Saturday

Gempar! Mukhriz Mahathir menghidap penyakit berjangkit


Di dalam mengulas penubuhan portfolio baru bagi menguruskan hal ehwal bukan Islam, oleh Kerajaan Pulau Pinang, Mukhriz Mahathir kata, DAP buat semua benda atas sebab politik, Mukhriz juga mengkritik tindakan tersebut.

Mukhriz kata DAP seolah-olah menggambarkan penganut agama lain di Malaysia tertindas. Di bawah ini petikan ucapannya di Bernama.

"Penubuhan portfolio ini nampaknya seolah-olah menggambarkan bahawa selama ini masyarakat malaysia yang beragama selain agama islam berada dalam keadaan yang tertindas" [BERNAMA]





Biasalah gerombolan songkok tinggi, semua benda yang Pakatan Rakyat buat dia kata salah, tak betul, jahat, tak pandai memerintah dan macam-macam. PAS kawan dengan DAP gerombolan songkok tinggi kata tak boleh. Tapi kalau kawan dengan MCA tak apa, bagus.

Kerajaan Pulau Pinang buat portfolio Hal ehwal bukan Islam, tak boleh, salah, buruk dan macam-macam. Cuba tengok muka apek kat bawah ni elok-elok. Apek MCA ni bekerja di Negeri Perak. Apa kerja dia?



Nama Apek ni Datuk Mah Hang Soon. Tugas dan Portfolio dia Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Kerajaan Tempatan, Hal Ehwal Pengguna, Alam Sekitar, Pengangkutan dan Hal Ehwal Bukan Islam Perak [Exco Perak].

BN Perak, MCA buat portfolio Hal ehwal bukan Islam boleh pulak? DAP tak boleh? Memang samdol anak mamak sorang ni.


RentaP©: Mukhriz menghidap penyakit berjangkit dari bapak dia "Mamak mudah lupa"

8 comments

heh3...bapak borek....anak lagi2 la borekkkk....

Orang politik yg main politik songsang... anak bapak.. anak bapak yang padam nama atok dia demi perjuangan politik Melayu.

eh mana pegi pepuak Sokong BN n d geng ek??

anak mamu sorang nie tengah bodek nak jadi montoya tu........
oppssssss silap.....
bodek nak jadi mentori le tu.....

kah kah kuak kuak keh keh........

Saudara Mukhriz, Luahan Anda merupakan suatu luahan org yg kecewa. Sudah menjadi kelaziman,Melayu Penang dan Melayu Kedah banyak persamaan dan persetujuannya,Melayu Kedah dan Melayu Perlis berjiran dan banyak persamaannya,Awas UMNO Perlis PRU 13 sdg menanti Anda.
Jasa & Bakti Bapa Anda Kpd Rakyat & Negara kami tetap hargai,Jasanya telah dituntut & dibayar olih Raayat secara Tunai,dengan Memperkayakan Anda dan Kaum Keluarga Anda,MUNGKIN yg tinggal hanya saguhati sja diakhirat nanti.
Sampaikan Salam pd Bapa Anda,Pesanan Rakyat untuknya... Berehatlah,Carilah & Tambah bekalan untuk bawa pulang menghadapnya.Biarkan Generasi sekarang yg akan menyelesaikan suatu perjuangan yg bapa anda tak dpt selesaikan.Nasihat untuk anda... Jangan anda nak jadi Pengganti Bapa Anda.

D O S A...............

Tak semua org botak tu bijak. Ada ramai jg org botak yg tak berotak. Ehemmmm tkde kena mengena dgn sesapa ok....selingan je.

Kalau hambalah org tuduh hamba dgn guna perkataan 'seolah-olah' maka jawapan dari hamba hanya 'buah serang' silat cekak tanpa sepatah perkataan pun.

Perkataan 'seolah2' ni adalah persepsi yg menuduh bukan fakta. persepsi tidak boleh masuk mahkamah.

Semua pemimpin adalah org politik. apa salah ckp kerana politik. yg salah sapu hak rakyat tipu sana sini atas nama politik. kalau buat kebaikan atas nama politik, itu sepatutnya.

kalau konon sangat iklas buat kerja bukan kerana politik, keluarlah dpd umno wahai muhkriz...dan join ngo saja.

ada ke org politik tk blh buat keje kerana politik. salah ke pemain bola buat sesuatu kerana bola. tukang kasut buat sesuatu kerja kerana kasut. yg rugi jika buat sesuatu kebaikan semata2 kerana politik dan tidak dipanjangkan kerana Allah.

nk politik kerana Allah mcmana kalau buat mungkar byk.

bagaimana dgn umno yg buat byk institusi agama dan bangsa tetapi disebalik semua itu, bangsa dan agama banyak tertindas? contoh : buat masjid tp tak boleh ceramah(menyatakan kebenaran yg kena kat umno) dalam masjid.

so boy....pegila belajar lagi. seorg bapa perlu dihormati tapi tak semestinya dia sentiasa lebih pandai dan berada dlm kebenaran.

boy...who are u without your father? dont talk much laaaa...come down here and challenge me la...no need Lim Guan Eng

apa kata mukriz nasihatkan abang dia yag ada saham ngan san miguel... nak tau sn miguel ni sykt apa??... tnyalah en google...


EmoticonEmoticon