Sunday

PRK Merlimau, Utusan kantoi lagi


Utusan Malaysia, satu cakerawala tau akhbar yang kuat putar alam. Selalu putar belit cerita, dan selalu juga terbongkar, malah kalau setakat nak bongkar penipuan Utusan Malaysia ni, dalam masa 2 3 minit dah boleh dapat jawapan sebenar. Makhluk asing pun kena kelentong dengan Utusan Malaysia. Memang layak kita gelar ini akhbar sebagai Utusan Merapu.

Semasa penamaan calon di DUN Merlimau, Utusan Malaysia melaporkan bahawa 7000 penyokong Bn hadir berbanding 5000 penyokong PAS [Utusan].



Cakap banyak pun tak guna tembak tak kena, korang tengok sendirilah gambar-gambar kat bawah ni. Siapa yang tipu? Utusan tipu atau Ketua Polis Melaka yang tipu? Atau dua-dua penipu? Kah kah kah...










Berapa banyak penyokong PAS, berapa banyak penyokong BN lantaklah tak ada siapa nak ambil kisah. Tapi bila akhbar buat cerita bohong, tu yang orang semua naik darah.



ReJaM© "Cerita bohong dan Utusan, bagaikan aur dengan tebing"

39 comments

Hehe..hang ni mmg bodo la milo suam..nak jugak spin..amik gamba closeup mmg la bampak banyak..bangang...pastu amik gamba bn time pg2 buta orang x mai lg..lu mmg kaki spin xleh terima kenyataan...bawak2 la mengucap brader..PAS SUX!!

Ko ambik gambar kat mana??
Pukul berapa??

HANGPUN PENIPU, TAKKAN TUNJUK GAMBAR PENYOKONG BN BANYAK TU JA....

BN TAK KISAH PUN BAB PENYOKONG..DIMANA-MANA PUN PENYOKONG BN TAK KAN RAMAI DATANG BAIK MASA PENAMAAN CALON MAUPUN CERAMAH TAPI BILA MENGUNDI....TUP-TUP MENANG BESOOOOOORRRRRR.

ITULAH KEHEBATANNYA SEBAB KAMI SIMPAN MASA MENGUNDI,,,BUKAN MACAM PAS TONG KOSONG BUNYI JA KUAT TAPI HAMPEH

bagi saya kita nak tau sapa boleh menang gambaq orang ramai ka dak kita tak mau tau janji menang cara adil jangan pakau hantu cukup pasai allah marah walau kita ni berdamping dengan hantu

Bro bukan soal nak tunjuk siapa ramai, Aku ada kat tempat kejadian, penyokong PAS pun sekitar 4000 je, dan penyokong BN (kurang) dari PAS.... 7000 tak logik bro.

yang penting semangat kedua2 parti ! yeah!

hehehehe... Orng bn buat trik lame ..kasi beras gan duit kat rng kg hehehe utng aku dapt bende free

eh eh betul bangang punye gambor..setempat jer dan di laluan sama dan masa yang sama lak tu...gambar pas tu tak sampe 600..amik ..kalo pakai heli ke..ikut kiraaan masa ke..blok laluan le..leh lah caya kelentong kau ni

Kita gongxi-kongsi info ini......Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita untuk dikongsi bersama, sila email saya di housepk@live.com

Sunday, February 27, 2011DUN MERLIMAU! KTUK KERAJAAN TAPI TINGGAL DALAM RUMAH KERAJAAN!?

Sebelum PAS nak spin, biar kita jawab apa mereka akan spin.

Calun PAS dan PAS akan hina dan kritik kerajaan kononnya kerajaan tidak tolong rakyat atau pekerja kerajaan. Sekarang kerajaan dah tolong rakyat dengan rumah kerajaan tapi disalahguna oleh orang PAS.

Kalau nak kritik kerajaan, jangan pula kamu bergantung pada kerajaan. Ini menunjukkan kamu kritik kerajaan yang menolong dan bantu kamu. Nampak kamu tak ada pendirian dan tak berterima kasih.

Kita kalau dah bergantung kat orang, jangan nak hentam tangan yang memberi. Nak hujah canggih, kamu tak ada locus standi nak kritik kerajaan dan polisi.

Apalah PAS, tak ada class .... calun macam Cikgu Mala dan suami saja.

Korek korek mesti ada cerita ....

House PK: Inilah masalahnya, kutuk kerajaan bagai nak gila pastu hidup atas belas ihsan kerajaan jugak! Kalau betul punya anak jantan, toksah la kerja kerajaan wahai Pencinta Juburi sekalian! Atau memang orang PAS ni takde maruah la kot?
Posted by House PK at Sunday, February 27, 2011

kepada tanpa nama==>>BILA MENGUNDI....TUP-TUP MENANG BESOOOOOORRRRRR.
mana xbesor,hantunya juga besor...dari tanpa nama juga...

Rasanya depa buat laporan kat pejabat aje kot tak turun padang...? Hehe!

"Hosni Mubarak telah menzalimi rakyat Mesir selama 30 tahun dan bila pilihan raya diadakan pula, diktator itu akan mendapat kemenangan hampir 99.99 peratus."

Demokrasi mgkin 1/2 dr kaedah perjuangan yg penuh dgn tipu muslihat terutama bg yg mempunyai pelbagai senjata. Mereka sanggup menembak musuh mereka dlm keadaan terikat & tanpa senjata. Bagi saki baki yg masih setia kpd tuan yg zalim, hati anda mgkin bahagia melihat anak bangsa sendiri terus menerus ditindas oleh bangsa2 sendiri.

SALAM>> Panggil aku Mat sudah,aku nak jawan sikit dengan budak yg bernama leekonyou ni.
calon pAS kutuk kerajaan, Habis calon BN PUJI pas plak ker?tak payah sembang banyak, pernah ke berita di siar secara adil?kalau betul la kerajaan tolong rakyat, dalam masa yg sama kerajaan biarkan maksiat, rasuah,penyelahgunaan kuasa berlaku, adakah rakyat cuma pandang sebab perut dah kenyang?kerajaan bg bantuan datangnya daripada duit rakyat, cukai sana, cukai sini. bukan duit mak bapak org BN, DUIT AKU YG BAYAR CUKAI JUGAK. KALAU KERAJAAN BN RASA SUSAH NAK MENGURUS DUIT YG KAMI BAYAR. BG ORG LAIN, RAMAI LG YG BOLEH MEMERINTAH CARA BAIK. SATU PERTANYAAN AKU UTK KO, KALAU DITAKDIRKAN PAKATAN RAKYAT MENANG DALAM PRU NNTI, APA PLAK PPENDIRIAN KO PADA BN YG JADI PEMBANGKANG?TAK BERTERIMA KASIH JUGAK? FIKIR PAKAI OTAK,JANGAN PAKAI TESTIS..
?

hang ingat kerajaan tu umnogok punya ka...pembangkang pun kerajaaan jugak la bodohhhhhhhhhhh...setiap org yg bayar cukai tu berhak nak dok rumah kerajaan @ sebaliknya...tu la kalau otak letak kat kepala lutut...

Apa punya bangang, mana ada kerajaan Barisan Nasional yang ada hanya kerajaan Malaysia..tak abis2 nak tipu Melayu..tu pun Melayu tak sedar diri

klau dh otak bodoh benak dari kecik tetap bodoh..
umnogok ni..bg 200 ratus dh rasa kaya..dia xtau org atas sedut duit bnyak mana bangang..aku penah pegi ikut orang unmongok mcm mn dorg time nk mengundi..semua bg duit semata2 nk raih undi..xda lansung jiwa keikhlasan untuk berjuang ngn cara halal ikhlas n adil..smua nk suap duit..adoiii..bebal bodoh bangang idup ngn rasuah n makan duit rakyat ja

