Thursday

Najib letak kalungan bunga di makam Kemal Ataturk


Sebelum ini Tun Mahathir mengejutkan kita apabila sanggup mengambil Penghancur Islam Mustafa Kemal Ataturk sebagai contoh pejuang yang berjaya menyelamatkan Islam di Turki demi mempertahankan fahaman sekular dan ketuanan Melayunya[Tun Mahathir].

Kemudian akhbar rasmi kerajaan, Utusan Malaysia juga turut menggemparkan kita apabila membuat laporan yang menggambarkan penghancur Islam Mustafa Kemal Ataturk (Laknatullah alaih) sebagai "hero" [Utusan Malaysia].

Hari ini sekali lagi kita digemparkan dengan tindakan Perdana Menteri, Najib Tun Razak di dalam lawatan kerjanya ke Turki, sempat meletakkan kalungan bunga di makam Mustafa Kemal Ataturk sebagai tanda penghormatan [The Star].



Inilah wajah pemimpin-pemimpin kebanggaan geng songkok tinggi serta media pujaan mereka Utusan Malaysia. Pemimpin yang memperjuangkan Islam di Malaysia dikatakan sebagai tidak Islam, mereka mengaku mereka lebih Islam. Ulama dihina dicaci dimaki hamun dan difitnah, sebaliknya ikon penghancur Islam yang terkenal sebagai musuh dunia Islam ini dipuji dan dipuja serta diberi penghormatan yang tidak sewajarnya.


RentaP© "Tolak Ulama, Tolak Islam, Hidup Ketuanan Melayu!"

32 comments

najib bagi penghormatan pada org yang sama perdirian dgn dia. hahaha...

nk tgk jgk kot2 ade kesan di hempet bumi...

orang tak tau sejarah turki dan islam ,memang begitu lah caraya.

turki kerajaan dua wajah

apa lak tak tau saje2 wt tk tau,,sb tu lah sejarah aku fail sb tk ikut buku teks,,,

aku nak tunggu ape pemuda umno post...huhuhu

pemuda umgok ngah taubat 2..jngn kaco

aku pn nk tggu gak..

Mana mufti tak bagi tak fatwa ni....

derang tgh gigit jari tuh

Najib silap, sepatutnya dia pegang lilin vigil macam Anwar n Nizar selalu buat tu. Barulah Halalan Toyibban...

-pasepisepus-

Mustafa Kemal Atatürk 1881-10 November 1938 adalah pengasas Republik Turki . Beliau merupakan pegawai tentera, pemimpin revolusi, negarawan dan presiden Turki yang pertama.

Beliau adalah komander tentera yang berjaya dan berkhidmar sebagai panglima tentera semasa Pertempuran Gallipoli iaitu ketika Perang Dunia I. Angkatan tentera pimpinan beliau berjaya merampas kembali wilayah Anatolia dan Palestin . Ketika itu Empayar Ottoman / Uthmaniyah sedang dikoyak-koyak oleh Tentera Bersekutu. Mujurlah Mustafa Kemal telah memimpin pergerakan kebangsaan Turki menghadapi Perang Kemerdekaan Turki.

Beliau telah memindahkan ibu negara Turki dari Istanbul ke Angora yang kini dikenali sebagai Ankara.

Mustafa Kemal telah membentuk semula aspek kehidupan rakyat Turki agar sesuai dengan tuntutan semasa yang kemudian dipangil ideologi Kemalist. Ideologi ini bertujuan menyediakan Turki ke arah negara moden, demokratik dan negara sekular , positif dan bertindak rasional.

Beliau memerintah dari tahun 1918 hingga 1934. Beliau adalah seorang negarawan yang berkebolehan dalam bidang politik. Memeperkenalkan sistem politik sekularisme, beliau ‘berjaya’ meruntuhkan empayar Turki Uthmaniyyah. Mustafa Kamal Ataturk meninggal dunia pada tahun 1938 dan telah dikebumikan di sebuah makam di Ankara iaitu ibu negaranya.
Dosa Mustafa Kemal

1. Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt/ROK.

2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tali leher dan topi (sesuai dengan kehendak barat)

3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di sebuah parti umum yang pertama di Ankara.

