Saturday

Live dari Merlimau, Bob Lokman sertai penamaan calon



Buat pengetahuan pembaca semua, RentaP© kini berada di Merlimau Melaka bersama-sama meraikan penamaan calon Pilihanraya Kecil Dewan Undangan Negeri Merlimau (PRK DUN Merlimau). Di sini RentaP© ingin kongsikan gambar Bob Lokman yang turut serta bersama-sama dengan para penyokong PAS di sini. Bob Lokman turut menyeru semua penyokong PAS untuk melaungkan takbir. Steadylah Abang Bob Allahuakbar!






RentaP© "Dengar cerita Bob Lokman nak ajak Amy Search sertai PAS..."

26 comments

wah artis pun sudah bangkit mencari kebenaran. moga rakyat di Malaysia juga akan sama-sama bangkit juga demi keadilan kita.


Rakyat semakin bangkit menuntut keadilan Jika dahulunya di Mesir. Sekarang kebangkitan di Libya pula. Mari lihat Perkembangan Kebangkitan Rakyat di LIbya

jgn lah kita terpedaya dgn Najib Razak yg sesat lg menyesatkan..Najib Razak hina yusuf al qaradawi

Ye semoga rakyat akan terus sedar akan penipuan yang dilakukan oleh PKR iaitu Anwar dan kunco2nya

Fesian Laura, kau ni org bukan Islam, so ko takyah la nak masuk campur hal berkaitan isu Islam ni. Pegi jahanam la dengan kau punya parti.

alhamdulillah..steady la bro bob

This comment has been removed by the author.

salam.... saya rasa "PAS" memang bagus tapi saya tak suka PKR lah. kalau PAS jadi parti sendirikan bagus...tiada fitnah,boleh buat yang terbaik dan mungkin kalau cerita pasal perpaduan tu..InsyAllah kita boleh guna cara Islam sebenar, kan kita ramai ahli fikir . Cuba gabungkan mereka semua, InsyAllah tiadalah orang yang boleh bermuka-muka macam " keadilan dan DAP".. takut saya nak pangkah untuk sesuatu yang dah bercampur baur. Saya juga mahukan kerajaan yang kukuh atau yang lebih baik dari sekarang tapi...sangat kabur selagi ada mereka di dalam PAS.

Kepada saudara Islam Malaysia, saya rasa baik saudara mendalami kisah2 dan sejarah zaman Rasulullah SAW.

Bagaimana cara Nabi mentadbir, Isu orang bukan Islam di zaman beliau dan sebagainya.

Bagaimana saudara nak berdakwah atau cuba menerangkan mengenai kebaikkan Islam kepada orang bukan Islam sekiranya saudara sendiri cuba menjauhi orang bukan Islam.

Catatan ini telah dibuang oleh umngok.

Bila korang nak jual baju "2 Malaysia"?
Nanti boleh pakai masa mengundi.

saudaraku... bukan masalahnya saya menjauhkan diri dengan orang yang bukan islam atau sesiapa tetapi saya takut kita terlalu dekat dengan fitnah ...subahan'Allah. Ya Allah lindungilah umatMu yang berhadapan dengan pemimpin yang pentingkan diri sendiri seperti keadilan atau DAP atau parti pemerintah atau orang2 lain yang ada agendanya sendiri. Jadikanlah kami umat yang sederhana,bermuafakat dan selalu ingatkan Mu atau memikirkan hanya untukMu ya Allah. Jauhkan kami semua dari fitnah , lakonan dan keazaman dunia yang melampau. AMIN.

ADUH,,,CERITA BOB LOKMAN NI DAH LAMA DOK JAJA. HEBAT SANGAT KA MAMAT TU...LAWAK LAWAK

NANTI BOB MESTI DAPAT TITLE USTAZ, BUKAN PAYAH NAK NAK DAPAT, MASUK PAS GERENTI BOLEH PUNYA

calon PAS memang calon hamPAS TANDING NGABIS BORES AJA memang calon LEMAU PONG.

cayalah abg BOB.orang UMcO ramai bersuara dengki.tak salah mereka digelar Ustaz sekiranya mereka tidak melanggar syariat Islam.bahkan hati mereka lebih mulia dari Ulama penakut dalam UMcO.Takbir!!!

Mad Durrah/En adhuhai

biarlah apa puak2 ameno ini berkata...ameno itu parti islam ke?...mcm nie islam nyer??http://i.ytimg.com/vi/KFfIgOk3C88/hqdefault.jpg ...ermm biarlah mereka membela melayu...memperjuangkan bangsa hanya berhenti di dunia...haha...jgn x tahu ape yg mereka perjuangkan sudah...TAKBIR!!!

salam..
aku pun mcm islam malasia...
lahir dan membesar sentiasa dekat dengan parti islam semalaysia...tapi...akhir2 ini aku mula sngsi dg pakatan rakyat..kerna dap dan keadilan kurasakan agak agresif berbanding pas y aku sayangi..ideologi yg syumul..moga allah memberi petunjuk padaku dan kita semua..aku takut akan kesannya nnti kepada anak cucuku...amin...

Islam Melayu pencacai yg berpura-pura menjadi penyokong PAS kah kah kah...

salam.. aku sokong pandangan islam melayu dan islam malaysia.. coz memang ade benarnya pandangan mereka... jadi aku xske seseorang yang menuduh seorang itu pencacai ke aper ke sbagainya.. orang dah bagi pandangan y elok dan xde pun nak kutuk2.. tibe2 dikatakan yang berpura-pura.. adoi,, apalah salahnya kita bincang elok2 di sini dan bukannya kutuk mengutuk.. politik merupakan dakwah.. andaikata kita yang dikatakan sbegai pejuang agama tapi tidak berakhlak dengan akhlak agama islam... tida gunanya. jadi jangan nak disalahkan andai mereka lebih rela memangkah umngok dari pada pas.. muhasabah diri... aku pon sokong pas sebab islam.. dan xde sebab lain.. wallahu'alam....

tanpa nama 10.39--->>> rejam ckp camtu sebab IP yg sama dengan pencacai umngok la....sebab ko memang umngok jugak tu jadi camtu...bro...apa hak ko utk memisah2kan sesuatu dari sesuatu??? nape nak pas berjuang sendiri demi islam sedangkan kita berada dalam negara yg mana di kongsi oleh berbilang bangsa,agama dan ideologinya???(perkara ni pun berlaku bukan salah kita tapi salah org terdahulu yg menghalalkan perkara macamni!!). negara Islam itu pasti sebab itulah tuntutannya...so kita sebagai Muslim wajib memberi kesedaran dan pemahaman tentang Islam pada org kafir ni dengan harapan mudah2an terbukalah hati derang ni utk terima Islam atau paling koman pun dapat hidup sejahtera bersama Islam. Lagi satu tolong la...aku tak bermaksud Islam dalam ic tu...maksud aku Islam yg menyeluruh....(org Umngok ni kena cakap bagi terang sebab derang takkan faham....sedangkan dah eksplain abih pun dok tak faham jugak!!!)

salam..luffy, itu cuma pandangan islam melayu. Kalau ada teguran terima dan buat ikatan yang baik. InsyAllah. Pada saya pun macam tu tetapi masalahnya "bagaimana kita nak menilai kebenaran ?" Untuk pengetahuan tuan... memang banyak berubah ketika saya bersama-sama mendengar kritikan2 pedas dan panas dari penceramah keadilan dan DAP..masya'Allah sungguh menakutkan jika ianya fitnah, lalu saya keluar dari masjlis yang mulanya dihadiri oleh penceramah2 hebat dari kalangan saudara kita dalam PAS tapi akhirnya dicemari oleh pejuang yang tiada hala tujunya itu. Ianya hampir sama dengan yang dibuat oleh penceramah bebas lain atau pemerintah...."Ya Allah jauhkan kami dari azab seksaMu". Masalahnya disini...di manakah atau siapakah yang benar-benar jujur untuk mempertahankan umat islam dan rakyat malaysia khususnya?? Ianya bukan kesungguhan seperti yang ditunjukkan oleh keadilan atau DAP atau pemerintah yang tamak tetapi keikhlasan pemimpinan dari PAS yang saya kenal terdahulu. PAS adalah pemimpin yang paling sesuai untuk membuat pembaharuan tetapi bukan keadilan atau Dap.!! Sedarlah ...PAS boleh membangunkan rakyat Malaysia yang berbilang bangsa dengan nada yang sangat membanggakan kita semua (khasnya orang Islam Malaysia). Ya Allah jadikan negaraku ini jauh dari fitnah dan sifat tamak -AMIN.

Sudah dua tahun berturut2 saya sering mengunjungi rumah Hj Lokhman ayahanda bob (md hakim)...kami sering bertukar2 cerita,dari cerita almarhum tok kenali hingga hal2 semasa...ada sekali saya bertanya pada beliau tentang anak2nya..beliau hanya diam dan merenung sayu seolah2 memendam sesuatu di lubuk hati beliau. Saya tidak bertanya lanjut kami beralih topik2 lain...Hj lokhman ada bercerita tentang usaha beliau berkelana memandu kereta seorang diri dalam usia yang lanjut untuk mencari derma kutipan untuk pembangunan semula dewan tok kenali yg sudah rosak, di samping berceramah di masjid/surau seluruh semenanjung...terbayang keletihan dan kesusahan yg tidak tergambar didlm kembara beliau hadapi di dalam usaha murni itu. Ada yg ikhlas hendak membantu ada juga yg berniat serong. Sekarang di usia hamir 74 thn beliau sudah tidak mampu mengembara lagi. Kini setelah bob kembali ada pancaran kegembiraan seorang ayah terhadap anaknya...Alhamdullilah..

ADUH,,,CERITA BOB LOKMAN NI DAH LAMA DOK JAJA. HEBAT SANGAT KA MAMAT TU...LAWAK LAWAK

NANTI BOB MESTI DAPAT TITLE USTAZ, BUKAN PAYAH NAK NAK DAPAT, MASUK PAS GERENTI BOLEH PUNYA

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/02/live-dari-merlimau-bob-lokman-sertai.html#ixzz1FKEMl2F3


- jelas2 ko hidup di dunia ne nk nma dan pgkat je..xyah tuding jari ke orang la bro..dye nk msuk pas ke bn ke lantaklah..dsne kite leh lihat knpe dy plh pas? knpe plak msuk pas dpt ustaz?? fikir baik k??

harap bob bleh jd duta hiburan Islam tarik anak2 muda kepada islam.

BOB, DAH JUMPA JALAN KE SYURGA LE SEKARANG? TAHNIAH BOB ! HARAP-HARAP KEKAL LAMA DI SYURGA PAS TU...

Assalamualaikum...sekadar coretan...
saya tidak menyebelahi mana2 pihak..baik Barisan atau Pakatan kerana saya mengambil sifat non-Partisan,biarlah undi saya,hanya saya dengan Tuhan yang tahu...
apa yang saya lihat di sini,pihak Barisan menuduh Pakatan,pihak Pakatan menuduh Barisan,politik di Malaysia ni tidak lagi memperjuangkan nasib rakyat tetapi hanya untuk kepentingan orang atasan sahaja..terutamanya Melayu yang beragama Islam..kalau kita lihat keadaan sekarang ini,orang Islam bertengkaran antara satu sama lain,orang bukan Islam pula bertepuk tangan kerana mereka memang inginkan Masyarakat Melayu yang Beragama Islam ini bertelagah dan tidak bersatu hati...so,mari kita fikirkan,kemana hala tuju umat Islam di Malaysia kini...kalau mahu menegakkan Islam,kena bersatu padu,kalau orang Islam sendiri yang menjatuhkan orang Islam,bila orang Islam mahi maju kehadapan?..fikirkan...

salam.... saya rasa "PAS" memang bagus tapi saya tak suka PKR lah. kalau PAS jadi parti sendirikan bagus...tiada fitnah,boleh buat yang terbaik dan mungkin kalau cerita pasal perpaduan tu..InsyAllah kita boleh guna cara Islam sebenar, kan kita ramai ahli fikir . Cuba gabungkan mereka semua, InsyAllah tiadalah orang yang boleh bermuka-muka macam " keadilan dan DAP".. takut saya nak pangkah untuk sesuatu yang dah bercampur baur. Saya juga mahukan kerajaan yang kukuh atau yang lebih baik dari sekarang tapi...sangat kabur selagi ada mereka di dalam PAS.

Kepada saudara Islam Malaysia, saya rasa baik saudara mendalami kisah2 dan sejarah zaman Rasulullah SAW.

Bagaimana cara Nabi mentadbir, Isu orang bukan Islam di zaman beliau dan sebagainya.

Bagaimana saudara nak berdakwah atau cuba menerangkan mengenai kebaikkan Islam kepada orang bukan Islam sekiranya saudara sendiri cuba menjauhi orang bukan Islam.

salam..
aku pun mcm islam malasia...
lahir dan membesar sentiasa dekat dengan parti islam semalaysia...tapi...akhir2 ini aku mula sngsi dg pakatan rakyat..kerna dap dan keadilan kurasakan agak agresif berbanding pas y aku sayangi..ideologi yg syumul..moga allah memberi petunjuk padaku dan kita semua..aku takut akan kesannya nnti kepada anak cucuku...amin...

aku x sokong mana2 pihak kerana aku hormati kedua2 pemimpin baik TG atau pun PM...ap yang aku ingin luahkan di sini,sebelum PAS menyertai PR,PAS seboleh2 mengatakan UMNO ni kafir,kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC..tetapi setelah sekian lama,setelah PAS menyertai PR,lain pula cakapanye..sedangkan kita tahu DAP memang menolak 100% kepimpinan negara ISLAM...


EmoticonEmoticon