Monday

Fesyen tudung terkini tahun 2011



Lagi kiriman email diterima oleh salah seorang pembaca BloG MiLo SuaM yang mendakwa bahawa gambar-gambar berikut merupakan fashion tudung terkini bagi tahun 2011.

Para muslimah yang bijak pandai diluar sana bolehlah meneliti sama ada tudung berikut sesuai dijadikan busana Muslimah untuk peragaan Wanita Muslim. Pokok penting busana Muslim ialah aspek auratnya, sekiranya aspek aurat melepasi tapisan maka aspek-aspek lain seperti coraknya, kesesuaiannya dan sebagainya akan diambil kira.


Terdapat sedikit kecacatan dari segi aspek aurat pada rekaan tudung ini kerana ia menampakkan leher si pemakai. Apapun perubahan boleh dilakukan untuk menyesuaikan tudung ini mengikut keadaan dan tuntutan Muslimah.

Rekaan kreatif tudung ini memberikan kelebihan kepada si pemakai yang sering menghabiskan masa yang lama sepanjang waktu pergi dan pulang dari tempat kerja. Umpamanya semasa berada di dalam komuter, kerana tudung ini dilengkapi bantal untuk dijadikan alas kepala.


Terpulang kepada wanita sama ada mementingkan gaya atau keperluan. Pereka tudung ini menyajikan rekaan yang kreatif dan menarik di samping kemudahan yang berguna (bantal untuk tido).



ReJaM©"Baik pakai tudung saji..."

10 comments

walaupun pelik tapi menutup penuh kepala dan tiada jambul tersembul disebalik tudung bantal tu.

sya chicha..tudung ni xsesuai sama sekali berada di malaysia..kerana wanita malaysia xmungkin akan pakai kerana terlalu besar dan agak malu jika dipakai ..hehehehe tudung ni pon mcm xmnutup aurat sbb nmpk leher dan dada.. itu pendapat sy la..just share together

mengarut ajek.

orangpakaitudungtucomel delete 14 February 2011 at 12:31

haha. tu bukan tudung la cik. tu namanye teknologi bantal. kla nk pegi jalan2 naek knderaan awam kan senang nk lelap2 sbb ade bantal trus. ape pun kla ade orang nak pakai jdkan tudung, mmg gua gelak la. haha

tu la bila tudung dijadikn fesyen bknnye satu kwajipan sbg hamba ALLAH SWT..

huhu lwak la tudung ni tpi sya berani jmin x da wnita kat mlysia ni yg sggup pkai bawa gi jln2...huahuahua

erm skurng2nya wanita hari ni msh lg pkai tudung dan menutup aurat...dan fesyen mnjdikan wanita itu nmpak lbh menarik dan penuh dgn warna-warni...law x da fesyen kompem korang msih lgi pkai jubah g pekan...


EmoticonEmoticon