Saturday

Ulama Muda UMNO pertahankan Rosmah


Akhirnya kita dapat mendengar apa dia komen ulama muda UMNO di dalam Isu Islamic Fashion Festival yang dinaungi oleh Rosmah Mansor isteri Perdana Menteri Malaysia. Ulasan Ulama muda UMNO jelas sekali berpihak kepada Rosmah.

Ulama muda Umno Fathul Bari Mat Jahya berkata pendekatan pembangkang mengecam tindakan Rosmah Mansor menaungi Festival Busana Islam (IFF) - yang mencetuskan kontroversi - melalui tersasar daripada konsep agama sebagai nasihat.

Mempertahankan isteri perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, Fathul Bari berkata, pembangkang sengaja membesar-besarkan isu itu sambil meletakkan sepenuhnya kesalahan atas bahu Rosmah tanpa menyiasat terlebih dahulu perkara itu.

"Sepatutnya bantahan itu ditujukan kepada penganjur sedangkan beliau (Rosmah) penaung semata-mata," katanya.

Berucap pertama kali di perhimpunan agung Umno hari ini, Fathul Bari berkata, manusia sentiasa dituntut meneliti terlebih dahulu sama ada sesautu kesilapan itu dilakukan dengan sengaja atau pun tidak.

"Tanpa diteliti hal tersebut, mereka terus menyerang dan menghukum. Adakah ini sikap orang Islam yang mengakui membawa hukum allah. Sedangkan jelas perbuatan seperti ini tersasar Islam yang mengajar etika menasihati seseorang," katanya.



ReJaM© "Nama pun lebai UMNO mestilah backing Rosmah kah kah kah "

44 comments

yg nie ulama muda umno ke ulam muda umno..

penaung bukan penasihat bagi penganjur dan berhak samada membatal atau meluluskan sesuatu ingatkn penganjur hanya mengikuti perintah penaung jer...hahaha..wakakaka

ape daa....
belaja tinggi2...
masuk UMNO bawak name je....
kalau da name penaung...
tentu2 laa paling atas...
pe nk jadi daa

Masih ingat buku tulisan Saudara Shanon Ahmad SHIT sedikit masa dulu. Kalau Kepala tu SHIT di bahagian lain pun ikut jadi SHIT sama la dgn ulama ni kononnya entah siapa bagi title tu. Mencemarkan nama ulama sje.

Ular dalam semak sedia mematuk bila diperlukan ha ha ha...

sebagai penaung,
dia boleh menolak utk x membenarkan pakaian2 yg mendedah aurat dll...
bengong pnyer org

al-umuru bi maqasidiha...setiap tujuan y dilakukan ad niat..

KALO DAH TUAN PNYA BDN PUN PKAI X TTUP AURAT CAMNA LA DIA NK TGUR BNDA TU KN..ALAHAI..MAKA ORG2 YG MMBELA ROSMAH SDAH DIANGGAP BRSUBAHAT..DAN SLH STU TNDA2 KIAMAT ADALAH PMMPIN2 AGMA YKNI ULAMA N USTAZ MLIHAT KEJAHILAN ITU SBAGAI KBNARAN D SBABKAN TLAH DBUTAKAN MTA HTI MREKA WANG RINGGIT..WALLAHUALAM..

gaye ckp mcm nak kene penerajang je......

haahhahahhahahahha delete 23 October 2010 at 11:45

tak ade sikit pun takut akan mereka2 ini akan seksa Allah.... wahai ulamak umno....jangan sebab duit dan jawatan anda butakan mata dan pekakkan telinga....anda tau akibatnya....saya pun dulu masa muda2 hanyut dengan dunia...sekali Allah bagi bala pada saya dan saya bersyukur Allah bagi petunjuk.... saya takut kalau Allah biarkan kamu semua hanyut dengan mereka2 yang memang terang2 menghina islam dan kamu akan bersama mereka disana nanti...

semua orang pernah buat dosa, lagi la orang yg memegang pangkat ni smua hal rakyat teliti..mmng wajar kte menegur dan diminta amik tindakan..yg berkenan mengaku je la kalu trbuat silap tu mungkin dia terlepas pandang mengenai hal tu..brdose n bersubahat kalu perkare ni dibiarkan bg umat islam ,harap rosmah mansur lebih berhati2 lepas ni..

ISLAM NAMA SAHAJA

Ertinya:
Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: Telah bersabda Rasulullah saw.; "Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah kolong (naungan) langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali".

UMAT ISLAM MENGIKUTI LANGKAH-LANGKAH YAHUDI DAN NASRANI

Ertinya:
Daripada Abu Sa’id Al-Khudri ra. berkata, Bahawasanya Rasulullah saw. bersabda, "Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.” Sahabat bertanya, "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nashrani yang kau maksudkan?” Nabi saw. menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka".
H.R. Muslim

rasanya ada kaitan dengan artikel tak? mendalam kan? :) fikir2kanlah. kita sememangnya berada di akhir zaman..

ULAMA DUNIA

Ulamak ni dah kena nasi kang kang dgn rosmah! cakap dia tak masuk akal...

http://www.facebook.com/pages/Rosmah-Mansor-Liabiliti-Negara/135912663127518

baik punya.

budak ni ada harapan jadi mufti ni. tu pon klw umno menang PRU lgi la. kipas jgn xkipas, jilat jgn xjilat. haha~

mintak brader kita ni cite psal bik momo xpkai tudung boleh?

kenapa x tulis smua yg ulama muda ni cakap..kan dah jd fitnah..

fitnah merata2..x tau mn benar mn palsu..
memang kite dh akhir zaman??..macam2 tanda dh nampak..islam tinggal nama jer..mana2 badan politik sme jer..

"Mempertahankan isteri perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, Fathul Bari berkata, pembangkang sengaja membesar-besarkan isu itu sambil meletakkan sepenuhnya kesalahan atas bahu Rosmah tanpa menyiasat terlebih dahulu perkara itu"

Source: Ulama Muda UMNO pertahankan Rosmah - MiLo SuaM http://milosuam.blogspot.com/2010/10/ulama-muda-umno-pertahankan-rosmah.html#ixzz139ieQD00

Sebenarnya nasihat ulama ni diberikan pada rosmah dulu,sebelum setuju nak jadi penaung ke taja ker,teliti & siasat dulu apa kejadahnya show tu,apa faedahnya pada rakyat,apa kesannya pada negara,apa plak kata kami ni...bila dah jadi baru nak teliti...apa kes?

senang citer suh aje pihak berwajib bubarkan penubuhan IFF tu..abes citer..pikirlah golongan wanita dipergunakan untuk show2 camtu...pereka fesyen pon tak memahami etika pakaian islam sebenar..so jangan mudah2 aje gunakan nama islam tu...ingatlah kite ni orang islam tunjukkan islam yang sebenar jangan fikirkan kemajuan je tanpa pedulikan syariat islam..dah jadi cmni..banyak la pihak cmpur tangan amik kesempatan nak jatuhkan..sekian

Kalau dh penganjur terlibat...penaung pun terlibat same jgk kan?

yg tutup aurat pun bukannye baik sgt pun..
tepuk dada, tanye selera..
name pun politik, mesti ade kipas mengipas ni..
model yg gayakn tu buknnye islam pun, aq da check da..
KALAU mengikut ISLAM...mmg salah laa..pakai camtu..
adakalanye kita berfikir megikut peredaran zaman dan situasi..
"ingat senang ker nk jadi pemimpin??" nk lyn brmacam jenis pemikiran daripada rakyat..

perkara di atas mungkin kesilapan dari segelintir pihak yg trlepas pandang, bukannye UMNO
secara keseluruhannye..

pade aq benda ni saje diperbesarkn oleh sesetengah pihak bg mndapat publisiti politik,

nobody perfect in the world..
everyone has advantages and disadvantages..

kalau dah di lantik sebagai penaung maka gunalah kuasa yang ada membatalkan atau membantah unsur2 yang menghina agama..jelaslah Si Rosmah ni tidak sensitif dlm agama..

"pembangkang sengaja memperbesar-besarkan isu" what??!!

DIA TAK TAU KE BENDA NI MENGHINA PARA MUSLIMAH?? SIAP ADA DESIGN BAJU KALIMAH MUHAMMAD!! SATU KAT DADA, SATU LAGI LETAK KAT PUKI! NI DAH HINA RASULULLAH!

DASAR ULAMAK DUIT!!

kalau ulamak macam ni .. lama-lama jahanam Malaysia.Jangan sekali-kali meghalalkan cara , yang salah tetap salah . carilah jalan untuk baikinya.

ulamak umno...dah sah dah backup umco...bnda terus trg hina islam....bile kepala da mcm mangkuk,otomatik yang bawah2 jd mcm shit da...pe r ulamak tahi

banyaknya bahasa2 kesat dan hina menghina...
mulut sendiri pun tak reti nak jaga daripada mengeji makhluk ciptaan tuhan... muhasabah diri sendiri dulu,..

Dunia dah akhir zaman.. tak semestinya yg bergelar ulamak itu benar semuanya..di dunia yg makin maju ini..ramai setan bertopengkan ulamak

"Sepatutnya bantahan itu ditujukan kepada penganjur sedangkan beliau (Rosmah) penaung semata-mata,-Ulama muda Umno Fathul Bari Mat Jahya"

Mungkin krn faktor mude atau mgkin 'brain wash' dr veteran ular2 dlm semak cuba mempertahankan tindakan rosmah. Begitu manisnya uslubudakwah Fathul Bari. Mgkin beliau belum merasai sepak terajang dalam UMNO, atau beliau belum sedar beliau hanyalah dijadikan alat utk berdepan dgn org2 agama terutama dari PAS. Krn matlamatnya, apa yg penting org2 di atas pagar atau sesiapa shj dlm UMNO merasai sedikit 'ketenangan' apabila ada ahli agama yg seolah2 menyokong tindakan sedemikian.

Aku rasakan, isu yg lbh besar bkenaan IFF ni, bukanlah berkenaan fesyen yg tidak menutup aurat tu semata2, tetapi apa yg lebih penting, bagaimana anasir2 dan fahaman musuh2 islam menyusup masuk kedalam organisasi org islam tanpa mereka sendiri sedari. Akibat kejahilan mereka, bagaimana mereka boleh mengiakan tindakan demikian (berpakaian) sebagai yg sesuai utk org2 islam kini.

Walaupun Fathul Bari mendakwa tidak bersetuju 100% program sedemikian, ttp tindakan beliau seolah2 mempertahan kedudukan rosmah sbg penaung sahaja, mengambarkan beliau memberi sokongan kepada tindakan rosmah tersebut. Krn sbg penaung biasanya akan menyumbang dr segi sudut kewangan, moral dsb wpun mgkin tidak terlibat secara langsung bkenaan sst program. Tetapi hakikatnya, penaung adalah individu yg paling berpengaruh dlm menjayakan sst program.

Apa yg penting, yg jelas salah berkatalah salah wpun ia pahit utk ditelan. Uslub atau kaedah dakwah tentunya berbeza antara seseorg, ttp apakah beliau merasakan teguran "secara lembut" kpd rosmah memberi impak? Tetapi dlm masa yg sama, memberi kesan yg besar pula kpd org2 dibelakang rosmah (rakyat) dgn merasakan tindakan tersbut tidak salah!

booo~ ni la contoh2 ulama` jahat yg disabdakan nabi muhammad saw kepada kite..... wei ulama` umngok~!! buat malu je blaja agame tapi bele org camnie... Jwb la esok2 ngan ALLAH... ko ingat ko tu da besa ke nak bele org yg terang2 salah? Bertaubatlah selagi ade ruang di dunia nie.~ jgn angan kat dunia nak jadi ulama` tapi di sisi ALLAH sama teruk dengan mereka yg zalim lagi sesat!!

sorry to say tapi aku carut gak, pukimak ko la...Ulama Umno aper? Ulama barua kapir. Penaung takde kuasa ke nak sound penganjur? Bukan penaung kuasa besar ke? Kalo dah nampak benda tak elok, tak reti2 nak tegah? cilaker punya ulama munafiq!

weyhh.. tak payah gune perkataan ulama' la.. ulama tak sesuai untuk fathul bari... ulama apa macam tu??

mmg la RM penaung...tp sebagai penaung, dye kne la check bnda2 tu. Ni main tujah jew buat event psl islamic. Psl ulama ni pulak, RM tu kan org atasan utk event tu, pastu guna nama Malaysia....ape2 yg berkaitan dgn event tu msti bersangkut paut. Klu da tau bnda tu haram n kutuk islam, knapa nk buat. Sy syorkan la psni klu ada event ape2 yang berkaitan islam, yg ulama ni(ulama' ke?)jd diorng punye ajk. Salah pape bleh tibai dye pulak.

Bertudung atau Berfesyen? Bila wanita menjaga auratnya dari pandangan lelaki bukan mahram, bukan sahaja dia menjaga maruah dirinya, malah maruah wanita mukmin keseluruhannya.

Harga diri wanita terlalu mahal. Ini kerana syariat telah menetapkan supaya wanita berpakaian longgar dengan warna yang tidak menarik serta menutup seluruh badannya dari kepala hingga ke kaki.

Mereka masih boleh tampil di hadapan masyarakat bersesuaian dengan garisan syarak.

Wanita tidak sepatutnya mengorbankan maruah dan dirinya semata-mata untuk mengejar pangkat, darjat, nama, harta dan kemewahan dunia.

Menyentuh berkenaan pakaian wanita, Alhamdulillah sekarang telah ramai wanita yang menjaga auratnya, sekurang-kurangnya dengan memakai tudung.

Muatturun katalog khas mengenai pemakaian tudung (1) dan tudung (2).
Dapat kita saksikan di sana sini wanita mula memakai tudung.

Walaupun pelbagai gaya tudung diperaga dan dipakai, namun pemakaiannya masih tidak lengkap dan sempurna.

Masih lagi menampakkan batang leher, dada dan sebagainya.

Juga ada yang memakai tudung, tetapi pada masa yang sama memakai kain belah bawah atau berseluar ketat dan sebagainya.

Pelbagai warna dan pelbagai fesyen tudung turut direka untuk wanita-wanita Islam kini.

Ada rekaan tudung yang dipakai dengan songkok di dalamnya, dihias pula dengan kerongsang (broach) yang menarik.

Malah labuci warna-warni dijahit pula di atasnya.

Dan berbagai-bagai gaya lagi yang dipaparkan dalam majalah dan surat khabar fesyen untuk tudung.

Rekaan itu kesemuanya bukan bertujuan untuk mengelakkan fitnah, sebaliknya menambahkan fitnah ke atas wanita.

Walhal sepatutnya pakaian bagi seorang wanita mukmin itu adalah bukan sahaja menutup auratnya, malah sekaligus menutup maruahnya sebagai seorang wanita.

Iaitu pakaian dan tudung yang tidak menampakkan bentuk tubuh badan wanita, dan tidak berhias-hias yang mana akan menjadikan daya tarikan kepada lelaki bukan mahramnya.

Sekaligus pakaian boleh melindungi wanita dari menjadi bahan gangguan lelaki yang tidak bertanggungjawab.

Bilamana wanita bertudung tetapi masih berhias-hias, maka terjadilah pakaian wanita Islam sekarang walaupun bertudung, tetapi semakin membesarkan riak dan bangga dalam diri.

Sombong makin bertambah, lalu jalan mendabik dada.

Terasa tudung kitalah yang paling cantik, up-to-date, sofistikated, bergaya, ada kelas dan sebagainya.

Bertudung, tapi masih ingin bergaya.

Kesimpulannya, tudung yang kita pakai tidak membuahkan rasa kehambaan.

Kita tidak merasakan diri ini hina, banyak berdosa dengan Tuhan mahupun dengan manusia.

Kita tidak terasa bahawa menegakkan syariat dengan bertudung ini hanya satu amalan yang kecil yang mampu kita laksanakan.

Kenapa hati mesti berbunga dan berbangga bila boleh memakai tudung?

Ada orang bertudung tetapi lalai atau tidak bersembahyang.

Ada orang yang bertudung tapi masih lagi berkepit dan keluar dengan teman lelaki.

