Sinar Harian lapor Felcra Bankrap betul atau tidak?

Perdana Menteri Najib di dalam satu kenyataan yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia (Rujuk Screenshot di atas) menggambarkan bahawa Felcra tidak akan bankrap memandangkan organisasi itu memiliki keuntungan yang konsisten setiap tahun sebanyak RM 1.1 Billion. [Sumber]

Namun laporan oleh akhbar Sinar Harian melaporkan berita yang sebaliknya dan jelas sekali bertentangan dengan jaminan Perdana Menteri Najib yang mengatakan Felcra tidak akan bankrap. [Sumber]

Sinar Harian melaporkan bahawa Felcra berdepan pengistiharaan bankrap sekiranya gagal menjelaskan bayaran ganti rugi kepada 38 orang penduduk.



ReJaM© "Siapa yang bohong? Sinar Harian atau Najib?"

3 Comments

  1. tak mungkin NAJIB nk bohong..najiblah pemimpin paling jujur.mustahil dia bohong...orang umno takkan berbohong...kahkahkah...

    ReplyDelete
  2. Penyokong rabun umngok diajar selagi boleh makan maka tidaklah boleh dikatakan bankrup akan felcra itu, begitu juga dlm konteks ekonomi negara.

    Maka dgn sebb fahaman begitulah keadaan hidup makin tersepit dan harga makanan semakin mahal...mungkin sehingga amat sukar utk membeli bahan makanan pun satu masa nnti.

    Sehingga begitu sekali ke bala yg diturunkan, baru org umngok hendak sedar? Dahsyat betul pekak bisu dan tuli mereka itu.

    Sehingga peneroka felcra terpaksa makan rebus kelapa sawit masam asam, goreng nugget kelapa sawit, minuman hampas kelapa sawit dan rendang tempurung kelapa sawit...barulah agaknya org umngok akan kata...ha ah , betul lah felcra dah bankrup.

    Samalah dgn cerita felda pun.

    ReplyDelete
  3. Aku kesian pada FELDA dah berapa lama mereka kesempitan kewangan dan anak2 mereka masih lagi ketinggalan zaman, padahal mereka ini lebih berduit dari kalangan org bandar dan diberikan keselesaan yang setimpal.

    Antara permasalahannya
    felada melambatkan tanaman semula
    grand tanah masih tidak diserahkan
    menipu grad sawit
    sengaja diberikan hutang
    tidak diberikan kebebasan menyokong mana parti politik


    ini semua umno bn

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan