Wednesday

Pendidikan Seks kanak-kanak sangat penting




Sebelum ini sebuah potal berita luar negara telah melaporkan tentang rancangan merapu kerajaan untuk memberikan pendidikan seks kepada kanak-kanak berusia 6 tahun. Sekali imbas mungkin berita ini menimbulkan kemarahan ibu bapa dan orang ramai yang memikirkan akibat yang bakal ditanggung memandangkan sudah begitu banyak kes-kes gejala sosial dan buang bayi saban hari.

Mana tidaknya, kanak-kanak yang belum pandai menahan kencing mahu diajar pendidikan seks. Memang tak masuk akal!

Namun dari satu sudut lain, mungkin rancangan kerajaan ini ada kebaikkannya bagi mengelakkan kejadian lebih buruk seperti pensan dan kegagalan mendapatkan cahaya mata. Apa kebaikkannya? Malas nak tulis panjang-panjang korang baca sendiri keratan akhbar berikut. Jangan menangis pulak, ini cerita betul bukan main-main. Sila klik gambar berikut untuk membaca.



Sumber: ISA
ReJaM© "Ada juga manusia macam Rahman ni kat Malaysia kah kah kah..."

16 comments

DRPD AJAR PENDIDIKAN SEKS,KN LEBIH BAIK TINGKATKN PENDIDIKAN AGAMA KE TAHAP YG LEBIH SERIUS...

yer betul....lagi penting hapuskan ruang2 yg boleh mempengaruhi budak2 sekolah drp terjebak... perbetulkan masyarakat!! masalah bukan berpunca daripada budak2 tp sikap masyarakat dan pihak berkuasa tak ambil ringan pasal hukum2 agama... budak2 just ikut/buat apa yg org dewasa buat...TQ -Seorang pendidik

pendidikan seks yg di susun hanya utk mencegah dari buang bayi, hiv dan penyakit sosial lain di DUNIA sahaja....
...adalah lebih baik memperkemaskan pendidikan ISLAM supaya lebih efektif dan berkesan utk mencegah buang bayi, hiv dan penyakit sosial di DUNIA dan juga dpt keredhaan Allah di AKHIRAT...Insya-Allah

pendidikan seks akn menggalakkan gjala sosial yg serius,berdasarkn silibus yg terdpt di UK/US (sya tidak pasti)... Seorang kawan sya pernah blaja penddkn seks di sana dan pndgn nya berkenaan isu ini sama dgn saya...Mungkin silibus yg diperkenalkn di Malaysia berlainan tapi itulah yg berlaku di UK/US

kesian admin ni. bongek gila. ingat pendidikan seks ni ajar posisi seks ke? tu dalam kamastura je yg ajar. tula duduk lagi bawah tempurung. orang bercakap nak bercakap. orang berblog nak berblog.

p/s: kalau bodoh jgn umum satu dunia kahkahkah

benda ni sume xperlu,sbb tu perlu berlajar agama,slm tu sume complete dh ajar,dh agama x ajar,mmg la,ikut cara kafir buat ape ?? adoii

Rahman rahman KAHKAHKAHKAH!!

Ni drp paper mana ni? Siap ada komen pasal bola ragbi lagi.

Tapi memang betul ada orang kita yang jahil pasal bab ni. Dulu pernah terbaca ada doktor cerita ada pasangan jumpa dia tanya kenapa dah lama kahwin tak dapat anak. Rupa-rupanya selama tu salah masuk lubang!

Nak wat cam mana, apa pun kesian jugak pada en. Rahman yang gagal mendahulukan apa yang sepatutnya didahulukan.

Admin: Minta jasa baik parking link http://bestoneoffour.wordpress.com di Milo Suam

Terima kasih.

pendidikan seks tu bukan semata-mata nak ajar orang buat seks dgn cara yang betul. tujuannya supaya budak2 tau part tubuh badan mana yang orang boleh sentuh n part mana yg tak boleh, apa yg org laki boleh wat n takleh wat kt pompuan, camne nk elak kena rogol, camne nk jaga kesihatan part2 yg sulit n sbagainya.
kalau tak tau pasal pendidikan seks, jangan la nk kritik, pergi baca dulu n tengok camne cikgu2 ajar pendidikan seks barulah kritik. Kata nk menentang dengan fakta, pooodah.

Kepada yang kata konon nak guna pendekatan islam n macam2 tu, berapa tahun da pendidikan Islam diajar kat sekolah2 n kenapa akhlak umat islam masih teruk dan lebih teruk pulak daripada orang bukan islam?

Kenapa sampai hari ni, yang lebih banyak merogol anak cucu n adik beradik adalah orang MElayu n beragama Islam?

didikan agama lgi penting dari didikan seks. so, gov pkir2 lah ye

tajam tol, aku xtau lah kau ni agama apa. Aku cuma nak betulkan sikit pasal fakta kau yg agak 'berbau' tu.

1. Dalam kursus kahwin ada dijelaskan pasal seks sepertimana yang kau nyatakan tu. Budak2 sekolah masih belum masanya lagi nak didedahkan semua ni.

2. Seharusnya pendidikan Islam bkn sekadar diajar di sekolah. Kerajaan sepatutnya kembangkan lagi pendidikan Islam di luar waktu sekolah. Apa yang aku nampak sekarang, pelajar balik dari sekolah terus tonton TV. Rancangan semua berunsurkan budaya barat. Adegan2 berpelukan, berciuman dan adegan2 lain yang sangat2 lari dari ajaran Islam. Fikirlah balik. Islam bukan sekadar agama yang patut ditunjuk2, tetapi Islam ni pembimbing kita. Utamakan pendidikan Islam selagi kita bergelar Muslim dan Muslimah.

3. Agama: Islam
Bangsa: Melayu
Keturunan: Melayu

Jangan disamakan golongan munafik dengan muslim yg soleh.
Munafik ni Islam, tetapi semata2 pada nama dan bukan pada perlakuannya. Melayu itu adalah bangsa, tiada kena mengena dengan Islam sama sekali.

Kesimpulan disini, tunaikan perintah Allah yang utama. Ambil contoh dan teladan dari Al-Quran serta sunnah Rasulullah SAW. Bukannya mengambil teladan dari negara-negara kafir. Salam.

tajam tol,

kalau tak tau pasal islam, jangan la nk kritik, pergi baca dulu n tengok camne indahnya islam. Kata nk menentang dengan fakta, pooodah.

-black-

Bodohnyalah si tajam tol ni.....
bercakap macam bagus tapi nampak sangat
tak kenal Islam....

Shah dan tajam tol...
Anda bercakap tanpa pengetahuan yang cukup
Anda bercakap dgn pengetahuan agama yang cetek
kesiannyelah dgn anda ni...
patut pun jd mcm ni..
masih ada melayu yang perasan
pandai tapi bodoh sebenarnya...

Pengumuman ! Nak buat duit tanpa modal dengan konsep PPL ( pay per lead ) ? sila ke laman web

http://www.jomjadiboss.com/index.php?ref=crime

Tidak perlu keluarkan duit untuk modal ! ianya percuma !

Komisyen rm 0.50 dan rm 3.10 ! tunggu Apa lagi ? bertindaklah sekarang !

http://www.jomjadiboss.com/index.php?ref=crime


EmoticonEmoticon