Taktik licik hacker amatur!

Bagi pengguna-pengguna email Gmail, anda semua dinasihatkan berhati-hati dengan taktik licik segelintir penggodam (hacker) sama ada antarabangsa mahupun tempatan. Taktik terbaru penggodam menceroboh password email anda untuk menguasai email sekaligus merampas segala akaun facebook, twitter, Friendster, blog dan lain-lain milik anda.

Salah satu taktik penggodam ini ialah dengan menggoda anda memberikan maklumat password email anda kepada mereka secara tidak sedar dengan cara menghantar email yang kononnya adalah dari Google atau Gmail Team.

Awas jangan terpedaya! sekiranya anda menerima email seperti di bawah ini! Abaikan sahaja! Google dan Gmail tidak akan meminta butir-butir akaun anda kerana ia adalah melanggar syarat hak privasi anda! Sila klik gambar di bawah untuk membesarkan image.



ReJaM© "Sila sebarkan untuk maklumat bersama! Info ini juga berguna kepada pengguna email lain seperti Yahoo, Hotmail dan lain-lain"

9 Comments

  1. tima kasih..info sgt2 membantu...baru td tgk kt twitter blogger irine bgtau dia kena hacked...

    ReplyDelete
  2. TenkiU Milo SuaM...Gud Info..

    ReplyDelete
  3. Kita seringkali juga mendaftar sesuatu di laman web utk mendapat akses kpd web tersbt dgn meminta butiran email dan lain2 maklumat bserta p/word yg bakal digunakan dlm web tersebut. Pastikan dan jgn sskali masukkan p/word yg sama dgn email semasa mendaftarnya.

    ReplyDelete
  4. Hacker ape camtu...
    Tipu camtu pon panggil hacker ke?
    Sibodoh yang mudah gabra je yang akan kena.

    ReplyDelete
  5. Anonymous yang di atas..kalau dah xpenah kena hack boleh la cakap.. akaun Twitter saya penah kena hack n hacker trsebut hantar direct message yang bukan2 kepada followers. xke malu bila link yang dihantar tersebut berunsur lucah..

    ReplyDelete
  6. setuju dhnlife of geek...mcm DeQdEq dan kawan DeQdEq kena juga, tp dia hack akaun facebook...sama la dia post status yg ntah apa2...mcm DeQdEq x ada kena yg memalukan...

    ReplyDelete
  7. tq perkongsiannya ya. mohon di share..

    ReplyDelete
  8. kunjungi perkongsiannya di www.duasen.my . tq

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan