Friday

Krisis Mesir, penunjuk perasaan pakai helmet buatan sendiri



Krisis kebangkitan rakyat di Mesir menentang pemimpin zalim Hosni Mubarak berlanjutan ke hari yang ke sepuluh hari ini. Pelbagai kejadian buruk dilaporkan telah berlaku. Pihak Polis dikatakan sudah tidak berada di balai Polis, banyak balai-balai yang dibakar. Banduan-banduan dibebaskan dari penjara, kejadian jenayah berlaku tanpa kawalan kerana tiada lagi pihak berkuasa yang menjalankan tugas. Namun inilah harga yang perlu dibayar oleh rakyat bagi menjatuhkan pemimpin zalim.

berita yang terbaru di perolehi, pihak kerajaan Hosni Mubarak telah menghantar kumpulan-kumpulan pro kerajaan untuk bertempur dengan rakyat Mesir. Berpuluh-puluh bas menurunkan kumpulan pro kerajaan di kawasan majoriti rakyat Mesir yang melakukan demonstrasi. Ada yang menaikki kenderaan seperti motor, kuda dan sebagainya sambil melontarkan bom petrol ke arah rakyat Mesir. Keadaan semakin tidak terkawal.

Di bawah ini beberapa keping gambar para penunjuk perasaan (rakyat Mesir) menjaga keselamatan diri mereka dengan memakai pelindung kepala (helmet) buatan sendiri untuk bertempur dengan kumpulan pro kerajaan yang dihantar oleh pimpinan Hosni Mubarak untuk bertempur dengan orang awam.











ReJaM© "MiLo SuaM secara peribadi menyokong penuh tindakan rakyat Mesir yang telah lama dizalimi oleh pemerintah!"

39 comments

KRISIS MESIR : MISI SELAMATKAN PELAJAR OLEH UMNO !


macamni la bro. tak payah nak hipokrit.

pelajar malaysia di mesir ni kebanyakannya penyokong pas. disinilah pengkaderan pas bermula.

hari ini mesir bermasalah. jadi yang bertanggungjawap untuk selamatkan mereka adalah kerajaan umno.

artikel aku mudah. aku minta bloger-bloger tak payah malu dan segan untuk sebut dalam setiap artikel bahawa yang menyelamatkan tengkok dorang ni adalah umno. sebut je.

bukan angkuh. adakala kena tunjal jugak kepala melayu berotak sempit ni.

MISI SELAMATKAN TENGOK PENYOKONG PAS INI ADALAH IHSAN DARI KERAJAAN UMNO. KLIK SINI

Posted by GAP KEMBALI at 3:09 AM

haha lawak orang atas.. sori yer.. umno? hey! haha kalau pas jadi kerajaan, pas juga la yang turun padang! ni umno jadi kerajaan pusat, so peranan kerajaan untuk rakyat? tunjuk alim! haha

Joecharlie...hangpun sama macam Pejuang Maya satu kepala Hotak dekat Lutut. Habihlagi duit rakyat UMNO BeeNd bagi upah dekat hampa.

walaupun pelbagai konfrontasi berlaku. keselamatan perlu di utamakan

to umnGok,KEBODOHAN YG BERTINGKAT-TINGKAT TAK PERLU DI PAMER KAN !

gua caya bro lepas budak mesir ni balik dengan pelbagai kos CONFIRM MINYAK RON95 NAIK LAGI...
HAHAHAHHAH.......

Post 1st tu bongok dan mongok sgt ker? Byk makan duit haram UMNO kot, tu hati jadi gelap. Dh nama lagi KERAJAAN yg memerintah, so kna lar selamatkan. Sapa2 memerintah, dia lar kna selamatkan. Pelajar PAS ker, PKR ker, MIC ker...diorg ni sapa? semua rakyat melaysia jgk kan. k'jaan malaysia adalah k'jaan pelajar PAS jgk...bukan hanya utk UMNO shj. So tak perlu timbul isu "Pelajar PAS dislamatkan k'jaan umno". tetapi "k'jaan malaysia menyelamatkan rakyat malaysia"...PAS or UMNO, kita smua adlh rkyt Malaysia dan ditadbir Krjaan Malaysia. Jgn jumud sgt. Lain kali bykkan minum air zamzam sucikan hati.
p/s: klu aku jd PM, aku akn selamatkan smua rkyat aku xkira apa agama, bangsa dan phmn politik. "Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan kot." Dlm Islam...musuh pun Nabi Saw akan tolong jika kesusahan. Ni sbb utama aku xsokong UMNO..xpernah nak ikut Nabi SAW dan cara ISLAM...buat keje skit, kecoh nak nama jer lebih. Xpernah ikls tolg RAKYAT.

Najib kata 1Malaysia.
Dia tak kata pun 1UMNO.

haramkan umno dari bumi malaysia.

lah ko joe charlie lari sini plak. kah kah kah. ap ke bangang nak mampus ko nih.. siapa yg kerajaan pusat skang? UMNgok ke PAS.. dah dorang yg pegang kerajaan skang. jadi mmg tgjwb dorang lah menjaga rakyat malaysia.. ap guna jadi pemerintah kalau tak reti nak jaga rakyat sendiri.. baik tukar keraajaan. busuk btol hati ko. otak ko taruk mana???? bodoh bertingkat2 .

bodoh punya umngok...

dah name kerajaan umno sbg kerajaan pusat knla tgjwab even dia pas ke umno..nti bila pas amik alih ..mcm 2 jugak la pas buat..peace no war..ape la...bile jd mcm ni pun nk gaduh isu umno-pas..kan tgjawab...

kamen rider black~ delete 4 February 2011 at 10:46

Bodoh la joe charlie...sape yg bayar duit cukai berjuta2 tu? RAKYAT..yg obviously bukan semua sokong UMNGOK...n penyokong UMNGOK bkn semua bayar..... Nama pon Kerajaan Malaysia, mestilah kne selamatkan rakyat malaysia...

Kalo ko g hospital, ade x ko tanye Dr tu PR atau Umngok sblm terima rawatan?

Pikir la pakai otak yg ALLAH bg tue, dol...

Ini otak letak kat bontot, tahap pemikiran pon cetek...mmg tipikal umngok..

hahahaha.... joechrlie MONGOK.... nak selamatkan student kena tgk party jugak kew... berape sen yg APCO bg kat ko hah,busuk betol haty ko nih..



BlackBerry

joechrlie ni tak berpelajaran kot.....org kampung pun tahu yg kat Mesir tu rakyat Malaysia.... bukan atas nama parti mana pun. Jangan sempit sangat pemikiran tu. Ini tanggngjawab sosial kerajaan yang memerintah. ??? Sapa kerajaan ....UMNO ke....bukan....MCA ....bukan...tapi Baarisan Nassional...bukan Pakatan Rakyat. Bab macam ni jgn dok pk parti lagi..... Orang bleh pagi UMno esok PAS.....sok sok pulak UMNo balik.....pikir guna otak. Mana statistik yg kat mesir anak2 orang pas semua.........jangan merapu ...

UM NGOK dh kena penyakit ! penyakit nye iaLah no hidayah forever so MAMPUS UMNO !!!

wei joecharlie ..aku haram kan duit income tax aku dr kerajaan klu kerajaan pilih kasih..!! ingat aku haram kan...dan ramai lagi yg sependpt dgn aku utk haram kan duit kami..!!

bodolah nate tuwww
kcek bodo slalu nate joecharlie
xdop otak kow kakah tuw..
mu gno otok ude kow glo...

Bongok punye joechalie! Kalu tak dpt bezakan reta umno dgn reta kera..jaan, bleh dok kt ulu ke..felda ke..kg org asli ke.. Kat sana hmpir sume ckp apa2 yg umngok buat, reta umngok yg punye. Ini reta..bkan ko yg punye.. Ini UMNGOK yg punye. Kwang Kwang Kwang...Kah..kah..kah..

charlie charlie charlie....kenapalah anda meletakkan diri ke tahap yang rendah macam ni... kalau anda ni beragama islam...dalamilah agama suci ini betul2...carilah buku2 yg boleh membuka minda anda...jangan biarkan minda anda seperti diletakkan di bawah tempurung...kah3....kesian kesian kesian

Hahaha.. Joe Charlie Caplin ko buat lawak bodoh ape ni siallll... ko ingat duit kerajaan tu kepala bapak UMNO/BN punyer ke??? lain kali pk dulu sblm nk post komen... bangang!!!

joe charlie menyerlahkan kebodohan tahap dewa..!!!kah..kah..kah..kah...

fikir la btol2 joecali oii!!
klu ko bace balik komen ko,mst ko pon rse ko xbtol,
fikir dulu sblom komen,jgn maen hentam je
adoih!!payah2

Umnolah yang sepenuhnya membantu rakyat!!!

saye pon nak haramkan segale duit cukai yg saya bagi kat kerajaan Malaysia, kalau pemerintah sekarang taknak tolong semua rakyat malaysia di sana.

saya juga nak haramkan segala duit cukai yg saya dah bagi kat kerajaan Malaysia, kalau pemerintah tak guna dengan sebaik-baiknya untuk kepentingan semua rakyat, sebaliknya habiskan duit tu untuk kekenyangan poket sendiri

Sapa kata kerajaan x jujur?..selama nih x cukup ker kerajaan dgn apa yg telah kerajaan buat?

Kerajaan x jujur?? Haa makan lagi cili...

Isu politik dalam menyelamatkan pelajar malaysia ni sungguh sedih.. :(

Mari lihat dan baca Sedihnya Isu Membawa Pulang Pelajar Malaysia di Mesir dipolitikkan

Itula dia generasi zaman sekarang. Generasi zaman selepas merdeka. Mana mana parti poltik ada dajalnya. Tak kira pas umno pkr.

Kerajaan adalah milik rakyat!bkn Umngok!

Cuba korang pikiaq tengok.... Kalau BeeNd kalah,M'sia huru-hara,Sup Tangan banyak,13 Mei berulang,nanti makan Ubi Kayu(kata kata Org Melayu UMNO Kedah),kata Org Melayu PAS K'tan.... Harini UMNO/BeeNd Laksana Islam,Esok PAS Bubar,takguna lagi PAS kat M'sia.
Sejarah takleh buat pindaan di Parlimen. PRU akan dtg yg ke13,Usia Parlimen M'sia 5thn,2013,Pertama kali BeeNd hilang Majoriti di Parlimen dan kalah beberapa Negeri,Syed Hussein AlAttas buat teori
(Kalimah RAHMAN... Najib dah LENGKAPKAN)Kalau takdir BeeNd KALAH PRU13,rasa rasanye Pemimpin UMNO Melayu nak tunggu kat M'sia lagitak? Kalau dia org lari... dia bawa kau org sekalike?

semua umNO

itu umNO

ini umNO

sana umNO

bawah umNO

atas umNO

tepi umNO

belakang umNO

pergi mampos la dengan umNO

say NO to umNO...

jujur ke kerajaan sekarang???? kalau jujur takkan semua yang dibuat utk rakyat negara ni sibuk diletak nama UMNO/BN. sampaikan tempat pemindahan banjir pun nak letak bendera BN dan UMNO. ingat bekalan makanan yg diberi kat tmpt pemindahan banjir tu takde duit org PAS/PKR/DAP/... ker??? tulah kalau mata dah jadi mata duitan...semua benda yg dibuat kerana wang...nafsu lebih berkuasa dari akal...

Kalau la dalam kubur pun malaikat tanya "hang parti mana?" baru ada akai.. La ni belagak macam parti tu yang bagi makan. Sedar la umat Islam yang kesesatan...selagi hampa duk dalam tempurung tu, selagi tu hati hampa gelap, kotoq.

Lupa...nak sokong hanglipo. Baguih la hang...prihatin. Sungguh hang kata, semua benda depa bagi, nak buh gambaq KERIs/DACIng tu. Rasa2 kalau dibiar2 kan, mau la botoi TIGER ke CARLSBERG pun depa buh gambaq depa. Senang skit nk tonggang tengah2 alam. Ingat lg kes pmpuan mintk di sebat pasai minum arak tu.. masing2 kecut teloq. Pasai apa? Pasai sama jaa. Sat lg kalau pmpuan tu kena, org lain mesti cocok nama depa plak. Nak senang.. ttp cerita tu, timbul isu lain. Selamat.... smpai bila la kita rakyat 1m'sia nk jd LEMBU TARIK IDUNG..

KERAjaan UMNO hebat..x macam kerajaan PAS..

ketuananmelayucukong delete 5 February 2011 at 13:20

hahahhah,,lawak,itulah akibatnya menyembah amno,hanya malaikat yg diturunkan olehamno boleh cabut nyawa manusia,amno ni da lama berkuasa,,,inilah bukti ketuanan melayu yang dilauangkan dewa amno,yang menjadi mahzab gerombolan amno.walhal majoriti yang belajar kat mesir adalah umno,bila tak sehaluan mula menindas,,,inilah bukti ketuanan melayu..buktinya mesir ni,,,diorg pikir duit nak bawak pelajar kuar tu duit MAK BAPAK diorg,pakat2 dok berkira...aku ni ha,,bayar cukai income tax,cukai mcm2 cukai mengalir kat mana????bukan kah kera Jaan rosmah jugak!!!aku nak duit aku balik!!!kalo tak tak halal dunia akhirat yang pelahap duit aku,,sedara aku belajar kat mesir,,,tuli punya hujah gerombolan

Melati Desa

Kalau PAS memerintah pun akan membuat perkara yang sama, membawa pulang pelajar-pelajar Malaysia di sana. Sudah menjadi kewajipan pemerintah..Tak usahlah nak puji melangit kat UMNO ni...Semua guna duit rakyat.


EmoticonEmoticon