Pemimpin pembangkang mula lompat parti tanpa sebab

Pemimpin pembangkang sudah mula melompat parti secara beramai-ramai dengan alasan yang serupa seperti pemimpin-pemimpin katak yang lalu, iaitu "hilang kepercayaan kepada pucuk pimpinan parti".

Kalau dilihat, sepuluh orang pemimpin DAP Tawau termasuk ketua publisitinya James Leong Yun Fui, meninggalkan parti berkenaan dan menyertai Parti Gerakan, terlalu hanyir "fishy" apabila memberikan alasan, "hilang kepercayaan kepada kepimpinan parti DAP yang didakwanya hanya pandai bercakap tetapi tidak mampu menunaikannya.".

Malah katak-katak ini mendakwa, hanya BN yang mampu membawa pembangunan kepada rakyat secara keseluruhannya dan yakin dengan gagasan 1Malaysia oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang dianggapnya telah berhasil mengembalikan sokongan rakyat kepada pemimpin dan kerajaan. [Malaysiakini]



Tengok baik-baik, pemimpin DAP mana yang keluar parti ini? Ini semua pemimpin DAP Tawau, Tawau terletak di mana? Bukan di semenanjung, tapi di Sabah. Negeri Sabah yang dahulu merupakan Negeri kedua terkaya di Malaysia (1972) kini bertukar menjadi paling miskin di Malaysia selepas diambil alih oleh Barisan Nasional rujuk sini [Sabah negeri paling miskin].

Sudah jadi Negeri paling miskin, paling mundur, paling corot di Malaysia selama diperintah oleh Barisan Nasional, masih ada lagi pemimpin DAP yang yakin hanya BN yang mampu membawa pembangunan ke Sabah? Nampak sangat cina-cina bukit ni tak paham pun apa yang dia cakapkan kah kah kah.


Sudahlah begitu, cina-cina bukit ni memilih untuk menyertai parti Gerakan yang sememangnya duduk di tangga tercorot masakini dalam carta parti terlungkup di belakang MCA yang turut sama ditolak oleh rakyat Malaysia pada PRU 12.

Sifirnya mudah, "nak tunggu jadi menteri lambat lagi, apa yang ada aku sapulah, yang penting hidup aku senang, boleh buat rumah di luar negara".


ReJaM© "Selepas ini, semua katak-katak negeri China ini akan menghilangkan diri menetap di luar negara ha ha ha"

Post a Comment

27 Comments

  1. pilihan yang bijak!!!!! DAP, PAS, PKR parti KENCING! hanya tahu cakap...milosuam ni bukannya orang Tawau pun dia mana tahu apa2 pandai cakap je lebih ...tapi hancing wei.....

    ReplyDelete
  2. Sabah negeri Termiskin di Malaysia kerana BN bijak mentadbir negeri kah kah kah...

    ReplyDelete
  3. nama je pengikut nabi tetapi banggang...buat malu nabi je....

    ReplyDelete
  4. Patutlah TV 3 dah tak berani lagi panggil Kelantan Negeri mundur, sebab Negeri Sabah di bawah BN yang paling mundur sekali kah kah kah...

    ReplyDelete
  5. P K R = Parti Kencing Rakyat

    BN = Bank Negara membawa pembangunan haha..

    ReplyDelete
  6. Betul kata Pengikut Nabi Muhamad...milo suam ni pandai cakap je...maybe milo suam tak tahu kot kat Tawau tu ada bangunan pencakar langit, ada berpuluh bank, ada lebuhraya yang lebar, jalan raya yang terbaik di rantau asia ni, Tawau Airport pun besar dan banyak kemudahan...penduduk Tawau semuanya kaya-raya sebab Sabah punya hasil bumi seperti balak dan minyak, pemimpin BN pandai menguruskan hasil kekayaan Sabah...sebab tu penduduk Sabah terutamanya penduduk Tawau semuanya kaya-kaya la milo suam...apa la milo suam ni...ko x tahu ke Tawau tu Bandar yang paling kaya dalam Negeri Sabah...

    ReplyDelete
  7. Adwa, Sabah tu negeri terkaya di DUNIA kalau ikut fakta "mimpi di siang hari" kah kah kah... jangan kata bangunan pencakar langit, bangunan terapung pun boleh buat dalam mimpi kah kah kah...

    ReplyDelete
  8. gile bodo budak milo ni
    mmg org dh tak kebulor parti pakatan haram tu esp org melayu
    ko sorang je tongong ikut je dap tu

    ReplyDelete
  9. PKR (PARTI KENAKAN RAKYAT)6 February 2011 at 20:33

    YANG CAKAP SABAH MISKIN TU...BODOH NAK MAMPUS CKP PASAL IKUT APA PEMIMPIN DIA CKP. UDAH-UDAH LAH KAU GI TENGOK DAPUR KAU ADA BERAS LAGI TAK?KALAU TAK ADA MINTAK DGN KERAJAAN NANTI KITA HANTAR BANTUAN, WALAUPUN KAU NI JENIS BANGSAT YANG TAK MENGGENAG BUDI...SORRY LAH AKU EMOSI BILA TENGOK ORG YG TAK SEDAR DI UNTUNG...

    ReplyDelete
  10. BN sejak 50 tahun dulu asyik pumpang2 dgn pembangunan je tp dlm ms yg sama rakyat makin hari makin susah hidup.rakyat setakat tgk2 je bangunan2 yg dibina.sambil membangun kita sebenarnya merobohkan ekonomi rakyat.
    INILAH HAKIKATNYA SEKARANG YG TERJADI PD RAKYAT MALAYSIA TERBANYAK.

    ReplyDelete
  11. Kesian penyokong BN, tak tau rupanya selama ni Sabah Negeri Paling miskin dalam Malaysia... kah kah kah....
    Lena sangat dengan penipuan kerajaan Barisan Neraka ha ha ha...
    Teruslah diperbodohkan....

    ReplyDelete
  12. SABAH NEGERI TERMISKIN DI MALAYSIA, HANYA BN YANG MAMPU BAGI PEMBANGUNAN PUIHHHHH!!! TAWAU MANA ADA BANGUNAN TINGGI BANK BERPULUH2 JGN TIPU ORANG LA

    ReplyDelete
  13. HAHAHAHAAHA..lawok gile...
    pnyokong BN ni sume xsdar kena tipu..
    wak bgunan byok2,,tp sbnrnya bazir..wak msjid byok2..
    tpi x g pon msjid.. g pon taim smayang jumaat,,xpon smayang raye..
    ahhahaaha...lawok weh..bina bngunan kata tlg rakyat..ppuuiiihh!!
    pape pon,,lepatpisang,,,wa sokong lu... BN: Barisan Neraka..
    hahahahaha.....

    ReplyDelete
  14. Rejam@ Post 7:13PM
    Pengikut Nabi Muhammad 7:27PM (Cun Cun)
    Rejam@ 7:29PM
    Lepat Pisang 7:42PM (Baru Habiskot)
    Sokong BN 7:48PM
    Adwa 7:51PM
    Rejam@ 7:54PM
    PKR 8:33PM
    Lepat Pisang 9:18 (Baru Habiskot)
    Lepat Pisang 7:42PM Patutla tv3 ..bla bla bla...kah kah kah,9:18PM Kesian Penyokong ..bla bla bla...ha ha ha,Teruslah diperbodohkan...
    Maghrib 7:27PM (Pengikut Nabi Muhammad Oii)
    Isyak 8:39PM
    Melayu,Melayu,Melayu.
    Cakap boleh Putar belit,Sejarah & Masa Takleh.
    Kuasa Tuhan Ni,Siapalah Yang Nampak.

    ReplyDelete
  15. KERAKUSAN PEMBANGUNAN MEMBAWA BENCANA ALAM.. TERIMA KASIH BN!!

    -Amri-

    ReplyDelete
  16. yang penyokong BN nih korang tak bca link MIlo suam bagi ke

    http://milosuam.blogspot.com/2010/11/bank-dunia-sahkan-sabah-negeri-paling.html

    korang nih bebal ke hapa? tak reti nak bca nak faham??

    ReplyDelete
  17. kamo pencacai BN kena tipoo najis rajak, towk duk sabah towk tahu. betuk milo suam

    ReplyDelete
  18. majunyeeeeeeeeeeeee7 February 2011 at 00:49

    fuuiiyoooo~
    sabah ad bnyk bngunan pncakar langit,bank2,jln rye terbek n airport beso 2...
    fuuiiyoooo~
    hahahahahah....
    peeewiiitttttttttttttttt~

    ReplyDelete
  19. Melayu,Melayu,Melayu,
    Cakap boleh Putar Belit,Sejarah&Masa Takleh.
    Kuasa Tuhan Ni.Siapa Lah Yang Nampak.
    10:33PM,Senyap Sepi Je.
    HARI Ini UMNO Laksana ISLAM, ESOK PAS Bubar,Tak PERLU Lagi PAS Di M'sia. Apa Macam???
    Melayu,Melayu,Melayu.Takdir Tuhan Siapa Yg Tahu.

    ReplyDelete
  20. bajet ada bangunan pencakar langit tu kayala...sian..sian..SABAH miskin ...papa..kedana...bgnla wahai rakyat sabah...bukak mata..tgk apa geng2 BN buat kat rakyat..

    ReplyDelete
  21. teganggo

    cm x sdar dri je komen2 ni..
    haha

    ReplyDelete
  22. bangunan UMNO yang bersebelahan dengan Beverly Hotel je tinggi haha,kasian pencacai2 PBS,LDP kebanyakan pejabat menumpang di kedai je wakaka.
    padan muka korang jadi anjing pada UMNO di Sabah.

    ReplyDelete
  23. Apa yang bodoh sangat kau org ni, selangor maju pasal memang dah di majukan kerajaan sekarang ni,kelantan maju sangat ke?Apa yang ada?Yang ni kau panggil apa..jgan mimpi lah kau org nak rosakan pemikiran org lain dgn apa yg kau org ckpkan,aku rasa rakyat mula muak dgn cara kau org berhujah(supaya benci kerajaan yg sedia ada)sudah-sudah lah...

    ReplyDelete
  24. Siapa cakap sabah miskin, sabah adalah negeri antara yg berdaya saing dr segi perlancongan, pembalakan, hasil bumi, pertanian dan perikanan.

    ReplyDelete
  25. Cuba kalian berfikiran secara rasional. Janganlah nak hentam dr satu sudut saje. Pelbagai segenap sudut kita boleh lihat dan berfikir.

    ReplyDelete
  26. Bukanlah membangkang tu tidak bagus, tp biarlah secara sihat dan berlandaskan fakta dan kebenaran. Bukannya secara emosi dan membuta tuli.

    ReplyDelete
  27. Dan kerajaan yg memerintah sekarang nie pun memang diakui ada ketirisan dan kelemahan cuma perlu disedarkan dgn cara pemikiran yg intelek dan membina. Bukannya marahkan nyamuk habis kelambu dibakar. Anda takkan buat begitukan...mesti cari kaedah lain seperti pasang ubat nyamuk atau cara yg lebih berkesan.

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda