Thursday

Gaji guru Kafa Selangor naik lagi, kini RM1300 sebulan


Tahniah kepada Kerajaan Negeri Selangor yang menaikkan gaji guru-guru Kafa di seluruh Negeri Selangor. Sebelum ini gaji guru kafa telah dinaikkan dari RM 738.30 kepada RM 1000 dan elaun penyelia KAFA, dari RM 1112.00 kepada RM1500 [Video Rujukan].

Kali ini kerajaan Negeri Selangor sekali lagi mengumumkan kenaikkan gaji guru Kafa dari RM 1000 kepada RM 1300. Kerajaan Negeri Selangor meluluskan tambahan elaun sebanyak RM300 sebulan kepada guru-guru Kelas al-Quran dan Fardhu Ain (Kafa) yang bertugas di Sekolah Rendah Agama (SRA) dan Sekolah Rendah Agama Integrasi (SRAI) di seluruh negeri Selangor.

Dengan tambahan elaun RM300 itu menjadikan elaun bulanan guru-guru Kafa di SRA dan SRAI Selangor sebanyak RM1,300 sebulan berkuatkuasa 1 Januari lalu [Harakahdaily].


Tahniah kepada kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor yang prihatin terhadap nasib guru-guru kafa di seluruh negeri Selangor. Jom kita tengok berapa gaji guru Kafa di Negeri Kerajaan barisan Nasional yang mendakwa mereka mendahulukan rakyat. Sebelum kita pergi jauh ke negeri-negeri lain yang masih diperintah oleh Barisan Nasional, apa kata kita pergi ke negeri yang paling hampir bersebelahan dengan negeri Selangor iaitu Negeri Sembilan.

Laporan berita di bawah ini menjelaskan kadar gaji di Negeri Barisan Nasional yang mendahulukan rakyat! Jangan salah paham ye, bukan pembangkang yang tulis, tetapi lidah rasmi Barisan Nasional yang tulis, Utusan Malaysia [Utusan] sila klik gambar untuk membesarkan image.


Setiap hari kita dengar hanya yang baik-baik sahaja di Utusan Malaysia tentang kerajaan Barisan Nasional dan hanya yang buruk-buruk sahaja tentang Kerajaan Pakatan Rakyat di Utusan Malaysia. Ekonomi naik, jumlah pelabur asing naik, imej Malaysia naik! Tapi gaji tetap tak naik-naik. Apa lagi tunggu? kata mendahulukan rakyat? Kasi naiklah gaji guru-guru Kafa! Ekonomi baik barang makin naik, gaji tak naik-naik! Nampak sangat penipu, ekonomi menteri je yang naik!

ReJaM© "Najib kata tak boleh bagi gaji naik, nanti negara bankrap! "

39 comments

syabas selangor!

alasan! ni utk pancing undi kat PRK DUN Merlimau nanti!

aih.....pembangunan segera kat tmpat pilhanraya tu lg dasyat...tu stail BN..

-KsK

hmmm cuba check pulak gaji n bonus kat utusan... menarik sangat ke

hehehehehehe...kempen prk??

tempat lain nak tanding..negeri lain dpt untung??

ali ketam tak nak wat keeee??

Habislah bankrap negara kita!!!

nak jadi guru kafa selangor lah.

Pemuda PAS.
Terima kasih Kerajaan PR!!!
sesuatu perkara tak akan benkrap klu untuk agama, sbb tu la islam suruh bayar zakat bru berkat, klu dh bayar zakat ada ke ssuatu perniagaan itu turut bekrap??? jangan fkir tahap budak tadika je...bodoh punya UMNO....

Kepada Guru2 SRA & SRAI Sel.Bersyukurlah,Kuatkan Azam untuk mendidik anak2 kearah Islam sebenar agar mereka2 apabila dewasa seusia generasi sekarang,tahu menghurmati yg tua(Generasi Skrg)dan tidak mempersendakan Islam,sebagaimana yang sering dipersendakan olih generasi sekarang.
Ingatlah Generasi yg Lahir selepas Merdeka,anda telah menjangkau keusia 54thn sekarang,dan kpd genarasi yg lahir selepas 13Mei 1969,anda akan berusia 41thn(dah matang). Syabas Kerajaan Selangor.

Belia UMNO kat atas ni mesti bangang ekonomi.. pebenda la bagi gaji lebi hkat guru KAFA bankrapt negara? dari belia samapai pemimpin bangang memanjang.

Bini aku pun nmngajar KAFA kat N9 nih.. Aku rasa x kurang 3 kali dah janji2 manismu psl kenaikan gaji nih di N9.. Last2 mcm tuh gak.. Perjumpaan t'akhir kalu x silap aku di bulan Nov 2010 ngan MB di Sek Agama Sains di K.Pilah dgn janji2 kenaikan gaji guru2 KAFA kpd RM800 bermula Jan 2011, tp hampes jugak.

bangsa umno mana la reti bertanggungjawab. bangang bodoh dsb... p mampus la bangsa umno... yang dia tahu cuma wat duit untuk diri sendiri... tanggungjawab sebagai menteri ka apa ka tauk tepi... plak lagi pandai ja beralasan. babi BN

UMNO laknatullah!!!!

Aku kadang2 simpati dgn perjuangan PR,tp bila tgk perangai korang (PENCACAI PR) aku rasa meluat,benci pd pemimpin2 PR sbb x pandai didik korang sampai jd biadab..mulut busuk..sedap mulut cakap orang bodoh, korang yg cerdik pon pandai menyalak kt sini jer..

Anon (8:44 AM), ye la! ko je la yg tak biadap kan?

Kalau umno kata bagi keselesaan kepada rakyat akan bankrupkan negara, maka samalah seperti menganggap sedekah, zakat dan derma itu sebagai perbuatan rugi yang akan membankrupkan seseorg.

Samalah juga seperti menganggap beri nafkah anak isteri dan hulur duit kepada mak bapak kat kampung sebagai perbuatan yg akan merugikan dan boleh bankrup.

Fahaman itu kerana mereka anggap pemberi makan minum dan rezeki adalah umno. Umno ke yg ujudkan minyak kt bawah bumi malaysia? umno ke yg tumbuhkan balak kt negara ni? umno kah yg mengalirkan sungai? umno ke yg tanam bijih timah dan emas kt dlm bumi? umno kah yg memilih utk dilahirkan sebagai melayu?

yg pasti umno yg menjahanamkan semua itu sehingga sedar akan bankrup dek perbuatan mereka sendiri.

Maa rabbuka wahai umno?

anon(8:44)
Selaqlunya org yg bercakap tanpa tapis dan biadap ni adalah di sebabkan kesabaran yg tuhan berikan tu telah pun melampaui batas!! tak di nafikan kita seharusnya bersabar,akan tetapi kalau dah di tekan sebegini maka kemarahan pun tak di bendung lagi....sendiri mau ingat la apakah kalam2 yg sesuai.cuma ini je jalan terbaik bagi kami...sekadar memaki hamun jek...takde gugur pun tangan ke pLOTAK UMNO pun. tapi tak sangka ko meluat dengan org yg camni...tapi nak tanya napa ko tak meluat dengan org yg menindas kami?? kenapa kami sebut kaami??? sebab mana tau kut2 ko bukan tergolong dalam golongan yg di tindas seperti kami kan?? kenapa ?? hy sekadar maki hamun tu pun dalam blog sini bukannya fitnah depan org ramai siap masuk tv lagi tu...nape ek??? lagi satu ayat ko pun nampak cantik sangat...dah tu selamba badak dok maki kami dalam blog ni pulak tu...ape cer??? mulut ko pun 2x5 busuk gak!!

pkr hnye mntadbir selanngor je
bole r cter lebat
bn kene tdbir byk negeri
igt sng ke nk jge sume urusan
org yg xprnh rse mmg le bole bising
srh jge kls kat skola pn xbtul lg
mcmne 2???

Anon 9.32am

kalau BN dah memerintah banyak negeri maka sepatutnya hasilnyer pon banyak jugalah...ini tidak, hasil banyak di kaut dek kroni dan pemimpin BN....rakyat miskin x dibantu, janji aje lebeh...

kalau dah tak mampu nak jaga semua urusan dan tak mampu nak tadbir banyak negeri...serah ajelah pada yang mampu (PR)...nnt dapatlah ko rasa air free, gaji naik dll...

ko paham x??? kalo x paham, mmg sengal...!!!

Insyallah rezeki negeri yg memuliakan guru2 agama akan bertambah sebab yg memberi rezeki adalah Dia bukan dia kt putrjaya tu.

Nak cubit sikit umno yg suka kata penyokong PR biadap, konon nk sokong tp sebab penyokong biadap maka taklah jadi sokong PR. Terkilannya hamba hiihihih.

Seumpama yaduhi yg memberi seribu alasan utk tidak beriman.jenis yg ada tk menambah, tiada tk mengurang..buat semak aje kalau sokong PR pun. boleh dibeli dgn harga yg murah oleh musuh. Dok diam2 dlm umno ok.

Memfitnah liwat tk biadap ke? memfitnah anak haram anwar tk biadap ke? memyebar fitnah liwat sedekad lamanya tk biadap ke?

itu semua bukan kerja pencacai umno tp kerja org no.1 umno dulu dan disambung lagi utk mengiyakan yg dulu. disebar seluruh negara di tv radio media siang dn malam. tak biadap ke?

ini bukan soal anwar. ini soal pemimpin yg sangup guna apa saja utk sebar fitnah demi politik dendam dan kebencian peribadi.

anwar liwat..tiba2 harga barang naik
anwar liwat..tiba2 harga petrol naik
anwar liwat..tiba2 minyak masak catu
anwar liwat..tiba2 hilang berbellion2
anwar liwat..tiba2 28 beliun tiris tiap tahun
anwar liwat..tiba2 batu putih limbang hilang

fikirla sendiri.

jangan bicara soal biadap kalau sendiri berlumuran tahi biadap yg lebih teruk.

sejak bila umno pandai bicara soal biadap sedangkan bontot saifool sentiasa menjadi santapan dan pujaan serta idola yg patut dikucup menggantikan keris oleh umno.

bontot saifool yg diharap utk menjadi talian hayat umno menjatuhkan anwar.

btol2..mak saya pun sama..dulu sblm pilihanraya zahid hamidi janji nak naek kan elaun gugu kafa ke 1200.00..pas pilihanraya haram nak naek...ntah la..kalau gaji lain cepat jea naek..kalau bab agama memang lambat jea...

patut la bini pun xnak pakai tudung btol2..sbbnya bagi dorang AGAMA perkara paling last..apa la nk jadi...

Memang selama ini dok kena tipu oleh pemimpin UMNO/BN skrg rasalah sapa yg suruh mengundi depa tu kan banggang... dah memang taktik depa menabur janji sana sini tp bila menang senyap sunyi bila ada jer PRK bermacam-macam janji bantuan sana bantuan sini pecah tanah sana pecah tanah sini projek sana projek sini tp bila cerita bab ekonomi utk rakyat nak tingkat ekonomi rakyat pemberian subsidi beri alasan boleh "bangkrup" ... alahai melayu masih tak sedar-sedar bilalah akan bangkit pun x tau....

oiiii...yg kata negara bangkrap tu mmg sah2 idup x igt akhirat...anak pun x tau ngaji.. yela, pentingkan dunia jer...hampehhh

"Habislah bankrap negara kita!!! "

takde bankrapnya setakat bagi RM300 sorang kat guru KAFA ni....
diorang ni lah akan ajar anak korang tentang akhlak...
diorang ni lah akan ajar anak korang tentang halal haram....
diorang ni lah akan ajar anak korang tentang dosa pahala....

bukannya diaorang ni ajar anak korang jadi pelacur,mat rempit,bohsia,kaki rasuah....

kalau setakat RM300 takde hal lah....

lainlah kalau beli 6 buah kapal TLDM dengan harga RM6 Billion(RM6000 juta)....

fikir-fikirlah...

Tentang ini kau kata bankrap,memamg bangang tullll. Kerajaan pusat yg belanja,urus dan bla bla...............beban hidup bertambah kau tak fikir.

Jaka: Munkar Nakir: Maa Robbuka???
UMNO: Robbi Ketuanan Melayu.........

BN mana reti nak bagi insentif bagi rakyat.. BN reti bagi insentif pada kroni2 BN jer & perabih duit rkayat.. Celaka betul la BN (Babi Najib) ni.. Mudahan cepat mamposss!!!!

belia umno bangang!!! bodoh !!

Belia UMNO jahil n buta agama..memperjuangkan melayu saja...taniah!!!!UMNO LAKNATULLAH..UMNO Jahil Agama

najib botak

najibbengaaaaaap!!!bodoh!bodoh!bodoh!
Panas ati aku dengan najib bengong ni.

tak yah la nak maki hamun org, hmmm kalau setakat utusan malaysia yg kasi tulis cite baik punya untuk umno pun bonus utk staf dalam 2-3 tahun ni tak de (big2 bos tak tau la kan dah kenyang kot), claim sangkut, bangunan buruk zaman bila ntah, saham pun jatuh (kalau ada sesapa beli bagi balance stori kan bagus... atau terus jd kan harakah hehehe) ni kan pulak diaorg nak pandang gaji guru KAFA... apalah sumbangannya... hehehe
* jangan tulis maki hamun tak elok, membanyakkan dosa je

MUNGKIN MAK DIA BANKRAP KOT BAGI DIA MAKAN DAN HANTAR DIA SEKOLAH........... Asal PR buat baik ; sentuh isu wang, semua bankrap. ROSMAH shopping luar negara tak bankrap ker? uhuks!

Buat Anon 9.32am..
O...PKR cuma tadbir Selangor , bleh la bagi itu ini..Pe kata PRU 13 nanti bagi can diaorag tadbir agama. Cuba sek balik baget 2011 yg org yg sentiasa mendahulukan rakyat tu bentang...Jan 2011 elaun guru KAFA akan naik 300.Dah masuk bln 2 ni..hampeh! Tup2 MB kami yg korang dok kata gagap tu jugaklah yg prihatin...mendahului pemimpin korang tu...Mgkin sbb tu lah akhir2 ni byk kita lalui P/Raya kecil.Mungkin dgn cara tu lah rakyat akan rasa "nikmatnya" bertuankan be-end..Aku dah rasa dah kat Ijok tu. Bertahun2 mintak traffic light x dpt.Tp bila ada P/raya kecil seminggu 6 bijik dpt t.light.Nak masuk kg pun jln jem...skrg ni, naik merah bijik mata nak cari jln tnh merah.semua dah tar...itulah natijah p.raya. Thanks for PKR...thanks to PAS...aLHAMDULILLAH....GURU KAFA SELANGOR....

AKU..GURU KAFA SELANGOR..
pEMBETULAN UTK Anon 9.32am...Bagi can diaorg tadbir negara..bukan agama..sbb bila tadbir negara diaorg dpt kawal agama..

"AKU..GURU KAFA SELANGOR..
pEMBETULAN UTK Anon 9.32am...Bagi can diaorg tadbir negara..bukan agama..sbb bila tadbir negara diaorg dpt kawal agama.."

PRU13 nanti awak nak pangkah apa????
saja tanya...

semoga dapat mengurangkan kadar maksiat yg tinggi di negeri selangor tu...

bagaimana pula dengan Guru-guru Kafa di Kafa Integrasi pula?
Adakah mereka tidak termasuk dalam kenaikan ini?

aku kesian kat negeri pahang cuba ckp dgn aku berapa buah sekolah agama berada disana?sekolah agama disana tak dpt peruntukan langsung dan pemimpin disana seperti tak kisah sgt pasal nak didik anak mereka tengtang agama islam agenda dan matlamat mereka hanya pentingkan hiburan dan sukan betultak apa aku ckp?

lagi satu peruntukan kenaikkan gaji guru kafa,kafai dan sra dinaikkan sebanyak tiga ratus tue bukan khalid yg sebut tapi org no1 umno iaitu najib sendiri pada sebutan belanjawan bagi untuk 2011 dah lupa ker?dan raja selangor yg meluluskan apa kena mengena dgn khalid?dah lupa titah sultan selangor segala urusan hal ehwal agama islam bagi negara selangor akan dia pegang.

kalau tak tahu apa2 jgn menyalak mcm anjing kurap.buat malu menjadi rakyat malaysia jer kalau tak tahu tentang negara sendiri.


EmoticonEmoticon