Ada orang bertudung yang masih terlibat dengan pergaulan bebas.

Ada orang bertudung yang masih menyentuh tangan-tangan lelaki yang bukan mahramnya.

Dan bermacam-macam lagi maksiat yang dibuat oleh orang-orang bertudung termasuk kes-kes besar seperti zina, khalwat dan sebagainya.

Jadi, nilai tudung sudah dicemari oleh orang-orang yang sebegini.

Orang Islam lain yang ingin ikut jejak orang-orang bertudung pun tersekat melihat sikap orang-orang yang mencemari hukum Islam.

Mereka rasakan bertudung atau menutup aurat sama sahaja dengan tidak bertudung.

Lebih baik tidak bertudung. Mereka rasa lebih bebas lagi.

Orang-orang bukan Islam pula tawar hati untuk masuk Islam kerana sikap umat Islam yang tidak menjaga kemuliaan.

Sekian, wassalam.

Ulama' mude cam nih gua x respek bro..bljr agame bertingkat2, tp bodoh ttp berlapis2..klu die nk nasihat..baik xyah jd ulama' la..gelaran 2 xlyk ngan ko la...ak sait ati ngan ulama' umngok nih..

pada sang laksamana ,23 okt, mmg semua org xsempurna. tp klu dh jd pemimpin dan nak jd pemimpin,kena tinggi ilmu,xtau blaja. kesilapan pertunjukkan fesyen yg konon islamik tu 1 kesalahan yg nyata,n terang2-ngan salah dr segi fesyen islam. dr Islam tu wujud,nyata2 islam kata wanita kna tutup aurat (tu ilmu islam yg basic tau je tu).n islam dh nyatakan pn aurat wanita tang mana.
nk jadi pemimpin islam,penaung program islamik, xkan ilmu agama islam yg basic pn xde. knapa nk jd pemimpin klu ilmu blum cukup n xnk blaja or bertanya pd yg tau?

Semuga ulamak muda itu akan terusmenjadi penasihat yg baik dan diikuti oleh pemimpin.

Jangan dia pula yg mengikut pemimpin dan hanyut menjadi pak turut dan diperalat serta memperalat agama demi kepentingan tuannya.

Kita tgk nanti

ulam umno ni memang nyer bengap sial sengal

ulamak umno x cerdik....klau crdik dia xkn jwab mcm tu...kan i ckap bodoh kn bnga lak...

adoila. macam mana dia boleh kata tak salah? dia xboleh bias la dalam bab2 agama ni. punya la terang jelas dan nyata yang menda tu salah. Kalau rosmah tu penaung, lagi la senang dia nak suruh tukar itu ini. So, sepatutnya dia kena alert dengan perkara2 sebegini..

ahli gerakan ISLAM delete 15 April 2011 at 15:09

Wahai pemuda-pemudi islam,bangkitlah kamu..jangan hanya duk bercakap,komen,mengutuk,mengkeji dan sebagainya tapi kamu pemuda-pemudi masih mendiamkan diri,bangkitlah atas nama ISLAM yang kamu anuti.tentanglah kemungkaran yang sedang berlaku di negara kita sekarang,cuba contohi pemuda2 islam di tanah arab yang sedang berlakunya revolusi,mereka kian bersatu untuk menentang kezaliman pemimpin yang jahil akan ISLAM,ketahuilah kebangkitan ISLAM itu pasti akan berlaku satu hari nanti jika kita meneruskan silsilah perjuangan para ulamak,penggerak,pendakwah,penceramah dan aktivis2 gerakan Islam di seluruh dunia pada masa kini..ingatlah kebangkitan ISLAM itu datang daripada pemuda-pemudi yang diberi kekuatan untuk merubahnya..ayoh same2 kita menghapuskan segala kerosakan,kezaliman dan kemungkaran yang berlaku di tanah air kita MALAYSIA sekarang..TAKBIR!!!

~Tanpa diteliti hal tersebut, mereka terus menyerang dan menghukum. Adakah ini sikap orang Islam yang mengakui membawa hukum allah. Sedangkan jelas perbuatan seperti ini tersasar Islam yang mengajar etika menasihati seseorang~


EmoticonEmoticon