Rakyat Singapore suka berbogel di khalayak ramai?



Bogel kini sudah menjadi isu negara yang hangat diperkatakan di Singapura

The Straits Times melaporkan bahawa pihak polis tempatan sudah menerima 105 aduan tentang lelaki-lelaki yang berlari beramai-ramai di dalam keadaan bogel di jalanan pada 6 bulan pertama tahun ini.

Kejadian terbaru melibatkan seorang lelaki yang dikatakan berjalan memasuki restoran makanan segera McDonald di Queensway dan cuba untuk memesan sarapan pada pukul 4 pagi dalam keadaan bogel.

Menurut polis individu yang melakukan kesalahan bogel tersebut selalunya seorang yang suka menunjuk-nunjuk atau mencari perhatian.

Segelintirnya melakukan perbuatan yang disifatkan polis sebagai tidak senonoh itu untuk menarik perhatian orang ramai terhadap mereka. Sementara sebilangan yang lain sekadar 'suka-suka' untuk melihat wajah terkejut dari orang ramai.

Bagaimanapun ia disifatkan sebagai perbuatan yang membuatkan rakyat Singapura berasa jijik.

Namun begitu semakin ramai rakyat Singapura yang berisiko untuk dikenakan denda atau mungkin penjara atas kesalahan berbogel di khalayak ramai.


Sumber: Freemalays

ReJaM© "Aduhai macam-macam hal!"

11 Comments

  1. ini bukan manusia alaf 21.ini manusia purba.paleolitik ag rakyat singapura yer.

    ReplyDelete
  2. Singapura sedang dilanda "TODAK".
    Kihkihkih.... bodoh

    ReplyDelete
  3. mungkin juga rakyat Singapore tertekan dengan pemerintahan negara mereka yg mempunyai pemimpin yg berperangai 'macam2'...maka itu dengan cara berbogal di tempat awam menjadikan mereka lebih release dan rileks! who knows?!?!

    ReplyDelete
  4. ni nak mapuh...dunia dah nak kiamat bro...puak2 be-End suka ni...

    ReplyDelete
  5. no comment~tp nk komen gk(pesen baru kot~xder seurat benang pn kat badan)

    ReplyDelete
  6. Ni dah sah kena saiko dek tukang jahit uniform halimunan!!!

    ReplyDelete
  7. Ini bukan baru, ini juga pernah berlaku di dalam cerita dongeng kanak-kanak iaitu 'Pakaian Baru Maharaja'. Jika dikaitkan dengan isu ini rasanya, Maharaja di dalam cerita dongeng tu juga adalah golongan Exhibitionist - golongan yang suka menayang tubuh bogel mereka di khalayak ramai.

    ReplyDelete
  8. Islam Agamaku

    dunia akhir zaman la ni.

    ReplyDelete
  9. AKAL penapis segala kehendak NAFSU.................

    ReplyDelete
  10. Gaya Hidup B-END 2020 Kelak.Moden Membangun Dalam Kemajuan Mutlak

    ReplyDelete
  11. Begitu lah hasil yang mereka terima sebagai sebuah negara yang menjadi 'Satelait' Zionis yang amat di bangga oleh Lee Kuan Kuan Yew. Kini negara mereka sudah tersepit kerana kesemua sistem pemerentahan mereka di kuasai oleh 'Zionis'. Itu yang Lee Kuan Yew mahu, itu lah yang dia dapat...Berjaga dengan APCO...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan