Thursday

Sekolah cina tolak tawaran akhbar Utusan percuma


Pada mulanya sebuah sekolah cina di Kuantan sudah bersetuju untuk menerima Akhbar Utusan Malaysia secara percuma yang disedekahkan oleh sebuah syarikat swasta bertujuan untuk meningkatkan tahap penguasaan bahasa Melayu bagi para pelajar di sekolah berkenaan. Namun hasil perbincangan dan juga akibat bangkangan, Lembaga SRJK (C) Semambu selepas bermesyuarat malam semalam membatalkan keputusan itu [Malaysiakini]



Pihak pentadbiran sekolah cina sudah membuat langkah bijak syabas!

Pelajar datang ke sekolah untuk belajar dan menjadi bijak bukan untuk menjadi bangang!

Semua unsur-unsur yang boleh membangangkan pelajar harus dibuang harus dihapuskan!

Orang-orang tua dah lama dibangangkan oleh Utusan Merapu biarkan orang-orang tua terus jadi bangang kah kah kah...

Orang tua bangang tak apa sebab orang tua tak lama lagi dah nak mati kah kah kah!

Budak-budak harus jadi bijak jangan ikut orang tua yang bangang kah kah kah!

Pelajar-pelajar cina akan jadi bijak sebab tak baca Utusan Merapu. Pelajar Melayu bila nak jadi bijak?

Lebih baik pelajar Melayu cepat bertindak untuk jadi bijak sebelum kena pijak!

RentaP© "Akhbar yang membangangkan orang tua, orang muda, orang cacat, orang sihat, tenuk, penyu, kambing, tikus, cacing semua jadi bangang sebab baca akhbar yang bangang lagi membangangkan kah kah kah"

11 comments

pilihan bijak, len kali taja harakah daily ler. huk2

baca utusan xmenjadi masalah..yg jd masalah apabila mempercayai utusan bulat2 tanpa mengkaji dan mencari sumber rujukan lain....
mencari kebenaran adalah ibadat...
mencari kebaikan adalah ibadat...
bacalah dengan nama Allah....

Ksian kat Utusan.... Dah rugi berjuta ringgit twun ni...wartawan kanan kna gantung sbb kritik utusan.. lain kali utusan tu jadi akhbar politik jew..yg kuar sebulan 2x..mcm harakah...

-zaki-

bagi percuma, untuk sekolah tapi siapa bayar?,
ada sesiapa tahu....cerita sikit,..

lepas ni utusan merapu umno lingkup di dunia ini

letak kt kedai tk de orang beli ,,bagi la kt sekolah tp sape bayar ea,,,percuma pn tk nak aduhai,,,satu tamparan hebat,,,

elok derma kat tandas- tandas awam kat malaysio.. guna utk wat sapu najis

hang dok kata utusan tu spin, tapi hang pun sebenaqnya dok spin orang jugak.

"Akibat tekanan dan bantahan kumpulan pendidikan Cina dan parti pembangkan, sebuah sekolah rendah Cina di Kuantan menukar keputusannya untuk menerima akhbar percuma Utusan Malaysia."

tapi yang hang tulis:

"Namun hasil perbincangan dan juga akibat bangkangan, Lembaga SRJK (C) Semambu selepas bermesyuarat malam semalam membatalkan keputusan itu"

awat hang tak kata parti pembangkang yakni pakatan haram antara PAS,DAP dan PKR telah mendesak sekolah tu agar tak menerima tawaran tersebut??

adakah ini bermakna pakatan haram cuba berpolitik dan mempengaruhi sekolah2 dan institusi pendidikan???

dok kata kat orang len tapi puak depa pun buat jugak benda yang sama...mangkaq...

Seingat aku, ada dah dkt 200 tahun aku x beli utusan Meloya & Mingguan Merapu nih.. Baca tuh leh katakan hari2. Bukan soal kedekut duit utk beli, ttp apa yg lebih penting, aku tidak mahu menyumbang kpd penyebar fitnah!

dah nama pun SEKOLAH, mesti la cikgu2 depa ni boleh bezakan yang mana buruk, bodoh, bangang, babi, celaka, haram jadah, cibai, lahanat, pelaq, musibat dgn yang baik.... yang tanpa nama 9.45pm dok wat diri bagi nampak bodoh psaipa plak kat cni??? baca utusan wat pikiran kusut, hati jadi hitam... banyak lagi news yang x bias boleh baca online..

betul la orang dulu2 kata mata pena lebih tajam dari mata pedang.nampaknya orang zaman dulu dah lebih tahu dari kita zaman sekarang ni.kasihan...........orang zaman it ni. zaman i tunggu, i tengok dan i terima atau i tolak. beza dengan masyarakat barat..... saya datang saya lihat saya tawan.


EmoticonEmoticon