Thursday

Krisis Mesir, Blogger UMNO mahu kerajaan utamakan penyokong UMNO


Isu yang sedang hangat saban hari di media-media dalam dan luar negara kebelakangan ini adalah berkenaan isu kebangkitan rakyat Mesir ke atas pemimpin zalim presiden Mesir, Hosni Mubarak yang diperalatkan oleh Yahudi Amerika.

Lantaran keadaan yang tidak terkawal di Mesir, rakyat Malaysia terutama pelajar yang tinggal di sana digesa untuk dibawa pulang bagi mengelakkan sebarang perkara tidak diingini berlaku. Banyak pihak termasuk keluarga rakyat Malaysia di Mesir, NGO, Pembangkang dan orang awam menggesa kerajaan membawa pulang rakyat Malaysia dari Mesir memandangkan keadaan dilihat semakin buruk.

Dalam kekalutan pihak yang terlibat merancang strategi untuk membawa pulang rakyat Malaysia dari Mesir demi keselamatan nyawa mereka, ada pihak tidak bertanggung jawab mempersoalkan sokongan politik kebanyakkan pelajar Malaysia di Mesir yang rata-ratanya menyokong Parti Islam se-Malaysia, PAS.

Di bawah ini screenshot yang diambil dari blogger terkenal pro kerajaan parpukari yang lantang sekali memperjuangkan Melayu, tanpa menyedari bahawa dia sendiri bukan Melayu (perasan Melayu)




Di bawah ini pula screen shot dari blog pro kerajaan, RBF yang juga merupakan salah satu blog terkenal. Malah diiktiraf sebagai "Blogger kita" oleh akhbar pencacai kerajaan Utusan Malaysia.





Tak ada apa yang nak dihairankan, blogger pencacai UMNO BN memang begini, apa yang penting bagi mereka hanyalah mengampu kerajaan. Lihatlah, di saat nyawa rakyat Malaysia bagaikan telur dihujung tanduk, blogger pengampu kerajaan masih sempat untuk mempolitikkan isu ini. Apa yang penting bagi blogger upahan ini, hanyalah mengampu "tuan" mereka, nasib rakyat, kebajikan rakyat, boleh pergi mampos!


Kalau dilihat, para pelajar ini kebanyakkannya dihantar ke Mesir untuk mendalami ilmu agama, akhlak, ibadah, sejarah Islam malah memahami prinsip maqasid syariah tentang hubungan pemimpin dan rakyat jelata. Apabila mereka mendalami ilmu ini, dan berjaya menjadi insan-insan yang bijak pandai, mereka melihat ke tanah air mereka Malaysia, membuat perbandingan adakah pemerintahan yang dilakukan oleh Kerajaan selari dengan ilmu yang mereka pelajari?

Apabila ilmu mereka dimanfaatkan, jelas sekali salah satu proses memanfaatkan ilmu Agama Islam yang telah dipelajari secara mendalam telah memaksa para pelajar yang bijak pandai ini untuk menegur pentadbiran kerajaan yang dilihat tidak selari dengan ilmu yang mereka pelajari. Jika tidak dimanfaatkan, ilmu ini akan menjadi beban apabila ditanya oleh Allah di hari akhirat kelak, maka mereka memilih untuk memanfaatkan ilmu.

Sayangnya, apabila ilmu mereka yang bijak pandai di dalam Agama ini dimanfaatkan dan digunakan sebaik-baiknya, mereka dituduh menentang kerajaan. Sepatutnya kerajaan menerima pandangan atau teguran ahli agama dari timur tengah ini, ataupun sekurang-kurangnya mengkaji mengapa para ilmuan agama menentang kerajaan.

Tapi apa yang berlaku, bila ditegur oleh ahli agama yang jelas sekali ternyata lebih pakar dari mereka, ilmuan ini pula yang dikatakan sebagai sesat!


ReJaM© "Inilah wajah mereka, nyawa rakyat pun tergamak dipolitikkan"

91 comments

Aku sokong kedua2 blogger Pro Kerajaan tu tulis.
Aku harap pelajar Parti Ajaran Sesat (PAS) di sana sedar demonstrasi tu tak menguntungkan rakyat atau pun Negara.
Kalau aku nampak ada pelajar Mesir yang balik sini ikut Pakatan Haram demonstrasi,serius dia layak kena maki.

kepada pejuang maya..aku rase nk aku nk maki ko je..sedap2 ko nk maki org..

Semakin bijak rakyat, semakin dalam ilmu Agama dipelajari!
maka semakin jauh UMNO dan BN di hati-hati mereka!

dh ko 2 same2 bangang ngan dieorng sokong je la.. xkn nk stuju plak kn...hahaha

statement pejuang maya ni sama ja mcm pnyokong2 bn lain,xda isi,xda substance,hanya tau becakap kosong tanpa isi. benda yg sudah terang salah mahu dipertahankan..xkaji ke kenapa rakyat mesir memberontak?

Orang macam pejuang maya yang bercakap sesedap mulut, menulis sesedap jari, tanpa fakta tanpa kajian, hanya layak dilemparkan kata "BANGANG!!!!"

wei~xkira parti politik der~dorg pon rkyat malaysia..kita pon rkyat malaysia..so,mna2 memerintah pon kena la jga kpntingan rkyat,keselmatan rkyat..klaw jga elok2 ryt tnpa plih bulu,maybe rkyat yg xskong krjaan akn sokong krajaan..dorg kt mesir byk yg bljar ilmu agama kt sna,,ni untuk ngara kita kn yg untung ada rkyt yg bgus dlm hl agama..nk sokong pon kena la pkir der~

demonstrasi bukan untuk politik,tp utuk agama iaitu ISLAM.. ini adalah JIHAD...

salam

umco dh beri peranannya di mesir........

Biar laa diorang sume sokong PAS... ape laa yang diorang tahu pasal kat Malaysia ni... Ntah2 diorang x kenal pun sape PM n TPM skrang ni... Diorang sume khusyuk ngan pengajian agama.... dapat berita pasal Malaysia pun mesti dari sebelah pihak jer... Kalo Niki x kesah orang bukan Islam kutuk Islam sebab diorang x tahu pasal Islam, aku kata, biar mereka kutuk kerajaan BN sebab diorang x tahu pasal BN... so, kita sama2 doa semoga mereka dapat hidayah dari tragedi ini... bukan macam Niki yang mendoakan pecah perut kat orang len...

Sokong Rentap!
Aku bagi sepatah kata "BONGOK!" untuk pejuang maya...
Bercakap macam budak tadika....

mereka berpendidikan agama sepatutnya kita lebih hormat...bkn hanya tunduk pd org yg amal rasuah sana sini, bini sendiri pun xdapat nak bentuk,didik ini pula kita nak kutuk2 org2 warak..sudah jelas dan nyata masih mahu lg membetulkan yg salah ke?jgnla jd buta hanya kerana termakan janji2 di tv1,tv2,tv3...negara demokrasi xbuat mcm tu..tv1,tv2,tv3..yg terang dah salah masih mahu betulkan...malu ja nama negara islam tp isteri pm jumpa raja arab saudi xpakai tudung...mcmna org2 bukan islam nak hormat..ini org islam pun main2kan hukum

umno?pas?....
dalam keadaan begini,jangan nak fikir parti lah....
selamatkan para penuntut malaysia kat sana...
keluarga mereka sedang bimbang kat tanah air...
masa ni pun nak fikir pasal parti ke....

alangkah ceteknya pemikiran kamu....
ianya amat mendukacitakan.....

masalah skrg masih ada yg mempersoalkn knapa PR tak buat ape2...ada ke soalan mcm tu?sape kerajaan pusat skrg?so tngungjawab kerajaan pusatlah bawak balik xkira ape kos skali pun...kalo xnak buat keja bagi ja kat parti lain...

Tak pe .. tergolongan dari yang semakin pupus. Tak lama dah tuh .. nanti lenyap ler.

Sedih saya lihat perangai blogger UMNO yang
suka mempolitikkan semua isu...
Sampai nyawa rakyat pun dipolitikkan...

semoga mereka sedar ape telah terjadi..buka minda buka hati n banyakkan membaca..ak dulu pun pnyokong kuat umno

Salam

Tak kira umno/pas/pkr. Semua rakyat malaysia la... awat xleh fikir la

alhamdulillah.. kalau aku berada di tempat student2 tu pun, aku pun tak hingin dpt bantuan kerajaan kalau akhirnya dipaksa menjadi pencacai mereka. ramai je rakyat kita yg dah berjaya pulang ke malaysia atas inisiatif sendiri, tak tunggu bantuan kerajaan pun.

semoga Allah menjauhi pengaruh Islam munafik dari kerajaan UMNO/BN terus menular lebih teruk ke dlm masyarakat kita.

Hm... hmm. Waktu yang sangat tak betul langsung. Lebih baik mereka tumpu banjir Johor tu dekat kubu mereka.

Lagipun kalau betul pun, mereka berjuang atas sebab rakyat untuk masa depan. Biarlah mereka dah dewasa, mereka sepatutnya boleh buat keputusan sendiri. Buat apa nak mengongkong kalah budak-budak dan anak sendiri?

Atas sebab apa? Fikir-fikirlah sendiri. Mereka berpelajaran so-called AGAMA, mereka tahu beratnya peranan pemimpin ni.

Sorry to say, lebih baik kita perhati dari sini, lainlah kita ada ahli keluarga yang ada di sana. Tengok sudah, janganlah buat berita palsu (fitnah) dan sebar tak tentu pasal. Kesian siapa? Keluarga mereka dan sewaktu dengannya.

Betulkan saya sekiranya ada yang tak betul.

aku sokong anon 3Feb 5:44 PM . skang nih bukan aa waktu nak pilih bulu.hatta sokong ayah pin skalikpun! dorang tetap rakyat mesia. kalo famili rapat cik Pejuang Maya yg kt mesir n tgh dok sokong PR,Pejuang Maya x setuju ke dia dibawak balik?jangan aa sayang parti melebihi ikatan darah..seagama plak tuh!

aku sokong anon 3Feb 5:44 PM . skang nih bukan aa waktu nak pilih bulu.hatta sokong ayah pin skalikpun! dorang tetap rakyat mesia. kalo famili rapat cik Pejuang Maya yg kt mesir n tgh dok sokong PR,Pejuang Maya x setuju ke dia dibawak balik?jangan aa sayang parti melebihi ikatan darah..seagama plak tuh!

satu kenyataan yang bagus,terbaik dan dipuji...

Penyokong Pro Mubarak dibayar 1k usd untuk membuat provokasi terhadap pendemo anti gov....macam berlaku diMalaysia juga la...setiap kali PRK...

demo jatuhkan mubarak
ok sgt la tu
anon atas skali tu bongok

pejuang maya, apahal ko bodoh sangat ha?? situasi macam ni pon kau nak pikir politik lagi ke?? kau tak nampak ke yang pegi blaja sana tu orang bijak pandai?? kau tak perasan ke diorang tu generasi akan datang utk memajukan malaysia?? ke kau suka sangat malaysia terus mundur macam ni?? orang yang terkorban dalam menuntut ilmu dikira syahid sbb mnuntut ilmu itu jihad lagi2 pasal ilmu agama?? kalau diorang terkorban jadi umno dan bn terlibat dalam pembunuhan diorang. korang nak kene cop munafik ke?? korang nak ke bila student malaysia antara terbanyak terkorban lepastu satu dunia tau korang adalah puncanya?? HA UMNO?!!!

ok biar orang umno je bayar cukai kerajaan..amacam aku cakap cmni..gampang x??

dari donut raub.kepada abang parpukari dan blogger UMNO...belajar dulu dari Tun mahatiht kalau nak berpolitik..hayati apa datok najib cakap rakyat didahuluykan pencapaian diutamakan...nak menang piliharaya ke 13 atau blogger ini masuk sungai dengan labu-labunya.

demo tu jadi ganas sebab anjing2 kerajaan buat hal
polis dsb
sama la macam kat malaysia kita nk demo secara aman
dan2 anjing menyalak pulak
x puas lagi anjing tu kencing air pemedih mata pulak

kenapa lah dungu sangat mereka yang sokong bloger ubn ni.. yang terkandes kat mesir 2 rakyat melaysia .. peyokong pas 2 bukan rakyat melaysia ke.. pejuang maya tak payah lah jadi pencacai ubn . unb 2 dah nak mampus dah

tak kira siapa/parti apa yg mereka sokong... parents mereka bayar cukai kat kerajaan Malaysia... tanggungjawab pemerintah untuk menjaga kebajikan rakyat.

mereka ke sana untuk menuntut ilmu...
bukan nak jadi mat rempit,penagih dadah,bohsia....

jangan layan mereka seperti anjing yang kelaparan...

Pejuang maya byk mkn babi, memuki, minum arak, jilat pantat n sodok burit mak dia...tu pasal bangang. Hati jd buta sbb byk buat n mkn duit haram..harkkkk ptuihhhh

nyawa rakyat malaysia perlu di utamakan kefahaman politik dan kerpartian hendaklan diketepikan.

UMNO LAH YANG SELALU MEMBUAT DEMONSTRASI HARAM.
UMNO LAH BIASANYA BUAT DEMONSTRASI JALANAN.
DAN UMNO JUGALAH PENCETUS DEMONSTRASI RUSUHAN JALANAN DLM BEBERAPA TAHUN NI.
POLIS2 TELAH DI CUCUK HIDUNGNYA OLEH UMNO.
TAKTIK TAK UBAH SEPERTI DI MESIR JG.SAMA SAJA.
UMNO=MUBARAK

saya rasa peliklah....
kenapa orang suka komen dalam blog ni...
padahal berlambak lagi blog-blog lain...
orang tak komen pun...

kepada moderator blog....
awak guna pelaris apa ya....
sekadar bertanya.....

Orang Melayu...BODOH & BANGANG.....x abis2 cerita pasal politik. Jadi macam orang CINA...MCA menang...diaorang SAPU, DAP menang...diaorang SAPU。。。。FIKIR-FIKIRkanlah....!!!!!!!!!!!!!!

pejuan maya kate

"Aku harap pelajar Parti Ajaran Sesat (PAS) di sana sedar demonstrasi tu tak menguntungkan rakyat atau pun Negara."

aku rase statement ni kalau hosni mubarak baca, mesti dia sokong pejuang maya ni. hosni mubarak kan pro yahudi, boleh dikatakan kalau xbertaubat memang jadi bahan bakar dia ni, pejuang maya plak seakan di pihak hosni mubarak. jelas lagi bersuluh orang bn memang perangai, perasaan dan pemikiran mereka ni lebih kurang same je. makan persamaan yang boleh kita buat:

PEJUANG MAYA=BN
HOSNI MUBARAK=YAHUDI
APCO=YAHUDI
BN+APCO perintah Malaysia

adik beradik jugak la depa ni ye...

jom kita ramai-ramai masuk ke blog pejuang maya....
kita kasi basuh dia punya otak....

kerajaan kelantan hantar rm120k HANYA utk pelajar kelantan....ini apahal nya? kata PAS utk org Islam. pelajar negeri lain takleh "tumpang" lah duit tu. pelajar negeri lain bukan org Islam ke?

Kepada Anon, February 3, 2011 6:28 PM pada saya Blog
Milosuam ni memang blog kesukaan saya, blog ni memang best....

mase nk amik rakyat melaysia dari mesir diutamakan UMNO, kerajaan kelantan hantar duit untuk pelajar kelantan xbleh pulok..

kerajaan kelantan hantar rm120k HANYA utk pelajar kelantan....ini apahal nya? kata PAS utk org Islam. pelajar negeri lain takleh "tumpang" lah duit tu. pelajar negeri lain bukan org Islam ke?


Kenapalah penyokong UMNGOK ni bangang2 semuanya ye? KENAPA MALAYSIA TAK KUTIP SEKALI RAKYAT NEGARA INDONESIA, BANGLADESH, TURKEY? Mereka semua bukan Islam ke?

Jangan tunjuk bodoh bai... rakyat Malaysia jadi tanggung jawab kerajaan Malaysia, Kelantan nak hulur bantuan tu atas budi bicara...

Tapi orang bodoh macam ko ni, teruslah sokong UMNO biar cepat sikit UMNO lingkup! kah kah kah...

Pejuang Maya,

Hanya satu je untuk kamu: Ptuui!BANGANG!

Bila bayar cukai tak plak berpilih-pilih.

Tak patut laa blogger pro kerajaan ckp macam tu.
Ni laa org kata, yg atas boleh salam-bersalaman, duduk bersebelahan dan makan semeja tapi yg bawah mengucar-kacirkan pulak. Safety first. xperlu nk politik2 dlm bab2 selamat menyelamatkn dan juga education.

cerdik takleh nak ajar, bodoh takleh nak royak! kalau pun bantuan kerajaan kelantan tu "atas budi bicara" apa salahnya bantuan tu utk pelajar2 Islam "Malaysia" i.o kelate!

pejuang maya takde kote,baling batu sorok tangan,dah terang benderang nak suluh lg nga spot light,aku ingatlah,kalau dia yg ade kat mesir,kebetulan mase tu PR memerintah,kalau kita tgglkan dia tak payah bawak balik malaysia,mcm mane agknya?mau mak ayah dia nangis berguling kot?ini lah cetek dah singkatnya pandangan pengampu2 UMNGOK!(termasuk blogger pro umngok)...kecik2 tak nak masuk lombong,dah beso,nak correct3 je ape bos diaorg ckp..ptuih!!!

pejuang maya takde kote,baling batu sorok tangan,dah terang benderang nak suluh lg nga spot light,aku ingatlah,kalau dia yg ade kat mesir,kebetulan mase tu PR memerintah,kalau kita tgglkan dia tak payah bawak balik malaysia,mcm mane agknya?mau mak ayah dia nangis berguling kot?ini lah cetek dah singkatnya pandangan pengampu2 UMNGOK!(termasuk blogger pro umngok)...kecik2 tak nak masuk lombong,dah beso,nak correct3 je ape bos diaorg ckp..ptuih!!!

bodoh jugak la anon kelate 704pm ni..sukati la die nk tolong org kelate je pon..sebab org kelate tu yg ade otak bagi menang AGAMA ISLAM kt kelantan sane..ko x fikir plak yg kerajaan sendiri xnk tolong rakyat..kire ok la die tolong dengan duit negeri die sendiri..duit negare tu nk kene pakai buat bagunan seratus tingkat lg hub hiburan mlm lg..mane cukup nk tolong rakyat majoriti yg sokong dorg tu..banyak pulak duit kelantan nk tolong rakyat 1MALAYSIA yg sebelas ribu kt saner tu??kerajaan negeri je pon..bukan kerajaan MALAYSIA..bod la kau..

sendiri fikir la nape pelajar yg belajar agama kat mesir tu bnyk yg sokong PAS...sebab diorg pon tau nape nak sokong bn yg makan rasuah,mcm2 kezaliman diorg buat...sendiri nilai la..otak ade kan...

CIBONG_MMAS:
buka kn la pintu ati pmimpin ngara kita..spaya mreka insaf n kmbali k pangkal jlan..slamatkbn la saudara saudari ku d mesir sna...lindungila mreka dri sbarang kcelakaan..

Aku baru petik sikit korang dah melatah.
Siapa yang mempolitikkan isu pelajar Malaysia di Mesir ni..
Bukan ker Pakatan Haram..??
Aku tahu dah jadi tangungjawab Kerajaan Malaysia selamatkan pelajar disana..
Tetapi apa pertolongan yang dihulurkan Pakatan Haram,boleh senaraikan kat aku tak..??
Makanan,ubat,idea..??
Takde..
Yang ada Pakatan Haram terus mencari kesalahan Kerajaan..
Lain kali bila orang petik jangan cepat melatah..
Kan dah terserlah kebodohan korang..
Sekurang2nya aku komen pakai profile sendiri,korang..??
Siapa yang bacul..??
Hahahaha..!!

Pejuang Maya, tu kan tanggungjawab kerajaan utk pastikan rakyat mesia selamat,x kira bangsa. poin is not on cepat melatah or kenapa pakatan haram terus mencarik, tapi bila ngko kategorikan menyelamatkan nyawa antara pro n anti kerajaan. lagii teserlah kebodohan ngko.

by the way, ada bagusnya jugak kan pakatan haram "mencari" kesalahan, at least kesalahan yang dijumpai dapat direktifikasi sama2 kan?

udah2la sokong kerajaan/pembangkang,mehla sokonglah Islam (kalo ngko Islam la)

n ohya, satu lagi, pakai profile sendirik x melambangkan n bukti keberanian. sapa la ngajar ngko nih..

To Eversoris

Sokong Islam..??
Selama ni aku memang sokong Islam tapi bukan Parti Ajaran Sesat (PAS)..
Tu la,suruh belajar taknak..
Dalam Islam takde pun kata sokong PAS baru boleh masuk syurga KECUALI pemimpin Parti Ajaran Sesat (PAS) ko yang kata..
So aku sampai sekarang ikut suruhan Allah..
Aku tak gadaikan Islam untuk kepentingan politik macam PAS gadaikan..
Apa pun..

Sokong Islam anda selamat,
Sokong PAS anda sesat,
Sokong PKR sokong peliwat,
Sokong UMNO pilihan tepat..

Hoi Pejuang Maya...apa la yg ko bodo sngt atau sememangnya pintu hati ko dah tertutup...dah x boleh melihat antara kebenaran dan kepalsuan...mana ada berita yg keluar kat media massa arus perdana yang menceritakan kebaikan pembangkang...semuanya pembangkang x betul...kalau xde pembangkang, ko pun kucing kurap je sbb UMNO xkn bayar pape utk ko jd pencacai UMNO....so ko kena bersyukur sbb dgn adanya pembangkang maka ko leh dapat duit bnyk.

haha lawak la ngko nih,
"Tu la,suruh belajar taknak.." - Pejuang Maya sokong parti mana manade kluar dalam buku teks.apala ngko
"pemimpin Parti Ajaran Sesat (PAS) ko yang kata.." bila masa plak aku kata?apala ngko.
"So aku sampai sekarang ikut suruhan Allah.."oh suruhan Allah ialah menyokong pihak untuk meminggir saudara Islam semata2 sebab dia sokong parti lain?apala ngko

ohyaa...on "Sokong UMNO pilihan tepat.. " UMNO buat la hudud..UMNO kan kerajaan, apsal x laksana hudud? 50tahun dah neh.orr adakag umno bukan Islam?apala ngko

apala ngko.hahah

bini bos ameno pandai pakai tudung! haaahahahahahahahahaha!!!

sbnr nye...MALAYSIA ni hnye lah tuk org UMNO...
jd ak rse lbih baik hnye org umno je y byr cukai etc...
kita y sokong parti lain ni hanyalah mnumpang...
kita ni ibarat orang indonesia,bangladesh...
tp entah kenapa kita ni ad ic dan menunjukkan kita warganegara MALAYSIA...walhal kita ni di sisih...

kepada kerajaan y sedang memerintah MALAYSIA (KERAJAAN BUKAN HAK MILIK MANA2 PARTI YE, tunaikanlah tanggungjawab...ataupun anda sendirilah yang tanggung di akhirat kelak...

kenapa kita persoalkan sokongan politik mereka.buat kerja biarlah ikhlas kerana ALLAH....selamatkan mereka dulu....walaupun mereka pembangkang mereka juga bayar cukai seperti mana kamu bayar...gunalah akal fikiran kita dengan waras jangan ikut nafsu kita......bayangkan kalau satu hari nanti ada diantara mereka adalah keluarga kamu....itu yg saya doakan....

Nabi Muhammad sendiri x pnah membeza-bezakn rakyatnya x kira lh ISLAM atau KAFIR..ini sesama islam pun msih nk membeza-bezakn ko parti ape,aku parti ape br nk tolong..ko x sokong kerajaan,aku xkn tolong..

Nabi Muhammad da ajar sume..haih..tu la kalau da nme je islam..tp Islam simple pun x paham..ish2

Wei Anonymous 8:32 PM yang bodoh..

Dalam HaprakDaily dan Suara Penipu Rakyat ada keluar ker cerita kebaikkan yang Kerajaan buat..
Cakap tak pakai otak mcm tu la..
Tengok la puak sendiri dulu..
Hahaha..!!

knp rakyat mesir ingin menggulingkan husni mubarak??
1-gejala rasuah y tggi
2-kroni2 hidup sng
3-harga brg y meningkt
situasi di mesir same ngn tunisia di mane
bks pemimpin nya kejm..menghlang ilmu agma berkmbg,penjarakn ahli ulama,cendikiawan,harga brg2 y melambung tggi,pengangguran y smkin tggi,kroni2 bks perdne menteri hidup kaya ry...artikel kbgkitn rkyt ini sy ambil dr risalah di universiti sy
pd sy xkire la kite sokong ape pn kalau ade bnda y slh kita ptt xstuju...fikir2 kan situasi knp rkyt di mesir dan tunisia bngkit?
fikir dgn waras dan rasional
pengmbilan pelajar n penduduk di mesir adalah tggjwb kerajaan malaysia...jd xksh la parti ape pun..jikalau benarlah DEMOKRASI dan kebebasan bersuara menjdi hak di negara ini...

Lisa said...

Kepada Anon, February 3, 2011 6:28 PM pada saya Blog
Milosuam ni memang blog kesukaan saya, blog ni memang best....



yo Lisa...

i like it too...
thanks moderator...
your blog is nice....

Salam semua......tahniah Pejuang Maya anda telah berjaya menjadi pengampu / pencacai angkat najis UMNGOK...... sedap suruh org belajar tp diri sendiri tertipu dgn barua2 UMNGOK. Rasulullah SAW diutuskan utk menyatupadukan umat manusia dgn Islam yg syumul mematikan assobiyah yg memperjuangkan bangsa semata2. Kembali ke pangkal jalan InsyaAllah satu hari nanti akan terbuka hati anda....

Pejuang Maya yang celik mata tapi buta hati...

Ko ni cakap berdasarkan paper kat kedai mamak tu ke? atau ko dibayar ? UMNO korup la... kalau ko cuba try korek news dari pemuda cawangan UMNO manapun... ko tau la betapa korupnya dalam umno...


Ko ader terlibat ke dalam perniagaan bernilai berjuta2 atau berbilion dengan pihak kerajaan? kalau ko tak pernah atau tak terlibat hatta sikitpun ko rentikanla sokong UMNo tu... kalau ko tau betapa kurapnyer dalam UMNO, aku jamin ko akan terus tutup blog ko sebab malu...

aku cakap semua di atas ni sebab i'be been there, done that...

pejuang maya...lu kena pikir...aku bayar cukai..pm,tpm,etc gaji dia org suma 2 aku dan rakyat malaysia yg bayar ....kita yg pilih dia org utk mnttakbir negara dan jaga rakyat, dibawah kedaulatan sultan dan raja2 melayu...tapi apa pasal dia org kaya raya...boros..tak cukup ngan hasil negara, ngan kita skali kena tggung nafsu dia orang...lu ada otak ke..atau mmg bangang!!!!

pejuang maya memang bangsat... tak tahu nak bezakan antara kerajaan dan parti. bodoh bin baghal. pelajar mesir tak menentang kerajaan tapi menentang UMNO parti bangsat macam pejuang maya juga...UMNO diberi mandat untuk menerajui kerajaan tapi tak pernah jujur. pemimpim UMNO banyak yang korup, itu pun engkau sokong. makna engkau bersubahat....

Pejuang maya ni makan taik sbb tu dia ni bodoh x leh diajar...

Pejuang Maya said...
Aku sokong kedua2 blogger Pro Kerajaan tu tulis.
Aku harap pelajar Parti Ajaran Sesat (PAS) di sana sedar demonstrasi tu tak menguntungkan rakyat atau pun Negara.
Kalau aku nampak ada pelajar Mesir yang balik sini ikut Pakatan Haram demonstrasi,serius dia layak kena maki.

Pejuang maya....aku rasa kau la org pertama yg aku jupe aku terus bom ng C4...dasar bckp xde guna otak...klu kau rasa bagus sgt knp ko x jd PM je...kau buat dasar yg kau rsa mnguntungkn smua rakyat baru r xde org komen n bangkang...lg 1, nk jd pemimpin biarlah sorg yg islam tp BERIMAN bkn hnya sekadar agama je islam tp hati yahudi...Cuba kau terangkan 1 persatu pa kebaikn menteri2 umno yg kau sanjungkan sgt slama ni..
bermula ng najib n the gang..cuba kau bgtau...aku nk dgr sikit...

along ejie

ini kah orang islam??
- memaki..meludah..menghina???
- inikah yg islam ajar??bergaduh??
- xkira lah anda pembangkang atau kerajaan..fikirkan keselamatan pelajar2 kat mesir tu..korg gaduh duk maki2 kat sini pun..bukan boleh buat apa pun..

_Adinda Suteramaya_

takper .. korang buatlah camtu. bawak je balik yg sokong umno biar rakyat tengok kerajaan umno mmg zalim pilih bulu. biarkan takper2.. ini juga berguna untuk membangkitkan kemarahan rakyat :)

This comment has been removed by the author.

sape yg cakap umno pilih student yg sokong umno jerr?
atau hanye sekadar rekaan nak jatuhkan kerajaan?
dimana sy boleh lihat fakta tu?
PM ke yg bgtau??TPM??ha?
bagi link nk tgk..

kalo setakat org2 yg menulis..xyah ckp r..
kite ptut tgk kerajaan yg wat keje n usaha selamatkan dyorg kat mesir tu..
yg korg gi dgr ckap idea pnulis blog apasal..

