Pemangku PM yang hebat!



Apec: Muhyiddin ganti Najib

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan menggantikan Najib bagi mengetuai delegasi Malaysia ke Mesyuarat Sidang Kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) ke-18 di Yokohama, Jepun dan seterusnya menghadiri Mesyuarat Pemimpin-pemimpin Ekonomi APEC (AELM) pada hujung minggu ini.


Sidang Kemuncak kali ini yang bertemakan "Perubahan dan Tindakan", akan didahului dengan Mesyuarat Menteri-menteri APEC (AMM) ke-22 pada 10 dan 11 November serta Mesyuarat Akhir Pegawai-pegawai Kanan APEC (CSOM) dua hari yang berakhir semalam.

Timbalan Perdana Menteri akan diiringi isteri, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman, Timbalan Menteri Luar Datuk Richard Riot Jaem, Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri Tan Sri Abdul Rahman Mamat, pegawai-pegawai kanan Pejabat Timbalan Perdana Menteri, Kementerian Luar, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri dan Kementerian Kewangan.

Muhyiddin akan menyentuh isu-isu mengenai penilaian Matlamat Bogor, strategi pertumbuhan APEC, integrasi ekonomi serantau dan Agenda Pembangunan Doha. [BERNAMA]

ReJaM© "Ingatkan nak suruh RM je pergi kah kah kah..."

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan