Wednesday

Indon berpesta dangdut di Sungai Buluh



Gambar Warga Indon menganjurkan pesta dangdut di kawasan rumah kotai mereka di Sungai Buluh ini diterima dari pengirim email azizan118@yahoo.com. Beliau mendakwa memperolehi gambar ini dari halaman facebooknya.

Gambar-gambar berikut menunjukkan suasana pesta dangdut anjuran warga indon yang dipercayai pekerja-pekerja di tapak pembinaan di Sungai Buluh meluangkan masa rehat mereka di malam minggu dengan berpesta dangdut, disulami dengan hiburan arak beserta perempuan-perempuan jalang. Sila klik gambar-gambar berikut untuk membesarkan image.


Niat asal datang meninggalkan kesusahan di kampung halaman jauh di seberang sana kononnya untuk mencari rezeki akhirnya terpesong di pesta dangdut!


Lagak mat-mat Indon mengalahkan Mat Saleh! Budaya Dangdut yang menjadi kebanggaan masyarakat Indonesia kononnya menyatupadukan rakyat mereka, dicampurkan dengan budaya barat dengan arak dan perempuan. Tanpa segan silu mereka bahagia di pesta maksiat.



ReJaM© "Nampaknya warga Indon ini begitu peka di dalam menyahut rancangan menjadikan Malaysia sebagai Hub Hiburan..."

13 comments

Bongoknya. geli siot. dah la tak cantik.

hahaha. gelak utk komen ameno.
harap jgn la ad org m'sia join. dh la abah ak keje kat sg buloh. aish cuak plak.
*x tau nape anti sgt ngan indon. ermmmm

'cian' tgk depa nih...kurang ilmu

melayupun banyak yang lebih dari itu......

melayu malu-malu kucing..mengate je lebih dalam hati ntah lah....

sebenarnya acara pesta dangdut seperti itu adalah suatu yang memang biasa diamalkan oleh mereka di Indonesia sana. Ia bukanlah sesuatu yang baru bagi mereka berpesta dengan acara pompuan2 seksi dan mungkin arak, sebagaimana yang didakwa. Apa yang ditonjolkan itu hanya sebahagian dari budaya liburan mereka, in fact suasana seperti itu, malah mungkin lebih dahsyat lagi, adalah suatu lumrah di majlis2 keraian di negara asal mereka, seperti majlis kenduri kahwin, majlis berkhatan dan sebagainya. Persembahan dangsut oleh artis2 jemputan yang berpakaian begitu menjolok mata even dengan aksi aksi lucah spontan, adalah perkara biasa yang berlaku di cerok2 kampung di negara mereka. Biasanya ia adalah anjuran pembesar2 kampung mereka. Anda boleh menonton pelbagai aksi2 ghairah tersebut dengan hanya menaip perkataan dangdut pada channel youtube dan ia akan terhidang dengan banyaknya. Di sini, saya bukanlah menyokong atau mempromosikan budaya mereka itu, tp, ia adalah sebagai renungan kepada kita, mengapa dewasa ini Allah sedang menggiatkan balanya ke atas negara itu dgn hampir semua gunung berapi di dalam negara itu sedang aktif....

bkan semua indon islam..

depa ado ilmu itam

datang negara orang buat onar.indon memang x sedar diri.

NI BUKAN INDON BRO!!.. NI RED INDIAN. DIA ORG NI MANA ADA AGAMA!.

Rasanya sebab itulah negara Indonesia ditimpa BALA. Malaysia pun kalau da macam tu mungkin menerima nasib yang sama. Nauzubillah yer.

tak baik tau mengate negara orang...orang m'nsia ne ade juga sekolh kat sn tau...


EmoticonEmoticon