Tuesday

Hati-hati muat naik gambar anda di internet!


Sebuah lagi kiriman email diterima dengan tajuk mesej yang agak mencemaskan! Apapun ReJaM© ucapkan terima kasih kepada pengirim ini. Email yang menarik! Pengirim email ini yang juga tidak mahu namanya dikenali memberi amaran kepada semua pembaca MiLo SuaM dan pengguna Internet secara keseluruhannya agar berhati-hati memuat naik gambar anda di internet, bimbang dimanipulasi oleh pihak yang tidak bertanggung jawab!

Sambil menunjukkan bukti hasil perbuatan pihak yang dikatakan tidak bertanggung jawab itu, pengirim ini menegaskan bahawa teknologi Photoshop kini semakin canggih sehinggakan pemerhati biasa sukar untuk membezakan antara gambar yang betul dan yang asli!

Berikut bukti yang dimaksudkan oleh pengirim. Secara jujurnya ReJaM© tak pasti pengirim ini menyampaikan mesej serius atau melawak? Apa pun harap maaf kalau tersalah kata menyinggung hati pengirim kerana ReJaM© dah berguling-guling gelak tengok gambar yang dihantar ini.
















ReJaM© "Yang baik jadikanlah teladan yang buruk jadikan sempadan!"

10 comments

cam pernah nampak je whahhaha

mmg... i sorg plajar art... adobe photoshop sngguh mrbahaya...leh d jadikah weapon utk fitnah dan sbgnya...

Harap semua org gunakanlah kebijaksanaan masing-masing
Hati-hati memuat naik gambar di internet!

hehehehe..seingat2 saya, kes ni berlaku sblm zaman fb lagi

haha..
budak ni dah jadi 'meme'
http://knowyourmeme.com/memes/little-fatty

haha.. gelak guling2... tp still kne jge2 kn..

ish, x senonoh la. buang la yg x elok tu dulu. yg atas2 tu mmg best.

x tahu nak cakap ape...just gelak je la...haaahaaahaaaaa...


EmoticonEmoticon