Malaysia juara Piala Suzuki AFF 2010


Sebagai perang psikologi terakhir penyokong Indonesia terhadap pasukan Bola Sepak Kebangsaan Malaysia sebelum perlawanan akhir kedua bola sepak Piala Suzuki AFF malam ini, mereka dilihat mempamerkan banner-banner provokasi kepada pasukan bola sepak Malaysia. Provokasi ini dilihat mampu menakutkan penyokong-penyokong pasukan Malaysia yang ingin turun memberikan sokongan kepada team kegemaran mereka.

Bila penyokong Malaysia takut untuk turun ke stadium Gelora Bung Karno, maka kuranglah pembeli tiket untuk kuota yang disediakan bagi penyokong Malaysia. Mungkin juga ada yang terpaksa membatalkan niat untuk ke stadium walaupun tiket sudah dibeli.

Tidak dinafikan, pasukan Malaysia mungkin menghadapi tekanan bertandang ke tempat lawan di Indonesia yang sememangnya gemar membuat provokasi. Namun Indonesia perlu mengalahkan Malaysia sekurang-kurangnya dengan agregate 4-0 untuk muncul juara piala Suzuki AFF.

Bagi ReJaM©, Indonesia sangat sukar untuk mengalahkan Malaysia kali ini. Mana tidaknya, jika mereka menang 2-0 pun mereka masih tidak dapat menjuarai kejohanan ini. ReJaM© secara peribadi awal-awal lagi mengumumkan kemenangan Malaysia merangkul trofi Piala Suzuki AFF 2010 dengan mengganyang Indonesia.

Tugas Malaysia kali ini dilihat mudah, Pasukan Malaysia sudah boleh menang walaupun hanya mengekalkan kedudukan seri 0-0 malam ini. Ganyang Indonesia, Ganyang! Ganyang! Ganyang!


ReJaM©"Seorang kawan kata nak makan mee lalu hidung kalau Malaysia gagal merangkul Piala Suzuki AFF 2010 malam ni kah kah kah..."

2 Comments

  1. lawak betul cap indon autentik tu !!!!

    ReplyDelete
  2. kenape la tk buat perlawanan kat singapura je..dri mmbahayakan dri pnyokong malaysia..

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan