Monday

RM10 juta projek kebetulan di DUN Kerdau


Mungkin sebelum ini anda pernah menonton cerita-cerita drama Tamil dan Hindustan, ReJaM© tak dapat nak sebutkan tajuk cerita yang khusus. Dalam drama hindustan dan tamil, selalu kita disajikan dengan watak ahli politik yang jahat. Ahli politik tamil yang suka menipu rakyat demi meraih kuasa.

Selalu kita lihat dan kita berasa jijik dengan watak jahat ahli politik di dalam cerita tamil. Ahli politik yang hanya akan membantu rakyat semasa pilihanraya demi meraih undi rakyat. Ahli politik yang akan menabur projek-projek untuk rakyat di saat pilihanraya demi meraih sokongan rakyat. Inilah wajah ahli politik watak jahat di dalam filem tamil dan hindustan. Mereka akan berpura-pura baik di masa pilihanraya, pura-pura membantu semasa pilihanraya.

Kita dapat lihat betapa bodohnya rakyat yang ditipu oleh ahli politik watak jahat dalam filem hindustan dan tamil. Sudah ditipu berulang-ulang, namun rakyat di dalam filem tamil tetap akan mengundi ahli politik watak jahat itu. Malah rakyat di dalam filem tamil berasa bangga ditipu oleh ahli politik watak jahat.

Rupanya di Malaysia juga kita ada ahli politik watak jahat seperti ini. Ahli politik yang akan menaburkan gula-gula pilihanraya demi meraih undi rakyat. Namun bila ditanya mengapa ahli politik watak jahat ini baru nak mengumumkan projek ini? Ahli politik jahat negara kita ini akan kata "Saya sudah lama merancang projek untuk kawasan ini, ini semua kebetulan tiada kena mengena dengan pilihanraya" [Malaysiakini].



Apa yang kelakar dan peliknya, rakyat bersorak sorai bergembira dengan pengumuman projek-projek kebetulan seperti ini. Rakyat bangga ditipu oleh pemimpin ahli politik jahat seperti ini. Inilah cara ahli politik mengekalkan kuasa. Inilah juga cara rakyat ditipu oleh ahli politik jahat.


ReJaM© "Malang sungguh jika anda tergolong di dalam golongan rakyat yang bangang!"

11 comments

apala bangang sgt bg sape yg ditipu bute2 cmni!!!pk la oiii!

"Saya sudah lama merancang projek untuk kawasan ini, ini semua kebetulan tiada kena mengena dengan pilihanraya" [Malaysiakini].

"Jadi memandangkan saya dah tak makan pil perancang, maka saya akan merealisasikan projek2 di kawasan ini"

Dah resam org meLAYU terutamanya yang ibarat mulut ikan kap jepun sentiasa ternganga minta makanan, sanggup membiarkan diri menjadi bodoh dah mudah ditipu

Percayalah, hadiah kemenangan Beer-End di Merlimau dan Kerdau adalah kenaikan harga minyak. So, fikirlah sendiri....

Kalah menang pun harga minyak akan naik, baik kita bagi calon Beer-End kalah, kasik ajaq depa yg kita ni dah tak kisah harga minyak naik, janji depa yg turun....

Rakyat jangan takut perubahan....jangan jadi dunggu....

TANAH MERAH 27 Feb. - Lebih 300 masyarakat India yang menjadi penduduk majoriti di Ladang Kerilla, sebuah penempatan perladangan yang terletak lebih 100 kilometer dari Kota Bharu mendapat hadiah paling bermakna iaitu wang tunai RM100,000 bagi membina dewan serbaguna Kuil Maha Mariamman di situ.

LABUAN 26 Feb. - Perdana Menteri hari ini merasmikan Sistem Bekalan Air Labuan Fasa II di sini sekali gus menyelesaikan masalah bekalan air untuk keperluan domestik dan industri di pulau ini sehingga 2030. Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, ia akan membolehkan segala perancangan melonjakkan pulau itu sebagai Pusat Perniagaan dan Kewangan Antarabangsa (IBFC), industri pelancongan, pendidikan dan minyak serta gas akan terus terjamin tanpa sebarang kekangan.


Kat tempat tu takdak pilihanraya pun dia bagi jugak bro..

Rasanya tiap-tiap hari ada pengumuman peruntukan, projek pembangunan kat malaysia ni. takde pilihanraya pun dia bagi..





-pasepisepus-

taktik same je tiap kali pilihan raya.. ceh!!

untuk dun merlimau xde ke?? kah~ kah~ kah~

alahh setakat PRK bleh la ko nak merasuah najib oi...kita tgk PRU13 nanti ni larat ke dia nak rasuah semua tempat...kahkahkah...aku nak tengok apa perancangan israel apko utk BeEND masa tu...berbaloi ke BeEND bagi juta2 kat apko utk 'memantapkan komunikasi' BeEND masa tu kahkahkah

aku muak dengar suma pembohongan geng UMNGOK ni....sian org kampung kena tipu hidup2.....

kesian bt ape lagi dah!!....dah memang camtu pilihan hidup depa!!...kita ni setakat kesian pun sampai bebila la tak jalan....umpama tgk je kete kita rosak tapi takde inisiatif nak repair ke hape ke...paling bangang pun telepon ke atau abih pikir sekali tahan je la kete org lalu lalang...tu la perumpamaannya...aku tgk dlm blog ni bukan main ramai yg bagi komen benci UMNGOK BE-END ni....tapi apa peranan ampa semua dalam cara nak menjatuhkan depa ni....dengan segala jenis komunikasi di sekat...tapi satu komunikasi lagi yg depa ni tak mampu sekat...komunikasi yg Allah bagi kat kita....so sampaikanlah pada setiap genap lapis masyarakat yg ada kat kawasan ampa...dari blog ni ampa buleh kaut segala info...andai ada yg rasa2 teringin nk berdebat....guna la info dlm blog ni...kita tgk depa ni(UMNGOK) gagap tak nak jawap segala isu...kalau buleh tu biaq sekali dengan org lain klu nak debat....bagi org2 yg jenis lalang ni pikiaq balik...


"AKU BENCI DITINDAS"

banyak sangat kebetulan muak dgr,,tak takut bankrap ke negara wt projek tiba2 aduh,,,

aduh rejam,,cite tamil tu endingnye bagus klu tak mau terbakar panggong wayang,,,,ini lepas pilihanraya diorang kaye giler,,tk kena tangkap pun..tp cite tamil pasti kena gari..akhirnya hero tu menang bertanding akan datang....

janji macam mana sekalipun akan ditanya ALLAH di akhirat kelak


EmoticonEmoticon