Saturday

Fatwa Kebangsaan tidak terpakai kepada Najib?


Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-39 yang bersidang pada 21 Sep 1995 telah membincangkan Istiadat Meletakkan Kalungan Bunga Di Tugu Negara Sempena Hari Pahlawan. Muzakarah telah memutuskan bahawa:
Meletakkan kalungan bunga di Tugu Peringatan Negara sempena sambutan Hari Pahlawan adalah sama dengan keputusan yang telah diambil dalam Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan yang bersidang pada 7 Oktober 1987 iaitu bercanggah dengan Islam dan boleh membawa kepada syirik. [E-Fatwa]



Nampaknya Fatwa pengharaman upacara seperti ini tidak diguna pakai untuk Perdana Menteri Najib Tun Razak kerana beliau lebih arif tentang Agama Islam berbanding Majlis Fatwa kebangsaan. Ini terbukti apabila beliau melakukan upacara meletakkan kalungan bunga di makam Mustafa Kemal Ataturk sebagai tanda penghormatan terhadap musuh Islam itu [Kalungan bunga].

Najib dan Isteri bertafakur di Taman Makam Pahlawan Anitkabir, Turki


Upacara penghormatan dengan meletakkan kalungan bunga di makam Mustafa Kemal Ataturk [Bernama]


Anda tak perlu pelik dan tak perlu hairan kerana sebelum ini seperti yang dilaporkan oleh National Review, Najib secara terang-terangan sudah menggelarkan ulama besar dunia Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi sebagai membawa kesesatan di Timur Tengah [National Review].

Mungkin Najib ada fatwanya sendiri untuk menghalalkan apa yang sudah jelas diharamkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan. Ulama Dunia yang menjadi rujukan dunia Islam sanggup digelar sebagai menyesatkan, apa lagi Majlis Fatwa Kebangsaan?



ReJaM© "Ulama Besar gerombolan songkok tinggi, Al-Fadhil Sheikh Najib Tun Razak"

34 comments

aku nk tgk, ada tak penyokong BEE END nk protect najib dlm situasi ni...
dlm post sblm ni,bkn main hebat ag protect,maki2 ag..

so, kesah apa aku!

urm....da xley kate ap ag da....da org 2 dok wat agama sndri an...nk wat cmner....jgn ikot buruk dy 2 da r....tgr kang kene isa lak....lantak p dy r....ssh lw kait2 org politik nie...

yang penting dah bg tau..syeikh fadhil tu nk buat lantak dia...esok tanggong sendiri..pengikut2 setia tk kan nk ikut jgk pekara cmtu.na'uzubillah....

sebenarnya najib sendiri yang sesat lagi menyesatkan...

demi menaikan maruah,snggup jual agama...
politik suku,agamq zero!!!

http://www.nationalreview.com/corner/260498/malaysian-pm-muslim-brotherhood-must-renounce-violence-or-be-left-out-seth-mandel (When the Islamic world are rallying behind the Muslim Brotherhood, there seems to be a crack in the unity when Najib...) [Read the rest of the story for yourself, unless your command of English is pretty poor.

Astaghfirullahalazim...

Mane pemuda2 UMNGOK yg kata PAS ni parti ajaran sesat, mane?

Skang ape ko cakap pasal Tong Najis sesat nih?

Pencacai2 UMNGOK takde telur, takde otak, takde agama. Pegi jahanam la dengan UMNGOK.

subahanallah.. laknat belake tu.. org yg menjatuhkn kerajaan islam dsanjung2 dan org yg bodoh bengong n jahil turki nie g ikut.. subahanallah..
ingt la pembalasan tuhan..

Kan dari dulu aku dok kata yang pemimpin agung um-NO-ngok dan ahlinya merasakan mereka lebih Islam dari Islam dan lebih Tuhan dari Allah S.W.T. Apa la sangat Majlis Fatwa Kebangsaan tu...

Ini adalah hasil daripada ajaran Islam Ada Had Ada Hari di mana halal haram mereka yg menentukan bukan Allah S.W.T yg menentukannya.

So, apa perlu kita berkecoh-kecoh tentang pelanggaran fatwa yg dikeluarkan sebab selepas ni, ada ahli majlis tu yg kena blacklist.

Wakakakakakakakka..................

aduyai.. najib2.. cukup2 la mnyakitkan ati org2 islam kat malysia ni....
da senyap satu kes, datg kes bru plak.. haishs~
penig ak d buat nyer, malu pon ade gak....
emm xkan la njib xprnah blajr sejarah yg 'MUSTAPHA KAMAL ATARTURK LA'NATULLAH' 2 adelah musuh islam?? come on la... bnde ni basic sbgai pemmpin k...

ak ni pon bukn nyer pndai sngt, tp mlampau2 plak si najib ni tunjuk die pny ke*****an...
pape pon kite sbgai rkyat tidak d ajar tuk melawan pmmpin, klu die ade wat silap kite nsihat n btulkan blek ape yg silap(sume m'nusia prnah wat silap en)....

tp klu die xbleh trima, kite 2kar je ngan kpimpinan baru... abis cite(FULLSTOP!)
ni tidak.. asyik nak brbalah sesame kite...
wake up la korg!!!...
jika ak ade trkasar bhase, ak mntak maaf k.....
assalamualaikum...

munkin NAJIB x paham bahasa melayu kot...........hihi
kena bgtau dia lam bhs tamis la laik kali pada ULAMA' UMNO

sebagaimana dia pernah hina tok guru datuk nik abdul aziz, macam tu jugaklah dia buat pada Yusof Al-Qaradhawi... dia ingat dgn jawatan tertinggi itu membolehkan dia memandang rendah terhadap pandangan ulama'...

hrp ulama umno keluarkan knyataan..nk tgk.nk dgr..
mufti2 mana?
Takut pd Allah atau takut pd..

jgn bimbang kamal ar taturk..akan ku teruskan perjuanganmu utk menghancurkan islam..kau idola ku dulu kini selamanya "najib

Ooooo ini pakcik kenal... ini islam hadari ( had ada hari) hehe

bila kita nk wt rusuhan mcm kt libya skarang??

oh...sedihnya bila pemimpin negara terang-terangan jahil....lagi sedih bila ada pulak penyokong di belakangnya yang ikut macam lembu...

Sedih nya....

sampai satu masa nanti turunnya bala dari Allah keatasnya, mungkin juga kita tidak terlepas.. minta dielak.. sedarkannya wahai rakyat.. tak lama dah kita ni boleh bersuka ria.. ikuti para ulama, ustaz2 supaya kita boleh lari kesesatan.. selesai tanggungjawab saya, alhamdullilah..

mana puak umno nih. tau plak ko lari . g jahanam lah korang yg masih undi umngok dan bn

inilah yg berlaku di Malaysia...yg bodoh bangang n sabdu diangkat menjadi pemimpin negara...yg bijak pandai di tolak ketepi....memalukan......vudoz nya najis...dh la najis....

korang jgn seru2 wei... nni diorg kluarkan nas2... dalil2 diorg sndiri... mau muntah darah suma... hahahahahahaha

:-Cili Kering-:

Org2 umngok tgh sibuk berkempen kot tu pasai x respond... Kalo depa menang ble naikan rege mnyak lg, dan lg, dan lg..... hua hua hua

Iblis dan bala tenteranya syaitan akan berusaha sesatkan manusia terutama umat islam sehingga hari kiamat. Sedarlah umat islam terutama pemimpin2nya jangan terpedaya dengan iblis dan syaitan. Kalau benar Najib berbuat begini , saya pinta ulamak2 kerajan BN berani tegur demi kebenaran islam. Kalau tak tegur saya takut kamu semua juga tergulong di dalam pengikut iblis dan syaitan.Ingat dunia sementara ,akhirat akan kekal selamanya. Berani berkata yang benar kerana Allah tuhan ku, Islam agama ku, Al Quran kitab ku, Nabi Muhammad Penghulu ku, Kaabah Kiblat ku dan semua umat islam saudara ku. Ingat Allah itu maha Esa, tidak ada perkara yg boleh serupa dengannya. Allahhuakhbar.

Mustafa Kamal Antartuk adalah musuh Islam,
watpe Najib gi kalung bunga pula.. bangang sial

http://ashikinabdullah.com/blog/?p=88

"FATWA YG DIKELUARKAN OLEH MAJLIS FATWA KEBANGSAAN ADALAH BERBENTUK PANDANGAN PERIBADI" kata Najib di dalam satu sidang media.

Najib kata macam tu ka? Mungkin kut kalo ditanya oleh wartawan yg berani.

Wakakakakakakaka......................

nak wat camne lagi...najib tu MELAYU...x taw la islam ke x...

mana pemuda umno penang?
mana pemuda umno n9?

astaghfirullahal'azim

Sbnrnye,kalau ikut us. ismail kamus nama mustafa kamal attartuk tu dia sendiri yg bg.'ATTARTUK' tu maksudnye bapa pembangunan turki.Tp mustafa kamal ni sbnrnye penghancur turki.wallahua'lam.

mana org2 UMNO??mana???hahahahahaha.....

hmm... perbuatan beliau mmg sgt sesat dan boleh membawa syirik apalagi memuliakan org yg bsekongkol dgn barat bagi menghancurkan pentadbiran khilafah di bumi allah ini..

tp harapan ana, agar saudara2 yg di sini jgnlah smpai mghina saudara seagama kte dgn mgatakn mreka tiada agama...
'serulah ke arah jln tuhanmu dgn bijaksana dan dgn teladan yg baik'
petikan drpd al- quran....
semoga agama Allah akn tetegak di bumi Malaysia... sama-sama lah kte mgislamkan politik Malaysia ini.... wallahua'lam ;)

ana baru 16 thn, ta hebat lgi... jd cukuplah ana dikenal sbgai 'akhukum fil islam'

bengong ka apa? terang2 haram jadah atartuk tu yg jatuhkan kerajaan islam...itu pun mo bg pghormatan lg? kalo c najib ni dibagi peluang bcakap saya bukan ahli freemason rsa2 dia berani cakap tak?


EmoticonEmoticon