Upacara Khurafat, apa jawapan MB Perak?

Rasanya ramai dah mengetahui tentang isu Menteri Besar Perak yang dikatakan terlibat di dalam merasmikan upacara khurafat atau sesat di dalam satu program memasang tiang di Negeri Perak. Bagi yang tidak mengetahui isu ini sila klik link ini upacara sesat Di dalam satu kenyataan media beliau (Zambry Kadir) menafikan penglibatan beliau di dalam upacara sesat tersebut.

Zambry mengatakan bahawa media telah memutar belitkan gambar beliau untuk dijadikan isu, menurut Menteri Besar itu, beliau sekadar menolong menaikkan kembali daun yang jatuh ketika upacara itu. Malah dia tidak terlibat langsung dengan upacara sesat tersebut. Tapi sayang mungkin Menteri Besar itu tidak sedar ada pihak yang merakam video semasa peristiwa tersebut. Sila klik untuk menonton dan menilai sendiri apa yang berlaku.



ReJaM© "Kalau kita lihat di sini, bukankah lebih baik Zambry diam daripada berkata-kata sekadar untuk memalukan lagi dirinya?"

Post a Comment

26 Comments

  1. aduh..parah da negara kite nie....

    ReplyDelete
  2. biasa je kottt cuma kecoh je lebih

    ReplyDelete
  3. Hmmm baik diam jelah ini mamak! Dah buat tak mau ngaku! Bila becakap malukan diri... MB bodoh!

    ReplyDelete
  4. mcm2 org zman skarang...xthu tp tduh melulu...cbe snyap je...xyh nk kutuk mngtuk...

    ReplyDelete
  5. bodo blake hk ske ktuk tu...bodo,bengong...klu x btol cm ner???bodo pkr sndirik lar...

    ReplyDelete
  6. ni bukan nak tolak bala tp dok minta malapetaka yg dok mai...jenis xtau malu.cehhh.

    ReplyDelete
  7. lucu nya tgk komen komen kawan kawan yg tak berapa ada isi dan nampak tak cerdik.. !

    ReplyDelete
  8. kantoi der! kahkahkah khurafat punyer zambry... 1hal... la nih... menipu pulak dah... khurafat yahudi zambry

    ReplyDelete
  9. kalau itu bukan kurafat, banyak lg la kurafat yg dia biasa buat tu tp x th...Adat hindu tu zamry oiii... satu malaysia boleh tgk da..

    ReplyDelete
  10. sedih... tgk melayu kutuk sesame melayu.. ckp x pkai akal.. ckap gne emosi.. hmm fikir2kn lah..

    ReplyDelete
  11. Wahai belia malaysia adakah anda menyokong perbuatan zambry kadir ini? dah salah tentulah kena marah menipu plak lagi... takkan nak biar die terus sesat... die tu pemimpin... nanti org bawah ingat die buat perkara yg betul! kita kena tegur dgn cara begini semua org boleh nampak dan jadikan sempadan...

    ReplyDelete
  12. hahah..bingai...tolong btulkn mendenye..daun tu pn baru nk pasng...aduyai...xpe la...dy lupa kot apa yg dy wat masa tu...isy3...sian...moga Alla =h bukakan pintu hatinya....

    ReplyDelete
  13. kalah la dh la pru 13 lps ry cina

    ReplyDelete
  14. Minta Mufti Perak utk memberi komen berkenaan isu ini? Isu berkaitan agama ni.......

    ReplyDelete
  15. what the fun??
    aihh.
    lagu mana boleh jadi pemimpin nih?

    ReplyDelete
  16. mabe dia kurang berilmu... dia tak tahu mende tu khurafat gamaknye... kesian dia... tolong r p ajar dia satu2... tu la dulu mase ngaji p monteng... ade hati nk jd pemimpin... kn da kne hikhikhik... salah korang gak yg p pilih dia huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  17. pemimpin umngok mmg dah biase ngan amalan khurafat lagi syirik nie....
    tgk kes mona fandey dulu....die sendiri ckp die tolong puak2 umngok....
    aish~
    Lailahaillah...nauzubillahiminzalik

    ReplyDelete
  18. syirik tu kalau tk silap tk diampun dn neraka selama2nya kan kalau tk taubat betul2. apa makna selama2nya ye....setahun? seratus tahun? seribu tahun? tidak berpenghujung....sampai bila tu.....entah tk tau nk fikir tk sampai akal... nk tunggu bas pun dh rasa lama kan..

    ReplyDelete
  19. ada baiknya perkara ini disiasat terlebih dahulu... kerana orang politik ni banyak musuh... dah lazim fanatik pakatan rakyat akan menghentam Dr Zamri dan yang fanatik BN pula akan membelanya... hakikatnya setiap pihak PASTI ADA kelemahan dan kekurangan... janganlah jadi Assabiyah dengan membenarkan segala apa yang dilakukan oleh PUAK sendiri dan menghentam apa saja yang dilakukan oleh PUAK yang tak sebulu dengan kita....biarlah orang yang ahli menilainya... janganlah kita menjadi "HUKAMA" menuduh sesat saudara sendiri.... yang baik jadikan teladan dan yang buruk jadikan sempadan.....Allah jualah yang lebih mengetahui...

    ReplyDelete
  20. dimalaysia ini sememangnya perkara khurafat ini berleluasa dari dulu sampai sekarang.Sebab itulah Dr.Asri pendokong fahaman Salafi dan yg orang tuduh Wahabi tu cuba utuk merubah keadaan.Supaya membuang segala bentuk khurafat dan perkara karut-marut dlm Islam dinegara kita ini.Lihatlah sendiri negara kita selama 50 thn orang bukan islam menjauhi islam kerana Agama islam yg ada dimalaysia ini sangat sempit dan dipenuhi oleh amalan2 khurafat.Muhammad Abd wahhab yg digelar wahabi diArab Saudi membenteras Khurafat dlm masyarakat arab(mekah dan madinah)dlm kurun ke 18.Dia seorang Ulama yg alim dan melihat keadaan masyarakat islam disana yg menyedihkan dan melakukan khurafat..menyembah kubur dll.beliau menggumpul tentera dan menyerang mekah dan madinah dan menghancurkan segala bentuk khurafat termasuk kubur2 para sahabat dll lagi.Sehingga tentera beliau membunuh keluarga yg menyimpan berhahala dirumah..disebabkan peristiwa itulah orang2 yg melakukan khurafat tadi membenci beliau dan menulis buku2 dan kitab2 mengenai beliau sehingga dituduh fahaman wahhabi(sempena nama wahab)Itu di arab saudi.Dimalaysia...Walau pun dr.asri bukannya wahabi 100%Tapi apa yg dia cuba bangkitkan adalah utk menegakkan agama islam seperti dizaman rasullullah saw dan para sahabat...dan menyebarkan agama islam yg mudah difahami dan mudah mudahan orang melayu tidak murtad(spt berlaku sekarang ini)dan orang bukan islam mendekati islam dan memeluk islam.Apabila negara malaysia ramai umat islam maka undang2 allah boleh ditegakkan.Ingatlah dimalaysia orang islam cuma lebihkurang 60% sahaja...Akan tetapi golongan yg suka khurafat ini membenci pembaharuan dan menentang keras dr.asri..dan menuduh beliau wahabi...filah lah saudara semua demi masa depan umat islam...

    ReplyDelete
  21. hurm. dulu time nizar pun die ade join perarakan lilin kan? kire2 sama2 lah dorang ni khurafat n ops! murtad x nih? haih* sama jek semua. jgn buta.~

    ReplyDelete
  22. ~bini mb perak~

    ko x ngaji agma ke mb perak..
    cm bebal je ak tgok

    ReplyDelete
  23. kepala otak lu,
    nizar buat dulu lu x kecoh

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda