-27 nampak disitu ada 3 fungsi pakaian:
1. Sebagai penutup aurat
2. Sebagai pelindung dan penghias tubuh
3. Sebagai pakaian ketaqwaan

Allah SWT menghendaki agar pakaian yang dikenakan kaum muslimah adlah pakaian yang beradab. Yaitu pakaian yang memenuhi ketiga fungsinya.

5 ~ Termasuk membuka auratnya jika wanita itu memakai baju tipis / transparan dan atau ketat membentuk tubuh. Sebab baju tipis atau ketat :”membentuk tubuh”, sama dengan berpakaian tapi telanjang. Rasulullah bersabda: "Ada dua golongan penghuni neraka yang aku belum pernah melihatnya: Laki-laki yang tangan mereka menggenggam cambuk yang mrip ekor sapi untk memukuli orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian namun telanjang dan berlenggak lenggok. Kepalanya bergoyang-goyang bak punuk onta. Mereka itu tidak masuk surga dan tidak pula mencium baunya. Padahal sesungguhnya bau surga itu bisa tercium dari jarak sekian dan sekian." (HR. Muslim).

Rasulullah telah bersabda : "Pada akhir umatku nanti akan ada wanita-wanita yang berpakain namun (hakekatnya) telanjang. Di atas kepala mereka seperti terdapat bongkol (punuk) unta. Kutuklah mereka karena sebenarnya mereka adalah kaum wanita yang terkutuk." Di dalam hadits lain terdapat tambahan : "Mereka tidak akan masuk surga dan juga tidak akan mencium baunya, padahal baunya surga itu dapat dicium dari perjalanan sekian dan sekian." (At-Thabrani dalam Al-Mujam As-Shaghir hal. 232; Hadits lain tersebut dikeluarkan oleh Muslim dari riwayat Abu Hurairah. Lihat Al-HAdits As-Shahihah no. 1326).


-Amri-

Termasuk membuka auratnya jika wanita itu memakai baju tipis / transparan dan atau ketat membentuk tubuh. Sebab baju tipis atau ketat :”membentuk tubuh”, sama dengan berpakaian tapi telanjang. Rasulullah bersabda: "Ada dua golongan penghuni neraka yang aku belum pernah melihatnya: Laki-laki yang tangan mereka menggenggam cambuk yang mrip ekor sapi untk memukuli orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian namun telanjang dan berlenggak lenggok. Kepalanya bergoyang-goyang bak punuk onta. Mereka itu tidak masuk surga dan tidak pula mencium baunya. Padahal sesungguhnya bau surga itu bisa tercium dari jarak sekian dan sekian." (HR. Muslim).

Rasulullah telah bersabda : "Pada akhir umatku nanti akan ada wanita-wanita yang berpakain namun (hakekatnya) telanjang. Di atas kepala mereka seperti terdapat bongkol (punuk) unta. Kutuklah mereka karena sebenarnya mereka adalah kaum wanita yang terkutuk." Di dalam hadits lain terdapat tambahan : "Mereka tidak akan masuk surga dan juga tidak akan mencium baunya, padahal baunya surga itu dapat dicium dari perjalanan sekian dan sekian." (At-Thabrani dalam Al-Mujam As-Shaghir hal. 232; Hadits lain tersebut dikeluarkan oleh Muslim dari riwayat Abu Hurairah. Lihat Al-HAdits As-Shahihah no. 1326).


-Amri-

memang sgt pelik design baju tu...kata utk muslimah p dedah sana sini....

Rosmah mansur gila...

mati lah kau dalam hina wahai rosmah dan orang2 umno atau sapa2 yangmenghina islam.....ke neraka lah kamu semua....umno munafik yang terang2....

boleh tak selidik btul2 kes ni sebelum kita marah tanpa usul periksa.. jgn cpt melatah ok..

pukimak pnye rosmah..buat dose j keje.. pegi jhanan ar fashion show ko yg bangsat 2.. bangsat juga umnongok..

fatul biri2 tue dah gila agaknye

hmmm..biarpn saya non-muslim,saya sgt mghormati ajran islam tntg peradaban dr segi pemakaian.. Sperti skrg, Islam dimalaysia,terpesong jauh.sdngkn pemimpin sggp hbiskan bnyk duit utk hiburan.. u go to club, sapa bnyk kt sana? pasal busana muslimah, agak pelik coz dlm islam di ajar ttp aurat.. xpham.. sedikit sebnyk,kmi yg non-muslim agk heran bknkah wajib bg muslim ttp aurat tp skrg ni rmai xikt ajarn.. malaysia sbgai negara Islam,sudh xmencerminkan keislamannya.. sori to say. dat my opinion..tq

wei malu la skit..orng non muslim pon tau psal agama , walaupun ko non-muslim aku agree dgn opinion ko..sdangkn pemerintah pon jahil ni lg kn rakyatnye..tp bkn sume la.

astaghfirullah..rosmah ni islam ka???

ulamak...ular dalam semak

ulama x sekolah....kena rasuah kot...puish

rosmh murtad dah kot...?

rosmah mmg gila....anjing

berani nya dia melanggar hukum allah....subhanallah...

biasala,nk senang dunia punyer pasal kna ikut pe kt ejen dia...si y***d*.
xkan hal aurat Islam pn sejahil itu,klu logik nya la.walhal budak kurang akhlak skrg ni pn,klu tnya mcm mn aurat islam yg btul, diorg tau jg,cuma x buat je.dosa utk diri je.
tp ble dh hebah mcm gini,kata tu aurat Islam, klu ramai yg ikut, khuatir sgt sy,takut x t'tanggung dosa di bahu ni kt akhirat kelak.

dlm islam nie,klu benda tu haram.tetap haram.walaupun sedikit.harap org umno yg beri komen kt atas nie jgn jd bodoh sombong.

Gaga
Ni lah salah satu tindakan yahudi dalam menjatuhkan islam...masyaallah...

MOGA ALLAH MEMBERI HIDAYAH ATAU PENGAJARAN KEPADA ROSMAH DAN KUNCU2 YAHUDI NYA

Semoga mereka2 diberi petunjuk ke jalan yg lurus...Amin. - Nur Kasih.

APE BENDELA KO ROSMAH..NI PUNCA2 LAKI HANG AKAN TERSUNGKUR...

ble 0rg x b'ilmu mnjd pmrintah,,

ya allah,,,peliharalah kami,,,tolong ye semua,,,kiamat dah nak dekat,,,tnda2 kiamat adalah org islam menentang sesama sendiri,,,sya seorg bekas pelajar sekolah dan pendapat sya,,,fesyen yg ditunjukkan mmg xwajar diadakan,,,harap datin rosmah lihat kembali,,,buka lah mata serta hati,,,,kita islam,,,bukan KAFIR,,,tolong sedar n bukak fikiran,,,sya bukan pembangkang atau mnyokong pihak kerajaan,,,tapi,,apa yg sya tahu,,,,sya menyokong penubuhan yg berkonsepkan khalifah,,,kita sebagai pemimpin haruslah bijak dalam mengatur sesuatu perkara,,,sya tidak takut jika perkara ini di keluarkan di berita,,,,sila lah ubah perangai kamu wahai datin,,,pangkat,harta n nama xkan dibawa masuk ke kubur

Wahai pemuda-pemudi islam,bangkitlah kamu..jangan hanya duk bercakap,komen,mengutuk,mengkeji dan sebagainya tapi kamu pemuda-pemudi masih mendiamkan diri,bangkitlah atas nama ISLAM yang kamu anuti.tentanglah kemungkaran yang sedang berlaku di negara kita sekarang,cuba contohi pemuda2 islam di tanah arab yang sedang berlakunya revolusi,mereka kian bersatu untuk menentang kezaliman pemimpin yang jahil akan ISLAM,ketahuilah kebangkitan ISLAM itu pasti akan berlaku satu hari nanti jika kita meneruskan silsilah perjuangan para ulamak,penggerak,pendakwah,penceramah dan aktivis2 gerakan Islam di seluruh dunia pada masa kini..ingatlah kebangkitan ISLAM itu datang daripada pemuda-pemudi yang diberi kekuatan untuk merubahnya..ayoh same2 kita menghapuskan segala kerosakan,kezaliman dan kemungkaran yang berlaku di tanah air kita MALAYSIA sekarang..TAKBIR!!!


EmoticonEmoticon