Sunday

Dari mana Wikileaks dapat sumber tentang liwat Anwar?



Heboh hari ini tentang berita pendedahan akhbar Sydney Morning Herald yang melaporkan pendedahan dokumen dari Wikileaks mengatakan bahawa Anwar Ibrahim terperangkap ke dalam 'jerat liwat' yang sengaja dirancangkan oleh pihak tertentu untuk menjatuhkan karier politiknya. Dokumen tersebut secara tidak langsung mendedahkan bahawa Perisik Singapura membuat kesimpulan bahawa Anwar sebenarnya melakukan perbuatan liwat yang dinafikannya.

Baiklah, dokumen ini tidak diketahui sejauh mana kebenarannya, sekiranya dokumen ini merupakan satu bukti kukuh, maka ambil sahaja dokumen tersebut dan bawa ke mahkamah agar kedua-dua pihak baik Anwar Ibrahim yang melakukan liwat serta pihak yang merancang perangkap ini diberikan tindakan yang adil!

Dalam hal ini, ReJaM© tidak berpihak kepada Anwar Ibrahim! Sekiranya beliau ternyata bersalah kita harus menentangnya. Kita tidak akan berpihak kepada pesalah, kebenaran tidak harus disembunyikan.

Namun persoalannya di sini yang harus dibincangkan untuk mengesahkan kesahihan berita ini ialah, dari mana Wikileaks memperolehi dokumen tersebut? Jelas sekali dokumen tersebut diperolehi daripada hasil risikan perisik Singapore, menggunakan risikan 'secara teknikal'.

Apakah dia 'risikan teknikal' ini? Akhbar melaporkan bahawa kemungkinan perisik Singapore ini melakukan teknik pintasan perbualan telefon, atau dengan kata lainnya mencuri dengar perbualan telefon. Jadi perbualan siapa yang dicuri dengar sehingga mereka mengatakan isu liwat ini satu perangkap?

Adakah perisik Singapore mencuri dengar perbualan telefon 'si pembuat perangkap'? Maka pembuat perangkap mendedahkan bahawa perangkap telah dipasang lalu didengari oleh perisik Singapore lantas mengesahkan Anwar melakukan liwat? Bolehkah ia dijadikan bukti Anwar melakukan liwat?

Dalam mengesahkan Anwar diperangkap boleh dikatakan berjaya kerana perisik Singapore berjaya memintas perbualan telefon 'si pembuat perangkap'. Namun untuk mengesahkan Anwar terperangkap, atau sah melakukan perbuatan liwat, perlu dipastikan sama ada perangkap tersebut berhasil atau tidak?

Adakah perangkap yang dibuat itu berjaya? Sekiranya perangkap yang dibuat itu berjaya menjebakkan Anwar melakukan liwat, mengapa bodoh sangat si pembuat perangkap untuk mencipta bukti? Bukankah kalau sudah berjaya perangkap itu, ambillah gambarnya! Ambillah videonya supaya senang perbicaraan di mahkamah! Tak perlu DNA sample, tak perlu bukti-bukti alibi, dan bermacam lagi perkara mengarut!

Jadi di sini menampakkan bahawa maklumat wikileaks ini masih tidak dapat menentukan Anwar bersalah ataupun tidak. Sebaliknya maklumat ini hanya mendedahkan bahawa Anwar diperangkap, tidak lebih dari itu!

Sila baca sendiri laporan The Sunday Morning Herald




ReJaM©"Perisik US yang konon-konon hebat sampai sekarang cari Osama pun tak jumpa!"

21 comments

Biasa la... Malaysia ni, mereka sanggup buat apa sahaja asal kan dapat menggugat imej sesaorang.
Malahan mereka juga seolah olah tahu berkaitan Altantuya juga.
Siapa lah yang nak ambil peluang begini.
Hebat APCO memang hebat!!!

bagus tuan tanah..korek lagi..

mungkin ini kerja BIK MAMA..jd mcm kes dr fazley..dgr cerita dia yg bayar duit kat BCC srh buat berita palsu tentang pangkat dr fazley tu...yg nie pun mungkin kot...mana la tau kan..
Hidup BIK MAMA..kasi musnah malaysia...km umngok sentiasa menyokong...

Anuar dah makan umpan dan teperangkap ?. Umpan nya meliwat. Kalau orang yang waras dia tak makan umpan meliwat. pelik sungguh dunia ni. kenapa tak perangkap anuar dengan perempuan, atau perangkap anuar dengan duit. kenapa dengan Liwat. dan mengena pulak. aneh jerat anuar.

org itu sudah bikin..org ini sudah seronok..bile org itu sudah bikin n sememangnya bikin,org ini pon mula laa setup...ape yg susahnye?

kalau fikir logik lar kn..xkn lar org yg baru naikkan balik karier politiknya sggup buat demikian..melainkan musuhnya yg takut kebangkitan beliau dan menggunakan apa2 cara sekalipun bagi mnghlg bliau..

ye ke anwar wat..x cayelah..

senang je..
kalau x caye,
suroh die bukti kan x besalah..
nape tangguh2?
org bsalah je mnangguh2 !!
2 je..
abih cite !!

kalau dah perangkap, kenapa tk ada bukti video cctv yg terang mcm ariel n luna tu. kan senang nk buat hudud pun nampak batang anwar masuk lubang jubur sepol. kenapa nk ekcoh ke pusrawi ke sana ke sini. kenapa kena kepit taik 2-3 hari sbb takut cuci bukti sperma? keluar jer dr bilik htl tu patut dah ada dr tunggu luar utk calit lubang jubur sepol. dgn gel sekali pun blh calit. takkan pasang perangkap sekerat jalan jer kot? bodog benar lah tukang rancang kalau camtu

klu btol la anwar 2 meliwat,knp x d tgkp je die 2...ala,bkti kn ad...siap si saiful sumpah mnyumpah lg...anwar x sumpah pn...tgkp je la anwar 2...

air mani yang di kesan dalam dubur saiful tu hanya perlu pengesahan pihak dari jabatan forensik untuk mengesahkan bahawa air mani itu milik anwar.

tapi setakat ni anwar melalui peguam2nya mencari macam2 cara untuk menangguhkan prosiding dengan bermacam2 jenis tuntutan2 kepada hakim. jadi tak berpeluang lagi pihak pendakwaan mengemukakan bukti.

anwar harap pru13 berlangsung dahulu dan harapannya ialah untuk menang pru tersebut. jadi senanglah dia suruh AG batalkan sahaja pendakwaan ke atas dia.

tu lah anwar. najib pasang perangkap, kenapa dia suruh makan? tak tahan sangat lah tu tengok pemuda jambu

comment trakhir mmg tbaik !!
sape ley sangkal yg 2 silakan !!
dasar melayu x sedar diri !!
maruah melayu ko jual2 !!

Orang yang kata pihak pendakwaan tak ada peluang nak buktikan air mani tu tak pernah baca surat khabar ke? actually org buta mcm ko ni dont deserve my time nak layan hujah bodoh tu... tapi sebab aku terbaca komen ni ambik link nih tengok pendakwa dah buktikan ke tidak?

Air Mani Anwar pada kapas

wei Rejam...
ko kasi link ke blog bodo !!
kalau nk bukti kn kasi la bukti sahih die x bsalah !!
malas nk layan or x de bahan !!
da kalau tau bkan mani die dlm 2,
skrang nape tangguh2 kes?
jawab pls cediakawan REJAM yg kate dirinya bijak sgt 2 !!

UMNO BANGSAT ! MELAYU SEMUA BODOH KENA KENCING HIDUP2

BENDA BODOH YG TAKDE BUKTI NAK DILAYAN, RASUAH KORUPSI TERANG2 DIDEPAN MATA BUAT BANGANG JE DEMI KETUANAN BABI ! MCA BARU SOUND SIKIT DAH GELABAH BABI.MELAYU UMNO BANGSAT !

TENGOK DAN FIKIR-FIKIRKAN LAH...

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1755081919587&oid=125074957541518&comments

org yg balas hujah ngn makian 2 bacOl...
x geti nk ckp pape then mencarut je...
dasar bangap !!
cube pk dulu sbelom ckp ...
dasar da kena main jubur la 2 sampai jd cm 2... (:

dia kata anwar masuk perangkap musuhnya.... apakah dengan meliwat... mungkin perangkap yg dimaksudkan itu ialah dengan mengambil saipul berkerja..... itupun boleh dikatakan perangkap jugak.... sebab tak dijelaskan masuk perangkap apa... mungkin kesilapannya ialah mengambil saipul berkerja supaya senang perangkap dipasang... mungkin jugak.... jadi senang cerita tak payah la ambik kisah sgt laporan risikan orang lain... sebab laporan tu ada cerita jgak pasal kes orang yg lagi satu kenapa tak kecoh satu Malaysia.... sebab Anwar tu kan pembangkang......

Membangun Bersama ISLAM delete 10 January 2011 at 18:07

bersatulah umat Islam...jgn la bertelagah lagi... Kita ni kadang2 berhujah mcm pengetahuan agama kita tu tinggi sgt...tp pk la...mcm mne ngan solat kita...sy pernah terdengar dlm satu ceramah y ustaz dlm ceramah tu berkata " para Ilmuan Yahudi pernah mengatakan yang Islam ni boleh menang di dunia ini, tapi mereka perlu memastikan jemaah Subuh nye sama ramai seperti solat Jumaat". begitulah lebihkurang kate ustaz berkenaan.. jadi apekah point y nak disampaikan. sy harapkan para CERDIK PANDAI y byk komen kat sini dpt memahaminya...


EmoticonEmoticon