Tuesday

Harga minyak akan diturunkan semula?


Mulai tengah malam tadi harga petrol RON 97 telah mula dinaikkan dari RM 2.40 kepada RM 2.50 seliter. Ramai pengguna RON 97 yang terdiri daripada rakyat Malaysia terutamanya akan merasai hadiah kemenangan Barisan nasional di DUN Tenang [Minyak naik lagi].

Rakyat difahamkan bahawa harga minyak terpaksa dinaikkan akibat kenaikkan harga minyak di pasaran antarabangsa yang terjejas berikutan krisis di Mesir selain permintaan mendadak di kala musim sejuk di eropah.[Kosmo]



Persoalannya, di saat harga minyak di pasaran antarabangsa meningkat, harga minyak di dalam negara turut dinaikkan. Adakah harga minyak akan diturunkan bila harga di pasaran antarabangsa kembali stabil? Adakah musim sejuk di negara-negara eropah akan berterusan sehingga ke hari kiamat?

Sama-sama kita nantikan, dan menilai keikhlasan slogan "Masyarakat didahulukan, pencapaian diutamakan". Adakah rakyat atau kroni yang didahulukan? Tatkala rakyat minta harga minyak diturunkan pabila harga minyak pasaran dunia menjadi stabil nanti, adakah Najib akan melafazkan ayat keramatnya "Negara akan bankrap kalau turunkan harga minyak" ?


ReJaM© "Rakyat sentiasa memerhatikan tindak-tanduk pemimpin..."

31 comments

GOTAH DEN NAIK 3 HINGGIT KELAPA SAWIT NAIK 30 HINGGIT OKLAH LA. satu juta orang felda kata TU NAMA NAIK TAIK GIGI AJA TAK KISAH PUN.ALHAMDULILAH.HANYA orang hamPAS kelantan MESJID SEBIJI PUN TAK MAMPU BUAT TOKKONG BUDHA TERBESAR BOLE BUAT PULAK kan bodoh tu ISLAE GAPO?

ada kawan saya kata, kawan dia seorang penoreh getah berkata, harga getah dan kelapa sawit naik harga disebabkan oleh campurtangan pihak kerajaan BN untuk memberi sokongan kepada negeri kubu kuat parti komponen mereka, yang juga negeri pengeluar utama getah . mengikut kata beliau ( penoreh getah tersebut ), harga sebenar sawit dan getah tidaklah setinggi yang diwar-warkan oleh pihak media utama.

bagaimanapun, oleh kerana tiada bukti yang sahih mengenai perkara ini, saya tidak minta anda terus percaya, tetapi apa yang saya harapkan ialah anda semua menyiasat kebenaran berita ini. orang Islam yang sebenar, mereka akan siasat kebenaran sesuatu berita , bila sampai kepada mereka. wallahua'lam.

Org bukan nak berlumba2 buat masjid... tapi ramai laa ximarahkannya... Mung ni memang nk kiamat cepat pnyokong be end

Pooodah Joe charlie..
Berapo ekar kobun gotah kau,berapo relung kobun sawit kau?
Kau ingt sumo org menoreh gotah mcm atuk kau ko?
Ne yg kojo swasta neh isi minyak 1 liter sehari ko???
Nk byr tol poi balik kojo lg,nk boli minyak masak lg,nk boli barang keperluan lg..
oiii!!!kok x ado rm 50 sehari skrg neh,jgn mimpi la nk poi kodai runcit lopeh balik kojo..
Bangang punyo joecarlie..
Kau igt kobun gotah atuk kau tu pungut gotah hari2 ko??
Klu kau tahan makan nasik limo ari sekali buleh la kau ckp mcm tuh..
Bangang..
Tak pun suruh atuk kau tu menoreh,lopeh tuh bg separuh kek den duit hea ..kato gotah dh naik hargo kan..
Apo do hal kok sedokah sket kek org..
Naik taik gigi kepalo atuk kau!!!!
ckp mcm org x blajar ekonomi yo!!!!

semuanya adalah ketentuan dr ilahi. harga getah dan sawit naik pun tak guna kalau ladang banjir. ingatlah, bila diberi kuasa, jgn lupa itu cuma pinjaman shj dr-Nya.

jangan jadi bodoh, harga getah naik bukan semua rakyat dapat pun.. kat kampung aku, tak ramai yg noreh getah, ramai lagi yg kerja lain.. klu betul BeEnd nak tolong rakyat turunkan harga minyak tu.. baru semua rakyat dapat faedahnya.. kalu setakat naik kan harga getah, turunkan tol, bukan semua org dapat pun...

bodo n hansap punyo ore putih celup laknatullah Joecharlie..berfikir pakai kepala lutut...

joecharlie...brand tisu jamban calit najis umno nih

joecharlie ni tak pas math. Dia mane reti kira "campur" ni. Sbb tu la bila UMNGOK naikkan harga sikit2 dia kata "naik taik gigi" je. Sbb dia tgk yg dinaikkan siki2 tu je, dia tak reti nak kira jumlah semua kenaikan tu.

Atuk kau suruh pegi mesjid kau pegi kebun sawit, Atuk kau suruh kau pegi skolah kau pegi menoreh getah, tu sebb kau tu bangang.

"kelantan MESJID SEBIJI PUN TAK MAMPU BUAT"
-ayat ni dah terbukti kau tu memang la bangang, buta kayu, tak skolah. Nama je guna intenet, tapi tau tengok gamba2 xxx je. BNgong.

joecharlie..ko ni memang xpernah gi klantan, nak jln jauh xde duit nak isi minayk.tu yg sibok noreh n mungut kelape sawit kumpul duit pas ni gi melancong kelantan..ko pakai minyak RON97 atau minyak x berkualiti RON95...ko ni bangang la..masjid yg diimarahkn lebih baik drp masjid banyak yg kosong.

Klu minyak mahal, kayuh beskal je... klu beskal pun x mampu beli, jalan kaki... xpayah nk bising2... zaman nabi dlu, nek unta je... ha, korg beli la unta... suma ckp psl imarah masjid, korg suma slalu ke mengimarahkn masjid? jgn jd munafik....

ni sekor lagi..dah laa miskin jahill murakkabb... weehh unta sekor paling murah pom 7 8 ribuu..bodohhh...

Joe Charlie????....spesis kaki dua ke kaki empat?.macam nama kambing gua je..he.he..mngkin spesis makan rumput kot

be end naik hrge sume naik ape kata kte turunkan be end tentu harga turun.nak menoreh pun tk la kayoh basikal.

Joecharlie jangan kau gedogak...eden doakan lopeh ni hargo gotah ondak eh jatuh merudum lah... baru tau langit tinggi rondah..

kalau cerdik buat analisis sendiri.
baru komplen cara berhemah.

http://oil-price.net/

tak cerdik diam2 nnti orang gelak kita tak sekolah malu kita! ni zaman internet boleh cari sendiri!

Baca.

http://www.guardian.co.uk/business/2011/jan/31/world-stock-markets-fall-egypt-turmoil

Kemudian pilih salah satu dari jawapan tipikal di bawah.

A) "ahhhhhhhhhhh sume ni tipu!!!!"
B) "propaganda BN semua ni"
C) "Ini semua salah Rosmah habiskan duit rakyat!"
D) "Tukar kerajaan. Confirm harga barang turun."
E) "Aku tak sekolah, aku tak reti google maklumat2 mcm ni. Salah kerajaan!"
F) Semua di atas.

aku pilih D lah senang!!!...kot mana pun bangsat Be End ni dah lama dah dok rompak duit rakyat...org yg membayar cukai cam aku ni rasa macam takmo byr jek...dr bayar kat penyamun baik aku bayar kat org susahke,ibu tunggal ke,org yg berjihad di jalan ilmu ke ada lagi baik..niat byr cukai ingatkan dapat memakmurkan lagi kehidupan aku sekeluarga khususnya. tapi hampeh!! sesia selama ni....so jawapan muktamad aku utk shah aku pilih D. memandangkan kalau dah aku tak suka dah ngan UMNGOK tu maka takde jalan lain dah terpaksa la pilih parti yg berjuang di jalan Allah(tak kisah la ye ke tak...janji belum lagi dibuktikan oleh derang dr yg terbukti sahih perompak!!!). nak pilih kita pulak nanti di galakkan pulak minum arak...nak pilih perkasa tu pulak ramai lak katak2. hmh so apa pilihan aku ada??? sebagai rakyat marhaen yg semakin hari semakin di himpit oleh desakan hidup aku rasa aku setuju dengan pilihan aku.

umpph nampaknye bertambah miskinlah rakyat malaysia

Aku just nak ucapkan tahniah pada pengundi Be End dekat Tenang.. semoga engkorang semua bertambah2 Tenang dengan kenaikan minyak kali ni.. seperti yang Muhyidin dah bgtau masa PR kat galas aritu.. yg naik RON97 je.. bukan korang pake pun minyak tu ye dak?

xsgke ak...pndai bace tp xpndai nk menilai...memilih dan terpilih...penipu dan pencuri katanya...bagaimana dengan negara luar yg dok sedap maki hamun bangsa sendiri...negara sendiri...mcm nea kalau negara kita diserang di selubungi dengan peperangan...anda masih nak taip menaip...surat menyurat...kita marah kita memaki kita memberontak...tp xadakah tindakkan sewajarnya...menunding jari tu lg elok kea...bagi saya agama tetap agama bangsa tetap bangsa...tp dlm hadis tmpa usaha tiada ap yg akan berjaya...kita agak susah nk tengok kebaikkan org tp keburukkan dan memburukkan org memang senang...lumrah dunia...

xsgke ak...pndai bace tp xpndai nk menilai...memilih dan terpilih...penipu dan pencuri katanya...bagaimana dengan negara luar yg dok sedap maki hamun bangsa sendiri...negara sendiri...mcm nea kalau negara kita diserang di selubungi dengan peperangan...anda masih nak taip menaip...surat menyurat...kita marah kita memaki kita memberontak...tp xadakah tindakkan sewajarnya...menunding jari tu lg elok kea...bagi saya agama tetap agama bangsa tetap bangsa...tp dlm hadis tmpa usaha tiada ap yg akan berjaya...kita agak susah nk tengok kebaikkan org tp keburukkan dan memburukkan org memang senang...lumrah dunia...

.............

ko pown 2x5 gak...
nasi tambah

puki keluarga hang JOECHARLIE BANGSA ANAK HARAM

GOTAH DEN NAIK 3 HINGGIT KELAPA SAWIT NAIK 30 HINGGIT OKLAH LA. satu juta orang felda kata TU NAMA NAIK TAIK GIGI AJA TAK KISAH PUN.ALHAMDULILAH (nih la peranga oghe melayu BN, cukup lah apo yg dah dpt, xdok kato nok usoho lebih lagi, nayu.. nayu..).HANYA orang hamPAS kelantan MESJID SEBIJI PUN TAK MAMPU BUAT TOKKONG BUDHA TERBESAR BOLE BUAT PULAK kan bodoh tu ISLAE GAPO?

wei bangang!! mung buak sejid banyok2 kalu xdok sapo g solat 5 waktu pung xguno!! oghe pakat nok g rama2 ko sejid, buke nok wat sejid banyok2 sapa x dok ore nok g!!! hahaha d ganu banyok cotoh lagu nih!! jak jaman derih jusoh sejid banyok buak, comel2 pulok tuh! tapi syg.. waktu solat 5 waktu tarak ore punnn..

p/s: joecharlie ; mari kito pakat g sejid, jgn dok bekecek jah, semaye biar cukup, kalu buleh biar di sejid sokmo semaye tuh..

mana joecharlie? kah kah kah. ko lari mana? mai lah sini. tgakkan BNgok ko tue.. ko jntan ke betina. kah kah kah..

JoeCharlieBNgongTahap Cipan,

kepada sume rakyat umco, sudah2 la tue..
kite nk ke arah kesenagan dan kebaikan..
kesenagan dan kebaikan kita kongsi bersama..
apa dapat kalo kita memenangkan pemimpin atasan kalo kita sendiri pn ikat perot..
ko tak teringin ker rakyat biasa mcm kita nie pakai sport car..
tak teringin ker rakyat biasa cam kita nie mkn kat hotel..
tak teringin ker rakyat biasa cam kita nie dok banglo, kondo..
asik camnie jek..kalo korang rasa dah kaya sangat, meh bagi sket kat aku nie..ye la buat meringankan beban aku isi minyak n tol..

UMNO BODOH DUK POMPAM2 BISING DALAM TV...DUK CAKAP RINGGIT MAHAL DARI US DOLAR....TAPI KENAPA BILA BELI PETROL DUIT KITA JADI MURAH?????US DOLAR SEOLAH2 JADI MAHAL....BAHALOL...NK TIPU PUN SELALU KANTOI...
PELIK2...
OIIIIIIIIIII UMNO KO TIPU RAKYAT KA???

xsgke ak...pndai bace tp xpndai nk menilai...memilih dan terpilih...penipu dan pencuri katanya...bagaimana dengan negara luar yg dok sedap maki hamun bangsa sendiri...negara sendiri...mcm nea kalau negara kita diserang di selubungi dengan peperangan...anda masih nak taip menaip...surat menyurat...kita marah kita memaki kita memberontak...tp xadakah tindakkan sewajarnya...menunding jari tu lg elok kea...bagi saya agama tetap agama bangsa tetap bangsa...tp dlm hadis tmpa usaha tiada ap yg akan berjaya...kita agak susah nk tengok kebaikkan org tp keburukkan dan memburukkan org memang senang...lumrah dunia...
============================================
kah3x...bro ini modal politik murahan UMNO zaman 60an...ko dah ketingalan zaman

NaIk SeNaNg,KaLaU TuRuN sSh. lAgI pUn KlAu bN nI KaLaH NtI mCm BeRpErAnG KiTa dI MAlAysIa Ni.

minyak naik semua naik .. tapi gaji dok cmtu gak...
tu skrg ramai jadi perompak pencuri


EmoticonEmoticon