jika pilihanraya boleh mengubah kerajaan sudah pasti pilihanraya diharamkan

jika bn berani sila mansuhkan undi pos...menang pun sbb undi pos sj

buat sistem pilihanraya macam india...cop 10 jari masa undi yg mana dakwatnya blh hilang dlm 3 hari

harakah diedarkan dgn bebas dlm 1 malaysia...ada bran

kah kah kah.!
masih ad lg org y bengap bodol bebal bagal.!
ak nk tnye ko la leekonyou...
tanggungjawab 2 ap.?
jwb ni sdh...kalo ko x leh jwb bleh berambus la lu.!
wak lu!

apelaa kamu nie,nama pon politik mmglaa mmglaa phk pembangkang akan mencari kelemahan kerajaan supaya kerajaan skrg perbaiki apa yg terlompong...bru Malaysia akan berada pada landasan sebenar....biarlaa pembangkang nak kritik ape pon,selagi kita hormat dgn kepimpinan sekarang...kalu berkaitan agama yg dikritik,seharusnya ia diterima dgn hati terbuka..jgn duk pertahankan plak,munafik kamu...

Memang la menang BESORRRR...setiap PRK projek megi mi MANGKOK BESORRR, media umngok putar alam pun BESORRRR, rasuah (baca kebetulan..semua ini dah dirancang sejak zaman nabi adam dulu kebetulan pilihanraya kecil..) pun BESORRRR...aku memang tak yakin PAS boleh menang dekat kerdau dgn merlimau tapi tentang tetap tentang...(alah setakat kerdau dgn merlimau...SELANGOR YANG BESORRRRR tu patut BeEND rampas...dalam mimpi le KAHKAHKAH)

leekonyou:copy paste dari APC baik xpayah bro..
cuba luaskan fikiran akal tu sikit.,kami pun rakyat malaysia,xbole ke guna saluran pembangkang sbb sygkan negara.?MHHMT

APC tu bongok!klaka baca setiap kali post dlm fb!!!nth ape2..!!

Kepada Leekonyu,

Hamba terkejut juga masih ada yg tidak dapat membezakan kerajaan dgn parti. rupanya ade lagi, maka terpaksa la jawab benda yg sama.

begitu juga kalau kutuk kerajaan jangan tinggal di rumah kerajaan.(bukan rumah umno)

bukankah umno dan bn hanya pengurus kepada harta negara dan rakyat? pengurus boleh diganti tetapi harta dan negara milik semua. pemandu kereta yg mabuk perlu diganti, kereta dan penumpang perlu diselamatkan.

Mashitah bekerja tukang sikat anak firaun laknat. makan gaji dgn firaun lagi. bila pecah berita dia tidak mengaku firaun sebagai Tuhan maka berlaku pertentangan. terpaksa lawan firaun.

sungguh tidak mengenang budi mashitah itu setelah makan gaji lama dgn firaun dan mungkin dah naik kanan dan beberapa kali anugerah cemerlang, tiba2 melawan firaun dlm perkara akidah. Begitu ke harus kita label mashitah? seorg ahli syurga yg disebut dlm Al Quran.

Nabi Musa as. dari kecil duduk dgn firaun, makan minum pakaian barang permainan semua dari duit firaun. bila besar melawan firaun. apakah Musa as tidak mengenang budi?

Pembangkang di Parlimen termaktub dalam perlembagaan. dibayar elaun oleh Kerajaan Malaysia...di ulangi..oleh Kerajaan Malaysia dan BUKAN dibayar oleh parti umno atau bn. tanpa pembangkang maka negara ini menjadi negara komunis. sistem satu parti.

mahukah umno di gelar Parti Komunis UMNO?

soal menang kalah itu subjektif. apa yg penting PR menjadi pembangkang yg kuat. samada mengambilalih pemerintahan atau menjadi pemerhati supaya memberi tekanan kepada umno dan bn hingga terpaksa jadi baik dan jgn nakal2 dalam memegang amanah.

ingat umno dan bn...ANDA SENTIASA DIPERHATIKAN !

akhir kata, hamba tak mahu dengar lagi pandangan bodoh dan lemah syahwat yg tidak dapat membezakan parti dan kerajaan daripada org2 umno.

kalau seluar dalam dan seluar luar dapat dibezakan, mengapa perkara besar mengenai sistem pemerintahan tidak tau beza? nafsu serakah gila kuasa telah menutup urat2 bijaksana menjadikan mereka kureeeng.

sungguh memalukan kalau Amerika tahu!

banyak ye penyokong BN......kesiannn....banyak sangattt...wakkaka

leekonyou.....letihla ada org yg bodoh macam ko ni...sedihla sebab terkenangkan mak bapak ko yg lahirkan zuriat bangang cam ko!!! jerihlah mak bapak ko bagi didikan kt ko tapi ko tetap bodoh!! peritla org lain nak eksplain kt ko ni tapi tetap bodoh!!...maaf aku tak berniat nak hina ko leekonyou...tapi satu pun yg boleh di istiharkan sebagai soalan bodoh!! yg bodohnya adalah org yg memberi jawapan tu!! namun syukur sungguh sebab ko lontarkan soalan tu dalam blog ni dan di jawap dengan tepat(tu pun kalau ko faham la). tapi yg nyata pemahaman ko sebelum ni adalah di sebabkan ko lontarkan soalan ni dan dapat la pulak jawapan daripada org bodoh(APC). So syukur sebab ko post kat sini dan aku harap kot faham la ek!!...suka sekali aku nak kukuhkan pemahaman ko tentang siapa itu kerajaan,tanggungjawap dan pembangkang. tak perlu aku jelaskan secara terperinci la just cukup la aku bagi setakat skop yg kecik memandangkan pale otak ko ni dah cam kebudak2kan sket. cuba ko bayangkan malaysia ni sebagai sebuah famili yg besar dan ketua kuarga tu adalah ko!! ko lak ade anak 2 org!! sorang anak ko tu ko sayang baik lak ngan ko(kaki bodek).yang sorang lagi ni tak ngam lak ngan ko(sebab ko tu kaki ekor,minum arak dan segala bagai perangai fasik la). sebagai ketua famili apa tanggungjawap ko terhadap anak2 ko tu??? mesti la ko kena sediakan makan-pakai,tempat teduh,pendidikan agama(walaupun ko sendiri fasik la) dan segala bagai(tak sama ke macam tu la kerajaan jugak kena la bertanggungjawap).jadi dalam konteks kerajaan yang sedia ada ini mengikut konsep demokrasi yg kita amalkan(tapi tatau follow demokrasi mana). kerajaan itu sendiri adalah rakyat. Diulangi R.A.K.Y.A.T. so harap maklum la. jadi dari konsep ni maka kita rakyat ni berjuta....gila la gitu kalau semua nak jadi ketua abih macamna nak perintah!! so maka mesti kena ada org yg sanggup memikul tanggungjawap tu utk memerintah!! jadi kena la adakan parti...so bila dah wujud parti kena bersaing melalui suara rakyat(rakyat tau bukan hantu).so bila dah dapat mandat dari rakyat maka org yg di beri kerusi kerajaan tu wajib berkhidmat utk rakyat seperti menyediakan kemudahan hidup utk rakyat.tapi bila dah kehendak rakyat tak di penuhi malah di tindas...itu yg tak sepatutnya berlaku....maka kalau ikutkan norma manusia maka terjadilah pemberontakan...bermula dgn pemberontakan jiwa...dan dari situ apabila api kemarahan rakyat tidak terkawal lagi maka jadilah macam kat mesir nun. seterusnya maksud pembangkang....pembangkang tu perlu ada pada setiap pemerintahan...tujuannya sebagai pemantau segala tindak tanduk atau kesilapan yg dilakukan oleh kerajaan...so jgn katala ko taknak pembangkang....diri ko sendiri pun selalu kena tegur....so belajarla muhasabah diri ye leekonyou

APA!!! LU INGAT KERAJAAN INI BN PUNYA KAH....!!!!

karnival ria xde sambutan di merlimau sbb krjaan x ksi promote sme ini expo...pniaga2 dok dtg lpk2 je..byar da mhal 10 ari 2400..ni nk tlong ke nk pe??
rmai owg mlimau x tau yg kt mlimau sblah masjid ad expo...

agaknya, apa akan jadi pada pemerintah sekarang, sekiranya semua rakyat takmau bayar cukai dan segala mende yg mendatangkan kewangan kepada mereka. dapatkah mereka menyediakan semua kemudahan tuh? adakah mereka akan guna duit kantong mereka sendiri?

cube la pikir...

satu lagi kekeliruan adalah tentang tanggungjawab pembangkang. dah namanya pembangkang, tentula kena bangkang apa2 yang dilihat buruk dan tak kena pada pemerintah sekarang. takkan la buat tutup mata segala kesalahan dan yes bos jer!! itu bukan pembangkang dah namanya.

kalau pembangkang tidak membangkang, bermakna mereka tidak bertanggungjawab!! haram duit yang mereka perolehi daripada gaji yang diberikan kepada mereka selama ini.

kenapa musti ada pembangkang?? mestila kena ada pembangkang! habis tu, sape plak kita nak suruh perbetulkan mana2 kesalahan dan kesilapan pemerintah?. mereka bukannya Tuhan yang serba sempurna. lagipun, golongan yang paling bagus mengesan segala kesilapan pihak pemerintah adalah pembangkang sebab dah memang tugasnya membangkang!! =D

kan dah penin. hahahaha.....

sebenarnya, penyokong2 bn jer yg penin2 nyamuk, sebab takmau berfikir betul2

leekonyou DAH MENANGIS WEH. KAH KAH KAH

pemimpin dan penyokong UMNGOK adalah bebal, bodoh, buta hati dan segala kehinaan pada mereka. parti ni ditubuh untuk bahlol dan jahil mcm org leekonyo (UMNGOK) aje. nak tarbiah pun x guna kalau otak dah kat lutut. dia org ni mcm yahudi. menyokong membuta tuli........

Hahaha..

Kerajaan kan da xde duit,so mne de penyokong drg nak kuar nk bg support..drg x kn kuar klu x dpt ongkos dr OMNOBODOH..hahaha!!

Aku sikit pon x halal sampai akhirat NAJIB amek duit aku bg BINI RM die gi shopping!! huh..

apa laa..yg menyokong sek sek BN , aku pn heran..cuba la pk panjang skit..dok nmpak pembangunan tp, yg bangun nya sapa? kita? rakyat yg kat kmpung? sekadar projek las minit. bila ade ngundi baru la sibuk..wah kita buat tu buat ni...weh ...igt ape weh?

igt kita smua x bleh pk ka? cuba la pk..kepada yg kasi komen kat atas tu yg mcm bias dkat BN tu, cuba la pk..aku dulu x memihak mana2..tapi bila rakyat teraniaya aku xbleh dok diam rase. kebanyakan yg tertipu dgn taktik ni org yg x ter pk benda 2 yg di pk skang..

biasala bro.dh name paper kerajaan...kalu menipu rakyat diela yg no.1...bg jnji mcm2..last hbuk pn tarak...

sengal la ko nie amek gambo mcm ni pun nk kecoh ka....org klate jauh sane boleh la tipu aku org dkt sini jer tau la tmpat ko amek gmbr....

Bodoh lah ko orang di perbodoh oleh BN... harga barang naik.. gaji tak naik2.. sapa menyokong BN, merana lah... duit habis di kebas kroni2... berapa bilion duit rakyat dah habis di kebas... so lu pikir lah sendiri...!!


EmoticonEmoticon