Monday

Bongkar! Penyelewengan Calon BN DUN Tenang




Previously on [Gempar! Calon BN DUN Tenang bakal ditelanjangkan!], CiLiK© telah meneruskan siasatan pada hari ini. Berdasarkan maklumat dari beberapa orang responden yang CiLiK© temui semasa penamaan calon (22 Januari 2011), tanah yang telah dilelong kepada pembeli tanpa pengetahuan tuan tanah terletak di satu kawasan di Mukim Jabi Segamat.

Bagi membuktikan kesahihan maklumat ini, CiLiK© telah ke Mukim Jabi Segamat dan mencari sendiri di manakah letaknya lokasi tanah berkenaan dengan bantuan seorang kakitangan Pejabat Tanah.

Melalui alamat yang diberikan, CiLiK© telah pergi ke lot tanah berkenaan. Menyusur dari satu kebun ke kebun yang lain. Keadaan kebun-kebun yang tidak berpagar menyebabkan CiLiK© keliru yang mana satu lot tanah berkenaan. Alhamdulillah, setelah dirujuk dengan beberapa orang penduduk setempat, akhirnya CiLiK© berjaya menjumpai lot tanah yang menjadi pertikaian antara tuan tanah, pembeli dan juga Datuk Ai (Calon BN).

Berikut disertakan bukti bergambar perjalanan yang telah CiLiK© lalui hari ini :













Sebelum tanah ini dilelong (tanpa pengetahuan tuan tanah), ia hanya dipenuhi dengan pokok buah-buahan, jati dan sebagainya. Kemudian, tuan tanah telah mencagarkan tanah untuk membuat pinjaman bank. (Bank : CIMB). Akibat gagal membuat pembayaran balik pinjaman, proses lelongan telah dimulakan.

Lantaran itu, tuan tanah telah bersusah payah bergolok gadai mencari dana sebanyak mungkin untuk melunaskan pinjaman tersebut demi menyelamatkan tanah beliau dari dilelong kepada pihak lain. Hasilnya, beliau telah membayar RM10,000 kepada CIMB Bank bagi mengelakkan tanah beliau dilelong. Namun, proses lelongan diteruskan juga.

Resit pembayaran RM 10,000 kepada pihak CIMB Bank telah dibawa pada hari lelongan. Tuan tanah terus berjumpa dengan ADO yang bertugas pada waktu itu. Siapakah ADO itu? Datuk Ai la siapa lagi! Bukan setakat itu sahaja, demi menyelamatkan tanahnya dari dilelong, beliau telah membawa juga RM 12,000 tunai. Namun rayuan beliau kepada Datuk Ai dipersetankan sebegitu sahaja.

Jika difikirkan, Datuk Ai selaku ADO Segamat perlu menggunakan budi bicaranya untuk memberi peluang kepada tuan tanah bagi menyelamatkan tanah beliau. Namun semua itu tidak berlaku.

Adakah ini satu konspirasi?

Adakah ADO Segamat ketika itu (Datuk Ai) mastermind dalam lelongan tanah berkenaan?

Jika ya, mengapa tarikh siasatan lelongan tidak dimaklumkan kepada tuan tanah?
Dan lebih dahsyat lagi, mahkamah telah membuat keputusan bahawa Pentadbir Tanah telah pada 11 Ogos 2003 membuat keputusan dan menetapkan tarikh lelong dan harga rezab TANPA KEHADIRAN mana-mana pihak.

a)Tiada wakil dari pihak pemohon hadir
b)Tiada wakil dari pihak responden hadir
c)Pentadbir Tanah juga tidak dapat menjelaskan tarikh itu tarikh itu tarikh apa

Manakala perintah lelong ditarikhkan pada 18-9-2003 yang mana kesemua pihak tidak mengetahui tarikh 18-9-2003 tersebut tarikh apa.

Untuk lebih jelas, klik gambar ini di bawah :





Satu persoalan yang belum terjawab, siapakah pembida tanah yang dimaksudkan?

Nantikan pendedahan yang seterusnya.


CiLiK© "Mungkin ramai yang bertanya dari mana cilik mendapat maklumat tentang semua ini. Ingatlah tuan-tuan, perkara yang baik akan dipermudahkan oleh Allah SWT. Kebenaran PASTI akan mengatasi KEBATILAN! Allahuakhbar!"

52 comments

ish milosuam cekapnya mncari berita..kte tgu apa komen naz..saya jadi keliru.

bongkarkan supaya rakyat tahu,siapa sebenarnya calon umngok di dun tenang....hancur umngok

Sebarkan sebelum terlambat! Pendedahan akan diteruskan!
Nantikan pendedahan seterusnya!
Kita bagi mampos calon yang menyeleweng!

Cayalah CiLiK!
hang kalau start menulis memang meletop!
Hancurkan UMNGOK! Hancurkan Be End!
Bongok! Bongok! Bongok!

HAFSZACK :

Kenapa nama jalan Haji PARDI..??
Pelik nama jalan tu..
Macam nama Jalan kat INDON jer...!!

wakaka...!!!

orang Johor semuanya berasal dari INDON ker..??
Patutlah taat setia benar kat BN..
Golongan pendatanglah katakan..
kenalah buat baik dgn tuan rumah..

* Patutlah BN kuat di JOHOR rupa2nya penduduk Johor semuanya pendatang dari seberang ( Indon )..

Bisa bikin senetron bagus ngak..??

wakakaka...!!!
Dulu aku ingat Tempeh yang aku makan di kantin sekolah adalah makanan tradisi org melayu rupa2nya TEMPEH tu berasal dari Indon..
Tapi Ngak apa.. enak juga yah Tempehnya...!!

Saya orang jawa Johor....nama HAJI PARDI tu nama orag jawa,asal dr plau jawa..

Tak kisahlah ko nak kutuk2 org Johor tu Indon ke, pendatang ke, ape ke....lantak ko lah

yg penting aku org islam Malaysia...indon, melayu, cina, india, jawa, bugis tu semua tak penting....

asal ko bahagia sudahlah....ko asal mana eh??

Kuarang ajo betul...... tak semua orang jawa sokong BN dan tak semua orang jawa sokong PAKATAN, janganlah kutuk2 mcm tu.. Macam ni ker sikap orang PAS ? bagaimana orang nak sokong PAS sedangkan penyokongnya suka mengutuk2 orang lain? adakah tuan ni PENYOKONG atau PENDOKONG ?

buatlah kenyataan yang meminta maaF sebelum kita orang membuat laporan polis.. mengenai penginaan ini...

Siot r kutuk2 org joho

ini semuanya fitnah oleh pembangkang yang dengki dengan kezuhudan, kesederhanaan dan kemuliaan pimpinan Umno. BN dah bagi kamu jalan, air, api dan lain2, jgn menentang Umno. Marilah kita bersama menyokong BN biar bercerai nyawa dr badan. Jgn percaya penipuan pembangkang kononnya barang naik harga padahal hakikatnya hanya naik 5-10 sen sahaja

biasalah.

tak PAS lah kalo x kutuk.

salam.... silap2 orang yg kutuk jawe 2 kturunanye pun datang dari jawe...

aku rse la... pader si pegkomen yg mcm bgus tu... cube ko cr asal usul ko.. mcm aku aku tau asal usul aku dari pornorogo, jawa timur. atleast i got something to share n to proud! what u got??? just a piece of .....

takde pon komen yg aku baca ada PAS kutuk BN??

komen yg aku baca, BN yg kutuk PAS tu adalah..

ish2x (geleng kepala)....kalo nak menang sangat pon jgn sampai mcm nih sekali...

betul2....mmg bukan org PAS lau kejenyer tak maki hamun org...ini lah contoh tauladan yg disemai oleh para pemimpin PAS....siannn...mana lg citer dogeng ko ni milosuam....nak sampai 30hb ker????patutnyer masa nih ler ko bukak citer abis2...citer sikit2...nampak sgt takde citer....takut abis cepat eh....???

minta izin untuk sebarkan .....

Bangang Hafszack neh.... kalau org PAS xmencerminkan PAS langsung ni mesti sesumpah ni

aku ingat lg masa kat sekolah dulu sorang mealyu kena belasah dgn satu klan ni.... kawan melayu dia tgk jeee malah ada yang belah.... last2 budak2 jawa kitorang kesian balun balik itu klan smpai lintaang pukang lariiii....
pandai cakap je tapi penakut

kasihsuci:

kami bangga jadi anak JAWA.....!!!!!
kami bangga jadi rakyat JOHOR....!!!!!!!!!!!

UMNGOK DH MMG PENCURI BESAR...DIA PYA CALON PN MSTI LA YG PNDAI MENCURI+MENIPU+MITHALI....BILA NEGARA KITA NAK JD MCM TUNISIA NI...MARI BANGKIT WAHAI ORG ISLAM!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ayat Iman Imran "Jgn percaya penipuan pembangkang kononnya barang naik harga padahal hakikatnya hanya naik 5-10 sen sahaja" memang tak blh blaah...haha...

"pembangkang yang dengki dengan kezuhudan, kesederhanaan dan kemuliaan pimpinan Umno" iman imran kata..

HAH? adakah pernyataan in benar semata - mata benar?? hahaahahaha, ak nk gelak guling2..ish..kot ye pon nk cakap ZUHUD, SEDERHANA, MULIA, agak2 la pak cik imran oi..g belajar apa erti perkataan ni..bukan belajar dgn kamus dewan, tp belajar dgn ustaz2 BERTAULIAH, ap maknanya dari segi AGAMA ISLAM, lepas tu cuba banding dgn pemimpin2 BN yg pk cik sokong sgt tu..

ps: ada ke ciri2 mcm tu?? terharu aku KALAU ADA BETUL la..hmm

mengapa di tenang semakin panas.....

kalau nak tahu... Jawa,bugis, minang, banjar dan bayak lagi.... semua bangsa nie dibawah rumpun Melayu...... orang yang menhina Jawa tue sama la macam menghina Melayu... kalau dia orang melayu samalah macam menghina diri sendiri...... Lain kali Tingkaktan Ilmu sebelum nak bekata sesuatu.....

Owh begini ceritanya.. saya menunggu pendedahan milo suam yg seterusnya sebab rasanya ada sambungan lagi untuk pendedahan ini. Tapi setakat yang saya faham dengan apa yang telah di tulis oleh milo suam di atas saya masih merasakan Encik Azhar tidak melakukan kesalahan. Ini kerana tarikh lelong telah di tetapkan sebelum tuan tanah membuat rayuan. Sudah tentulah PPTD seperti Encik Azhar tidak ada kuasa membatalkannya. Itu di bawah bidang kuasa dia..

Walau apa pun saya menunggu pendedahan lanjut dari milo suam. Mungkin ada cerita lain di sebaliknya..

Jangan nak kutuk Jawa!!!! macam lahanat la sapa yang kutuk kaum kitorang ni....Woi melayu, patut la bangsa korang hilang tamadun, rupanya melayu ni rasis...macam kaum ko tu bagus sangat!!!!Lain kali nak tulis tu pakai otak!!!! Bukan pakai lutut!!!!Kalau aku kata ko bodoh tau pulak marah!!!!Lagi satu, kitorang tak pernah bersekongkol ngan orang Indonesia untuk mengganyang Malaysia!!!!Faham tak?

"Buat pengetahuan semua saya juga adalah kakitangan kerajaan yang kini di tempatkan di pejabat tanah.. secara jujur saya belum pernah bekerja satu pejabat dengan Encik Azhar tetapi kami dalam satu bidang dan saling mengenali. hal-hal kerja berkaitan tanah memang saya tau.

tetapi saya perlu menunggu pendedahan lanjut dari milo suam bahawa adakah Encik Azhar benar-benar melakukan kesilapan. Jika benar tentu saja saya boleh berbicara mengenai ini dengannya bila bertemu dgn dia nanti"

saya qoute komen saya itu dari komen terdahulu. Saya nak anda semua faham saya cukup mengambil berat tentang hal ini kerana ini melibatkan pejabat tanah

kronologi musim pilihanraya:
1-PAS bongkar segala keburukan lawan
2-rakyat undi PAS sbb lebih pandai cari kesalahan
3-PAS menang pilihanraya
4-PAS masih bongkar keburukan lawan walaupun dah menang
5-rakyat muak dengan politik.sokongan beralih kepada BN
6-pilihanraya datang lagi
7-PAS ungkit lagi keburukan lawan

(sila ulang langkah 2 dan seterusnya)

to imran.....ko tu ckp ikut perasaan ke ikut otak ko?ko biar yakin ker pemimpin bn tu mulia?aku keje kat hotel 5 star mcm2 perangai pemimpin bn aku da tegok dr yg paling tinggi smpi la yg br jawatan ketua cawangan jer...jd tolong jgn ckp mcm tu sbb ko sokong die org,brkata la benar walaupun pahit....

Putera Gunung Jerai88:

Pak Imran pegi menuntut dengan Ustaz Jamil Khir kot.. maklum sajalah. itu sajalah ulama' harapan UMN0 yg beri ceramah dalam TV tiap2 malam...huhuhu

ADAKAH PAS SAHAJA YANG RAJIN MEMB0NGKAR KEBURUKAN LAWAN SEMATA-MATA...

Anda kata rakyat muak dengan politik beralih kepada BN. ternyata anda begitu kolot dgn berkata demikian. sebenarnya, ramai yang keliru dengan media elektronik utama spt TV dan bagi mengatasi kekeliruan itulah mereka pergi ke blog2 yang diharapkan boleh memberi gambaran sebenar terhadap sesuatu isu. Ingatlah sikit, rakyat Malaysia yg dikelilingi oleh IT tidak mungkin tertipu dengan helah pemerintah yg berkuasa mutlak mempergunakan media kerajaan dan media swasta bagi mengukuhkan kuasanya dengan menyebarkan fitnah dan laporan yg tidak benar... Jika ini berlaku jangkaan anda ramai yg memilih BN sebagai dokongan utama amat meleset sekali. Jika ramai yg jadi mangsa penipuan BN ni dahulu x kanlah mereka terhegeh2 lagi nak sokong BN demi masalah dahulu yg diharap dapat diselesaikan. Ianya bagai melukut di tepi gantang semata-mata. Tindakan PAS ini bagi membuka mata ramai pihak khususnya pengundi. sebabnya inilah masa yang tepat bagi memberitahu pengundi tentang perkara sebenarnya. Jika kerajaan mempunyai kuasa besar pegang media elektronik, kenapa mesti gelabah bile ceramah pembangkang nak diadakan di situ dengan pelbagai halangan peraturan yang tidak masuk akal dan begitu "unfair".. Allah bagi akal yang sempurna, so fikir-fikirkanlah secara rasional ya... jangan jadi mcm papa gomo tau..melalak ntah apa2...

sape yg kutuk org jawe johor td tu? ko betul ke sokong PAS?
ak rase x.. mybe just nk provoke.. td ak agak panas la tp lps fikir balik xde gunenye ak marah seekor makhluk pondan.. stakat taip then blah lari mnyorok xde gune la.. kasi potong suda la..
hahaha...
johor still kubu kuat umngok sbb kurang penerangan dr kite nie yg knonnye kuat menentang umngok nirrojim nie.. srius NATO..

JAwa bkn melayu ke??
Bn parti rasis

and...lagi satu, kepada yang mengutuk Jawa Johor tadi...aku rasa ayatnya seolah-olah mendewakan konsep 'KETUANAN MELAYU'. sebab die cakap pendatang mesti taat kepada tuan tanah. siapa pendatang? jelaskan pada aku. aku boleh tunjuk IC dan surat beranak aku yang aku rakyat Malaysia yang tulen...

Alah...kalau parameswara tak gi melaka dulu pun tak de tanah melayu...Sekarang dah jadi negara membangun baru nak kutuk tempe lah, jawa lah,...Indon lah,...lepas ni ngaku keturunan nabi muhammad pulak,... pada hal dulu nabi adam sorang aje...p/s(setidak-tidaknya orang jawa ada keturunan jawa bukan keturunan bastard)

Politic are not for racism. Therefore quit this racism remark. Racism will damage the country or nation, we are Malaysian, we should stand together and administer the country to our own good. The question is what would we leave for our children and grand children, for sure i would not leave hatred amongst Malaysian for my children

Wahai penulis......saya anak jati segamat dan saudara mara saya ramai lahir di labis......kalau sekiranya awak x tahu keadaan sebenar....jangan pandai bercerita......awak boleh bantu org susah di labis....apa PAS boleh bantu org susah di labis......apa PAS boleh bantu belia2 muda labis mendapatkan kerja.....kalau hidup susah....nak cari kerja kena keluar dari LAbis buat apa.....jangan pandai menghentam dan memaki saya....cermin diri anda semua.....kalau anda bukan orang tempatan jangan pandai bercakap je

aku neutral, tapi lepas baca bendalah ni aku naik geram si gemuk kuat tido tu.. pukimak punya tok ai!

HAFZACH :

WAKAKAKA...!!!
emosional Nampaknya org JAWS ni...
Sabarlah beb..
Aku Bukannya nak provoke..

Nama Aku Teuku Zacharyah BIn Teuku Nyak Khairy Iskandar..

Keturunan Aceh dari Melabuh Lhosumawe Negara Aceh Darussalam..
walaupun aku berketurunan aceh tapi aku..
Dan yang penting aku tak sokong segala kemungkaran dan penindasan BN terhadap Rakyat jelata sbb bagi aku kita mesti JUJUR dan Sentiasa BERDIRI DI ARAS KEBENARAN.. aku tak tak marah pun bila org kata aku org aceh.

Rata2 orang aceh warga negara Malaysia ni tak pulak rasa terhutang budi dgn kerajaan sbb apa yg kerajaan buat tu adalah tanggung jawab yang wajib mereka pikul setelah dilantik menjadi pemimpin negara..

Satunya2 negara dalam dunia ni yang pemimpinnya meminta Rakyat bersyukur kepada mereka kerana mambawa pembangunan adalah Malaysia..

wakakaka...!! Amerika yang Gagah tu pun tak pernah meminta rakyatnya bersyukur kepada pemimpin negara.. begitu juga pemimpin2 negara maju yang lain...

Rasulullah yang membawa Ajaran islam juga tak pernah meminta Umatnya bersyukur kepada Baginda kerana membawa agama islam yang Rasulullah sarankan agar kita sentiasa bersyukur kehadrat Allah kerana telah memberi nikmat menjadi seorang islam..

Apakah pemimpin UMNO tu lebih hebat dan mulia dari Baginda Rasulullah..?? Mungkin bagi melayu yang berakidahkan UMNO kesyukuran itu perlu dipanjatkan kepada Para pemimpin mereka walaupun kebanyakkan pemimpin mereka kaki rasuah dan melakukan banyak penindasan terhadap Rakyat jelata...

Oh yer...!! Aku terlupa satu perkara..
sebenarnya ada sekor Makhluk lagi yang senantisa meminta Rakyatnya Bersukur kepadanya.. Hanya Firaun sahaja yang senantisa meminta Rakyatnya bersyukur terhadap beliau...

HAFZACH :

WAKAKAKA...!!!
emosional Nampaknya org JAWS ni...
Sabarlah beb..
Aku Bukannya nak provoke..

Nama Aku Teuku Zacharyah BIn Teuku Nyak Khairy Iskandar..

Keturunan Aceh dari Melabuh Lhosumawe Negara Aceh Darussalam..
Sebelah Ayah ( Aceh ) dari jurai keturunan jhut Nyak Dien dan sebelah ibu ( Bugis ) jurai keturunan Daeng Melewar..

walaupun aku berketurunan aceh tapi aku tak pernah sekali2 menyokong UMNO dan BN..

Dan yang penting aku tak sokong segala kemungkaran dan penindasan BN terhadap Rakyat jelata sbb bagi aku kita mesti JUJUR dan Sentiasa BERDIRI DI ATAS KEBENARAN..

Aku tak tak marah pun bila org kata aku org aceh dah memang Allah takdirkan aku lahir dari keturunan Aceh nak wat macam mana..

Rata2 orang aceh warga negara Malaysia ni tak pulak rasa terhutang budi dgn kerajaan sbb apa yg kerajaan buat tu adalah tanggung jawab yang wajib mereka pikul setelah dilantik menjadi pemimpin negara..

Satunya2 negara dalam dunia ni yang pemimpinnya meminta Rakyat bersyukur kepada mereka kerana mambawa pembangunan adalah Malaysia..

wakakaka...!! Amerika yang Gagah tu pun tak pernah meminta rakyatnya bersyukur kepada pemimpin negara.. begitu juga pemimpin2 negara maju yang lain...

Rasulullah yang membawa Ajaran islam juga tak pernah meminta Umatnya bersyukur kepada Baginda kerana membawa agama islam yang Rasulullah sarankan agar kita sentiasa bersyukur kehadrat Allah kerana telah memberi nikmat menjadi seorang islam..

Apakah pemimpin UMNO tu lebih hebat dan mulia dari Baginda Rasulullah..?? Mungkin bagi melayu yang berakidahkan UMNO kesyukuran itu perlu dipanjatkan kepada Para pemimpin mereka walaupun kebanyakkan pemimpin mereka kaki rasuah dan melakukan banyak penindasan terhadap Rakyat jelata...

Oh yer...!! Aku terlupa satu perkara..
sebenarnya ada sekor Makhluk lagi yang senantisa meminta Rakyatnya Bersukur kepadanya.. Hanya Firaun sahaja yang senantisa meminta Rakyatnya bersyukur terhadap beliau...

Note :

Belajar sejarah bangsa Aceh dan Bugis..
Mengapa keturunan Aceh dan Bugis di Tanah melayu ni tak pandai bertutur dalam bahasa ibunda nereka..
Belajar juga kenapa keturunan Orang2 JAWS kat tanah melayu ni pandai bertutur dalam bahasa ibunda mereka..

Kaji kerja sama org JAWS dgn Portigis dan Belanda..
Kaji mengapa Org aceh dan bugis terpaksa meninggalkan bahasa serta budaya mereka ketika sampai ke tanah melayu ni..

Fikirkan macam mana peranan org2 Kepulauaan JAWS boleh memeritah indonesia sekarang ni sedangkan pulau yang terbesar di indonesia adalah pulau sumatera dan sepatutnya bangsa yang berada di sumateralah yg memerintah indonesia...

Huhuhu...!!!
Khir Toyo telah mengikut jejak org JAWS di Indonesia dalam mentadbir negeri Selangor dahulu sbb tu dia tersingkir dan kalah teruk di selangor...

best blog ni..teruskan dgn penulisan anda.. :)

Yo HalfZack

Saya nak bagi satu cerita.

Satu ketika dahulu ada seorang naid penghulu mukim 4, mempunyai seorang anak perempuan yang tinggal bersamanya. Pada ketika itu komunis berlaluasa di Negeri Johor. Pada satu ketika anak pak naib tersebut telah kekebun dan telah di tawan oleh pihak komunis. Pihak komunis telah meminta bekalan makanan tetapi anak gadis tersebut enggan berkerjasama, oleh kerana terlalu marah pihak komunis telah menikam banet ke telinga gadis tersebut dan banet itu tembus dari satu telinga ke telinga lagi satu, tetapi dengan kuasa tuhan gadis itu tidak terus mati dan dijumpai oleh bapaknya dan di bawa pulang kerumah.

Kisah gadis itu tersebar dengan pantas keseluruh mukim 4 dan mukim-mukim bersebelahan, meka para guru-guru silat, para penyamun dan orang-orang yang berilmu berpusu-pusu kerumah pak naib tersebut dan melihat gadis tersebut. Oleh kerana terlalu marah para tetamu tadi pun berhimpun untuk menangkap dan membunuh pihak komunis di mukim 4. Dengan kuasa ALLAH dalam tempoh satu hari satu malam pihak komunis di mukim 4, telah dapat dikepong.

Setelah pihak komunis di mukim 4, telah berjaya ditumpaskan maka di Selangor dan Singapura pun tercetus pergaduhan 13th May, kerana terdapat saudara mara mereka yang telah tertangkap. Di kawasan mukim 4, pula menjadi kubu kuat orang melayu dan keganasan telah tercetus dengan teramat dasyat. Sehingga banjir darah paras bukulali dan dalam pertempuran itu maka banyak lah nyawa yang tertumpas.

Ketika itu menteri besar Johor telah berhubung dengan pejuang melayu untuk mengadakan gencatan sejata.

Pada ketika itu pejuang melayu telah berkumpul di Kampung Parit Abd Rahman untuk menubuhkan satu pakatan dan di persetujui oleh menteri besar Johor dengan syarat Pedang Selempang Merah (kiyai Salleh) di serah kepada kerajaan.

Darah keturunan pejuang melayu tersebut masih mengalir pekat di mukim 4, dan segala perjuangan, pejuang melayu masih menitip di jiwa cucu-cicitnya.

Pakatan yang ditubuhkan masih ada yang kini di kenali sebagai UMNO.

kawan-kawan.... HAFZACK tu adalah pencacai UMNO yg cuba melaga2kan Pakatan Rakyat di Johor. Apa ke bangangnya Orang Johor pendatang dari Indon..Aku anak Jawa Johor, berbangga dgn Islam sbg Agama, Malaysia sbg Tanah Tumpah darah, PAS sbg wadah perjuangan politik........pemikiran sempit dan primitf macam HAFZACK umpama Divide n Rule (Pecah dan Perintah)memecah belahkan umat Melayu yang sudah sedia kala berpecah ni. Kami bukan Indon sebab masa datuk nenek kami ke Malaya (Malaysia) sebelum perang dunia pertama lagi, istilah INDON atau nama INDONeSIA tak wujud lagi kerana ketka itu dijajah Belanda.Datuk nenek kami datang ke mari atas jempuan Dato Onn Jaafar bagi mengimbangi populasi kaum ketka itu di mana Pihak British telah membawa masuk ramai imigran dari China bagi menjalankan aktiviti permbongan bijih timah sehingga mereka menjadi majoriti di sini.kemasukan orang Jawa, Banjar, Minang, Bugis dan lain2 lagi dapat mengimbangi populasi antara kaum hingga kini. jadi, kepada HAFZACK, adakah anda buta bahawa calon PAS di Tenang ialah seorang Wanita Muslimah berbangsa melayu berketurunan Jawa? Mazlan Aliman, pengerusi Anak2 Felda juga seorang Muslim keturunan Jawa Johor antara AJK tertinggi PAS Pusat.terbukti teori anda menyatakan umat jawa Johor penyokong tegar BN tak berasas sama sekali.

hakikatnye....kitaorg kat johor ni takde ler kena pindah randah semata2 nak cari keje...melambak keje kat johor ni ...antara nak ngan tak nak...nampaknyer mg tak syak lagi BN dah melaksanakan tanggungjawab pd rakyat....tak mcm sesetengah negeri tu...terutama yg byk penyokong dot dot dot....terpaksa ler rakyat merempat kat negeri org lain sbb kat tempat sendiri tak byk keje...ada pun gaji yg dpt tak lepas makan anak bini...huhuhuhu...sedeynyer....tp ada hati nak bela rakyat kat tempat org...

Inilah komen ilmiah. Yang masalahnya kalau tunggul kayu pun depa undi juga. Dapat duit sekupang lompat sana sini kempen. Semua duit. tengok ahli kita, Sanggup berkhemah, makan sendiri. Takbir

Saya tak benci PAS atau pun UMNO tapi saya benci pemimpin yang tak amanah tak kira PAS atau UMNO.

HAFSZACK :

Tuduhan melampau bila mengatakan aku ni pencacai UMNO...??
Aku dah bagi nama penuh aku kat komen di atas sila check aku ni ahli Parti mana.. PAS, Keadilan, DAP atau UMNGOK....

Sebab tu tu aku tak respek langsung dgn Bebudak UMNGOK ni, malas mencari bukti semuanya nak disuap ke dalam mulut sbb tu UMNGOK ni takut tukar kerajaan sebab mamang DASAR BANGSA SUBSIDI.. sampai MAMPOS tak kan maju...

lalala.. 1st time aku kome kat blog.. (slain blog member...) adoi la.. ngok gak la aku nengok komen2 pencacai umngok Be eNd ni.. berterima kasih pada umno sebab bg jalan n sbagainye? patut r ramai melayu Islam sekrg ni x sembahyang suda.... sebab kene berterime kasih pd umngok bukan pd ALLAH.. cam ade yg kate negeri .... yg penduduk nye MEREMPAT? aku paham negeri mane yg ko maksudkan.. Kelantan kan? tp aku nak bgtaw ko la ye en. -PENGECUT-TELOR TAKDE yg berselindung atas name ANONYMOUS- yg kat kelantan la PALING BANYAK ORANG MELAYU yang pakai MERCEDES n BMW latest model.. kat johor? melayu byk pakai honda.. honda ex5 la.. ATOK n NENEK aku pon org muo johor.. mungkin la dulu diorang ni BUTA-MATA-TAK-NAMPAK-PERANGAI-UMNGOK, tp aku rase kalu skrg ni KEMUNGKINAN BESAR mereka akan berpaling tadah dari UMNGOK Be eNd selepas ape yg dah diBarang-Naikkan selame ni.. hanya org2 yg Bodo-Natang je yg akan sokong Be eNd ni.. ataupun kalu sokong Be eNd ni dapat 1 kad yg membolehkan pencacai Be eNd beli petrol ron95 ngan harga rm1.50? beli gula ngan harga rm1.80? hu.. bodo2...

mgdh: ahaks...kat sana kew???yg ko terasa tu????naper yer????hihihihi....setakat beli merce pun dah kecoh2....ko jeling2 skit nisbah golongan umur baper yg duk kat sana tu????mana yg lain????tu hakikat yg korang kena terima ler...

yg pastinyer aar...korang ni (PAS)...yg aku tgk lau tak ngutuk org mmg tak sah ler...ini ker ciri2 muslimat/muslimah sejati????skenyer ngutuk org...sapa ler yg ngajo nih????iskh3x....

pasal harga barang naik tu apakata PR wat kat tempat korang dulu...ye aar..kan korang gak yg genius sgt ....harga brg tak naik lau korang perintah????wat ler dulu kat tempat korang....kata income negeri2 korang dah byk????huhuhuhu.....isu pusat hiburan apsal dah senyap?????apsal tak tutup lg????sekarang ni pun...org islam mmg tak leh minum arak...kena tangkap lau kantoi...korang pun camtu gak ker????so apa bezanyer?????

korg ni yg sokong umno n pas sama je.. mana budi bahasa sebagaai orang melayu? mana adab sebagai orang islam? kalau nk sebut nama orang gunakanlah panggilan yg baik2 sb kita ni semua bersaudara.. satu lagi kalau nk cerita fakta sejarah, buatlah rujukan.. jangan main redah je.. takut nanti pembaca terus percaya benda yg salah tu.. fakta ttg org aceh dan jawa tu pun tak tepat.. jangan pakai teori sendiri je.. menceritakan keburukan org juga perbuatan curang.. apalagi tanpa bukti sahih.. kalau nak berpolitik jgn main kotor.. berkempenlah cara yg sopan.. ceritakan apa kebaikan yg anda boleh bawa.. bukan keburukan yg orang lain lakukan..

assalamualaikum hafszack..
aku malu kalau ko org PAS bersikap sebegini..kami anak jawa x semestinya pro BN!..ada juga pro PR!..ko jgn nak mencaci maki keturunan kami dengan memanggil JAWS!..aku dan rakan2 pemuda PAS muar x kan memaafkan penyataan ko yg menghasut memburukkan kami..aku harap kamu bukan terdiri dari org yg bersama TGNA!...
SILA BUAT KENYATAAN MAAF!


EmoticonEmoticon