Saturday

Amah Indonesia bunuh kanak-kanak


Bagi mengimbangi isu Amah Indonesia yang telah didera dan dibunuh oleh majikannya di Arab Saudi, Channelnewsasia melaporkan bahawa seorang pembantu rumah bangsa Indonesia didakwa kerana menyebabkan kematian Linda Lee Yee Lin seorang kanak-kanak berusia 12 tahun di bawah sebuah rumah pangsa di Singapore, kanak-kanak malang itu dipercayai dibunuh oleh pembantu rumah terbabit.


Bukan niat ReJaM© untuk mengapi-apikan isu ini, namun rakyat Indonesia yang anti kepada negara luar terutama Malaysia seharusnya memuhasabah diri, rakyat di negara luar tidak gila untuk mendera dan membunuh rakyat kamu. Kamu begitu anti kepada Malaysia kerana terdapat sebilangan majikan di Malaysia yang bukan berbangsa Melayu telah mendera warga kamu. Tapi kamu sedar atau tidak? Bagaimana perangai warga kamu di Malaysia? Berapa ramai rakyat Malaysia yang sudah dibunuh dan dirogol oleh warga Indonesia dari perbuatan rompak dan sebagainya.

Berapa ramai amah Indonesia yang bersikap kurang ajar merompak harta majikan? Mendera anak majikan semasa majikannya keluar bekerja? Namun kami di Malaysia langsung tidak pernah terniat untuk membawa isu ini ke peringkat negara, untuk menghina negara kamu.


Sumber: Channelnewsasia.com
ReJaM© "Adakah Singapura akan mengadakan kempen Ganyang Indonesia?"

8 comments

Salam.. Setahu aku, yang rata2 org Malaysia g Indon samada kerana industri Muzik @pn Tabligh.. =)

yeop....umah aq pown kene gak robber ngn bngsa you all...
ap nak kater..insaf lar..sakit ati tue..teramat sangat...tapi
awat power sangat regu badminton korang..huhuhu..sorry..
hmmm...rompkan yer,btul2 kene..tp selamt x d apa2kan family kiter org..siap bawak parang ag tue.siap letak kat leher mak aq...selamat daddy aq cakap jgn ape2 kan kter org...amik lar ap2 yg nak..
fuhh....ari yg paling dasyat..bagi aq..

Kebanyakan warga indonesia yg anti-Malaysia nun tu yang kat bali & kepulauan Jawa (tmasuk Jakarta) kebanyakan bukan beragama Islam... kalau yang ikut nak menganyang pun di kalangan beragama Islam Kajawen (ajaran baru kat indonesia).. Kita org2 Islam jgn la terikut sangat propoganda diorg, kalau kita pun ikut2 panas nampak sangat agenda nak hancurkan umat Islam kat nusantara hampir berjaya... renung2kan la.

& salah kita gak, kenapa kita benarkan warga indonesia masuk ke tempat kita secara haram? mcm kita buat tak endah je isu kebanjiran pendatang masuk secara haram... kebanyakan yang datang tu bukan dari jenis yang mempunyai pegangan Iman & ilmu yang kuat... diorg sebenarnya lari dari tindakan undang2 yang dikenakan atas kesalahan yg diorg buat kat sana (indonesia)... yang betul2 daif cari nak cari rezeki halal berapa peratus je. tgk le bukan warga indo je buat hal.. warga myanmar, viatname, pak hitam afrika... kenapa org atasan buat tak endah isu nih?

Macam nilah...
Apa kata kita ramai-ramai pakat
buat ganyang Indonesia pulak!?
kita buatlah "Bantai Indon Sial!" amacam ok tak idea aku?
Korang lantik aku jd ketua...
Nanti aku akan lead persatuan kita nih!

sabar la..sabar separuh drp iman..
nk ke perang2 cm dulu???

bukan buka minda ni..tp membina propaganda utk kehancuran..

Riwayat Imam Al-Ghazali tentang persoalan HIDUP dan MATI:
Imam Ghazali:
"Apakah yang paling tajam di dunia ini?".

Murid-muridnya menjawab dengan serentak, pedang... Benar kata Imam Ghazali,

Tetapi yang paling tajam adalah "lidah manusia".
Karena melalui lidah, manusia dengan mudahnya menyakiti hati dan melukai perasaan saudaranya sendiri.

renungkanlah..~


EmoticonEmoticon