Wednesday

Siapa sokong Pakatan Rakyat aku pecat!



Inilah jadinya bila jaguh rasuah dilantik jadi kepala. Punyalah banyak orang lain yang lebih suci, lebih layak dan lebih sesuai dilantik menjadi ketua untuk menguruskan warisan kebanggaan Ketuanan Melayu, si kaki rasuah ini juga yang dilantik. Mungkin inilah calon paling baik untuk menerajui Felda yang boleh dipercayai, kerana calon-calon yang lain mungkin lebih korup dari Isa Samad.

Belum apa-apa dah buat kenyataan merapu, Siapa-siapa pegawai Felda yang menyokong Pakatan Rakyat akan dipecat! Ini negara apa ni? Negara demokrasi milik rakyat atau geran tanah Malaysia ini milik UMNO? Sejak bila pegawai kerajaan diwajibkan untuk sokong UMNO dan Barisan Nasional?

Inilah akibatnya bila orang yang tak layak dilantik jadi ketua. Mungkin ada pembaca yang pelik mengapa agaknya Isa Samad yang sudah terpalit taik dengan isu rasuah ini diberikan layanan istimewa walhal si perasuah ini sepatutnya sudah lama dikuburkan dari sebarang jawatan bersama-sama dengan skandal rasuahnya.

Mengapa? Jawapannya mudah sahaja, Isa Samad inilah hero abang Najib isterinya si kak Ros, kalau korang tak percaya boleh tanya dengan orang negeri sembilan. Lagi elok tanya dengan orang Cina Negeri Sembilan kenapa Najib sentiasa bela dan beri layanan istimewa kepada Isa Samad? Apa yang membuatkan Najib menganggap Isa Samad sebagai heronya?

Nak tahu jawapan? Klik sini Isa Samad Hero Najib



ReJaM© "Mana boleh lawan cakap hero, nanti hero bongkar rahsia satu sen tak guna"

4 comments

kan saya pernah katakan apa pun jadi dia ni iaitu isa tetap jadi pengerusi baru felda...sebab takda orang lain yang lebih layak pun...

yang lain tak pandai..anak anak peneroka semua takda belajar tinggi..semua sekolah pondok...buta huruf...

jadi kena cari dan ambil isa contohnya...pandai putar..pandai beri orang marah...pandai jatuhkan maruah orang lain...

dia ni serupa binatang belaan...

serupa anjing...bila tuannya suruh gigit dia terus gigit je...kalau tuan dia tak cakap apa..dia buat suka dia je lah...

Trend sudah berubah.

Najib merupakan PM pertama mempunyai imej yg belum dibersihkan sebelum dilantik. Jika dibandingkan dgn PM2 terdahulu, mereka menjadi PM di atas rekod mereka yg cemerlang dan BEBAS dr pelbagai skandal yg berat2. Ttp trend sudah berubah. Najib sblm mnjadi PM, terpalit dgn kes ziana zain, kapal selam, pembunuhan altantuya dan mcm2 lg. Kalu Isa Samad jd boss Felda pun, apa bezanya?

Perompak & penyamun jd pemerintah, malah boleh mnggubal undang2. Kalu dah bossnya mcm tuh, apalah beza sgt ngan anak buahnya.

p/s: ramai yg mndakwa Felda merupakan idea Tun Razak (PM 1970 sehingga 1976) dalam membantu org2 melayu, terutama anaknya Najib sedangkan FELDA telah diasaskan 1 Julai 1956

Sbb Isa Samad arr negeri sembilan jadi landang BABI.. bongok betul isa pendek ni...

jangan laa sempit sangat... benda mana2 kerajaan mesti akan lantik orang2 dari parti dia gak...

-fd-


EmoticonEmoticon