Thursday

Mengapa Najib tak lawat jenazah S/U UMNO di Tenang?



Kejadian yang berlaku semalam, benar-benar menimbulkan tanda tanya kepada orang ramai apabila Perdana Menteri dikatakan tidak melawat untuk kali terakhir jenazah Setiausaha Kerja Cawangan Umno Felda Tenang, Jenazahnya diletakkan di masjid Felda Tenang sementara sebelum dikebumikan. Pada masa yang sama, berdekatan dengan masjid tersebut, terdapat majlis ramah mesra Perdana Menteri Malaysia yang juga Pengerusi UMNO bersama warga Felda Tenang turut dihadiri oleh Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman dan Pengerusi FELDA, Tan Sri Mohd Isa Samad [DUN Tenang].

Apakah yang difikirkan oleh Najib? Adakah beliau tidak tahu bahawa ada "orangnya" yang baru sahaja menyaksikan sendiri janji-janji Allah yang benar? Tiadakah seorang pun yang memberitahu kepada najib tentang berita kematian ini? Adakah Najib hanya pentingkan orang-orang yang masih hidup sahaja untuk diambil peduli? Mungkin pada Najib orang yang sudah tidak bernyawa sudah tidak ada gunanya lagi untuk membantunya mengekalkan kuasa di DUN Tenang.

Kalau dilihat, Bakal Calon PAS, Cikgu Mala (Normala Sudirman) berada di dalam gambar memberikan penghormatan terakhir kepada Allahyarham yang semasa hidupnya setia kepada perjuangan UMNO. Kalau cikgu Mala yang merupakan musuh politik Allahyarham mengetahui tentang berita kematian ini, masakan najib tidak tahu? Adakah Najib sengaja buat-buat tak tahu? Akhlak apakah ini?

Jelas sekali Najib harus menjawab persoalan mengapa beliau tidak mahu menziarahi jenazah Setiausaha Kerja UMNO Cawangan Tenang ini sedangkan jarak rumah si mati tidak jauh dari majlis yang dihadiri oleh beliau. Apakah yang bakal dijawab oleh Najib? Adakah dia akan menjawab Terlupa? Tidak tahu? Bolehkah diterima alasan ini?

Sebagai Presiden UMNO yang ingin memastikan kemenangan calon BN di DUN Tenang, Najib sepatutnya mengambil peluang ini dengan menziarahi jenazah sebagai menunjukkan keprihatinannya kepada rakyat, malah lebih elok lagi selaku ketua negara, Najib harus mengimami solat jenazah si mati ini. Bukan orang lain, penyokong setianya juga. Tapi nampaknya itu tidak berlaku, najib memilih untuk mengutamakan majlis keramaiannya sahaja, malah sehingga majlis yang dihadirinya selesai, dia tetap juga tidak melawat rumah Allahyarham.

Kalau Najib datang melawat dan mengimamkan solat jenazah, tentu sekali menjadi topik hangat di dada-dada akhbar dan seluruh media perdana. Adakah berita ini hanya fitnah pembangkang? Jadi kalau ini fitnah, adakah perkara sebenarnya, Najib ada menziarahi si mati? Mengapa berita hangat seperti ini tidak keluar di media-media arus perdana? Atau mungkinkah sebenarnya tiada siapa pun yang mati? Jadi Setiausaha Kerja UMNO Cawangan Tenang masih hidup?


ReJaM© "Mungkin Najib terlupa berapa rakaat solat Jenazah kah kah kah..."

15 comments

"Abdul Latif Subhi bin Mohd Din, 61, meninggal dunia selepas diserang sakit jantung dan darah tinggi yang melampau kerana risau menguruskan kedatangan PM ke Felda itu."

Najib celaka jahanam. Ko mati esok2 ustaz2 UMNGOK ko tu akan mandikan ko dengan arak, smayangkan ko dalam disko, tanam ko dlm tapak menara warisan ko tu.

Pegi jahanam la dengan UMNGOK.

adakah seburuk buruk manusia si najib ni?

Astaghfirullah.....sepatutnya dan semolek2nya PM lah yang perlu mengimamkan solat jenazah allahyarham.....memandangkan beliau adalah pemimpin No.1 Negara dan kebetulan berada disitu.....

najib takut kena jd imam kot(brsangka baik okk)or mb die tak tau cam ne nk smbhyg jenazah?mau najib ruko'..sujud..perghhhh

harap warga Tenang buka mata hati dgn peristiwa ini.. nilailah sendiri PM kita mcm mana, jgn kata nak jaga rakyat malaysia.. aku yakin yg najib tak de perasaan nak jaga ahli UMNO pun, dia cuma nak jaga kroni dia, especially bik mama wanita puaka.. mampos ko BN!!!

anak tenang

untuk anon2 semua...stay coolll okk...tak pasal2 korang plak yg jalan..mcm aruah tu..punya lah excited nk sambut najib..sampai..innalillahh..

menantu org tenang...

Bagi PM Najib, Perjuangannya adalah untuk DUNIA politik bukan AKHIRAT Politik ataupun bukan DUNIA & AKHIRAT Politik.

Jadi Rakyat Malaysia yang bernyawa kat dunia berumur 21 tahun keatas amat bernilai dalam DUNIA Poliiknya.

Jadi yang dah mati tak ada nilai langsung (kerana tak boleh mengundi).

Sama juga dengan Kroni UMNGOK yang hanya pentingkan dunia (Tender/Kontrak) dan lain-lain...

Tak mustahil bila majib mati nanti ramai yang akan kencing atas kuburnya terutamanya kroni-kroninya yang tak dapat tender/kontrak...

Bagi PM Najib, Perjuangannya adalah untuk DUNIA politik bukan AKHIRAT Politik ataupun bukan DUNIA & AKHIRAT Politik.

Jadi Rakyat Malaysia yang bernyawa kat dunia berumur 21 tahun keatas amat bernilai dalam DUNIA Poliiknya.

Jadi yang dah mati tak ada nilai langsung (kerana tak boleh mengundi).

Sama juga dengan Kroni UMNGOK yang hanya pentingkan dunia (Tender/Kontrak dan lain-lain...)

Tak mustahil bila najib mati nanti ramai yang akan kencing atas kuburnya terutamanya kroni-kroninya yang tak dapat tender/kontrak...

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/01/mengapa-najib-tak-lawat-jenazah-su-umno.html#ixzz1BXy6dXvQ

Lupa pulak nak beri nama samaran.

MINDA TENANG

mungkin najib nk pergi melawat selepas selesai progra..tp terlupa..byk bnda nk pikir..klu pergi kena sedekah duit..

mana pergi imam kawasan ni.....terlupa jugak ke ada ahli kariah meninggal....ke lebih pentingkan urusan dunia dari urusan akhirat.....

najib reti ker imamkan solat jenazah???
penah ke die solat jenazah??
wat hub clab malam tau lar die....

jgan lah kte brsngke buruk..
dato,sri njib pm kte,kte ptot mnghrgainye,bkn menuduhnye x tntu psal ...mungkin dye ade hal laen yg x dpat dielakkan..

pengikut najib yg BODO delete 20 January 2011 at 20:10

apakah hal didunia lagi penting dari urusan diakhirat????
dah trpampang sume bukti kejahilan umngokk nie,
nmpaknye kite trsilap pilih pemimpin.
jahil trsangat jahil..
duit digunakan dngn sesukae hati,
sperti yg korang tau big mama gi lawat hotel kkkkkk!!
bg ak pmimpin kite nie jahil dan sape yg undi najib nie or umno kew dorang lg jahil
yg haram jd halal..pub brleluasa...ak rase
korang leh pikir sndiri.

bkan nak ckp pikir negativ tp klu dah wat arak 2 jd mcm halal nk pikir psitif tang mane??????????!!!!!???!!plzz tell me!!

Ada st mamat ni tanya, fitnah ke citer nih? :)

http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=487454858830&id=219708793830&notif_t=feed_comment

Kpd semua pemberi komen tu, jgn la korg marah kat PM Najib tu tak elok, mmg dah sah Najib Adalah Yahudi Laknatullah, dah tentu si laknat tu tak reti solat jenazah, yg korang duk tengking si Yahudi tu takde guna...Yahudi Kafir Laknatullah mane la reti nak solat jenazah, kalo tak caya try korg buat satu memorandum suruh Najib mengucap n baca al quraan reti ke tak Si Laknat tu....


EmoticonEmoticon