Friday

Pelajar Sikh di Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI)




Pendaftaran pelajar bukan Islam di Pusat Asuhan Tunas Islam, PASTI bukanlah perkara baru. Sebelum ini sudah ada ibu bapa bukan Islam yang mendaftarkan anak-anak mereka kerana yakin dengan sistem pelajaran yang dibawa oleh institusi pendidikan pra-sekolah di bawah Pemuda PAS ini [Pasti Johor].

PASTI seharusnya diberikan pujian kerana berjaya meyakinkan orang bukan Islam untuk mendaftarkan anak mereka meskipun sistem pendidikan pra sekolah ini berteraskan Islam.

Dewan Pemuda PAS Kawasan Ipoh Timur dan PAS Cawangan Taman Cempaka telah mengunjungi Pasti Bestari Taman Cempaka yang mempunyai seorang pelajar bukan beragama Islam iaitu Harwanjit Singh a/l Taranjit Singh.



Jika sebelum ini, orang-orang bukan Islam sering ditakut-takutkan untuk mendekati Islam dengan momokan seperti "hudud", "berkhatan" dan "pengganas". Namun begitu, hasil kerjasama serta toleransi PAS dan DAP nampaknya sedikit sebanyak telah berjaya menghilangkan rasa takut orang bukan Islam untuk mendampingi dan memahami Islam.




ReJaM© "Orang bukan Islam lebih paham Islam berbanding kumpulan songkok tinggi"

27 comments

Pemuda UMNO, Penang delete 11 February 2011 at 09:48

Habislah budak sikh ni kena kencing dengan puak Pakatan Haram,
Islam konon, tapi budak kafir ni dibenarkan daftar kenapa?

mak ayah dia nk suruh selami Islam. yang ko susah ahti kenapa? dengki orang bukan Islam lebih memahami Islam dari ko?

org2 songkok mmg bodoh..harapkah songgko je tinggi..tapi otak lbih teruk dari otak babi..melayu konon..nnti kat neraka tuhan tanya ke ko melayu ke bangla? bangang!

pemuda umno penang: dngki tgk org islam buat nde baik.sah2 ko kafir!

MAULIDUR RASUL SAW 1431: DI MASJID AL-FALAH USJ 9
pada :
1)
ISNIN , 14 FEB 2011
(11 RABIUL AWAL 1432)
BERMULA JAM 6.00 PETANG

BERSAMA
- HABIB MAHDI BIN ABU BAKAR AL-HAMID
- HABIB ALI ZAINAL ABIDIN AL-HAMID ,

2)
SELASA , 15 FEB 2011
(12 RABIUL AWAL 1432)
BERMULA JAM 3.30 PAGI
QIYAMULLAIL
&
BACAAN BURDAH (oleh Kumpulan Nasyed Ahbab Mustofa)

KAMI BERBESAR HATI MENJEMPUT ANDA SEKELUARGA KE MAJLIS INI …

LAIN-LAIN MAJLIS ILMU : http://www.facebook.com/pages/PONDOK-HABIB/295419981998

die nk suro msk kemas joget2 la tu. apsal takot sgt bdk2 dpt pendidikan yang berkualiti? bengong nye songkok tinggi!

Pemuda UMNO Penang : gaya penulisan kau menunjukkan kejahilan kau berfikir..

Dengki x abis2

pemuda umno ni otak masih dlm kepongpong

haha..
pemuda UMNO. betol ke anda "pemuda UMNO"?
people, think two step ahead.

everything is possible dalam dunia internet ni.
tanpa bukti ape2 jgn andaikan apa2.

itu sahaja.
sekadar pendapat.

sama2 lah cuba memahamkan org islam tentang islam.

kafir bermaksud ingkar.. org yg bukan islam bkn bermaksud mereka itu kafir.. kafir adalah panggilan kepada manusia yg tahu tentang islam tetapi tidak mahu memeluk islam, org seperti itu yg dipanggil kafir.. jika mereka dr kecil dididik tentang keburukan islam, sudah pasti mereka tidak mahu memeluk islam dn berterusan dlm agama mereka

Pemuda UMNO Penang nie msti keturunan mamak mengaku melayu kah..kah..kah.. woi bahalol tu la sebab mengapa org UMNO ni bangang nk mampus... konon memperjuangkan Islam tp hakikatnya perjuangkan utk perut sndiri... selagi ada UMNO kat muka bumi nie selagi itu lah org bukan islam akn takut dekati islam...

MMMM...Memang niat tu murni..nak ajak ke jalan yang benar..TAPI..KURENG SKET LA....Sepatutnya takyah le...wat camtu..bukan ape..bagi saya la..PASTI mengamalkan ajaran Islam..belajar Agama..yang g amek student bukan Islam tuh wat ape...Kalu nak Bangsa/Org lain nak dekati Islam..TUBUHKAN PERSATUAN/BADAN...SENANG!!!..bukan saja budak boleh belajar,adik kakak,abang2,mak bapak,opah atuk...diaorang buleh masuk...bagi saya..memang tak setuju 101%.....Mokhtar..Meru Klang..

aku rasa kau paling bangang pemuda umno peneng. buat malu je lah weh blah lah kau.

Sebab apa umngok pakai songkok tinggi?

Org kata org yg pakai songkok tinggi ni sinonim dgn org yg suka curi pisang kat surau sbb depa leh simpan dlm songkok...hahahahaaa

Aper lah masalah ko nie Pemuda UMNO, Penang? Islam kan untuk semua.. manalah tau.. satu hari nanti terbuka hati budak sikh tu untuk masuk islam... dah bertambah lagi lah umat Nabi Muhammad SAW... jgn biler dah islam tapi terkeluar dari islam dah lah yer... allahhualam..

org umngok ni ad penyakit HATI..sbb tu HATI BUSUK...suke berdengki

Tak boleh tgk orang senang sikit ada ja mamat umno penang ni. Hang melayu btoi ka celup mamak ja? Mahathir yg India mari pun ngaku dia melayu, hang lagi la. Cuba bkak balik sejarah2 nabi Muhammad dulu..rasanya masyarakat masa tu bermcm2 bangsa dan agama tp x dk masalah mcm ni. Yang bg masalah yg songkok tinggi2 (pakai masa perhimpunan agong ja) ni la buat jd huru hara, org bukan islam nmpk islam ni cm agama keganasan, penindasan, diskriminasi dsb. Aku rasa rasa makin tinggi songkok makin byk duit ble sorok dlm songkok tu kot!

to anonymous said at 9.56 AM.xyah nk kafirkn org sgt la der.aku xnmpk statement die yg JELAS mengatakan die ingkar dgn perintah Allah. silap tuduhan kafir kt org laen, tuduhan kafir 2 jatuh kt diri sndiri. Na'uzubillah.owh ye, bangkang org UMNO, xsemestinye seseorg 2 org UMNO.cume statement ko 2 aku rse perlu tgor.

انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بين اخويكم

Sesunguhnya orang-orang Mukmin itu bersaudara maka perbaiklah di antara saudara kamu.

ank2 korang tk nk masok pasti tkpe...t ko mati ank sikh ni yg ngajikan....kan satu malaysia.

kenapela pemuda umno penang ni xmelihat pade sudut yg positif...ke saje nak mengapi2 ni...org mcm ni la yg suka buat provok...
en Mokhtar...xsalah klu PASTI menerima pelajar bukan islam.org bukan islam nampak keindahan islam jgn la org islam sendiri menghalangnye.melentur buloh drp rebung..

alhamdulillah...1 perkembangan yang bagus..tapi sayangya kenapa umat islam khususnya di malaya ni masih lagi tak pandai untuk bersatu?demi politik semua yg halal jadi haram yang haram jadi halal...di malaysia ni takdak seorang pun manusia yang maksum yang tidak pernah buat salah...baik najib maupun nik aziz.apatah lg anwar.dan sememangnya tidak bg LKS, KS, CSL, SV & etc...ini yg kita kene renungkan..buang yg keruh ambik yg jernih,cr 1 ttk persamaan..dan yg pasti ttk telah dijumpa cuma perlu kepada tindakan..JADI?

abis tu org islam antar anak g tempat skolah kristian tu, ape cer...ada nama skolah , nama paderi, nama kristian..siap ade salib besar lg..ramai gak org islam kat situ..org nk amik sistem pendidikan berkualiti...bukan soal agama..n ramai gak anak2 umngok yg blajar kat overseas yg sah2 bukan milik bkn islam (klau ade pun xbyk)...ade pk?


-ksk

silap...ayat last aku, bkn milik org islam..

-ksk-

baguslah.. perkara ini mungkin bermanfaat
xmacam sesetengah ibubapa melayu yang lebih suke hantar anak depa ke sekolah swasta n cina yang xde nilai2 islam.. hu3

jum usha:

Aik,nak pergi belajar ke nak pergi fashion show??

Islam Untuk Semua......
Islam ,Allah jadikan satu agama yang selamat
Islam Adil Untuk Semua,samada orang Islam atau bukan Islam


EmoticonEmoticon