Utusan Malaysia kini secara rasmi milik UMNO?


Sedang CiLiK© sibuk surfing di internet melihat-lihat isu semasa, terkejut CiLiK© apabila ternampak bendera UMNO di header website rasmi Utusan Malaysia Online. Adakah Utusan Malaysia kini sudah secara rasminya dimiliki oleh UMNO? Kalau begitu lebih sesuai kiranya Utusan Malaysia ditukar nama kepada Utusan UMNO kerana nama Malaysia sepatutnya digunakan untuk media yang bebas menyampaikan berita dan info-info yang telus untuk rakyat Malaysia.

Jika suatu hari nanti Pakatan Rakyat memerintah Malaysia, maka Utusan Malaysia akan terus menjadi lidah rasmi UMNO dan Barisan Nasional (Be End). Maka di saat itu eloklah namanya ditukar kepada Utusan UMNO! Sekarang pun akhbar itu terus bersikap condong kepada UMNO dan Barisan Nasional.


CiLiK©"Lebih elok guna nama UTUSAN UMNGOK"

4 Comments

  1. Pe nk eran, bermule era pengswastaan lg, smer hak rakyat (k'jaan) dh jd hak individu (kelompok tertentu).. modal rakyak kluar, last2 jd hak milik mereka..

    p/s: aku sedey gak, psl ramai yg kena tipu idup2 dlm fahaman mrk kerajaan itu BN dan BN tu kerajaan. Kalu x de BN, maka Malaysia x de laa kerajaan. Tp apa yg aku lagi sedey psl ada ikut mcm babi bute, mgkin otak letak kat lutut kot.

    ReplyDelete
  2. kalo dah obvious sgt utusan kena la letak 'untuk ahli UMNGOK sahaja'

    ReplyDelete
  3. Oii...klu macm ni utusan keno minta maaf oi...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan