Sunday

Gempar! Calon BN DUN Tenang bakal ditelanjangkan!



CiLiK© benar-benar dah muak dengan gaya kempen yang dilakukan oleh pencacai-pencacai UMNGOK dan Be End! Tak habis-habis dengan fitnah zina yang direka-reka oleh mereka! Sebaik sahaja calon PAS Cikgu Mala diumumkan sebagai calon sebelum ini, para pencacai UMNGOK melontarkan fitnah kononnya Puan Normala Sudirman pernah melakukan zina sebelum berkahwin dengan Maarof, suaminya kini rujuk link ini [Cikgu Mala difitnah].

Baiklah oleh kerana gerombolan pencacai sibuk memfitnah calon PAS, mereka terlupa bahawa calon BN yang mereka agung-agungkan sebenarnya memiliki rahsia besar! Bermula dari hari ini, MiLo SuaM akan membongkarkan satu persatu rahsia tersebut beserta buktinya sekali. Harap-harap gerombolan pencacai UMNGOK dan Be End bersedia untuk menutup kemaluan calon Be End yang bakal MiLo SuaM bongkarkan!

Pendedahan ini akan membuatkan semua penyokong Be End dan UMNGOK beserta calon Be End tersebut bagai cacing kepanasan. Rahsia-rahsia beserta dokumen ini diperolehi dari sumber yang dipercayai. CiLiK© akan dedahkan semua rahsia ini beserta bukti. Jangan terkejut, kerana calon Be End ini ternyata penipu besar dan boleh dikategorikan sebagai perompak harta rakyat! Malah beliau juga mempunyai kes mahkamah dan terbukti bersalah!

Tak tumbuh tak melata, tak sungguh MiLo SuaM tak kata! Menentang dengan fakta bukan auta! Nantikan pendedahan demi pendedahan yang akan dibongkarkan!

Sebelum itu, apa yang pembaca perlu ketahui, Calon BN merupakan Penolong Pegawai Daerah Kecil Rengit, Mohd. Azhar Ibrahim, 39, dipilih sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor kawasan Tenang pada 30 Januari ini [Utusan].

CiLiK© tertarik dengan satu gambar yang berlegar di ruang facebook berkaitan satu persoalan mengenai calon UMNGOK Barisan Nasional, Datuk Mohd Azahar Ibrahim atau nama glamornya Datuk AI. Rujuk gambar di bawah ini :



Ada persoalan yang timbul. Mengapa Datuk AI ditukarkan dari Segamat ke Rengit? Dalam bahasa yang paling mudah, kenapa dari Daerah Segamat yang besar kepada Daerah kecil di Rengit? Ini bermakna, walaupun jawatan beliau masih ADO di Rengit, namun grade beliau telah turun. Masakan boleh jadi begini. Sekiranya beliau seorang penjawat awam yang perform dalam menjalankan kerja, mustahil beliau akan diturunkan grade. Sepatutnya, dari ADO di Segamat kepada DO Ini baru betul!

Sila lihat sendiri, dan nilaikan bagaimana calon BN ini telah diturunkan pangkat dari ADO daerah yang besar (Segamat) kepada ADO untuk daerah yang kecil (Rengit) sila rujuk link ini [ADO Segamat] dan [ADO Rengit]

Kebetulan CiLiK© ada di DUN Tenang, maka CiLiK© berasakan perlu untuk isu ini disiasat. Sementara menantikan pengumuman calon yang bertanding, CiLiK© cuba menyelongkar isu pertukaran Datuk Ai ini daripada beberapa orang responden yang mengaku diri mereka dari Daerah Segamat.

Menurut responden, kes Datuk Ai ini sebenarnya telah tersebar hangat di kalangan staff Pejabat Daerah Segamat itu sendiri bahkan diketahui oleh kebanyakan warga Segamat. Apa kesnya? Sekitar tahun 2003, Datuk Ai telah menyalahgunakan kuasa ADO beliau untuk melelong sebidang tanah di Mukim Jabi Segamat kepada pembeli tanpa pengetahuan tuan tanah.

Lantaran daripada itu, tuan tanah telah memfailkan kes ini ke mahkamah pada tahun 2004. Benarkah dakwaan ini? Tunggu pendedahan yang seterusnya.

CiLiK© "Di hari penamaan calon, Datuk Ai berazam untuk menyelesaikan isu tanah pengundi di DUN Tenang? Hehe.. Boleh percaya ke Datuk Ai? Nak selesai bagi habis ke tanah orang kampung?"


Update:
Pendedahan seterusnya sila klik link ini [Bongkar! Penyelewengan Calon BN DUN Tenang!]

51 comments

kah kah kah.. padan muka.. ko fitnah cikgu mala. rupanya calon UMNGOK BN bapak penyamun. Sah2 UMNO ni takdek calon yang bersih. Kaki RASUAH, kaki Betina, kaki penyamun, perompak dan mcm2 jenis penjenayah. cepat cilik, aku tak sabar tggu pendedahan seterusnya. Kita bogelkan dia.. kah kah kah

Ha.... tu dia! Ambik kau bahagian!
Sibuk dok Fitnah cikgu Mala...
Sibuk hal orang tak sedar diri bontot
berkurap!
Bapak malu siallll!

Lama tak nampak CiLiK menulis!
Cayalah! teruskan bongkar! sukenye....
Ambik kau! perompak!

Patutlah sibuk tuduh orang berzina tak pasal-pasal...
Nak tutup lobang dia merompak harta rakyat rupenyer!
kah kah kah....
Bodoh giler calon BN nih!
Ish malu giler! Perompak tanah Nak selesaikan isu tanah....
kah kah kah....
Macam perompak nak jadi JaGa Bank hoho...

haha..mcm3 mainan politik nie..
apa lagi la erk lepas nie...

hahaha~! kisah fitnah menfitnah bermula... ayuh semua kelaur kata2 dasat kamu masing... mari kita kutuk antara satu sama lain... takbir..!!

baik punyaa... rembat tanah org.. pastu nak selesaikan maslh tanah org lain pulak.. kalo ikot tradisi bn mmg gtu laa.. mula2 ckp lebat nak tlg last2 abes sume tanah dirembat wat harta sndri... HAWHAWHAW...

apalah blog ni, biarlah umno bn buat salah, jgn pr pula ikut contoh yg sama.

islam x benarkan cara demikian.

blog ni semakin galak dan byk menyebar fitnah kebelakangan ni.
astaghfirullah

haha.. bodoh, ni bukan fitnah. kes ni org segamat semua dah tahu la. tgok la, aku yakin mmg kena telanjang cukup2 la si azahar ni. cakap besar sgt.

patut ler ramai gak org tak ske PAS....sbb bila berkempen dorang pun 2x5 jek cam UMNO...mentaliti yg tak berubah pun....nak menang mesti guna kelemahan lawan....bukan kekuatan diri....lau UMNO yg wat tak baper nak heran....tp yg PAS pun wat sama....kunun seme tuk ISLAM...lau cam gini cara korang mmg tahap korang setakat kat pengikut fanatik korag jek ler yg tukang sorak...huhuhuhu

aloo anony kat atas...cuba bezakan fitnah zina dgn kes penyelewengan yg Milosuam bentangkan.

kes menyeleweng tidak boleh ditutup kerana libatkan org ramai dan kepentingan ramai dan kalau ade dokumen mahkamah lagi sah buktinya.

kes zina adalah tertutup dan selagi tiada kes mahkamah maka tidak patut dibuka atau disebarkan. ini bukan fitnah memfitnah, ini adalah perbuatan fitnah dibalas dgn kebenaran.

dalam pemerintahan perkara penyelewengan yg melibatkan rakyat tidak boleh didiamkan. ia perlu dibongkar. sedangkan jenayah 'dlm kelambu' biarkan mahkamah memutuskan.

satu lagi...penting ni...ini adalah pemikiran sesat otak semua pengikut umno. cuba baca apa kata anony di atas ini:

"...lau UMNO yg wat tak baper nak heran..."

ini gambaran betapa teruknya umno sampai penyokong dia pun dah tk heran kalau kejahatan berlaku dlm umno.

seolah2 dlm umno halal buat jahat. dlm umno zina biasak. tipu biasak. rogol biasak. liwat biasak.....

dan bagi hamba yg paling biasak dlm umno ialah penyokong2 yg sokong membabi buta dan nostalgia dgn umno. ini sangat menghairankan.

Berita penyelewengan mesti dihebahkan bagi memastikan bahawa tindakan melelong secara haram tidak berlaku terhadap tanah di Labis.

Ayuh....londehkan mereka demi rakyat

Salam kepada milo suam..

Ada beberapa kesalahan fakta di dalam penulisan milo suam. Izinkan saya menyentuh sedikit. Sebenarnya di johor Pejabat Daerah dan Pejabat tanah adalah dua jabatan berbeza. Ianya tidak sama seperti di daerah lain. Tidak ada istilah ADO untuk pejabat tanah sebaliknya nama jawatan yang di sandang ialah Penolong Pentadbir Tanah Daerah dan sebenarnya panggilan yang betul ialah PPTD. Istilah ADO di gunakan hanya untuk Pejabat Daerah. Tetapi telah menjadi lumrah PPTD pejabat tanah di negeri Johor di panggil ADO walau hakikat sebenar berbeza sama sekali. Sebenarnya juga mengikut pengetahuan saya Encik Azhar ini telah naik gred iaitu sebagai penolong pegawai daerah di rengit dan di sini baru betul Encik Azhar adalah ADO di rengit. semasa di segamat beliau bergred 41 tetapi di rengit bergred 44. Itu adalah kenaikan gred. Rengit ialah daerah kecil di Batu Pahat dan jawatan ADO di daerah kecil sebenarnya lebih tinggi dari jawatan PPTD di pejabat tanah.

Bagi makluman juga di negeri johor Ketua Jabatan bagi Pejabat Daerah adalah Pegawai Daerah (DO) manakala untuk pejabat tanah adalah Pentadbir Tanah. Ianya adalah dua jabatan berbeza dan tidak sama seperti negeri lain.

Kesimpulan di sini ialah ketika di segamat beliau merupakan PPTD bukan ADO dan pertukaran beliau ke rengit adalah kerana kenaikan gred.

Sekian. Salam persahabatan untuk Milo Suam.

saya ingin membuat pembetulan sedikit. saya quote sedikit komen saya sebelum ini..

"Sebenarnya di johor Pejabat Daerah dan Pejabat tanah adalah dua jabatan berbeza. Ianya tidak sama seperti di daerah lain. Tidak ada istilah ADO untuk pejabat tanah sebaliknya nama jawatan yang di sandang ialah Penolong Pentadbir Tanah Daerah dan sebenarnya panggilan yang betul ialah PPTD "

Sebenarnya apa yang saya nak sebut ialah "Ianya tidak sama seperti negeri lain" bukan " daerah lain". Maaf di atas kesilapan penulisan saya itu.

Izinkan sekali lagi saya membuat penjelasan. Ini berkaitan penulisan milo suam mengenai melelong sebidang tanah di Mukim Jabi Segamat. Saya amat mengenali Encik Azhar dan mengetahui tugas sebagai seorang PPTD. Encik Azhar dulu ialah PPTD di segamat dan sebagai PPTD sudah tentu banyak pihak hadir ke pejabat untuk meminta tandatangan pelbagai dokumen. Ianya berkaitan dengan banyak jenis dokumen dan saya tahu bahawa tandatangan Encik Azhar di gunakan untuk proses lelong itu. Memang benar Encik Azhar yang tandatangan tetapi bagi saya sebenarnya Encik Azhar terlepas pandang berkitan perkara itu. Tidak ada apa-apa kepentingan untuk beliau dalam jualan lelong tersebut. Tanggungjawab PPTD adalah berat. Kadang kala file yang datang itu berlaku kesilapan fakta atau kekurangan dokumen dan apabila PPTD menurunkan tandatangan maka itu akan menjadi tanggungjawab PPTD.

Saya sangat mengenali Encik Azhar dan saya kenal sikap dan budi baik beliau. Beliau adalah seorang yang mudah di dampingi oleh sesiapa sekali pun termasuk orang kampung. Beliau mempunyai komitmen untuk melakukan kerja bagi memudahkan orang kampung.Tidak wajar beliau menerima tuduhan sebegini walau memang benar beliau terlepas pandang dengan dokumen berkaitan jualan lelong itu.

Salam persahabatan sekali lagi untuk Milo Suam.

peasanan kepada Naz:

"BAEK PUNYA NKO MENCACAI"

eh naz, aku nak tanya kau, apsal yer altantuya kena bunuh?

he he he apko dah kepanasan. he he he

wahai pencacai ameno upko.
kalao calon mu terikut2 perangai rosmahajib adakah ianya bermaksud calunmu baik ke buruk?

tunggu sambungan pendedahan..... bodeklah... bodek utk rampas tanah orang cara kotor.... jika jadi yb lagi teruk...

tuhan kasi kita akal tuk brfikir...utk naz dan anon 8:37 ko letak otak kt bontot ke??

huhu.. tak perlu la caci dan maki hamun saya. Saya memberi penjelasan kerana saya mengenali Encik Azhar sebagai individu. Itu saja.
Untuk makluman anda semua saya juga penyokong Pakatan Rakyat dan berharap calon PAS normala sudirman memenangi pilihanraya kecil ini. Penjelasan saya tadi cuma mengenai individu bernama Encik Azhar yang memang saya kenali. Tetapi sokongan saya tetap pada PAS dan pakatan rakyat. :)

saya tahu bahawa tandatangan Encik Azhar di gunakan untuk proses lelong itu. Memang benar Encik Azhar yang tandatangan tetapi bagi saya sebenarnya Encik Azhar terlepas pandang( lancau la…!!mane bole trlpas pndg..nampak sngt x buat kje or ade conflict interest kt situ) berkitan perkara itu. Tidak ada apa-apa kepentingan untuk beliau dalam jualan lelong tersebut.( statement ko ni mcm taikk la..) Tanggungjawab PPTD adalah berat. Kadang kala file yang datang itu berlaku kesilapan fakta atau kekurangan dokumen dan apabila PPTD menurunkan tandatangan maka itu akan menjadi tanggungjawab PPTD.( klau org cam ni kja ngan private company..dh lame kena fired la..nmpk sangat kebodohan nya..makan gaji buta aje..what ever document yg kta dpt..check la dlu banganngg!!)

kan dah cakap...korang nih dah wat fitnah....makanlah daging busuk byk2...bila org bg penerangan tak nak terima...ni namanya bodoh sombong...kata cakap berasaskan fakta...ini AUTA jek lebih...sian ler kat korang nih...milosuam kan dah malu dah....nak ngaku salah ker tak??????

mama sara:jgn ler guna perkataan 'mama'...mencemar martabat seorang ibu jek...cakap kotor2...lau anak ko suka maki2 org dah tau dah ikut jejak sapa...huhuhuhu

eleh.....kutuk BN konon.....PAS pon ape kurangnye........U ALL IS A SHITTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sekitar 80an dulu aku adalah antara penyokong kuat PAS dan aku yakin salah satu undi aku di Bachok punca PAS tawan kelantan balik. tp melihat senario politik PAS masa kini, akujadi penentang no 1 parti ini. fitnah, caci maki dah sebati dgn PAS. InsyaAllah PRU akn datang, aku akn pastikan PAS tersungkur di Kelantan. Nik Ajis. mu bo lah jadi MB nyo. Baso oghe tuo nyanyuk. pah tu napok sgt menyeleng lo ni. jago mu!!!!

@Anon 4:52pm
hina lah nik Aziz byk2.... undi anda tidak bermakna bg kami...1 undi hilang 10 undi kami blh ganti, Insyaa Allah...

orang baik takkan nak fitnah wanita berzina

nic:sapa yg wat fitnah tu????mungkin mereka juga adalah pengikut fanatik seperti milosuam gak....kalau tak salah...tak perlu takut...masalahnyer org kuat PAS membiarkan pengikutnya mengadudomba...jgn cakap pasal Islam kalau pelaksanaannya hampehhhh!!!

Report polis ada tak?

kdg2 kesian dgn penyokong umno
sebagai seorang yg keje gomen biar aku bagitahu
setiap dokumen yg nak ditandatangani akan diperiksa oleh org bawahan dulu
jika tak cukup lengkap dokumen akan direject
jika dokumen meragui tidak akan dilulskan
tapi jika tak lengkap dan diragui pun ditandatangani yang salah bukan sahaja yang menandatangani
juga org bawahan dia
jadi senang cerita barang tak sempurna jika lulus juga adalah kerana adanya rasuah
rasuah adalah perkara biasa di mana2 jua jabatan kerajaan
terutama yang melibatkan tanah dan ic

mereka mungkin terlepas dunia kerana undang2 mereka guna yang ciptaan mereka
tapi ingat, setiap yang hidup akan merasai mati dan setiap perbuatan didunia akan di beri ganjaran dosa dan pahalanya

fakta yang di tulis mengenai jualan lelong tu betul, cuma saya membela Encik Azhar kerana mengenalinya secara dekat.
Cuma saya ada sedikit kesilapan fakta pada info mengenai ADO tu. Saya percaya milo suam tidak mempunyai niat buruk membuat pendedahan ini. Saya akan terus menyokong blog ini dan berharap milo suam akan terus membuat pendedahan seterusnya..

Sama-samalah kita supaya terus menyokong Pakatan Rakyat. Jangan ubah sokongan kerana undi kita adalah undi menuju putrajaya..

terma kasih naz..u all ni cuba terima penerangannya.jangan mnjadi pengikut fanatik.milosuam pun kena jgk amik tau pnjelasan naz.nak tulis lain kali daptkn fakta yang jelas jadikan blogg milosuam bersih dari fitnah.kami sayangkan anda.

penerangan Naz boleh diterima tapi adakah satu kes saja yg 'terlepas pandang'? Kalau satu boleh terima tapi kalu lebih 'memang sengaja tak mau pandang'....kita tunggu Milo Suam dedahkan lagi...dan kenal rapat belum tentu kenal sedalam-dalammnya....

DARI : HAFSZACK

Buat NAZ kalau setakat mengenali sahaja tak cukup Bhai...

Kalau si Azhar tu nak buat jahat tak semestinya di akan bagi tahu kat org lain...

Mana ada orang berak tepi jalan lepas tu dok kecoh yang tahi tu tahi dia.. wakakaka...!! apa punya kelabu asap lah ko ni sengal buih betul..

cermin diri anda.....apa awak tahu tentang segamat yang jauh ketinggalan zaman dari segi kemajuan.,......awak org jati segamat ke.......cermin diri anda .....sebelum menyebar fitnah......awak pun penyebar fitnah......awak tunggu balasan allah

apa yang kalian tahu mengenai segamat yang sangat dahagakan kemajuan ......anda penulis hanya tahu menghentam orang......apa yang anda tahu tentang segamat........segamat.......perlu segalanya.....awak tahu memaki.......selain tu.....apa yang awak tahu mengenai segamat....terutama labis......ramai belia Labis.......tidak ada kerja......macamana awak nak bantu.....

Aku baru balik kelantan outstaton, kerja bidang telekomunikasi
ada dengar cerita penyokong fanatik UMNOngok kencing gambo TGNA, 2 3 hari kemudian telur jantan dia bengkak, cari ubat serata negeri.. akhirnya minta maaf, sambil menyesal dan TGNA beri air buat penawar alhamdulilah sembuh penyakitnya itu...Terus masuk PAS...sampai lanie.. Moral of the story kita hanya hamba allah. setiap perbuatan pasti di adili sama ada di dunia atau di akhirat... Aku budak PJ...

Buat pengetahuan semua saya juga adalah kakitangan kerajaan yang kini di tempatkan di pejabat tanah.. secara jujur saya belum pernah bekerja satu pejabat dengan Encik Azhar tetapi kami dalam satu bidang dan saling mengenali. hal-hal kerja berkaitan tanah memang saya tau.

tetapi saya perlu menunggu pendedahan lanjut dari milo suam bahawa adakah Encik Azhar benar-benar melakukan kesilapan. Jika benar tentu saja saya boleh berbicara mengenai ini dengannya bila bertemu dgn dia nanti

Putera Gunung Jerai88

Haa~!! jawab2!!!... x kan nak kata "Tak adalah, ni semua fitnah pembangkang saja nih!!!"

Para pencacai UMNG0K... sila ambil tindakan menutup 'kemaluan' Datuk AI cepat sebelum pengundi beralih kepada calon PAS yang difitnah dengan cara kesetanan...huhuhu

orang luar dan penulis bukan orang tempatan .....apa mereka tahu......kami generasi baru MELAYU BARU masih ramai bersama BN.......Cermin diri anda semua......kamu semua tahu bagaimana nak bantu.,.,....penduduk setempat????Jangan mimpilah PAS DUN tenang mampu membuat sesuatu untuk bangsanya........masih ramai golongan belia terutama MELAYU tiada kerja.....apa PAS DUN Tenang buat....saya anak jati SEGAMAT dan saudara mara saya ramai di Labis......saya tahu keadaan sekarang jauh lebih baik dari dulu......nak serah pada PAS DUN Tenang???? Apa yang dia boleh buat????PAS DUN TENANG BOLEH BUAT???

MPKDHM menunjukkan kebodohannya dengan ayat berikut
"masih ramai golongan belia terutama MELAYU tiada kerja"

Ramai Melayu tak ada kerja sebab selama ni BN yang pegang DUN Tenang ngok! kah kah kah.... dah sekolah ke belum ko ni?

cermin diri anda.......melayu lupa......apa yang PAS boleh buat sekiranya mereka menang di DUN Tenang....cermin diri.......siapa yang ngok......siapa yang akan menangis nanti.....anda orang labis?????????cermin diri anda.....tuan2 dan puan.......anda orang tempatan?????cermin diri anda.....apabila negara tergadai ........x mustahil awak akan jadi seperti rakyat palestin.....mengemis di negara sendiri.....cermin diri anda tuan2 dan puan2

Wahai penulis......saya anak jati segamat dan saudara mara saya ramai lahir di labis......kalau sekiranya awak x tahu keadaan sebenar....jangan pandai bercerita......awak boleh bantu org susah di labis....apa PAS boleh bantu org susah di labis......apa PAS boleh bantu belia2 muda labis mendapatkan kerja.....kalau hidup susah....nak cari kerja kena keluar dari LAbis buat apa.....jangan pandai menghentam dan memaki saya....cermin diri anda semua.....kalau anda bukan orang tempatan jangan pandai bercakap je....awak x tahu apa2 tentang labis

mpkdhm apa yang BN dah bagi ko kat Tenang? anak-anak muda tak ada kerja, kawasan pun tak membangun! Negeri Johor antara paling mundur adalah kawasan Labis, aku org tempatan Labis yg selama ini menyokong BN... dan kali ini aku mahukan perubahan!

Lihat sahajalah mengapa kawasan bandar banyak jatuh ke tangan pembangkang? Sebab org bandar dapat maklumat tepat, sedar Pemimpin BN memperbodohkan mereka!

Orang kampung masih kekal menyokong BN kerana mereka setiap hari ditipu oleh media arus perdana!

Cuba ko bagi satu berita, satu sahaja, berita yg menunjukkan kesilapan kerajaan yg disiarkan oleh media arus perdana, ada tak?
mampos tak jumpa...

dari sini kita boleh pk, media arus perdana alat propaganda kerajaan penipu! Mana mungkin kerajaan takde salah langsung!

Sedarlah orang kampung2 di ceruk2 pedalaman.... jangan terus diperbodohkan!

mpkdhm ni dok kampung lagi sebab belajar tak tinggi!
Aku dulu kat kampung pun sokong BN...
Bila masuk U, aku lihat pensyarah, profesor dan student2
yg bijak pandai sokong PR, aku mula fikir...

skang aku nampak, org kampung memang dah lama dibodohkan dgn BN...
Orang kampung tak dapat maklumat!

mpkdhm ko carilah kebenaran, gunakan otak!
fikir dalam-dalam, buat perbandingan kemudian
baru buat pilihan....

hasil kajian aku sendiri dan buat perbandingan...
aku memilih PR...

Apa pun ini negara demokrasi, maka terpulang kepada kau nak pilih
siapa pun...

Apa pun aku mahukan perubahan!

mpkdhm, ko sendiri sedar dah berpuluh tahun
BN perintah DUN Tenang, tapi ramai penduduk susah, tiada pembangunan, tak ada kerja...
Yang ko sokong BN lagi kenapa?
buatlah perubahan....
itu pun mau ajar ke? haizz....
guna akal bro.....

perubahan apa yang anda semua nak buat .....perubahan yang satu hari nanti akan membunuh generasi anda sendiri......sila.....buat perubahan.....perubahan yang akan menghancurkan generasi anda.....cucu dan cicit anda.....sekarang ni anda papa.....akan datang.....cicit anda akan merempat....sila buat perubahan......saya sekarang pun bukan berada di dalam daerah.......maka cermin diri anda.....siapa anda....dari mana anda berasal?????/

mpkdhm: awk ni asyik suruh org lain cermin diri,apa kata awk cermin diri awk,keluarga dan seluruh ahli keluarga awk di Labis.. apa kemajuan terhebat yg pernah awk sekeluarga dapat dgn menyokong Be ENd?? buka lah minda,saya tahu bukan senang utk awk melihat keburukkan yg ada pada Be End,sbb awk adlh penyokong tegar mereka..
Seluruh ahli keluarga saya yg mbesar di bandar Kuala Lumpur ini adalah penyokong PAS,namun tdk sorang pun dari kami yg merempat hanya kerana sokongan kami pada PAS.. Kerana nasib kita d tentukan oleh sikap kita sendiri dan cara pemikiran kita.. Sesiapapun yg menjadi pemimpin itu harus bertanggungjwb pd kepimpinan nya.. Lalu saya yakin dan percaya PAS juga akan melakukan perkara yang sama jika diizinkan Allah utk memerintah Malaysia..

La mpkdhm ni habis lagi dgn hujah cermin diri dia ke? Berapa kali wak nak ulang sebut benda yang sama? Itu sahaja yg awk mampu fikir? memang dasar penyokong tegar UMNGOK! dah kena berak atas kepala pun masih nak sokong UMNGOK! hehe... luculah you ni...

en. Naz, di mana mana negeri pun sama juga skim perkhidmatan dan penentuan ketua jabatannya. dan kelaziman di kebanyakan negeri ADO DO digunapakai untuk merujuk kepada pegawai yang bertugas di pejabat tanah dan daerah. orang kampung tidak mahir menggunakan singkatan PPTD seperti yang anda maksudkan. sudah terang lagi bersuluh, milosuam bukan penjawat awam. dan kebanyakan rakyat disini juga bukan penjawat awam. menerangkan perbezaan gelaran dan amalan panggilan tidak merubah kenyataan pegawai telah cuai dalam melaksanakan tugas. jika pegawai adalah pegawai persekutuan tindakan surcaj telah lama dikenakan. nampaknya suk johor telah lalai mengambil tindakan di bawah peruntukan PUA 176 dan PUA 135. untuk makluman juga, kebanyakan jabatan kerajaan menukarkan pegawai yang mendatangkan masalah melalui promosi kenaikan pangkat bagi menjaga air muka dan mengeluarkan pegawai dr jabatan asal dan melindungi ketua jabatan dan imej jabatan dari terus menjadi isu awam.

lepas pandang bukanlah alasan yang kukuh dalam pelaksanaan tugas seorang penjawat awam. harap encik Naz tidak mengambil perkara ini sebagai precedent untuk lalai di dalam tugasan sepanjang hari. kerugian yang dialami oleh kerajaan meningkat dengan kehadiran pegawai yang tidak cekap di dalam perkhidmatan. kredibiliti kerajaan di mata rakyat juga tercalar.

Apalah ngok nya pencacai UMNGOK nie... dia ingat BN yg baki mereka kemajuan tu ke... dia ingat jalan raya tu BN yg buat ke? Harga getah naik BN yg bagi naik ke? Sawit Naik...BN yg bagi naik ke? semua BN ke? bodohnya...otak taruk kat lutut. Yg pasti... gula, minyak, tol naik sebab BN yg bagi naik... faham tak pencacai semua?


EmoticonEmoticon