Sunday

Mana pergi duit negara beratus Billion?



Persoalan demi persoalan nampaknya harus dijawab oleh Perdana Menteri Najib Tun Razak berkenaan isu kewangan negara. Baru-baru ini, pendedahan yang dibuat oleh Global Financial Integrity yang dilaporkan oleh Malaysiakini [Malaysiakini], benar-benar membuatkan ReJaM© terperanjat beruk!

Mana tidaknya, rupa-rupanya aliran wang haram yang keluar dari negara ini meningkat lebih tiga kali ganda dalam tempoh 2000 hingga 2008.

Aliran wang keluar dari Malaysia pada 2000 berjumlah RM67.7 bilion. Lapan tahun kemudian, jumlah ini bertambah sehingga RM208 bilion.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sendiri enggan mengulasnya ketika ditanya Jumaat lalu, tetapi memberitahu Bank Negara akan mengeluarkan kenyataan dengan segera.

Memang tak masuk akal duit sebanyak itu boleh keluar dari Malaysia secara haram tanpa dapat dikesan oleh kerajaan. Kalau duit seposen dua posen, seribu dua ribu yang mengalir keluar secara haram, bolehlah diterima akal bai!

Tapi duit berjumlah ratusan billion boleh keluar secara haram ni apa cerita? Barisan Nasional kata merekalah yang paling pandai memerintah! Merekalah yang paling bijak urus wang negara!

Tapi duit sampai beratus-ratus Billion boleh keluar dari negara secara haram! Perdana Menteri selama ini dok buat apa? Rakyat beri amanah dan kepercayaan untuk jaga harta negara tapi ini jadinya. Tapi media-media pencacai, sibuk dok canang Perdana Menteri sebagai pemimpin bijak!



ReJaM© "Orang kampung yang tak tahu masih ingat Najib pemimpin bijak!"

17 comments

Mak datok! banyak gila duit sampai ratus-ratus billion
boleh keluar secara haram macam tu je?!!!!
Kerajaan makan gaji buta! Suruh kerja dia tido!
Tapi cakap kat media diorg pandai perintah!
Bongok gila kerajaan nih!!!!

memang cilake pny BN

duit tu suma ada dalam perut rosmah kot...

UMNO babi!UMNO babi!UMNO babi!
UMNO babi!UMNO babi!UMNO babi!
UMNO babi!UMNO babi!UMNO babi!

babi bangkrapkan negara!
bodoh!bodoh!bodoh!

Ape nak heran. Takkan tak tahu lagi.

RAHSUAH RAHSUAH
RAHSUAH RAHSUAH
RAHSUAH RAHSUAH

Top 5 in the word

http://www.e-invest.com.my/index.php?option=com_content&view=article&id=8649:malaysia-is-worlds-no-5-in-illicit-outflows&catid=45:business-a-finance-news&Itemid=59

Pemimpin bijak laaa tuh.. bijak songlap duit negara..

Dah laa rizab negara semakin kurang (termasuk FDI keluar-secara sah) ni plak duit keluar ikut pintu belakang. Kire2 mcm pembersihan duit haram ke luar negara. Dah rompak & samun duit rakyat lps tuh antar ikut pintu belakang ke luar negara utk dibersihkan. Bukan sikit2 anak kebas tu.. 19b utk rakyat bbleh bangrap, ada org songlap 208b ok je.. Kesimpulan, x de yg pelik, barang naik, minyak naik.. last2 angin rakyat pun dah naik... Kalu yg x sedor2 tuh, tido laa sampai negara betol2 bangkrap ngan prangai dia org nih..

mak aiiiiiiiii..org kampung dah educate la bro,,,jgn salahkan org kg saja/./pasai kelaku najib n da geng,,nak story,,wat ja la,,jgn babitkan org kg,,,

syg org kg..

simpan dalam akaun diorg kt swiss bank la tu.wt modal mase bersara nti.

sapa cakap najib tak bijak?..hah! sapa cakap? diaorang ni memang bijak mencekik darah rakyat sampai orang tak perasan pun.kalau perasan xkan terus bagi undi tiap2 PRU. bini dia pun bijak..lagi bijak. tubuhkan permata dapat bajet 111 juta ..tapi fokus tuk budak2 elit je..budak2 tadika KEMAS jangan mimpilah nak masuk ISTANA BUDAYA ke DEWAN PHILHARMONIK ke..tunggu 4 tahun sekali lah tuk dapat beg ngan basikal percuma..tu je tuk budak2 kampung..nanti cerdik sangat pulak..ramai plak yang pandai masuk blog cam MILO SUAM ni..ingat!! jangan sesekali kata najib tak cerdik!! kita je yang bodoh

HAFSZACK :

Kalau dah kerajaan HARAM semuanya yang dilakukan adalah HARAM belaka..

jangan salah kan pemimpin..
sape suruh korang semua undi pemimpin UMNO yang HARAM tu semua..

Lepas tu salahkan mereka.. korang semua yg menyokong dan mengudi mereka jadi pemimpin2 Negara lah sebenarnya yang lebih HARAM dari semua pemimpin2 UMNO yg korang sokong dan korang undi tu..

Note : Dah tahu BABI tu HARAM yang korang bela buat apa..??
Bukan ke HARAM namanya menternak BABI..

Macam tu jugak.. korang semua tahu yang Pemimpin2 UMNO tu semuanya HARAM tapi korang juga yg sokong dan UNDI mereka.. kesimpulannya jangan salahkan pemimpin UMNO yang HARAM tu sebab korang jugaklah yg undi mereka.. so sebelum nak mengatakan Pemimpin UMNO tu HARAM sedarlah diri bahawa korang semualah sebenar yg HARAM JADAH..

Salam, Disini saya lampirkan salah satu petikan KHUTBAH TERAKHIR NABI MUHAMMAD S.A.W
Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan Kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kami lagi. Ingatlah bahawa sesungguhnya, kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan diatas segala amalan kamu.

Renung2kan lah.. jangan la kita mencaci antara satu sama lain..
yang salah pasti dibalas.. semua nie qada dan qadar..

Keluar masuk duit dibuat tanpa sekatan menggunakan lesen diplomatik. dulu seorg Tun bawa masuk 2 beg besar wang tunai bernilai 6B. beberapa tahun kemudian wang RM1000 dan RM500 dimansuhkan.

baru2 ini 4 kereta mpv dilihat sarat membawa berbelas beg wang tunai dari KLIA ke sebauh kediaman di Bkt Tunku. sudah tentunya mempunyai lesen besar.

beberapa pilihanraya lepas duit tunai no siri sama yg banyak diguna utk beri kepada penyokong. siapa yg ada authoriti mencetak wang sama no siri pada bilangan byk tu?

Takyah simpan di Swiss Bank...duit tu semua leh simpan di dalam bank di Singapura je.....siapa leh check bank di Singapura???

hutang negara RM 400 BILLION?apa cerita?stiap rakyat menanggung kerugian itu. mana pergi?bawak kluar dengan kapal selam ke?kapal selam x prnh tenggelam.


EmoticonEmoticon