Saturday

Benarkah Malaysia akan jadi seperti Singapore?


Selalu kita dibayangkan dan diancam dengan isu perkauman. Media-media dan blog membayangkan kononnya sekiranya Melayu di Malaysia tidak berhati-hati, maka negara ini akan dirampas oleh orang-orang cina.

Blog dan media melahirkan kebimbangan bahawa Malaysia akan jadi seperti Singapura, yang dikuasai oleh orang Cina daripada parti PAP yang dikatakan berideologi komunis. Benarkah dakwaan ini?

Di dalam menjawab persoalan ini, kita perlukan fakta bukannya auta. Kalau nak kata ikut falsafah sendiri, ReJaM© pun boleh kata, "Sekiranya Cina Singapura tidak berhati-hati, Melayu akan merampas kuasa politik Singapura". Adakah anda percaya? Tentu sekali tidak bukan?

Mengapa Melayu di Singapura tidak mampu menguasai Kerajaan Singapura? Mengapa Cina yang menguasai republik itu? Jawapannya mudah, kerana Singapura mengamalkan sistem demokrasi di dalam pemerintahannya. Maka kaum majoriti akan menguasai negara itu.

Populasi Melayu di Singapura hanya 14% berbanding Cina 75%. Sekiranya semua Melayu yang ada di singapura bergabung pun, tidak akan mampu mengalahkan undi penduduk majoriti Singapura yang terdiri daripada 75% orang Cina. Fakta ini bayi yang baru lahir semalam pun boleh paham.
[Sumber rujukan]


Kalau dilihat, kuasa politik di Malaysia dipegang oleh orang-orang Melayu, mengapa? Jawapannya mudah, kerana orang Melayu merupakan bangsa majoriti di Malaysia.

Bagaimanakah cara untuk orang cina merampas kuasa politik Malaysia? Jawapannya mudah, orang cina perlu menjadi kaum majoriti, agar memperoleh undi yang majoriti. Sekiranya tidak orang Cina hanya mampu bermimpi di siang hari.

Persoalannya sekarang, mengapakah media kerajaan selalu memainkan isu Orang Cina akan mengambil kuasa politik negara ini? Adakah orang-orang cina sedang melahirkan anak seramai mungkin? Adakah orang Melayu diserang sakit mandul?



ReJaM© "Propaganda penuh dengan auta, bayi pun tergelak!"

15 comments

Kadang-kadang bila kita mengulas sesuatu itu dengan berlandaskan hawa nafsu politik dan akibat dari kebencian terhadapa suatu parti politik, kita akan membuat satu ulasan yang tidak bijak atau lebih senang, BODOH!!!...Oleh itu, jika hendak mengulas sesuatu tu, biar lah dengan akal yang waras...saya yang tanya kepada cerdik pandai dalam blog ni "milo suam @ milo basi pon sy x tau la"...tp hakikatnya...cara anda mengulas sesuatu topik itu kelihatan berat sebelah....dan jika kita lihat di Selangor...berapa ramaikah orang Melayu yang ada??? tapi, mengapa keputusan yang dibuat oleh kerajaan negeri yang konon nye berkebajikan tu, sume nye seolah2 dipengaruhi oleh DAP???

mamat anon january ni semua dibyr. aku tgk skrg makin byk blog2 yg menentang kerajaan ni di serang mcm2 lawak sungguh. tak leh terima kenyataan ke? terus kan perjuangan milo suam!

Anon, siapa yang bodoh? kau punya ckp pun tak pasti... "seolah" apa yg seolah? Kamu bercakap berdasarkan fakta apa? air liur basi ke? ha ha ha... Aku pun boleh cakap "Anon di atas ini seolah sedang mengunyah tahi di dalam mulutnya" ha ha ha

anon yang paling atas tu yang bodoh sebenarnya,
orang tulis die tak baca dan fikir...
cakap pakai buntut...
Najib yg bertindak ikut nasihat APCO yahudi
disokong pulak?

Siapa anon paling atas tu?
bodohnyelah....
Kesian die, anon, u kena banyak membaca
lagi...

Org Mlayu bukan kena penyakit mandul, org mlayu kena penyakit buang anak. Ajar seks kat budak skolah rendah, pakat2 wat zina dah kembung tu pakat2 buang anak.

Buat disko rumah urut banyak2 nak kasi ramai org mlayu Islam ni wat maksiat, bergaul bebas pastu zina banyak2 lagi, kembung lagi, buang lagi. Lapan lapan lagi.

kahkahkah

anon yg paling atas skali... bangang.. umno bsnteras zina guna akai.. buat hub hiburan, luluskan lesen disco, tu sumakan menghampiri zina.. seolah olah.. anon seolah olah sedang makan tahinya sendiri...

apapun jngan gaduh2... sebab ada percanggahan pandangan inilah yang membuatkan bangsa lain gelak kat kita... yang pasal statistik tu, aku kurang setuju juga... cuba ko tgk kat singapore? apa jawatan yang paling tinggi dipegang kaum melayu kat sana? dan juga cuba ko tgk kat setiap negeri malaysia da berapa banyak orang cina mendominasikan ssebuah kawsan itu....memang btul dorang tak boleh menguasai malaysia tpi dorang boleh menguasi setiap kawasan dimalaysia dan juga ekonomi... dan tak mustahil melayu akan hilang didunia...fikir2kan?????

ish..apela korang ni betekak2 cuba renungkan baik2 milo suam tulis....mcm ni t milo suam jadi milo ais silap2 jadi milo basi..dh tk leh minum lak cian rejam..akak..

Membangun Bersama ISLAM delete 9 January 2011 at 12:40

Alhamdulillah...dah ramai yang CERDIK2 n PANDAI2 sekarang...bagos2...mudahan kerajaan yang benar2 menegakkan Islam dapat ditubuhkan...tp diharapkan jangan pandai berkata, mencaci dan memaki je...bertindak sekali...takut2 mcm tin kosong pulak...lepastu kan...kita klu nk bercakap pon...jgn sedap mulut je...kutuk org tu bodoh la...org ni mkn taik la...care Islam ke mcm tu...Rasulullah x ajar kan...klu mcm ni...mcm mne negare y betul2 ISLAM nak dtubuhkan...

maksudnya ialah 90% pengundi Cina akan menguasai Malaysia apabila mereka bersatu menyokong DAP ( parti puppet PAP/Singapore ) dan mereka disokong oleh 80% pengundi India... manakala Melayu berbahagi-bahagi antara UMNO, PAS, PKR, tidak mendaftar sebagai pengundi dan sebilangan yang tidak ambil kisah.... lihat kesan PRU tahun 2008... tak kan lah orang-orang Melayu masih buta hati... lebih malang lagi, Al Juburi sanggup dialatkan oleh LKS, LGE, Karpal Singh untuk jual nasib Melayu sbb nak jadi PM bertimbalankan LKS... mana PAS? Hadi Awang dan Nasaruddin dah sedar dah... mereka dianjingkan oleh DAP dan Al Juburi... moga-moga Tok Guru Nik Aziz terbuka hati menerima titah YDP Agung & Raja-Raja Melayu.... Moga Allah SWT melindungi Islam/Melayu/Malaysia dan punahkan agen dajjal seperti DAP dan Al Juburi....
-amin

Pemuda Umno..
Satu jer nak cakap..bodoh!!..

erm..nak thu solution?
setiap mane kerusi melayu umno bertanding..pas bertanding..(confirm 100% org islam dan majoriti melayu)..jdi..mane tmpt yg umno klh..dpt kat pas..org islam..mane yg pas klh..dptkan umno..org melayu..yg pergi duk buat persempadanan semula semasa 1998 yg bn klh tue baut ape(pecahkan majaoriti kwsn melayu dan msukkn pengundi india+cina)..umno ingt dye bijak..tpi Allah menentukan..pemuda umno..Bodoh!!

Membangun Bersama ISLAM delete 10 January 2011 at 17:50

Astaghfirullah...ni ke bangsa Melayu...y beragama Islam...sesama Islam tp x spendapat...Mlaysia sbenarnya sudah dahagakan bersatu padu. Nasihat menasihati tu x salah...tp maki-memaki dan caci-mencaci tu pernah ke diajarkan oleh Rasulullah...ni y menyebabkan Islam susah utk menang...bersatu padu tu x de...smangat persaudaraan sesama Islam semakin luntur...mcm mane gejala sosial remaja nk dikurangkan...jgn lah sampai Islam tu dilabelkan sebagai terror @ pengganas...hapuskan lah segera Islamofobia...berperangailah dengan perangai Islam sebenar...spanjang sy mengikuti kisah Rasulullah..x pernah sy dengar Rasulullah berkasar dan memaki hamun semasa menjalankan dakwah Baginda...Baginda mmg tegas dlm pendirian baginda..tp itu x bermakne baginda berkasar kan...renung-renunglah wahai umat Islam...sedarlah...kafir tu sedang bertepuk tangan ketika umat Islam bertelagah sesama sendiri...mudah2an Allah melembutkan hati mereka y keras..n mudah2an kerajaan Islam dapat ditubuhkan di Malaysia...Amin...

aku rasa macam cina lagi byk dari melayu je skarang ni..


EmoticonEmoticon