Monday

Menteri jamin harga minyak RON95 terus kekal tahun ini


Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Dato Seri Ismail Sabri berjanji dan memberi jaminan bahawa harga minyak RON95 akan kekal pada tahun ini. Di bawah ini keratan akhbar tentang kenyataan itu. Terima kasih kepada pembaca yang menghantar email gambar ini kepada MiLo SuaM untuk dikongsikan bersama.



Janji-janji manis sebelum ini tentang tiada kenaikkan harga minyak dan barang-barang keperluan harian sudah dimungkiri sewenang-wenangnya. Adakah rakyat boleh percaya dengan satu lagi janji manis ini?

Dalam keadaan kerajaan yang sedang "menggila" menaikkan harga barang, rasanya ini hanyalah sekadar janji-janji kosong bagi meraih sokongan rakyat untuk pilihanraya ke 13 yang dijangka akan berlangsung tidak lama lagi.

Apa pun kita tunggu dan lihat, walaupun hati ini meronta-ronta untuk tidak mahu menerima janji-janji manis menteri setelah janji-janji yang lalu dimungkiri sewenang-wenangnya.

Di bawah ini pula laporan yang dipetik dari portal berita BERNAMA, sila klik untuk membesarkan image.



[Sumber: Bernama]

ReJaM© "Semua orang ingat baik-baik janji ini! Jangan lupa pulak!"

25 comments

melayu mudah lupa bro...
lagi2 melayu utan...
berdiri bulu roma gua bila fkrkan kerenah melayu utan ni..bodoh tahap haiwan yg xda akal....!!

taun ni x naik mksdnye 1 jan 2012 naik la kan? mengong!~

Anon takpe, 2012 dah kiamat orang tak pakai minyak lagi hahaha =P

eh...ri 2 ko ckp minyak nak naik dlm shari dua lepas...x naik pun...pnt ak tggu...post nye pun ko da delete ke?x jumpe pun

dusta belaka!!!

Selagi ada rakyat yg bengong....lagi tu la Barang Naik (penyelerasan)...kah..kah..kah haikk...puithh...

' sekaligus meningkatkan beban subsidi kerajaan '

kita semua ni menjadi beban kepada kerajaan ke? ape guna ada kerajaan kalau nak tanggung rakyat pun dikira beban?..dari mana kerajaan dapat mandat utk berkuasa kalau tidak dari rakyat..alih-alih, bila dah berkuasa rakyat ni pulak dikatakan beban..nak tanggung subsidi utk rakyat pun dikatakan beban!..

ni bukan ke paper thn 2010?????
masa harga petrol ron95 rm1.85????
jd ni berita utk thn 2010...
thn 2011 belom tentu lg...

Wahai para pemerintah, ingatlah mati itu BENAR, soalan dlm kubur itu BENAR, Hari Kiamat itu BENAR. Sekiranya kamu sentiasa mengingati MATI..nescaya para pemerintah M'sia khususnya akan menjadi baik, telus & adil serta bertakwa kepadaNYA. Amin...

ayaa..datuk...ini paper tahun lepas punyer laa..

dlm bernama tu dia tulis "kerajaan BELUM bercadang" je.. konpem naik lg pasni..

KERAjaan kata harga minyak ikut harga pasaran semasa.
Tut... tut.. KERAjaan kata tak bercadang nak naik harga minyak.
Memang sah, KERAjaan yang kawal harga minyak bukan disebabkan sangat harga minyak semasa dunia.
Kuasa mutlak harga minyak di tangan KERAjaan.
Mati-mati meLAYU kene tipu..... dgn KERAjaan.....

teganggo

semua itu bohong~~oooooooo

Petrol naik ikut pasaran dunia.
Letrik naik ikut pasaran dunia.
Air naik ikut pasaran dunia.
Makanan naik ikut pasaran dunia.
Gula naik ikut pasaran dunia.
Roti canai naik ikut pasaran dunia.

Siapa memerintah malaysia kalau semua
remote control oleh dunia.

Tak perlu bn memerintah la kalau semua
ikut dunia.

Ingat...zaman pemerintahan kuku besi turun
juga akan ikut dunia.

Kita bongkar nilai rompakan setiap pemimpin.
Bukan meliun..tapi beliun tau... pun ikut dunia

Bro milo, ni paper tahun lepas, 3 November 2010... thats mean tahun naik la minyak RON95... heheh....

ek ele.....
harga minyak stabil kat pasaran dunia pun.....
minyak naik harga jugak.....

manusia ni mmg pandai bercakap n berjanji..kite yg mendengar janji tu yg lbh sakit hati..ni le manusia akhir zaman..diorang tau gelak..ha ha ha

bOleH PeRcAyA Ka jAnJi MeNtErI Ni?

boleh percaya la...tak caye cuba ko ty bebudak APNO ni terutama pemuda UMNGOK penang!!! dia memang caye abis le

Menteri - menteri kat Malaysia ni berani tak isytihar harta masing - masing pada rakyat Malaysia?

Paper tahun lepas, tahun lepas punya hal la.. tu, yg kat bwh paper tu org nak bgtau...

Bacalah Betul,betul.
1.Dia Bagitau di Bera,Tempat Dia.
2.Dia kata Belum Bincang Lagi Peringkat Menteri,
tunggulah,hari rabuni ke,minggu depanke,tunggulah.
3.Kankah Dia Dah Bagi KLU,Harga Kat M'sia ni masih
Masih Murah Lagi Berbanding Negara Lain.
Itupun Tak Faham Ke?
Rakyat 1Malaysia Yang diDulukan kan kan.
Pencapaian Kami Yang DiUtamakan.
Teruskan Menyokong Kami Untuk Pembangunan&Kemajuan

Setuju Anon 2:40AM cakap...
Berita Bernama.com Awal awal lagi Tuan Tanah dah Highlightkan... Kerajaan belum bercadang bla bla bla
Perenggan 2 baris ke2&3 Kabinet juga belum merbincang ...bla bla bla...
Perenggan ke5 yg ada logo tuan tanah baca semua sampai habis. Barulah korang Komen cantik bunyinya.

Tipu lah... mana plak harga minyak dunia dah cecah USD 100 setong....
Setakat dalam tempoh sebulan ini, harga tertinggi dicatatkan adalah sekitar USD 93++ setong.....
Sila rujuk harga WTI (sweet oil) di link http://www.oil-price.net/

Menteri ni ingat semua rakyat malaysia bodoh piang macam dia ke???
Dia ingat rakyat hidup dalam zaman batu yg tak bleh dapat maklumat2 sedunia.... podachit !!!

buat penyokong umno...jgn lupa artikel dan janji ni...jika naik..korang mmg bangang...!!!!


EmoticonEmoticon