Monday

Perdana Menteri bercakap tak pakai otak


Alasan biasa kerajaan bila diberikan usul untuk membantu rakyat seperti menurunkan harga minyak dan memberikan air percuma ialah "Kalau bagi air percuma dan turunkan harga minyak, negara akan bangkrap". Namun bila kerajaan negeri Selangor benar-benar memberikan air percuma kepada rakyat Selangor, mengapa Selangor tak bangkrap?

Sebelum ini dianjurkan debat Perdana antara Shabery Chik dan Anwar Ibrahim berkenaan isu menurunkan harga minyak, pada masa itu kerajaan juga memberikan alasan yang sama, sekiranya kerajaan mengikut cadangan Anwar Ibrahim menurunkan harga minyak, nescaya Malaysia akan bangkrap. Tapi selepas perdebatan itu berlangsung, ternyata kerajaan telah menurunkan harga minyak berikutan tekanan oleh Anwar Ibrahim dan rakyat, dan Malaysia juga terbukti tidak bangkrap.



Kali ini sekali lagi Perdana Menteri, Najib memberikan alasan yang sama, sekiranya Pakatan Rakyat menjalankan cadangan 100 hari Pakatan Rakyat, maka negara Malaysia akan muflis seperti Greece. Inilah alasan biasa kerajaan bila diberikan cadangan untuk mendahulukan rakyat, maka mereka akan kata tak boleh! Kalau buat juga nanti negara Bangkrap!

Di sini jelas sekali Perdana Menteri Najib yang selalu mengatakan hanya dia dan kerajaan BN sahajalah yang pandai memerintah, menunjukkan kebodohannya sendiri. PM seolah-olah tidak melihat pun apa sebenarnya rancangan 100 hari pakatan rakyat. Kerana itulah negeri Sabah yang dulu merupakan negeri kedua terkaya di Malaysia kini jatuh ke angka tercorot negeri paling miskin di Malaysia seperti yang diumumkan oleh bank dunia baru-baru ini.

Apakah 10 azam 100 hari Pakatan Rakyat?

  1. Mengheret semua perasuah ke muka pengadilan
  2. Menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)
  3. Mengstruktur semula pinjaman PTPTN
  4. Memperkenalkan akta kebebasan maklumat
  5. Memberikan perkhidmatan WiFi percuma
  6. Memperbanyakkan dialog agama untuk mengelakkan ketegangan antara kaum
  7. Memperkukuh institusi agama selaras dengan artikel 3 perlembagaan
  8. Menjadikan Polis dan SPRM sebagai badan yang betul-betul bebas
  9. Menaikkan kadar bantuan kepada warga tua
  10. Meningkatkan pendapatan purata isi rumah kepada RM 4, 000 sebulan


Anda pembaca yang saya hormati semua, anda lihat baik-baik sepuluh azam 100 hari Pakatan Rakyat ini, adakah dengan melaksanakan rancangan ini akan menjadikan Malaysia muflis? Daripada 10 azam, hanya dua yang melibatkan penggunaan wang, iaitu menaikkan bantuan kepada warga emas dan memberikan perkhidmatan WiFi percuma.

Meningkatkan bantuan untuk warga emas bukan hal besar, dan tidak melibatkan penggunaan wang yang banyak, Adakah pemberian WiFi percuma akan menyebabkan negara bangkrap? Sistem Jalur Lebar sememangnya sudah ada di Malaysia, hanya perlu mengubahnya dari berbayar kepada percuma. Adakah negara akan bangkrap?


ReJaM© "Apa yang pasti nama-nama top yang didakwa melakukan jenayah akan diheret ke muka pengadilan! "

14 comments

mmg selangor x bangkrap, tp tgk hutang bertambah atau tidak? pasir pon korek dalam giler sampai berkawah...

joe

Kah kah kah....
Joe Kau ingat BN je yang pandai memerintah?
Kah kah kah
Perasan baguslah BN ni!
Negeri Sabah dulu kedua terkaya di Malaysia,
sekarang bangkrap jd negeri paling Miskin kat Malaysia
Siapa yang perintah?
BN jugak!
Si bodoh BN perasan bagus!
Penyokong pula perasan bijak kah kah kah...

PENYOKONG BN NI MEMANG BANGANG!
BARANG NAIK, JUDI BOLA, HUB HIBURAN
bayar APCO penasihat yahudi
pemimpin dedahkan aurat, anak-anak pemimpin UMNO
kaki perempuan, banyak lagilah
Tapi Penyokong UMNO BN tetap kata
BN dan UMNO bagus!!!!!

Apa nak dikata? ini ayat untuk kamu!
BN BODOH!

BN mmg xde otak. xkan milosuam baru tahu..
lerr..

Joe bodoh..joe bodoh...joe BODOH
Joe bodoh..joe bodoh...joe BODOH
Joe bodoh..joe bodoh...joe BODOH

Joe bodoh..joe bodoh...joe BODOH
Joe bodoh..joe bodoh...joe BODOH
Joe bodoh..joe bodoh...joe BODOH

Joe bodoh..joe bodoh...joe BODOH
Joe bodoh..joe bodoh...joe BODOH
Joe bodoh..joe bodoh...joe BODOH

jgn dipeduli cakap si joe.. dia memang dah buta hati.. BN kencing dia hidup2 pun dia tak tahu.. kesian cucu aku ni..

toki joe

Panglima Hitam Legam..... delete 10 January 2011 at 22:56

Betui tu...PM memang cakap tak guna otak...tapi guna mulut hahahahahahahahaha.........ada ka orang cakap guna otak???? pikior ye le....hehehehe......

pastu mulut tu pikir sendirik la ayat nk kuar...????
ko jadi lembu la mudah....

kalau perkhidmatan wi fi diberikan secara percuma, ekonomi negara akan lebih mantap. institusi kekeluargaan akan lebih baik. dengan kemudahan wi fi, perniagaan/ perkhidmatan seara online dapat tembus dgn lebih meluas. wanita tk perlu kerja pejabat 8 jam sehari dan tinggal anak2 di nursery. kerja boleh dilaksanakan melalui sistem online. tapi mesti ada joe jambul yang kata tk logik benda ni sebab depa takut pd masa depan dan diri sendiri.

jangan le cakap kasar sangat...ada ke si pm dikatakan cakap tak pakai otak...kesian dia...dah le botak..bersinar sinar lagi...dia ada otak sebenarnya..berat labih kurang 14 oz...itu sains cakap..

CUMA DIA HABIS FIKIR DAH..TAK TAHU NAK CAKAP APA...DOK FIKIR ORANG RUMAH NAK PEGI LUAR NEGERI LAGI..BUATNYA TERPIKAT KAT PISANG TANDUK KAT SANA TU..TAK KE HARU...

Apa yg aku tgk, ekonomi semakin down selepas dipimpin oleh pm skrg.... tp pembelian aset kerajaan semakin byk.... pelik2~

mana wifi percuma untuk DUN GALAS....cepattt janji tetap janji

diorang takot yang nombo 1 tu sbnarnyer....nnti ramai yang kantoi

Jom baca nih, khas untuk tatapan semua..
bukti kajian kerajaan pakatan rakyat tadbir negeri lebih baik berbanding be end. http://www.kpru2010.wordpress.com


EmoticonEmoticon