musalmah manis

Hoi pejuang maya...ko yg xde otak kat kepala tp otak ko kat bontot...aku kata mana ada tulis kat media massa arus perdana tentang kebaikan pembangkang...tp ko x jwp pn soalan aku tu...mmng pecacai UMNO ckp xde fakta....nasibaik la ada juga media pro pembangkang yg dpt juga mengawal kerakusan pemimpin UMNO drp terus merompak hasil kekayaan negara....dan ko pun dpt juga la hasil dgn jd penulis kpd UMNO sbb adanya pembangkang. dan hope suatu masa nnti ko tahu yg mana benar dn yg mana palsu tp buat masa ni....ko teruskan je jd pencacai UMNO tu sbb UMNO bayar pd ko utk wat backup semua keje kotor UMNO tu. Nnti bila UMNO da pupus, ko taubat la sbb jd pencacai UMNO.

sebenarnya itu rumours yang dicadangkan oleh penyokong2 UMNO yang tak bertanggungjawab...saya juga penyokong BN tapi bagi saya,keselamatan manusia bukan bergantung pada parti yang dipilih tapi pada pemimpin yang memimpin.saya yakin pemimpin kita sekarang tidak akan menentukan penyokong mana yang nak diselamatkan dulu...tu semua hanya penyokong2 yang seperti tin kosong...bunyi je bising tapi kosong.
apa2pun, kita semua harus mendoakan semua rakyat malaysia yang berada di bumi anbiya' tersebut berada dalam keadaan selamat...insyaAllah, kerajaan sedaya upaya melakukan operasi menyelamat...amin....

angah

Pejuang Maya...gambar berlagak mcm pendekar melayu sejati..tapi ilmu xtara mana...gelarkan diri sendiri pjuang,,,ahahahaha

ISLAM haramkan judi,PAS haramkan judi,kenapa UMNO xharamkan???soalan mudah untuk orang yang BEBAL mcm ko! Kalau ko kata sebab agama lain bagi berjudi...sah2 ko memang BEBAL! ahahaahhahahaha

teruskanlah dengan otak bengap xpernah nak cerdik kau tu,dengan mata hati kau yang buta tak pernah nak celik tu...teruskanlah Pejuang!!!! ahahaha

salam.Aku da bukak blog dye.Aku cube meletakkkan diri aku dalam 2 pihak,pembangkang dan pro kerajaan dan mmg x dpt nk pikir kenapa tgamak blogger ni sampai berani keluarkan statemnt nie.Rase cmm dye ni budak kecik yang cube balas dndam dgn budak kecik yang lain yg cube curik gula2 dye.Pro2 umno kt page tu siap cakap, cukai yg kerajaan kutip dr rkyat bape sen je??Kepala paip dye.Cukai yang kerajaan dapat adalah hasil dari smeua rkyat,x kira,PAS ke UMNO ke.So x perlula nk politikkan sape yang kene hantar balik atau tak.Melepaskan anjing tersepit apekejadahnya..semua rkyat malaysia x terlepas dr cukai,tol.So,sesape yg asalkan rkyat malaysia,berhak untuk balik,x kire dye PAS ke apeke,jnji rakyat Malaysia.KAdang2 aku rase yg menulis mcm org yg da matang,umo 30 an,tp bile bace balik,ni blog budak 20 an.Racist,perkauman,aku rse milo suam lg femes dr dye.RBF konoon..ptuihhhh!!..

pejuang maya = babi
anak haram

This comment has been removed by the author.

susah la kalau semua benda nak dipolitikkan... nyawa orang kot tuh.... bukan soal UMNO or PAS. soalnya siapa yg jadi kerajaan.. kene la bertanggungjawab










Jom baca Krisis Darurat di Mesir - Mengapa dan Bagaimana

Mari lihat dan baca Benarkah Amerika Mencari Jelmaan Hosni Mubarak di Mesir dan kaitannya dengan Krisis Darurat di Mesir

kebangkitan IKHUWAN MUKMIN akn memberikan impak yg besar dlm dunia islam percayalah....2 sbb USA ngn israel takut...IKHUWAN MUKMIN+HAMAS+PAS+PEJUANG CHECHEN=KHALIFAH..di akhir zmn pihak yg betol akn nampak seperti jahat sama lah yg berlaku pada IKHWAN MUKMIN,HAMAS,PAS,PEJUANG CHECHEN...sile kaji semula...:)

Pejuang Maya ... Esok esokni BeeNd tak memerentah lagi hang ingat dia orang nak bawa hang n geng samake lari keluar Negara???
Hang tau tak sebab apa Melayu Umno macam hang bantah sangat Hudud, tok guru hang kata sup tangan banyak hangpun anggok,kerabat Melayu UMNO/BeeNd hina org islam kat Tenang hangpun ikut bertenangje,Judi,rasuah,songlap duit Negara hang senyap jee sebab ada habuan sama,Hang ras rasa dia org nak tunggu kat M'sia lagike kalau dah kalah nanti??? Keris Melayu UMNO dah nak makan. tuan.

Pejuang Maya n the geng,Usulkanlah pada Melayu UMNO Zahid cucu Tun Ghafar Baba jadi calon di Merlimau.
Hang tinjau tijaulah sama Mesjid ke Surauke di Merlimau nak kena perbaiki adalah projek untuk hang nanti, kanke UMNO/BeeNdtu Islam, selalu buat Mesjid.
Org Melayu UMNO Melaka mesti setujutuu,diakan cucu TGB,Org Melayu Penangpun takkan nak calonkan diakot
pertahankan MP Penang atas tiket BeeNd pada PRU13 nanti. Org Melayu Umno Penangpun nak projek juga,sekarang dah kebush!!! Kami di Sel.nak tunggu
lak di Klang, kot kot UMNO Melayu Sel. dapat projek. Korek Pasir dah takleh. Ezam tengah dok berangantuu nak jadi calon,ambil hatilah Noh Omar
sikit,jajalah sama Duit Zakat Sel. dah banyaktuu.

Pejuang Maya N Blogger BeeNd, UMNO Melayu Penang kata Kerajaan PR di Penang tak bantu Org Melayu,
Org Cina Gerakan kata Cina Penang di pinggirkan,
seronoklah Org India Penang sekarangni, sebabtu India MIC Penang diamje dlm halni. Hang dan Parpukari pun diam juga,agak agak hangpun tumpang sama dengan parpukari dapat habuan kat Penang kot.
Pemuda Melayu UMNO Penang mesti bacaniii.

EVEN DATO ONN JAAFAR TINGGALKAN UMNO SEBAB KEPINCANGAN YG AKAN BERLAKU DIDALAM TAPUK PEMERINTAHAN MALAYSIA

pencapaian diutamakan..........
rakyat di dahulukan..........
pejuang agama dan bangsa.......
takbir!!!!!!!

solat istikharah.. muhasabah bnyk2.. doa semoga Allah buka pintu hati supaya ditunjukkan pemerintah yang diredhaiNya.. saya dulu kuat UMNO jugak.. tp itu dulu.. Allahuakbar!!

salam.

yang penting sekarang ni, bagi semua rakyat kita keluar dulu, selamatkan yang terkandas di mesir ke jeddah. memang perlu ikut prioriti, kanak-kanak, orang sakit, wanita mengandung... 11k tu bukan jumlah sedikit. seharusnya dalam keadaan begini kita semua menyokong usaha kerajaan untuk keluarkan mereka dari mesir. beri sokongan. bukan mengeji. tak kira dari parti mana pun.

saya percaya bloggers di sini semua tinggi ilmu dan celik akal untuk fikirkan mana yang rasional dan mana yang sekadar luahan rasa. cuba letak kaki kita dalam kasut depa penyelamat. entah makan ke tak, entah cukup tidur ke tak.. rakyat kita di sana emamng perlu dengar arahan, dan bergerak bila diarahkan. penyelamat pulak tak ramai.. dan penyelamat ni pun manusia jugak, ada keluarga dekat malaysia yang risaukan keselamatan mereka, ulang alik dari kawasan bahaya ke kawasan selamat.

abang saudara saya salah seorang pegawai yang dihantar ke mesir untuk membantu usaha menyelamat. ini dah hari ke 3 dia dekat sana. isteri dia tengah sarat mengandung, dah nak bersalin dah dekat malaysia. sedih hati bila dapat tahu sehari paling lama boleh lelap 3 jam sahaja. makan pun ikut bila sempat. siap bawa bekalan panadol. kawan sekelas saya masih lagi berlindung di rumah negeri. saya doakan mereka semua selamat, kalaupun tak sampai ke malaysia, sekurang-kurangnya di jeddah keselamatan mereka lebih terjamin.

-nurul ida-

sangat setuju..... nape la wujud pencacai sebegini.. wat malu kaum je... aku pon ade respon gak benda nih.. geram pon ade...


Mari lihat dan baca Sedihnya Isu Membawa Pulang Pelajar Malaysia di Mesir dipolitikkan

pejuang maya.. the real barua.. hahaha.. aku bace gelak2 je comment die.. lawak dol... bergantung pade HAHAHAHA die je... lawak2~!

sekarang dah tau sapa yg mula politik kan isu evacation pelajar mesir ni...rupaya pro kerajaan yg mula dulu erk...pembangkang rilex jer xde pun nak politik kan isu ni...

Suatu perkara pelik sudah berlaku. Kerajaan mengutip cukai dari semua orang tak kira ape parti politik samada Be End, PAS, PKR, atau ape sajelah. semua orang kene bayar cukai. duit2 cukai tu plak, sbahagiannya digunakan untuk menampung kos bawak balik student2 malaysia kat mesir tu. tapi tibe2 kene utamakan yang menyokong kerajaan plak masa nak hantar balik. mase kutip cukai, kutip dari smua orang, masa nak bagi bantuan, bleh pulak utamakan puak2 pnyokong Be End.tak ke bangang tuh? padahal smua org bayar cukai. Bangang punye sentimen!

Salam. Harap pelajar semua dapat menghargai jasa kerajaan membawa mereka pulang dengan selamat. Gunakanlah ilmu untuk menolong orang lain yang di dalam kesusahan suatu hari nanti.


EmoticonEmoticon