Macam biasa gimik UMNO 200 ahli PKR masuk UMNO

Seperti biasa sifir gimik pilihanraya UMNO memang dari awal sudah dapat dibaca. Isu serupa yang berulang-ulang digunakan oleh UMNO dan Barisan Nasional bila menghampiri pilihanraya ialah parti lawannya daripada Pakatan Rakyat sama ada PAS, PKR, ataupun DAP akan keluar parti beramai-ramai untuk masuk UMNO. Dalam hari biasa tiada pulak ahli dari Pakatan Rakyat nak keluar UMNO?

Pelik memang pelik sebab biasanya 100 atau 200 orang, kadang kala sehingga 1000 orang ahli dari Pakatan Rakyat akan sehati sejiwa memilih untuk keluar parti dan menyertai UMNO sehari sebelum pilihanraya. Hebat kan, semua orang ni boleh serentak nak jadi ahli UMNO bila ada pilihanraya. Akal yang rasional tentu sekali sukar menerima berita bodoh ini.

Berita ahli Pakatan Rakyat masuk UMNO beramai-ramai di hari mengundi ini bukan suatu cerita yang jarang, tetapi nampaknya menjadi cerita yang wajib ada bila dekat-dekat nak pilihanraya. Akal yang rasional tentu akan meragui kesahihan berita begini. Inilah jadinya bila si penipu tak cukup cerdik.



ReJaM© "UMNGOK bongok lagi membongokkan...!"

3 Comments

  1. UMNO DAH HABIH MODAL NAK TIPU RAKYAT....BILA MUSIM PILIHAN RAYA TV, SURAT KABAR PAKAT JADI GILO BELAKA.

    ReplyDelete
  2. zaman media2 pembohong be-end diambang kepupusan,dulu bolehlah nak kelentong rakyat ikut stail mahakutik.. skg nie sorryla beb, ramai rakyat dah sedar mainan politik b-end, internet, hanphone, adalah alat baru utk mendedahkan kezaliman, ketamakkan, kejahatan geng2 b-end

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan