UMNO hanya berlakon untuk memenangi undi? (video)


Video ini dipetik dari rakaman ucapan salah seorang pemimpin UMNO semasa Perhimpunan Agong UMNO di PWTC tempoh hari. Video penuh ucapan beliau boleh diperolehi di website Berita Harian. Di dalam video ini pemimpin UMNO berkenaan mengajar para hadirin perwakilan UMNO tentang bagaimana cara untuk berlakon seolah-olah merendah diri bagi memancing undi. Video asal terlalu panjang maka terpaksa diedit pada part yang penting sahaja. Saksikan petikan video berikut, sila klik untuk menonton.




ReJaM©

6 Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Salam milo suam, sama2 kite kongsi info.. guna video fb lagi senang dari youtube, sebab kebanyakan Universiti di Malaysia block youtube..huhu

    ReplyDelete
  3. betul tu boleh je tak ada masaalah :)

    ReplyDelete
  4. Syarat menjadi ahli umngok mesti pandai pembohong, mesti pandai temberang (ikut lagu p ramlee)

    Kepada umngok dan katak2 yg melompat ke bebas pro umno.

    Semlm zaharin mengulangi kata2 hodoh umno bahawa pkr tidak ada lain selain daripada platfom Anwar utk menjadi PM.

    Apakah salah menceburi politik utk menjadi PM? Ada ke org menceburi politik dgn niat utk menjadi tukang gantung poster aje?

    Yang perlu ditekankan ialah jika menjadi PM apa agenda seterusnya. Memang Anwar layak dan patut jadi PM kerana terlalu banyak kebejatan bn yg perlu ditangani. Negara perlukan perubahan besar dan drastik pucuk pimpinan. bn sudah tidak boleh dipulihkan lagi kerana itu perlu seorg mcm Anwar utk menjadi PM.

    Anwar terbukti berani membenteras rasuah peringkat atasan seperti dibuat semasa memangku PM dahulu. Inilah agenda besar yg sangt ditakuti oleh semua pemimpin pemakan rasuah dan pementing diri sendiri dan penyeleweng.

    Org bn masih dikuasai budaya takut menegur sampai org tiada autoriti mcm rosmah pun boleh buat sesuka hati menyibuk dlm pentadbiran negara. Sebabnya ialah masing2 pun busuk dan penuh jenayah. Semua bersikap tunggu lihat biarkan dan harap keadaan akan pulih sendiri atau tunggu seorang yg berani mcm Anwar bertindak.

    Tetapi bila menghadapi risiko semua akan kecut telur dan lari sembunyi. Akhirnya akan tinggal org mcm Anwar sahaja yg berani menegur. Kita kekurangan pemimpin2 yg kental dan waja serta sanggup berkorban utk menegur dan mencegah penyelewengan mcm Anwar. Org boleh bagi seribu alasan utk menolak Anwar tapi yg past isetiap mereka tau ade hat iyg kecut dlm diri masing2. Semua hendakkan hidup selesa dan selamat...pegi mampus la dgn masa depan negara.

    Apakah hamba fanatik Awnar? Tidak ada fanatik terhadap manusia tetapi perlu sokong kebenaran. Kebetulan keberanian dan potensi begitu ada dalam Anwar, terpaksala hamba sokong dia.

    Org umno cakap memang sedap...biar patah sayap bertongkat jua, biar ( lupalah..) kata2 retorik penyedap telinga. Tapi bila jumpa peluang mengenyangkan diri sendiri....lupa semua kata2 munafik tu.

    Maaf lari dari topik...tp relevan

    ReplyDelete
  5. la, umngok selamanya menipu orang untuk dapatkan undi.

    ReplyDelete
  6. Biasalah... UMNO buat ceramah, rakyat dapat hiburan & duit; pas buat ceramah, rakyat keluar duit bg derma... Berlakon (hipokrit) penting zaman nih kalau nak kuasa

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan