Sunday

Wanita bertudung dengan skirt seksi paras paha


Seorang pembaca yang telah menghantar email kepada MiLo SuaM meminta kami menyiarkan gambar ini. Inilah gaya fashion terbaru wanita Melayu masa kini yang gemar dan bangga untuk mendedahkan auratnya menjadi tontonan umum. Bertudung tetapi seksi.

Inilah yang dikatakan bertudung kerana fashion bukan kerana tuntutan atau kewajipan sebagai hamba untuk menunaikan hak dan suruhan Allah. Pada pendapat RentaP© wanita ini tidak layak digelar sebagai wanita bertudung, sebaliknya lebih sesuai dianggap dia hanya menutup kepala. Mungkin untuk menutupi rambutnya yang tidak cantik.

Menurut si pengirim email, wanita ini dipercayai seorang yang berbangsa Melayu, dan akan terus menjadi Melayu sehinggalah hari kematiannya. Malah akan terus menjadi Melayu sampai ke hari kiamat, kerana sudah ditakdirkan lahir dari perut ibunya yang berbangsa Melayu.



46 comments

aku kecian tgk..samada mentel @ kurang akal

heish ...
halal + haram =
halam = haram jugak !

maka dia ni berdosa ...
kerana dia x tutup aurat dengan sempurna . = =

Itu bukan tudung. Itu selendang.

semoga Allah bagi petunjuk kepadanya. mana tahu esok2 dia menjadi muslim yg sempurna.

loya aku tgk....

kalau da +ve campur ngan -ve.... mmg sah2 laa jd -ve...mcm atas tu gak laaa.... aduhaiii...malu aku kalu dia mengaku dier islam

trpengaruh ngan Islamic Fashion Festival (IFF)
yg big mama buat la

nak tutup love bite la tu...cam dalam cite aku masih dara tu...aku sangap lobang la...hahaha

saya rasa itu bukanlah bertudung yg sebenar n menyikut islam.. itu hanya berselendang yg menyikut fesyen2 semasa yg kdg2 dibawa oleh sestgh artis @ selebriti luar n dlm ngara sndri.. wlaubgaimnapon perilaku si pemakai telah memalukan agma mereka sndri dgn mmpermain mainkan pemakaian tudung ini.. sudah trlalu rmai sprti pic trsebut =(

itu bukan haram...
tapi haram jadah...wakkakak

ya betul. Perempuan itu bukannya bertudung. Itu cuma sekadar shawl untuk menutupi bahu dan leher daripada sejuk (walaupun paha tetap sejuklah kan?! haha) .. mungkin perempuan ini meletakkan atas kepalanya sebab dia belum berasa sejuk... haha...

ni bukan islam.ni melayu meloya.

kejahilan dia...mambantu/mengembirakan pihak musuh dlm islam..

betul ke tuh org melayu???
selalunye kalo org melayu beragama islam..
melayu xsemestinye islam..kalo dy org islam,mudah2an Allah beri petunjuk pd dy,sbb kte xtwu perancngan Allah..mne twu kalo satu ari nanti dri kte yg islam ni..doakn je la eah..

betul ke tuh org melayu???
selalunye kalo org melayu beragama islam..
melayu xsemestinye islam..kalo dy org islam,mudah2an Allah beri petunjuk pd dy,sbb kte xtwu perancngan Allah..mne twu kalo satu ari nanti dy lebih baik dri kte yg islam ni..doakn je la eah..

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/02/wanita-bertudung-dengan-skirt-paras.html#ixzz1F7sRaKP8

alhamdulillah kita yg mengomen masih tau halal dan haram...dalam hal ni bukan dia je yg ptt di persalahkan ada pihak lain juga ptt di persalahkan...dia masih islam dan dia sedara kita sama2 kita doakan...bahkan zmn nabi dulu nabi terpaksa berhadapan dgn manusia yg lebih teruk dr ni tp nabi tak menghina dia malah nabi berbuat baik sehingga lah dia tertarik pd islam dan terus menjadi ummat yg baik.
yg patut kita bincangkan skrg ialah bagaimana kita hendak mengatasi masalah ini terus berleluasa...

ini di katakan USTADAH.atas tudung bawah tadah..kalau ustazah lain.Pakai tudung.tudung atas bawah...ilmu apa dia pakai..tapi,pakai macam tu senang .angkat je skit tu.yanggal seluar.kat mana pun boleh sentut...

alah mak broth..dulu aku jumpa lagi terbalik kongkang !! orang arab pakai arab..ingatkan alim islam, rupanya kristian daaaa...arab kristian! Moralnya: apa ada pada pakaian..kita orang Melayu di Malaysia ni jer cepat perasan tak prihatin punca dan pangkal he he -pemerhati lok lak

sungguh trendy wow~~~.. =P gilo...

Itu orag filipine la bro.... he he.... semua nak hentam kerajaan yek kesian deme

pompuan tu sebenarnya nak tutup love bite kat leher dia aje...

aku juga seorang penonton, dapatkah aku mengalihkan mata dan hatiku

yg dituntut dlm islam adalah menutup aurat bkn bertudung,pengertian menutup aurat dan bertudung adalah sgt berbeza...ramai dikalangan org kita skrg bertudung tp tidak menutup aurat maka hukumnya tetap berdosa kerana tidak menutup aurat...renung2kan dan fikir2kan...wassalam

yg minit 2.07pm aku bersetuju ngan komen beliau

bekarat bluekk

tak cun pung..........

skirt die kt bhgn blkg tu basah ke????

pasai ape punggung dia basah??..
jeng.. jeng.. jeng...

erm,,ntah lah,,ade sbb die letak kain atas kpale,,mungkin rmbut xcntik or yg len2,,

melayu saje..bukan nye islam..apa nk heran

ijan berkata:
alhamdulillah kita yg mengomen masih tau halal dan haram...dalam hal ni bukan dia je yg ptt di persalahkan ada pihak lain juga ptt di persalahkan...dia masih islam dan dia sedara kita sama2 kita doakan...bahkan zmn nabi dulu nabi terpaksa berhadapan dgn manusia yg lebih teruk dr ni tp nabi tak menghina dia malah nabi berbuat baik sehingga lah dia tertarik pd islam dan terus menjadi ummat yg baik.
yg patut kita bincangkan skrg ialah bagaimana kita hendak mengatasi masalah ini terus berleluasa...

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/02/wanita-bertudung-dengan-skirt-paras.html#ixzz1F9iFohn8

ha'a betol tue ape yg ijan kate,,,spatutnye kite yg masih ALLAH kurniakan hidayahNYA n nikmat iman dan Islam,,kite seharusnye memikirkan ape yg kite lakukan spy bende2 mcm nie x akan terus berleluasa,,(kalo terus mcm nie alamat makin bertambah la bayi kat baby hatch tue),,,bkn ape nnt kite semua umat Islam nnt akan disoal mase akhirat kelak ape yg kite lakukan untuk banteras bende2 mcm nie,,

klau togk kristian, paderi kat gereja pon mmg tutup aurat...tp nape majoriti org kristian x tutup aurat? sama cam islam, ramai yg tak tutup aurat...org arab brusaha tutup aurat, tp org kat luar arab, brusaha dedah aurat...pe beza islam ala kadar ngn kristian ala kadar cmnih?


-KsK-

klau togk kristian, paderi kat gereja pon mmg tutup aurat...tp nape majoriti org kristian x tutup aurat? sama cam islam, ramai yg tak tutup aurat...org arab brusaha tutup aurat, tp org kat luar arab, brusaha dedah aurat...pe beza islam ala kadar ngn kristian ala kadar cmnih?

Kerana ramai yang berfikiran agama sekarang sudah tidak relevan. Banyak perkara yg diajarkan agama telah dipertikaikan dan tiada langsung pakar2 agama yg dapat menjawabnya dengan betul2 yakin. Mengapa? Mereka sendiri pun tidak memahami apa yang mereka cuba ajarkan kerana agama dipelajari secara warisan. Kandungannya/tafsirannya akan berubah mengikut masa. Penganut2 nya pula hanya mengikut dengan membuta tuli. Semua yang baik tentang agama diperbesarkan, semua yg buruk diselindungkan/tidak diendahkan. Cuba tanya diri anda adakah anda betul2 yakin dengan pegangan anda? Sejauh mana keyakinan anda? Atau anda hanya takut kerana anda memang tidak mengetahui apa2. Kaji selidik sekali lagi apa yang menjadi pegangan anda selama ini. Kajilah dengan adil. Jka agama adalah kebenaran, anda tidak akan takut untuk melakukannya.

Ditujukan khas untuk penganut "agama2 langit".

I am Malay.

hahahaha...mcm xsekolah je

"Katakanlah kepada wanita yang beriman:
"Hendaklah mereka menahan pandangannya,
dan memelihara kemaluannya, dan janganlah
mereka menampakkan perhiasannya,
kecuali yang (biasa) nampak daripadanya.
Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung
ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya,
kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka,
atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka,
atau putra-putra suami mereka, atau saudara-saudara
laki-laki mereka, atau putera-putera saudara
laki-laki mereka, atau putra-putra saudara perempuan
mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak
yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki
yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita)
atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita.
Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui
perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah
kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman
supaya kamu beruntung".

Surah An-Nuur (31)

Dialah Allah yg menguasai hati2 manusia, so mari sama2 kta mohon pada Nya agr d beri hidayah pada umat nabi Muhammad.Mohon agar Allah tdak membalikkn hati kta sesudah d kurnia iman. N yg pentng pe patut kta wat. ckup ke skadr memberi komen????, Same2 renungkan...

undertaker:
wa rasa nanti kepala jer selamat. yg lain kat neraka.

kepada org2 yg guna nama 'Tanpa Nama'...ubah2 guna nama lain...tak kreatif langsung.

Kalau dah ada org guna nama tu.... yg lain pakai lah otak sikit guna nama lain....s.e.n.g.a.l

Inilah fashion yang dibawah olih BIB MAMA (PENAUNG
IFF ) atas tutup biar bawah buka, supaya janda mengaku dara.

inilah dinamakan betina... dia fikir auratnya pada rambut sahaja.tpi seandainya dia tahu auratnya yg sbnar,,, maka dia lebih hina dari org yang tidak tahu.

teramat sedih bila di pandang.. teramat malu kerna dia dia adalah wanita melayu..
cuma satu je aku nak ingatkan kpd yg brkenaan..
bertaubatlah sebalun kamu menjadi arang di akhirat nanti.. ingatlah pintu taubat masih terbuka untuk mu...

dari gambar..nampak mcm dia nih baru kena serbu oleh pihak berkuasa...so..tarok la tudung kunun2 nak insaf...sambil sms family utk dtg ikat jamin...

aiyo... menjatuhkan maruah wanita bertudung lak nie...


EmoticonEmoticon