4. Beliau pernah menegaskan bahawa “negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden”

5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.

6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki

7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.

8. Mengambil arkitek-arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya diseluruh bandar Turki.

9. Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan.

10. Agama Islam juga dibuang sebagai Agama Rasmi negara.

11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan

12. Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat.

13. Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.

14. Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.

15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.

16. Membatalkan undang-undang waris,faraid secara islam

17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.

18. Mengganggap dirinya tuhan sama seperti firaun. Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya “siapa tuhan dan dimana tuhan tinggal?” oleh kerana takut, askar tersebut menjawab ‘Kamal Atartuk adalah tuhan” beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.

KEMATIAN KAMAL ATARTUK YANG MENYEKSAKAN

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia.

Antaranya ialah: 1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki di mana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.

2. Sakit jantung

3. Penyakit darah tinggi

4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24jam. Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau.

Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang.Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk.

Allah itu Maha Besar, panasnya tak juga hilang! Pada 26 september 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas lalu dia sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.

Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau. Mayat ini diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turkimemandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya.

Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya(susah jenazahnya hendak masuk ke liang lahad). Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke alam muzium yang diberi nama EtnaGrafi di Ankara selama 15 tahun (sehingga tahun 1953).

Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 ton. Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar.

Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa “jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk!” Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui.

sory la..aku copy paste dr sini

http://nuraiman.wordpress.com/2008/05/01/orang-hina-di-sisi-allah-swt-mustafa-kemal-ataturk/

aku xpaham klu masih ada manusia yg sanggup memuliakan makhluk yang Allah sndiri laknat. bumi pun xnk terima dia..ish2

aku kecewa ngn PM kita..ulama' dihina,org yg hina disisi Allah dimuliakan plak..aku xphm!!

hahaha itulah PM negara kita... sedih woi!!!!!

aku x paham btolla!!! cam mana Malaysia boleh dilabel sebagai negara ISLAM!!! PM dia pon dah mengalahkan orang KAFIR!!!

Malu + Meluat melihat perangai Najib!!!!

Siapa mengundi umno sehingga menjadikan mahathir,najib dan sekutunya dalam umno juga tidak terlepas dari mendapat "saham" dari Allah swt.Yaumulmahshar insyaallah akan menjadi kesaksian kepada pa yag kamu lakukan!

Tiada lagi KETUANAN MELAYU , tiada lagi ISLAM HADHARI, tiada lagi 1MALAYSIA, yang ada adalah SYAFAAT NABI SAW.....SIAPA TOLAK ISLAM MINTALAH BANTUAN PEMIMPIN YANG MEREKA PILIH SEMASA HIDUPNYA....Carilah ulama Islam Hadhari, ulama 1Malaysia, ulama Bersih Cekap Dan Amanah........

Dan (katakanlah wahai Muhammad kepada pengikut- pengikutmu): Apa jua perkara ugama yang kamu berselisihan padanya maka hukum pemutusnya terserah kepada Allah Hakim yang demikian kekuasaanNya ialah Allah Tuhanku kepadaNyalah aku berserah diri dan kepadaNyalah aku rujuk kembali (dalam segala keadaan)".

kamal ataturk nih bumi pun tak terima dia... yang terime die PENCACAI UMNO jer.. ... Pegi jahanam la dengan UMNGOK..... pandanglah kedua belah pihak.. di barisan umno.. mmg salah.. hanya najib dan mantannye yang menerima kamal ataturk. Tuhan pun jijik dengan kamal ataturk.

hahaha..lucu r pm kita buat lawak..letak kalungan bunga kat makan tu adat istiadat agama islam ker??urmmm..at least baca lah yassin ker,sedekahkan al-fatihah ker...ni letak kalungan bunga tu adat agama lain....najib,please show u r muslim man please...even kau tak tahu adat islam pun,kau tebalkan lah muka tanya kalau melawat kubur,nak kena buat apa...mungkin ayah dia xsempat ajar kot sebab Tun Abdul Razak kan sibuk bangunkan malaysia,sampai anak dia pun lupa nak dibangunkan didikan agama..bukan salah ibu mengandung...

bukan ke Attartuk tu maksudnya pemodenan (maaf kalau salah).kalau ye, patut la Dr.M buat die sebagai idola.
aku tengok sendiri PM kite ni letak kalungan bunga kat sebuah makam konkrit yg hampir serupa dengan apa yg khair cerita tu kat TV,cume die tak bagitau makam sape.
aku sedih tengok pemimpin negara islam Bodoh pasal islam.!!

-aQu-

sepatut nya dia tahu fakta sejarah,,,, huh!!!!

http://tinyurl.com/penemuan-luarbiasa

Salam, kita kena check samada atas permintaan dia utk letak kalungan bunga atau atas jemputan.Kalau permintaan dia memang betoi la dia tu bangang,bodo,bahlul yg teramat sangat, kalau atas jemputan kategori bodoh piang.Contoh negara Islam konon tapi perbuatan x melambangkan Islam langsung.Tu la TPM kata Amerika mengiktiraf Malaysia ni negara Islam contoh.Memang betoi pun kata Amerika sebab Malaysia negara Islam mencontohi cara Amerika bukan cara Rasulullah itu sebab Amerika iktiraf sesiapa yg ikut telunjuk dia.Mana ulamak muda UMNO kenapa jadi syaitan bisu.Mana Fathul Bari Mat Jahya dulu masa mulax masuk UMNO bergegarx cakap nak memertabatkan Islam sekarang jadi syaitan bisu.Tu la padan muka hang dlm UMNO ni mana boleh cakap hal Islam lebihx dah tentu kena gam cap gajah.

ko biar betol najib! belajar kat luar negeri lepas tu eksyen bukan kemain ko speaking bila balik pekan...sejarah, agama ko letak tepi jauh2...buat malu nama m'sia la jendul nie....pejuang2 pahang yg lawan penjajah dulu2 ada ko datang ziarah kubur diaorg? ada ko sedekahkan doa?...

pencacai umno mesti x berani komen kat sini

tak pernah pun saya dengar nama pemimpin turkey ini....tapi saya pernah tertanya-tanya siapakah yg mnjatuhkan kerajaan Turki Uthmaniyah....

najib ni pemimpin yg bodoh lagi jahil...mmg menuju ke akhir zaman bilamana org2 yg jahil dan zalim diangkat menjadi pemimpin, ulamak2 Islam dihina dan ularmak2 umno yg sanggup mengadaikan agama demi harta dan pangkat diangkat menjadi ulamak besar dan seterusnya menyesatkan rakyat jelata...sama2 kita tolak barisan nasional...

oooohhh najib..klimaks aku dgn sokongan para penyokong kamu yg benak tue..aaahh aahhh aaahh...

bodoh btoi najib glo ni......dy xtau sej mustafa kamal tu....dasar bodoh....sdh btl negara kita ada pemimpin cmni.....

tak belajar sejarah dunia/ Islam kot .... enth2 sejarah malaysia SPM pun kantoi... AEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat malu jerk

pencacai UMporNO mesti reserve diorang punya komen kt post ni sbb biasa la org munafik sama mcm pemimpin mrk mana bleh tunjuk dpn2 sifat kemunafikan mrk. Tp kalo ada je nama "Anwar" dlm content post tu diorang pencacai UMporNO ni mesti menyalak punya..

gmbr xde r bro.. update blk bro..

Malaysia Merupakan negara sekular dan bukannya Negara Islam....Walaupun Agama Rasmi Negara adalah Agama Islam..tetapi sistem pentadbiran dan pemerintahan Malaysia tidak 100% mengikut syariat Islam...sebagai contoh....Mahkamah Tertinggi Malaysia adalah Mahkamah sivil dan bukannya Mahkamah Syariah....Hukum hudud tidak dilaksanakan....cukup untuk mebuktikan Malaysia merupakan negara Sekular.....Demokrasi diasaskan oleh barat dan sistem politik Malaysia lebih kepada cara barat...Walaupun politik telah wujud sekian lama ketika zaman Rasulullah s.a.w....tp mereka berpolitik menegakkan Islam....contohnya....tiada parti-parti Islam yang menghina,mencaci dan memaki hamun sesama sendiri.....dan sistem pada ketika itu terang-terangan bukannya Demokrasi....

-rakyat yang kecewa-


EmoticonEmoticon