Sunday

Amerika bersedia untuk serang Asia Tenggara?



Berita yang dipetik dari BBC, Amerika Syarikat ingin menambah kehadiran tenteranya di Asia Tenggara. Berita ini wajar dilihat sebagai suatu berita yang kurang baik memandangkan campur tangan Amerika di negara-negara Timur Tengah telah mengundang pelbagai konflik, dan akhirnya boleh membawa kepada peperangan.

Nampaknya Amerika mula memasang strategi untuk campur tangan di negara-negara di Asia Tenggara. Dengan alasan untuk membantu membanteras lanun, meningkatkan keselamatan cyber, bantuan kemanusiaan dan membanteras keganasan, Amerika dilihat mencari peluang untuk memperluaskan campur tangannya ke rantau ini. Pemimpin-pemimpin di Asia Tenggara terutamanya Malaysia harus berwaspada dan mengambil langkah-langkah yang bijak untuk menghalang kehadiran negara yang berlagak sebagai "Polis Dunia" itu. Sejarah telah membuktikan bahawa campur tangan Kuasa besar dunia ini akan hanya memburukkan lagi keadaan.


ReJaM© "Diharap para pemimpin negara bijak untuk menangani hal ini"

14 comments

Poodah Askar kita lagi baik dari askar diorang! Halau amerika balik ! Askar jahanam!! Menyusahkan orang! Buat jenayah perang pandailah depa ni!!!

dengan pemimpin kita yg sedia ada ni tak mustahil Malaysia akan terima tentera Amerika dengan murah.

Perang dunia ketiga dah semakin hampir!!

kenapa amerika nak masuk campur ? ini cuma strategi diorang utk masuk campur dalam hal negara2 lain kan? bolehkah kita percaya bahawa pemimpin kita tak kan membiarkan amerika campur tangan ? boleh kah? bagi saya, ini cuma helah amerika untuk memasuki dalam sesebuah negara, seperti apa yang berlaku beratus tahun dahulu. ini cuma helah ! ini cuma penutupan niat sebenar mereka ! jika mereka dah menghantar askar di malaysia, adakah keadaan akan jadi lebih selamat? bolehkah sesiapa menjamin keselamatan kita ?

base terbesar dorang dah ade kat asia tenggara , israel pon dah ade gak...lame da dorang bertapak di asia tenggara nie.tunggu masa yang sesuai jew tuk bertindak....berdoa la semoga negara kite bebas dari 'fitnah' amerika/israel(masonic ideologi).

kite bersatu n russia,,,,

Sebuah negara yang mahukan ketenangan dan kemakmuran mesti la menolak campur tangan pihak lain dalam apa juga urusan....
malaysia negara merdeka...aman n makmur...jgn benarkan siapapun masuk wilayah malaysia....kalau tidak akan huru hara la jawabnya....

Mengapa tentera Israel ada base hanya di Singapura dalam dunia ini? Kebangkitan yg dikatakan akan dtg dari timur menarik mereka utk memantau rantau ini. Dan APCO telah masuk memainkan peranan logistik informasi. Wallahualam

semoga Allah panjangkan usia negara kita dan dirahmatiNya selalu.. walaupun kita bukan sebuah kerajaan Islam. Diharapkan dgn msh adenye lagi ulama bermaksud masih ade lagi belas kasihan Allah terhadap kita amin....

doa dan kenal diri jampi yang terbaik

Romeo
Saya ingin memberitau satu rahsia...sbnarnye Malaysia blom merdeka sepenuhnye...mari kita kenangkn mse kite belajar sejarah tingkatan 3....smse prjanjian kemerdekaa...British telah mengatakan mereka akn melindungi Malaysia...maksud drpd melindungi itu ialah....penjajahan secara perlahan2..jd kita sebgai rakyat Malaysia haruslah berdoa agar negara kita dilindungi daripada di jajah sekali lagi oleh...Amerika..atau lebih dikenali FREEMASON

Reply.. Guys.. kata Amerika jahanam la, ni la tu la..Cuba tengok inventori kat rumah kamu semua.. Ada tak Addidas, Nike, Puma, Quick Silver, Apple, Mac, iPhone, Blackberry dan benda benda yang kita beli branded branded tu semua datang dari mana?? Dari negara USA gak kan?? Kalau kamu kata, "yang saya beli ni bukan dari USA, Made in Thailand, China, Indonesia." "Ni bukannya produk keluaran US" Fikir balik.. USA hampir ada kat serata dunia. Dan kita secara tidak lansung menyumbang kepada ekonomi negara mereka sendiri. Secara konklusi, Amerika dah lama dah masuk negara kita.. Tapi bukan secara terang terang.. Cuma kita je tak perasan. Kalau tak suka sangat kat Amerika tu, tinggalkan lah barang barang branded, belilah barang buatan negara.. ;) haha.. Bukannya apa. Kita marah marah diaorang, nak boikot, kata tu ni, tapi, barang yang kita beli, barang buatan siapa?

Anonymous | November 9, 2010 7:57 PM

kalau macam tu, Malaysia pun dah lama masuk Amerika, sebab kereta proton jadi kereta scrap untuk main langgar-langgar kereta kat sana.. haha... Lambang JAKIM pun ada kat US gak! Hebatnya Malaysia jajah US keh keh keh...

Mereka sebenarnya lbh pd nk musnahkan sistem pengajian agama dan pondok2 spt yg pernah mereka lakukan pd Pakistan..
Biar org org Islam jd sekular sepenuhnya..
Dajjal menutup kebenaran..Mata buta sebelah menandakan mereka hanya melihat pada kebendaan dan kerohanian tidak ada pd hati mereka..Sebelah matanya menonjol spt anggur maksudnya,mereka begitu menonjol dan maju dlm hal2 kebendaan dan kerohanian mereka buta dan tidak mereka endahkan..Utk mengubah dunia mengikut telunjuk mereka,nilai2 kerohanian mesti dikikis dgn perlahan-lahan dgn alasan teroris Islam utk memperdaya dunia..


EmoticonEmoticon