Wednesday

UMNO ulang taktik lapok






Semakin hampir kita pada Pilihanraya DUN Galas, pelbagai perkara tak dijangka berlaku hari ini kecoh isu yang pada asalnya dibangkitkan oleh puak blogger UMNO kononnya Rahimi Osman pula mengaku diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Namun kisah yang sebenarnya ialah Rahimi mengadakan sidang media tergempar berhubung pengakuan sumpahnya tiga tahun lalu. Laporannya boleh dibaca di portal berita Malaysiakini.

Dari awal lagi ReJaM© sudah dapat merasakan bahawa kemungkinan besar UMNO sudah tidak berani lagi membazir duit untuk memancing undi bagi merampas DUN Galas berikutan kegagalan demi kegagalan yang telah dihadapi mereka pada Pilihan Raya Kecil yang lalu (Duit banyak habis tapi kalah jugak).

Namun di sini jelas sekali taktik berulang yang lapok dan busuk digunakan oleh UMNO sebaik sahaja bahang Pilihanraya Kecil dirasai. Mana tidaknya, kalau dahulu semasa pilihanraya Kecil Permatang Pauh Saiful Bukhari membuat laporan Polis bahawa dia diliwat Anwar, kali ini corak serangan UMNO nampak serupa.

Pagi tadi kira-kira pukul 11:00 pagi keluar berita pengumuman SPR tentang tarikh penamaan calon dan tarikh mengundi, tup tup pukul 4:00 petang keluar pulak cerita gempar Rahimi (Dan dan tu jugak keluar cerita gempar). Taktik UMNO ini jelas sekali dapat dibaca. Bila dipersoalkan nanti Rahimi tentu akan kata secara kebetulan dia membuat laporan Polis dan dia tiada niat langsung memberi impak kepada PRK Galas.

Isu ini sifirnya mudah mereka akan kata Rahimi Osman adalah orang yang rapat dengan Anwar, tak mungkin UMNO mampu mempengaruhi Rahimi. Isu ini akan digunakan untuk mengalihkan perhatian rakyat terhadap PRK Galas. Isu ini akan jadi penangkis kepada isu royalti minyak Kelantan yang dijangka akan digunakan oleh Jentera Pas semasa kempen nanti. UMNGOK akan kata Nik Aziz tertipu dengan Anwar, Nik Aziz diperkuda Anwar, Orang yang rapat dengan Anwar pun tak percaya Anwar, Anwar mempergunakan orang untuk mencapai impiannya, Anwar gila kuasa. Apa lagi? you name it lah!


ReJaM© "Kalau Rahimi mengaku dia diliwat kan bagus kah kah kah...."

3 comments

Muka macam celaka budak melayu ni. Ini lah hasil benih dari perhubungan suami isteri yang tidak mengikut syariat Islam. Lepas buat hubungan dengan lembu, buat pula dengan isteri. Hasilnya zuriat yang muka macam celaka dan perangai macam pelacur tak makan 21 hari. Woi! Anwar, lain kali carilah muka yang beriman dan berintegriti untuk jadi pelapis. Tak belajar dari sejarah ke?

ish2, Leh tahan ea taste anwar nie.


EmoticonEmoticon