Tuesday

Karpal Singh ada bukti salah laku seks Anwar?



Utusan Malaysia malam ini melaporkan kenyataan Presiden Persatuan Peguam Negara (PPMM), Zainul Rijal Abu Bakar, yang mengatakan bahawa Pengerusi DAP, Karpal Singh wajar disiasat berkaitan pengakuannya pada 1997 bahawa beliau mempunyai bukti mengenai salah laku seks Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Utusan sebagai memetik kenyataan presiden persatuan itu menegaskan bahawa siasatan lanjut harus dibuat terhadap dakwaan Karpal itu bagi menjamin keadilan sebenar dapat ditegakkan.

Kalau dilihat kenyataan Karpal Singh yang dimaksudkan oleh Utusan ini sudah begitu lama, iaitu pada tahun 1997, kira-kira lebih 13 tahun dahulu. Dalam hal ini pendapat peribadi ReJaM© bersetuju jika pihak kerajaan ataupun mana-mana pihak berkaitan ingin menyiasat kes ini dan bertanya kepada Karpal tentang bukti yang dimaksudkannya. Sekiranya benar Anwar Ibrahim bersalah, maka beliau harus dihukum! Rakyat juga tidak perlu lagi menyokong pesalah seks begini.

Kes 1997 yang sudah begitu lama mahu disiasat, jadi kes 2007 apatah lagi bukan? Kes yang masih panas ini dengan bukti siasatan sebuah badan NGO luar negara (Migrant Care) seharusnya juga disiasat! Wajib disiasat! Rais Yatim yang didakwa merogol pembantu rumah Indonesianya harus diheret ke muka pengadilan!

Jangan lupa juga kes pembunuhan Altantuya yang didedahkan oleh akhbar Perancis Libration dan Wikileaks, kes ini juga harus disiasat. Semua pemimpin yang korup, yang penuh dengan skandal, tidak kira dari Parti Kerajaan atau Parti Pembangkang wajib disiasat!

Presiden Persatuan Peguam Malaysia jangan hanya menyalak dan berlakon untuk menyiasat kes-kes yang melibatkan pemimpin pembangkang sahaja. Tapi pemimpin kedua-dua parti wajib disiasat sekiranya terdapat bukti dan pendedahan. Macam itu barulah dinamakan negara Hukum! Negara bertamadun!


ReJaM© "Berani ke Presiden PPMM nak siasat menteri-menteri kerajaan? Siasat Khir Toyo yang dah tak ada jawatan boleh la kah kah kah.... ini orang borak je lebih sambil mengampu!"

10 comments

aiii tak cukup bukti ke dah sampai korek Jubur saifoool pun tak cukup bukti....aduh aduhUMNOGK..bukti dicari sampai ke lubang jubor..leni nak tengok disebalik tarban kahak kahka kahk..lucu le puak umnoook

Lepas ni dubur siapa pula akan dikorek untuk mencari bukti?
kah kah kah....

Bukan dia org x mo siasat kes2 menteri & org2 BN nih, tp kalu siasat aku rasa smer kes2 dia org je kat mahkamah. Silap2 x ckup hakim atau x pun x ckup dewan mahkamah.. So.. kena tanggug laaa dulu puak2 BN ni..

1Malaysia
Rakyat Didahulukan = Apa2 MASALAH, kena atas kepala rakyat dulu, petrol naik ke, barang naik ke...

Pencapaian diutamakan = Apa2 FAEDAH, kroni diutamakan. Sape yg sbnrnya untung, Cth : bila TNB istihar untung billion2 ringgit? Rakyat makin dpt rebet elektrik ke?

Mahathir juga perlu disiasat sebab dia pernag mengeluarkan kenyataan bahawa dia ada bukti kukuh tentang salahlaku seks Anwar.

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad, kelmarin mengambil masa lebih sejam untuk menjelaskan sebab-sebab beliau memecat Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Rabu lalu.
Dalam pertemuan khas tertutup di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Kuala Lumpur itu, Dr Mahathir memberitahu para perwakilan Umno bahagian bahawa pemecatan Datuk Seri Anwar itu semata-mata kerana faktor moral, bukannya perselisihan faham mengenai ekonomi negara atau politik. Dr Mahathir menegaskan beliau mempunyai bukti kukuh mengenai salah laku timbalannya itu.
11/9/1998

Kan bagus klu anwar ibrahim mengaku je kena liwat. Cube kite contohi chua soi berani ngaku beromen. Cuma aku tengah tunggu sorang lagi menteri botak tu ngaku pasal...kes ape?...ala..lupe dah..kessssss....hah....KES ROGOL AMAH DIA TU. Aku dengar menteri tu bekas anak yatim.....yeke???

KB Mall...chua soi lek tu mengaku tkpe la....sah2 dia buat...pilem pn dah belambak kat pasar malam...lg pn dia tahu dia xkan dibuang parti ke...masuk penajara ke...buang negara ke...Anawar ni kalau boleh diorg nk hapuskan....sbb anwar ni dh bnyk pegang rahsia2 diorg...sebb tu diorg tkt gler2...lau xtkt xkan la sampai kua bukti bodoh2...dulu masa tahun 1998 driver anwar yg umngok amek jadi saksi kena tangkap khalwat...skang saiful men cinta ngn peguam sendiri...sebenar Allah dah tunjuk bnyk...cuma puak2 Umno ni selagi Allah xturun bala depan mata...diorg xkan sedar...duit juta2 dirasuah....ulamak pn boleh dibeli....gila semua ni...gila....

Karpal Singh jawab senang je ..... I LIE hihihihih

milo suam apa jadah ko siarkan semua ni

karpal singh ni pandai membodohkan umno. umno pulak cukup bernafsu bila dia ada bukti Anwar jahat. beriya2 minta diketengahkan. apa lagi karpal, demand la duit umno tu, sampai bankrap.

kalau nk suruh umno diam senang je, karpal nnti ckp kes altantuya dan salah laku sex pemimpin umno pun dia ada bukti....gerenti senyap umno kecewa tk sudah.

karpal juga yg gelak sakit perut melihat gelagat org2 jahat mengelabah nk jatuhkan Anwar.

lembu punya susu, karpal singh dapat nama.

tu baru british tinggalkan beberapa kerat je singh kt tanah melayu, kalau dia bawa ramai, mampuiiihhhh kita..

ari tu singh ni la yg suruh anwar bertaubat. walhal dia tu yg masih kafir. karpla ni jenis buat lawak serius, umno sakit bontot dibuatnya...

haha..nk like xleh lak kt ayt jaka ni...


EmoticonEmoticon