Friday

Demonstrasi Mahasiswa bantah kenaikkan yuran



Mahasiswa bangun menentang kerajaan yang sewenang-wenangnya menaikkan yuran pengajian mereka. Tanpa AUKU, mahasiswa ini bangun menentang dengan gagah berani memperjuangkan hak mereka. Kalau nak memperjuangkan hak pun tak berani, itu bukan mahasiswa namanya, itu maha pondan!

Kerajaan yang hanya mementingkan tembolok mereka sememangnya harus ditentang. Gaji mereka nak banyak! Elaun nak banyak! Kerja nak senang! Orang macam ni kalau buat salah bagi je penerajang! Biar dia tahu suara Mahasiswa, suara rakyat!

Bagi amaran pada pemerintah yang tak ada otak! Ini Mahasiswa golongan cerdik pandai! Bukan senang-senang mau tipu! Ingat ini negara bapak kau ka? Nak tipu pergi tipu lembu! Jangan salah tipu! Jangan tipu diri sendiri! Baru dapat jadi ahli parlimen, dah ada hati nak tipu orang pandai!

Setakat Polis (FRU)? Berapa ketul sangat? Ini Polis semua lembab! Sebab tu tak jadi doktor! Mana boleh lawan mahasiswa bangkit! Mahasiswa bangun menentang kezaliman! Awas Kerajaan Zalim jangan bertindak ikut suka! Nanti orang bijak pandai turun ke jalanan!





ReJaM© "Mahasiswa bangkit bila diperbodohkan!"

5 comments

mmg otai puak2 demo sana.hehe.jumpa FRU msia berakai depa.

persoalaanya sekarang, bagaimana mahasiswa nak bngkit sdangkan berapa ramai yg mmpunyai ksedaran politik dlm dri mereka ?? dan 1 lg. ialah interest mahasiswa dlm politik amat rendah, yes ramai mahasiswa yg mungkin akan turut serta dlm kempen2 dan demostrasi jalanan dan mmperjuangkan hak mereka. namaun masalhnya sekarang majoriti mahasiswa tidak memahami filar2 politik dan cuma berjuang kerana sesuatu isu dan sentimen yang berlaku dan dipropagandakan dr kedua2 pihak baik rulling
(kerjaan memrntah) mahupun opposition( pembangkang). so ini yg mnybabkan mtalmat perjuangan tu xjelas, dan perjuangan tu hangat2 je, perjuangan yg bermusim, xberkekalan. ada isu ada yang xkena bru la terhegeh bngun nk perjuangkan kebenaran dan keadilan. sy bercakap kerana sy merupakan pelajar jurusan sains politik. inilah sistuasi sebenar mahasiswa kita sekarang. berbeza dgn mahasiswa time dahulu ketika zaman hishamuddin rais, anwar ibrahim, mmpunyai halatuju dan kesinmbungnnya.

poyo la watermarked nama sendiri macam ko tangkap sendiri ke?

suka ayat ni: ini Polis semua lembab! Sebab tu tak jadi doktor!
hahaha

agak2 la ckit bahasa 2...ko islam aku pun islam
bapak aku polis gak,jd respect la ckit..igt polis keje senang ke?kene arah ke hulu ke hilir siang mlm..ko tau complain je...ko lg byk pkai mulut dr pkai akal..aku igt smpai mati ayat ko tu....kalo kt padang masyar 1 timbangan utk ko ke syurga,ko kire brape dosa ko kt polis kt msia yg baik2,xamik rasuah....assalamualaikum

igt la..hidup ni sementara...pastikn apa yg kite kerjakn 2 berbaloi utk 'masa depan'...jgn buat benda 'sia-sia'

ko nk anti umno ke ape ikut ko la...tp beringat la,pkai akal ckit
niat mungkin betul,tp tgk jugak la caranya


EmoticonEmoticon