Sunday

Najib kata dunia yang anggap Ikhwanul Muslimin pengganas


Sebelum ini laporan National Review tentang ucapan Najib benar-benar mengejutkan kita apabila Najib secara terang-terangan mengelarkan Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas, dan Yusuf Qaradhawi sebagai membawa kesesatan [National review].

Namun begitu hari ini apabila ditanya oleh pemberita, Najib menafikan dakwaan bahawa beliau mendakwa Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas. Sebaliknya Najib berkata, dunia yang memandang Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas [M'sia Insider].



Kata Najib,
“Saya tak kata Muslim Brotherhood (Ikhwanul Muslimin) ini kumpulan pengganas. Saya kata Muslim Brotherhood (Ikhwanul Muslimin) boleh ambil bahagian dalam pilihan raya dengan syarat menolak keganasan dan fahaman ekstremis, sebab ini (kumpulan pengganas adalah) pandangan umum terhadap Muslim Brotherhood, bukan pandangan saya,”
Dunia mana yang menganggap Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas? Dunia mana yang menganggap Sheikh Yusuf Qaradhawi sebagai pengganas? Jelas sekali negara-negara kafir harbi yang memberikan pandangan Ikhwanul Muslimin dan Yusuf Qaradhawi sebagai pengganas. Mengapa Najib turut menjadi agen negara kafir untuk menasihatkan Ikhwanul Muslimin? Dan jelas sekali Najib mengakui pandangan negara Kafir Harbi untuk menggelar Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas.

Kalau Najib tiada rasa curiga kepada Ikhwanul Muslimin, untuk apa menasihati mereka agar jangan menerima keganasan dan fahaman ekstrimis? Wajarkah seorang ayah tiba-tiba menasihatkan cikgu Matematik agar jangan merogol murid-muridnya?


17 comments

najib2....
udah2 le tue

hi,,ckp merapu2 tk faham kata pengganas pas2 kata pndangan umum lak,,,pas2 boleh mnyertai pilihanraya sekiranye menolak keganasan,,,,tk tau exam bm credit ke tak,,

najis najis..apa lu cerita nih najis..merapu meraban mcm org bodoh..buang tebiat ka apa..taubat la PM wei,bini sendiri x tertegur, nk tegur org lain..caitt poodahh..!!!

pak jib nie xpandai ckapla, asyk kantoi je..bg je bik mama ckap..wakakaka

tp dia still percaya yang ikhwanul muslimin itu membawa budaya pengganas -.- putaq alam.. spin2

Saka Mustapa Kamal Atartuk dh melekat kt Najis..Saka tu baru nk blajar bahasa melayu,tu yg ckp terbalik kot tu..

tgk xbuletin utama semalam.najib mnunjukkan kjahilannya dgn mnjdkan harta benda dan taraf hidup sbg kayu pngukur kehebatan n kekuatan islam... tersentap aku dgr ucapan tu. makin sesat najib nih...nauzubillah...

P/s: harap mil0suam leh terbitkan artikel ttg nih. Nmpk sgt najib ni cba myeleweng. Dh nk jd mcm kemal attartuk..

apa punya tur la si najib. ni jenis orang buta sejarah.

mane penyokong BN n UMNO?????????

najib kat turki kata laen...siap g kubor altartub lg...

bila balik malaysia kata laen la....

apolah ekau ni najib uit...x geti2 ke nk tulus dalam berkata2....

alaaa bile da terkantoi,pandaila nk corner sana,corner sini..pigidahhhh!!!

berbelit2 ni kalau terlebih akan membelit diri sendiri.

sesuatu dapat difahami dari fikiran pemimpin sekular seperti najib attaturk ini. mereka membuat sesuatu termasuk yg berimej agama hanya utk mendapat kata puji masyarakat dunia.

kerana itu bila amerika puji islam bn, terangkat punggung najib dengan bangganya. logik ke merasa bangga kerana imej islam yang dipuji oleh musuh Islam? masuk akal ke kalau syaitan puji kata,"wah hebat sungguh Islam kau najib".

pernah Nabi Musa as didatangi iblis yg menyeru Baginda as,"Wahai Musa, ucapkan lah "Laillahaillallah". Jawab Nabi Musa as mudah saja,"Aku tau kalimah itu benar, tetapi aku takkan sebut sebab kau yg menyuruh aku sebut".

begitula juga tidak harus merasa bangga dgn pujian amerika terhadap islam ala umno.

sekali lagi persepsi pandangan dunia diambil kira dalam memberi komen terhadap Ikhwanul Muslimin dan Sheikh Yusuf Al Qardawi. kalau dunia kata mereka teroris maka mereka mesti dinasihati agar usaha buang imej teroris itu.

persoalannya imej itu diberi oleh musuh Islam. takkan lah musuh Islam hendak memberi imej baik kepada mereka yg betul2 mengamal Islam yg sekali gus memberi ancaman kepada pemikiran sesat anjuran mereka.

sepatutnya masyarakat dunia yg harus disedarkan bahawa yg teroris ialah kerajaan yg zalim terhadap rakyatnya...dlm kontek mesir, kerajaan mubarak yg menyiksa, membunuh dan menekan pejuang Islam Ikhwanul Muslimin.

mengapa kejahatan mubarak dan pemimpin seumpamanya yg sentiasa menekan gerakan Islam tidak dibongkar dan dicop teroris? siapa yg teroris dlm senario itu? hanya syaitan saja yg akan kata mubarak baik dan pejuang Islam itu teroris.

sesungguh ada had nya kita perlu menjaga pandangan org kafir dan musuh Islam terhadap Islam. selama mana sikap diplomasi kita tidak menjejaskan kesucian agama, kita berlembut dan beralah supaya Islam dipandang baik dan mulia.

tetapi akan sampai juga saat dimana pertentangan tidak dapat dielakkan. akan sampai saat dimana kita terpaksa redho dengan label buruk dan teroris yg diberi oleh musuh Islam demi menjaga 'hati' Allah dan Nabi saw lebih dari menjaga hati manusia apatah lagi musuh kita.

Takutkan Allah dalam urusan manusia dan tidak takutkan manusia dalam urusan Allah. kita akan sentiasa diuji dgn situasi ini. bukankah Nabi saw yang sangat lemah lembut dan baik hati itu juga terpaksa berhadapan dgn peperangan? bukan kehendak Baginda saw. tetapi musuh yang mencarinya.

buat kerja2 Islam ni utk dapat pujian amerika atau Allah? Siapa Tuhan?

bravo saudara jaka!!xplanation yg sgt bernas dan berfakta..

Kunjungi kami disini...

share pada rakan2..

kami desak najib mohon maaf dan tarik balik tuduhan terhadap Yusuf Qaradawi..

http://www.facebook.com/pages/Najib-Wajib-Mohon-Maaf-Pada-Yusuf-Al-Qaradawi-Terhadap-Tuduhannya/131322423604743

kat mesir ada Mustafa Kemal Attartuk ejen yahudi yang memusuhi islam, kat malaysia pula kita ada Najib Razak Altantuya juga ejen yahudi dan musuh Islam yg terang lagi nyata.... Apa beza antara Mesir dan Malaysia... apa yg Mesir ada Malaysia pun ada....

apa susah, kita pakat2 solat hajat supaya najib sedar diri dia tu sapa, dan kita mohon dipercepatkan UMNO BN ni jatuh.

najib mana tahu islam, paklah je faham islam, sampaikan islam itu dihadhorikan oleh paklah.

UMNO BN ni, kita main ganas je, dia nakkan kehancuran, alang2 kita hancurkan, letopkan balai polis, mahkamah, rumah2 menteri yang ngok2 ni baru kita boleh tunjuk betapa hebatnya melayu he

hanya Allah yg tahu apa najib maksudkan..kita sbgai manusia bukan pengadil.. lgikan nik aziz pernah mengata mahathir maha firaun. same je sume. ahli politik mmg berbelit. kite yg rakyat biasa ni takyah la nk wat nasik tambah. jdi fitnah tak pasal2 berdosa.


EmoticonEmoticon