Monday

Zambry Kadir buat upacara sesat di khalayak ramai




Apa lagi nak dikata? Kalau pemimpin dah sesat sampai macam ni, apa lagi para penyokongnya? Gambar-gambar ini menunjukkan Menteri Besar Perak Zambry Kadir sedang melakukan upacara sesat lagi menyesatkan apabila ia dilakukan di hadapan puluhan penonton di lokasi yang tidak dikenal pasti.

Apa yang jelas di sini, perbuatan ini menimbulkan persoalan kepada kita. Inikah pemimpin yang boleh diharapkan untuk membela Agama islam? Perkara syirik ini dilakukan secara terang-terangan di hadapan para hadirin. Adakah Zambry seorang yang jahil tentang larangan agama terhadap upacara seperti ini? Sekiranya dia seorang yang jahil, adakah pemimpin seperti ini yang mahu diharapkan oleh rakyat untuk membela Islam?

(sila klik untuk membesarkan image)

Zambry Kadir melakukan bacaan doa sebelum melakukan upacara sesat!

Upacara sesat dimulai oleh Zambry.


Upacara sesat diteruskan sambil diperhatikan oleh para hadirin.



ReJaM© "Ini yang dikatakan pejuang Islam? Jauh panggang dari api! Jadi ayah Pin sesuailah!"

32 comments

SESAT?? ni ape sbnarnye yg dye buat? nk taw dulu....

Ini yang dinamakan upacara mengikat ancak, untuk membuang sial! Orang ini pengaruh hindu yang berlaku dalam masyarakat Melayu! aku rasa ini bukan tempat orang islam ni! Ini program orang kafir kot...

tolong panjangkan kepada Tan Sri Sohibul Samaah Datuk Mufti Negeri Perak....supaya dapat diberi fatwa menurut hukum syarak.

Adoi..mesti ke wat mcm nie...agama islam dah ajar kan...dlm Al quran kan dah ajar..klo x nak kene bala...baca doa tolak bala...bukan wat bende yg menduakan Allah..subahanallah..dah laa pakai jampi serampah bagai....ko nie zambry..ape nak jd nie...aku ingat keling cam ko nie ikot sepenuh nyer ajaran ISLAM...hmm...dah keling tu keling gak...x bleh buang jugak....

Mengapa perkara begini sesat? Sebab ianya berkaitan dgn ajaran agama lain dan bukan dari Sunah Nabi saw. Adapun doa itu hanyalah tempelan supaya upacara nampak halal. Apabila melakukan sesuatu yg mengikut ajaran sesat, maka siapakah dibelakang semua ini..kalau tidak iblis dan syaitan.

Dan 'mereka' itulah yg akan mempengaruhi jiwa2 yg bersama mereka dalam apa saja kegiatan hidup dan termasuk dalam pentadbiran dan politik. Itu sebab segala kejahatan tidak nampak dek penyokong mereka, segala penyelewengan tidka terasa apa2,telah kelabu mata hati dan mata batin dari menilai kebenaran.

Jauhilah perkara sebegini, ia bukan semata2 salah dipandang mata sahaja, tetapi ada makhluk lain yg menyertainya secara tidak sedar yg mana kamu bersekongkol dgnnya.

Kalau ini bukan program untuk orang islam, dan bukan dijalankan di tempat orang islam.. kenapa sampai nak membaca doa pula.... musykil aku....

yang lebih jadi tanda tanya ialah... dimana MUFTINYA?

la ni upacara masyarakat hindu latengok mufti oerak nak komen apa

Kita tunggu dan lihat apa pendapat mufti perak? Ini isu serius... bukan boleh buat main-main...

Gerenti mufti perak akan diam seribu bahasa..

sesat apa bende nya bro? kalau sesat tentu Tok mufti perak dah melenting...kira ok lah tuh tok mufti tak bising...cuma tok mufti bising pasal melayu dah tak sokong umno jer!!!
lain2 tu gasak lah!!

jahilnye..dah terang2 buat benda sesat..tak payah tanye upacara ape lagi..mmg kita dah tau tak ada upacara cam ni dalam islam..nape tak buat solat hajat je?jahil lagi menyesatkan...

Boleh saya tahu majlis ini untuk apa dan di mana? nak jugak korek cerita, sebab musabab, orang terlibat dan sebagainya. baru sedap nak bongkar.

kalo nengokan gaya macam kat kuala kangsar jer tu....dato d.o ada.adun chandan dan adun manong pun ade...tok pengulu pun ade....

damn zambry........zambry mmg bangang.......bende2 ni semua karut je...........

Salam...

3 perkara yang perlu kita buat.

Dengar, Lihat, dan tanya.

baru kita dapat kepastian apa yang sebenarnya berlaku. kita tidak boleh mempercayai sbarang berita tanpa usul periksa. ingat Fitnah orang dosa besar tau.

jadilah orang yang bijak. guna akal. boleh pikir. boleh tanya. dan kaji selidik dulu. jangan nak boh sebarang jerk.

wallahuallam/


dari tak belah mana2 pun

auzubillah minzalik.... kenapa blh jadi mcm ni... agaknya dia terlalu pengaruh sangat dengan agama lain kot.. tak heran la juga, dia pun bukan org islam tulin??? Rupanya pun macam pembunoh Dato solilawati, mamak turkan jeee.Apa nak d kato??

dari korang sama2 bertelagah, bagus lagi korang sama2 pakat tegakkan Khilafah. aku dah naik muak dan sangat meluat dgn sampah2 politik yg keja nk mencari kesilapan bangsa sendiri, racist dgn bangsa sendiri, fitnah sesama sendiri, saling menuding sesama bangsa sendiri, lagi bagi hancur nasib bangsa sendiri...kaum lain pulak semakin teliti memerhati. aku muakkk dan meluat x kira sapa2 sampah politik dari mana2 parti sekali pun!! sama aje semua. kuasa, maruah, kebijaksanaan, martabat dan kemasyuran bukan terletak pada kumpulan parti masing2..tapi pada masing2 punya mentality.

SURUHLA ZUL MP KULIM KOMEN....DIAKAN PEJUANG ISLAM SEJATI...HANYA DIA YANG TAHU SEMUANYA....ORANG LAIN TAK AMALKAN AJARAN ISLAM SEJATI....ORANG LAIN SEMUANYA JAHIL.. KALU ZUL TAK NAK KOMEN..DIA PUN SAMA MCM ZAMBRY...

dunia daa nak kiamat daa...Si jahil dan si jahat ramai jd pemimpin

masih xfaham ape yg diorg wat dalam gamabr2 tu..perjelaskan sket bleh?

tu bukan buang ancak la bebal..

Anonymous | October 29, 2010 10:16 PM
[ tu bukan buang ancak la bebal.. ]

aloo samdol.. memang le bukan buang ancak.. ancak tu ialah peralatan pemujaan, termasukle bertih, daun keladi , pulut dan mcm2x lagi le bengap...

jadi si Parya tu pun sama le..kerja yg dia buat... aloo samdol jangan jadi melayu lembab sangat nanti menyusahkan orang...

teruk nye,takkan x taw beza sesat dan benar?

org perak pun mate da bute..main pilih je pemimpin dier...bodo naw...selidik la dulu mamak tu kaki mabuk ker..?aper ke...semua org perak bodo....

org perak pun mate da bute..main pilih je pemimpin dier...bodo naw...selidik la dulu mamak tu kaki mabuk ker..?aper ke...semua org perak bodo....

allow...mrah2 bleh bro..asal ckap sume org perak bodo???
zambry bkn plihan rakyat perak..dia plihan sultan..kami sbgai org perak xbleh nk bantah..ble ktorg bantah,ktorg di cop derhaka..so,mind ur words...

dah la gelap kulit... hati pun gelap jugak.. kesian..!!

da nama negeri perak... nk wat camne.. bukan negeri emas bro... hahahaha lg2 plak yg memerintah plak gelap... perak pun dah takde sinar lah... so renung2kn ye.. kalau nk kembalikan kilauan perak tu, so kenalah pilih pemimpin yg ade sinar... sy minta maaf kpd rakyat perak seandainye bahasa sy kasar... hrp gurauan sy tidak seberat mana.. sekadar utk bersama renung2kn

nauzubillahi min zalik,inikah yg dinamakan pemimpin islam..mne prgi ftwa drpd mufti,asal diam je..

Masa Nizar pegang lilin, pakai baju hitam dulu tu macam mana pulak? Korang ahli PAS memanglah samdol.

asal agama hindhu


EmoticonEmoticon