Wednesday

Berita Harian Fitnah Tuan Guru Nik Aziz


Sudah menjadi tugas media yang dikuasai UMNO dan Barisan Nasional seperti Berita Harian, Utusan Malaysia dan lain-lain untuk mencari jalan mencipta dan menyebarkan propaganda yang memberikan keuntungan ataupun faedah kepada kerajaan Barisan Nasional.

Kali ini Berita Harian memainkan peranan untuk memutar belitkan berita dan gambar-gambar mengenai peristiwa di Lojing di mana Tuan Guru Nik Aziz Mengislamkan tiga Orang Asal <--Sila klik. Sebaik sahaja meng "Islamkan" ketiga tiga orang asal tersebut, Tuan Guru Nik Aziz memberikan wang zakat kepada muallaf tersebut lantaran mereka sudah dikira sebagai satu daripada asnaf yang layak menerima wang zakat.

Sebaliknya Blog-blog pro kerajaan memutar belitkan cerita kononnya Tuan Guru Nik Aziz merasuah Orang Asal agar mengundi PAS. Manakala gambar di bawah pula adalah screenshot dari keratan akhbar Berita Harian. Berita Harian sengaja memutar belitkan cerita dari "wang zakat kepada membeli undi"



ReJaM©"Lihatlah, kalau perbuatan baik mengislamkan orang Asli ini pun tergamak diputarbelitkan sehingga begitu rupa, apalagi perkara lain?"

44 comments

laaaaaaaaaaaaa....kenapa...mmgla muallaf layak dapat wang zakat..dala ramai yg layak dapat xdapat2 wang zakat tu....ke mane ntah peginye...yeke?? hurm...bosan dgn fenomena mempolitikkan segala nih.semuanya nak glabah xtentu pasal.

insyaAllah, Allah akan bantu sesiapa yg bekerja dgn niat yg betul. andai rase xdibantu, bantuan tu pasti dtg dalam bentuk lain atau mungkin ada niat yg salah.

Jeeb- setuju dgn Rejam...banyak perkara lain sebenarnye yg di putar belirkan Media demi kepentingan BN/Umno...rakyat sekarang dah bijak...kenapalah perlu membuat fitnah sedemikian rupa..x takot ke dgn azab di akhirat kelak...Subhanallah...

jht sgguh mereka yg membuat kenyataan ini...mengaibkan ulama...tggula balasan dari ALLAH.....

Kah kah kah...

Si tolol terus membodohkan si bahalol!!!

Semakin hari semakin terserlah kebodohan media2 dan blog2 pengampu UMNgOk@Barisan Najis!!!

Mana taknya, ada ke beli undi hanya dengan 3 orang???

Lojik ke jika mengikut akal yang waras beli undi hanya dengan 3 orang???

Kalau satu kampung mungkin la boleh kita katakan beli undi.

Apa punya bahalol la pemikiran penganut2 Barisan Najis nih???

Kah kah kah...

x tau la apa nak jadi sekarang...x tau sapa yang betul sapa yang sala...hanya Allah saje yang tAU mana yang benar..

sengal. padahal umno tu yg suke kasi duit semata2 nak pancing undi.

dah memang kerja mereka untuk buat fitnah... mereka dilahirkan untuk buat fitnah dan buat dosa kepada Allah S.W.T. Tapi kalau duit zakat diselewengkan oleh puak2 laknatullah ini seperti yang dilaporkan oleh ketua audit negara tak pa plak...

dulu ada cerita orang besar tipu duit zakat RM2 jota.. kununnya nak melabur... kepala otak dia... tak kena apa2 pon... malah dapat jawatan lagi...

kita kena berhati2 agar tidak terpalit dan bersubahat dengan dosa2 mereka yang membawa kepada dilaknat oleh Allah S.W.T.
NAUZUBILLAH!!!

ape lah masaalah politik kt malaysia ni tu aku jadi menyampah dgn politik malaysia ni... tuan guru islam kan org asli dah bagi wang zakat ade plak kate rasuah??? ingat tuan guru ni mcm org BN ke?? nasip lah aku x baca surat2 kabar kat malaysia ni. , , agenda menjatuhkan martabat orang islam, bila orng bkn islam baca berita2 yg putar belit mcm ni..........

tergamak mereka memfitnah seorang ulamak...

Hidup UMNO!...
Hidup Barisan Nazional!...

bodo btol umngok neh.. tuan tanah... mintak izin share ek

jahat betul diorang nih, dgn ulama' pun boleh nak fitnah2. tggu jelah balasan nanti. sekarang media dan UMNO dah terang-terangan buka mata mimi, diorg perbodohkan diri sendiri, bagi yg berfikir diorg tahu dan sedar pemimpin yg mane perlu di sokong. dah tentu Tok Guru pilihan hati. ;)

tak payah nak politik2 laaa oii

in the first place , saya tertanya2 kenapa tuan guru bagi duit zakat tersebut dihadapan orang ramai dan perlukan publisiti media, adakah patut diserahkan pada waktu tersebut , rasionalkah?..dengan situasi pilihanraya ...kerana pendapat saya masa dan tempat tidak kena kerana situasi ini boleh diputarbelitkan media masa dan menimbulkan fitnah...satu gambar + putarbelit = fitnah.



-bengji-

Astaghfirullah al-azim, sampai mcm ni fitnah mereka!! besarnya dosa..wallahu alam..mudah2an mereka cepat sedar dan cepat betulkan keadaan...dunia akhir zaman!!! :'(

Ada ke orang nak bagi rasuah di depan khalayak ramai???

Kalau nak bagi rasuah caranya di sini:

http://www.merdekareview.com/bm/news.php?n=11230

Senyap2 maaa... Sendiri makan sendiri simpan looo...

Kah kah kah...

mungkin tok guru bg duit depan orang ramai sebagai strategi untuk berdakwah bg menambahkan minat terhadap orang-orang asli yang lain memeluk islam...dan percayalah bahawa golongan yang menghina serta memfitnah golongan ulamak adalah sama dengan menghina junjungan besar nabi Muhamad s.a.w..kerana baginda pernah bersabda sedemikian...

Deme x suke org bkan islam masuk islam...tapi kalo org islam murtad deme wat tak tau je.....apa la nak jadi ngan deme ni....tak takut pada balasan Allah Taala...

nur kasih
-hm..berita n surat khabar skg byk fitnah,,skg xrase lgsung nk tgk berita..setiap ari mcm cerita dorg wt...yaallah insaflah semua..dunia akhir zaman..ulama dihina..pemimpin zalim di agung..bertaubatlah yg berkenaan..

ala.. semua sama laaa... putar belit alam... kalau ceramah pas pun bole kutuk2 org... bukan dalam islam kite diseru supaya redha... kerajaan pun sama... gila harta dunia... so kesimpulannyer dua2 pihak pembangkang n kerajaan ada pro n kontranya.. so bagi ahli2 ugama... tlg nasihatkan parti masing2...

celaka punya paper!!

pas pun bukan baik sgt...haha ini bukti terbaik...

xsangka ada orang bodoh...
diaorang xtau ker salah satu penerima zakat adalah golongan muallaf??? bodoh2.. xblaja agama kot.. budak skola pun tau....

buruk media skarang..yg duk layan puak2 haram hang jgk...

emm...
ape cerita korang ni memaki hamun dan berbodo bodo ni...
rasulullah tak ajar pun kan...
dulu rasulullah siap kena baling ngn najis lg..
tp takde nak mencarut dan melatah mcm ni...
tuan guru dah kena fitnah tu...
jgn laa kite memburukkan lg dgn cacian dan hinaan...
ni ke tunjukkan kite sebagai penyokong tok guru...
seeloknya ucap alhamdulillah...
nanti kat akhirat...
bkn setakat org yang fitnah tu dapat balasan..kite yang tak fitnah tp caci hamun pun kena balsan tau tak...

agak2 leh saman tak penulis berita ni??gua gerammmmm nehhh...

penulis kosmmo ni yg jahil tentang agama... perlu ade pihak yg memperbetulkan semula keadaan yg sebenar

umno memang sesat.....sesat lebih dari orang asli afrika..belajar agama balek eyh..hari2 pegilah dengar cramah agama yeh kat masjid2..tadak ilmu nak kecoh....podah!!!

mana ada org beri rasuah depan org ramai...

tau xpe..ade aje fitnah diorang nak buat..pihak media diorang dah beli..tv pun berita direct je cakap Nik Aziz beli mualaf tu..x logik lgsung..dunia oh dunia..

hahahaha....lucunya perkara nih....

"MENTERI BESAR MERASUAH DI DEPAN KHALAYAK RAMAI"

hanya ada di Malaysia.....hahahahaha

p/s: ada kah org merasuah di depan manusia lain?

Anonymous | November 2, 2010 7:52 PM

...sape yg cakap nie bulti pas x baek ...salah la ..ko x tau ker yg salah satu golongan yg layak memnerima zakat adalah golongan mualaf...x blaja agama ker....bdak skolah rendah pom tau....nampak sngt x da ilmu agama...sdey tgk ko x tau ilmu agama sendiri.

jahat nya jahat jahat jahat!

zakat dikata rasuah. ape nak jadi la.

Kalu betul rasuah pasal SPR x dtg je tangkap Tuan Guru... terang2 tu rasuah dpn org... mana SPR?? Mana2? bukti dah ada... bangang tul sapa yg wat crita camni...

erm..
umno munafik sanggup wat ape saje termasuk mengadai agama n bangsa asalkan mereka berkuasa...
pada penyokong umngok yg kate semua parti same..
sedarlah sikit pemimpin umno mengkambingkan anda coz kena dgr ckp diorang!! walhal setiap pemimpin lahir dari rakyat utk tolong rakyat!! subhanallah...

klu betul rasuah..report same SPRM jgn wat fitnah dlm paper..alhamdulillah..lepas nih org umno yg ada akal akan keluar parti klu kenal berita fitnah..erm..


-Amri-

pemimpin UMNGOK ni kalau kita sokong mereka akan terus memperbodohkan kita tapi kalau kita lawan maka mereka pasti akan menyusahkan kita.. apapun, kerana agama baik jadi susah dpd jadi BODOH mcm kambing

-JKKK-

Dunia Akhir Zaman. Fitnah berleluasa, sehingga akan keluar daripada mulut ummat akhir zaman:"Biasalah".

Hanya Allah yang menentukan balasan amal baik, dan balasan amal buruk hamba-hambanya.

kenapa fitnah itu berleluasa ialah kita tidak didedahkan dengan pendidikan islam yang sebenar sewaktu sekolah kebangsaan.Pendidikan islam hanya 2 - 4 waktu seminggu.Tajuknya pula berteraskan peperiksaan.Kenapa tidak didedahkan tentang dosa dan pahala seluas-luasnya.apa dia kategori dosa besar dan dosa kecil.macam mana pula nak dapatkan pahala.Kemudian cerita pulak tentang neraka.macam mana neraka tu.last sekali cerita pulak pasal syurga.Jadikan Al-quran dan sunah sebagai ikutan.

Durian mengkal-politikus delete 3 November 2010 at 23:59

Orang politik semuanya sama untuk hendak berkuasa,mengejar jawatan semua di buat ,Dulu Pas kata siapa yang bekawan atau kerjasama dengan orang bukan Islam (kapir )haram.sekaramg Pas bukan sahaja beerkerjasma bahkan dimanupulasikan olih Dap.Dengan harapan dan tujuan berdaklwah.Usahlah diharap mereka ini akan mengikut dawah Pas,Ada pula beria ia hendak menjadi menawan Putra Jaya hendah jadi Perdana Menteri.Orang politik sepatutnya membubuhkan khidmat kepada raayat dan negara,repagai tujuan ,bukan untuk merebut satu satu jawatan .Orang Islam patut sadar mereka yang berkerja sama dengan Islam ini tidak akan menerima ugama kita.merteka berpura pura dan menipulasikan.Janganlah jadi pendek akal .panjangkan akal dan berfikir bagaimana hendak memajukan Ugama bangsa dan negara bukan sentiasa berfikir untok mendapat jawatan .

"kenapa fitnah itu berleluasa ialah kita tidak didedahkan dengan pendidikan islam yang sebenar sewaktu sekolah kebangsaan.Pendidikan islam hanya 2 - 4 waktu seminggu.Tajuknya pula berteraskan peperiksaan.Kenapa tidak didedahkan tentang dosa dan pahala seluas-luasnya.apa dia kategori dosa besar dan dosa kecil.macam mana pula nak dapatkan pahala.Kemudian cerita pulak tentang neraka.macam mana neraka tu.last sekali cerita pulak pasal syurga.Jadikan Al-quran dan sunah sebagai ikutan."

SALAH! Fitnah sekarang semakin berleluasa kerana ada sesetengah orang menjadikan seseorang yang kononnya ULAMA' TERMULIA sebagai tauladan dan panduan hidup walhal "ulama'" itu sendiri secara terang-terangnya MEMFITNAH dengan SELAMBA di KHLAYAK RAMAI..

betul saudara sekalian..

tapi susah kita nk wat konklusi sbb kita xberada dlm keadaan tersebut..kita blh kata mcm2.nk rebut jawatan la.nk jd menteri la.mcm2 lagi..tapi sbnrnya mereka yg berada disana tahu n plan apa yg patut dibuat..jgn risau,insyaAllah..kalau niat baik tuhan akan tolong..tapi dengan syarat kita laksanakan hukumnya..bukan melakukan apa yg dilarangnya..contoh yg senang dinilai ikut hukum islam iaitu bab(aurat)dan hudud.

Agaknye,tok guru dah muak dah asek kena fitnah je...


EmoticonEmoticon